Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

11819202224

Reacties

• Kreeg net een mailtje waarin staat dat de huidige kaarten vervallen zodra het nieuwe systeem in gaat.

Hoop dat ze gauw de volledige informatie vrijgeven met datum vanaf wanneer we de nieuwe kunnen aanvragen.
  • CarmenV zei:

Kreeg net een mailtje waarin staat dat de huidige kaarten vervallen zodra het nieuwe systeem in gaat.

Hoop dat ze gauw de volledige informatie vrijgeven met datum vanaf wanneer we de nieuwe kunnen aanvragen.

Was dat een mail vanuit Disney? Alleen de mededeling dat de huidige kaarten vervallen?
  • Annuel Pass email! Stond vanalles in, maar helemaal onderaan dit:

Focus on our new accessibility program
    From December 3, 2021, Disneyland® Paris will introduce a new accessibility program for guests with disabilities and special needs. On your next visit, we invite you to pick up your new access card (the current card will no longer be valid).
  • Ik dacht dat de nieuwe kaarten online moeten aangevraagd worden maar dat kan nog niet via de website. Bedoelen ze dan inruilen, de groene papieren kaart door de plastic met qr code, of dien je nu toch alles in disney zelf te regelen? Dat staat anders op de officiële website. Maar ik denk dat disney het zelf niet goed weet, want het duurt wel heel lang eer ze met info komen. Ik ben wel vrij overtuigd dat alles vervalt op 3 dec en dat enkel de invaliditeit nog gaat gelden
  • Ik denk dat je de kaart alsnog moet ophalen na het aanvragen online, maar ik hoop wel dat ze dat op tijd gaan regelen. Ben bang dat er anders begin december genoeg mensen bij de kassa's/attracties in de 'problemen' komen. Vind het zo raar dat ze wel al vanalles aankondigen maar dan vrijwel nog geen details hebben. Ben in ieder geval enorm blij dat we pas laatste week van het jaar gaan, geeft hopelijk genoeg tijd om de pas aan te vragen zodra mijn autipas binnen is/het mogelijk is.
  • Dank voor de info, @CarmenV . Het is inderdaad vreemd om een nieuw systeem aan te kondigen waar ze zelf nog niet alle voorwaarden van weten. Had er dan mee gewacht totdat alles in orde was.
  • Nog steeds geen nieuwe updates?
    Wij gaan namelijk op 3 december en begin een beetje stress te krijgen ervan. Heb nu een gelamineerde groene kaart maar begrijp dat we dus een hoop moeten gaan regelen de 3e.
  • Helaas nog geen verdere details, @Moniekk89 . Heel vervelend inderdaad, maar we zijn afhankelijk van de informatie van Disney.
  • We hebben net via mail bevestiging gekregen dat de begeleider nog steeds gratis toegang krijgt na 3 december indien de hotel en parkreservaties voor 3 december zijn gemaakt. "please be assured that all request for carer ticket refund will be honored if booking is made before 3/12", dat kon ik er toch uit opmaken
  • Dank voor de informatie, @tinkebel2 . Zou fijn zijn als Disney dit ook publiekelijk bekend maakt, samen met de overige voorwaarden vanaf 3 december...
  • Ja idd Lars, ze zijn tegenwoordig wel heel erg karig met hun informatie
  • Vanaf 3 december komt op onze internetsite de nieuwe informatie te staan met de regelgeving met betrekking tot onze attracties in de mindervalide gids.
    Ik raad u aan om de informatie door te nemen wat wij vanaf 3 december aan kunnen bieden.
    In functie van de langdurige aandoening kunt u kijken of u misschien aanspraak kunt maken op een faciliteitenkaart." Dit kreeg ik net in de mailbox, wat is een faciliteitenkaart?
  • november 2021 aangepast
    Een faciliteitenkaart is wat nu de Easy Access Card is (oranje/rode kaart).
    Deze krijg je alleen met een dokterverklaring van niet ouder dan drie maanden EN indien je leidt aan één van de "Long term diseases" (ALD in het frans)." Zie voor meer info over de ALD (engelse tekst) hier: https://www.french-property.com/guides/france/public-services/health/long-term-illness

DLP zal hier toch echt meer en anders-dan-franstalige informatie over moeten gaan verschaffen. Ik heb nu al medelijden met cast members die gasten vanaf 3 december moeten gaan uitleggen dat het systeem veranderd is en nu zo werkt.
  • Idd Hugo, ik moet ze de "pieren uit hun neus" vragen eer je wat te weten komt. Wat gaan al die mensen doen als ze daar 3 december staan, idd ocharme de castmembers, die gaan het moeten bekopen. Niet alle mensen gaan vriendelijk blijven als ze horen dat ze 60 min ipv 10 min moeten wachten 🥴
  • Kan toch niet zo zijn dat de nieuwe informatie pas beschikbaar is op de dag dat het ingaat? Zeker als je het online moet aanvragen?? Vind het maar een rare bedoeling.

Hoop dat ze voor internationale gasten iets meer info hebben, en wat meer accepteren dan voor de Fransen, zoals het lijstje wat Lars eerder aangaf. Zou ook netjes zijn als iedereen die nu al een groene kaart heeft gewoon overgezet zou worden.

Maar inderdaad, ocherm cast members, en de mensen die begin december gaan en niks kúnnen weten van te voren en hier mee moeten dealen.
  • Ik ben er voor mezelf al wel uit. De nieuwe regels zijn dermate dat ik niet meer in aanmerking kom voor een groene óf oranje/rode kaart. Dan kies ik voor mijn gezondheid: heb dus inmiddels de vraag gesteld hoe ik mijn jaarkaart kan annuleren omdat ik er nu daadwerkelijk niets meer aan heb. Ben benieuwd of ze op die vraag wél een duidelijk antwoord hebben.
  • Lees net dat er nu 5 levels komen, met verschillende kleuren (groen / paars / oranje / blauw/ grijs) die aangeven wat je nodig hebt/wat je (niet) kunt. Ook staan er de vragen bij die gevraagd zullen worden als je online de pas aanvraagt, en dat je naderhand alsnog naar City Hall moet met je bewijs en voor een foto.
  • Hugo zei:

Ik ben er voor mezelf al wel uit. De nieuwe regels zijn dermate dat ik niet meer in aanmerking kom voor een groene óf oranje/rode kaart. Dan kies ik voor mijn gezondheid: heb dus inmiddels de vraag gesteld hoe ik mijn jaarkaart kan annuleren omdat ik er nu daadwerkelijk niets meer aan heb. Ben benieuwd of ze op die vraag wél een duidelijk antwoord hebben.

We zitten in dezelfde situatie Hugo, daarom dat ik ze heb 'gebombardeerd " met vragen omdat ik eerlijk gezegd vind dat dit niet fair is tov ons. Niets van info, alleen' het is niet meer geldig '. We hadden een boeking in december mr al geannuleerd want ik kan daar niet staan zonder wat garantie. Dus ik heb ook gevraagd of ze een compensatie kunnen doen voor onze jaarkaart want we kunnen ook niet meer gaan. Ik had een medische verklaring van mijn man zijn neuroloog erbij gevoegd dat hij niet in staat is om langer dan 15min recht te staan. En daarop hebben we dus bovenstaande mail gekregen. Wat ik nu weeral rond de pot draaien vind en geen duidelijk antwoord. Er gaan ellenlange rijen aan city hall staan op 3 december en veel ontgoochelde, kwade mensen. En dan het antwoord van een castmember : "u kan premier access kopen mevr, dan hoeft uw man niet te staan wachten", vind ik ook maar kort door de bocht, we moeten echt sparen voor ons disney tripje en dan nog bijbetalen vr de attractie is vr ons geen optie. En de lotto winnen.... Welja ( sorry vr de tirade mr moet even ventileren, vind het zo unfair en dat wss door al die profiteurs😥)
  • Eindelijk meer officiële informatie, al is deze nog wel gericht op de UK en FR:

De nieuwe gids voor mindervalide gasten van Disneyland Paris vanaf 3 december 2021 is nu beschikbaar. Lees meer + download de gids: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-systeem-gasten-met-beperkingen-attracties

Groetjes,
    Lars
  • november 2021 aangepast
    Er staat dat een pas uitgegeven kan worden voor de duur van je verblijf of jaarkaart, maar ik kan in het formulier alleen de aankomstdatum aangeven. Wordt die duur dan ter plekke ingevuld?

Vind het trouwens ook wel jammer (maar wel begrijpelijk) dat de vragen alleen met ja/nee beantwoord kunnen worden. We gaan duimen!
  • CarmenV zei:

Er staat dat een pas uitgegeven kan worden voor de duur van je verblijf of jaarkaart, maar ik kan in het formulier alleen de aankomstdatum aangeven. Wordt die duur dan ter plekke ingevuld?

Vind het trouwens ook wel jammer (maar wel begrijpelijk) dat de vragen alleen met ja/nee beantwoord kunnen worden. We gaan duimen!

Ja, de duur van de pas wordt ter plaatse bepaald naar gelang welk type verblijf (arrangement of jaarkaart).
  • Het is me nog niet helemaal duidelijk.
    Papa heeft een jaarkaart (magic plus) die verlengd moet worden. We gaan dit in januari (3,4,5) doen. Nu heeft hij nog een groene kaart, maar ik begrijp dat die niet meer geldig zal zijn.
    Normaliter gaat mijn moeder als begeleider mee (en dus een gratis ticket), omdat mijn vader niet zonder begeleider kan (afasie en halfzijdig verlamd, dus overal hulp bij nodig). Gratis begeleider kan niet meer, voor zover ik nu begrijp, maar wel korting. Kan mijn moeder dan dus ook een jaarkaart met korting krijgen, zodat ze altijd samen kunnen gaan?
    Voor mezelf en mijn vader heb ik de toegang al gereserveerd, maar voor mijn moeder (als begeleider) kan dit niet. Kan zij straks wel gewoon binnen?
  • Het is me nog niet helemaal duidelijk.
    Papa heeft een jaarkaart (magic plus) die verlengd moet worden. We gaan dit in januari (3,4,5) doen. Nu heeft hij nog een groene kaart, maar ik begrijp dat die niet meer geldig zal zijn.
    Normaliter gaat mijn moeder als begeleider mee (en dus een gratis ticket), omdat mijn vader niet zonder begeleider kan (afasie en halfzijdig verlamd, dus overal hulp bij nodig). Gratis begeleider kan niet meer, voor zover ik nu begrijp, maar wel korting. Kan mijn moeder dan dus ook een jaarkaart met korting krijgen, zodat ze altijd samen kunnen gaan?
    Voor mezelf en mijn vader heb ik de toegang al gereserveerd, maar voor mijn moeder (als begeleider) kan dit niet. Kan zij straks wel gewoon binnen?

Dat is inderdaad nog onduidelijk. Er is 25% korting beschikbaar op losse dagkaarten ter plaatse, maar of dit ook geldt voor jaarkaarten is niet bekend. Ik heb Disney hier een tijd geleden al een bericht over gestuurd en wacht nog op antwoord.

Groetjes,
    Lars
  • Ik merk dat ik het wel lastig vind allemaal.
    Als je kijkt wat er op de lijst staat van beperkingen kun je deze volmondig met ja beantwoorden. Maar vervolgens kijk je naar je bewijsmateriaal:

1) Gehandicaptenkaart (kinderen kunnen prima meer dan 100 meter lopen)
    2) Wajong (kinderen hebben geen uitkering)
    3) Autipas (geen autisme)
    4)CIW verklaring ( Als iemand mij dat uit kan leggen,ik weet het niet en Google lijkt het ook niet te weten)
    5) WAZ ( kinderen zijn geen zelfstandigen die arbeidsongeschikt zijn)

Zover ik dus nu zie komen kinderen alleen in aanmerking als zij autisme hebben en een autipas hebben. Terwijl als ik de lijst bekijk ( Affections de longue durée ALD) die ze zeggen te hanteren dan komen de kinderen gewoon in aanmerking.
  • Meara zei:

Ik merk dat ik het wel lastig vind allemaal.
    Als je kijkt wat er op de lijst staat van beperkingen kun je deze volmondig met ja beantwoorden. Maar vervolgens kijk je naar je bewijsmateriaal:

1) Gehandicaptenkaart (kinderen kunnen prima meer dan 100 meter lopen)
    2) Wajong (kinderen hebben geen uitkering)
    3) Autipas (geen autisme)
    4)CIW verklaring ( Als iemand mij dat uit kan leggen,ik weet het niet en Google lijkt het ook niet te weten)
    5) WAZ ( kinderen zijn geen zelfstandigen die arbeidsongeschikt zijn)

Zover ik dus nu zie komen kinderen alleen in aanmerking als zij autisme hebben en een autipas hebben. Terwijl als ik de lijst bekijk ( Affections de longue durée ALD) die ze zeggen te hanteren dan komen de kinderen gewoon in aanmerking.

Van wat ik heb begrepen op de facebook groep waar ik in zit, als je het bewijs niet hebt, kun je met doktersverklaringen en dergelijke in aanmerking komen voor een oranje kaart, voor mensen met langdurige problemen.
  • Hoi @Meara ,

De CIW verklaring was inderdaad verwarrend omdat dit de 'oude' naam blijkt te zijn van het huidige UWV. We hebben de informatie in ons artikel aangepast zodat dit duidelijker is.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @Meara ,

De CIW verklaring was inderdaad verwarrend omdat dit de 'oude' naam blijkt te zijn van het huidige UWV. We hebben de informatie in ons artikel aangepast zodat dit duidelijker is.

Groetjes,
    Lars

De oude naam van UWV was CWI dus ik hoop dat ze hetzelfde bedoelen.
  • Ik lees nu weer op een aantal andere social-media-pagina's dat de huidige EAC/DPC-kaarten nog geldig zijn t/m 31-12-2021. Maar nergens is een officieel bericht te vinden. ZO FRUSTREREND!
    @Lars: weet jij hier iets van?
  • Iemand in het park vandaag was er al vanaf 30-11, en kreeg maar een pas tot en met 2 december, en moest vandaag een nieuwe ophalen.
  • Hugo zei:

Ik lees nu weer op een aantal andere social-media-pagina's dat de huidige EAC/DPC-kaarten nog geldig zijn t/m 31-12-2021. Maar nergens is een officieel bericht te vinden. ZO FRUSTREREND!
    @Lars: weet jij hier iets van?

De informatie die wij van Disney hebben geeft aan dat alle oude kaarten per 3 december vervallen en moeten worden vervangen door de nieuwe varianten.

Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.