Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

11315171819

Reacties

  • december 2021 aangepast

    Ik denk idd dat jullie hier echt geen last van gaan hebben. Geniet er maar van want vanaf 3 januari is het mogelijks gedaan!

    Ik ga duimen voor jullie!

    Zie net iemand zeggen dat met wat geluk het alleen Illuminations en de parades beïnvloed dus hopen maar!
  • Fingers crossed!
  • Ik denk idd dat jullie hier echt geen last van gaan hebben. Geniet er maar van want vanaf 3 januari is het mogelijks gedaan!

    Ja wat een opluchting zeg. Hier kan nu eindelijk ook de voorpret beginnen. Beetje kortdag, maar toch haha.
  • Klopt het dat het vanaf 15 januari 2g wordt? Wat als je geboekt hebt en dat je laatste dag is. Moet je dan de 14e al van het park af en uit het hotel? Zo onduidelijk allemaal weer.
  • Klopt het dat het vanaf 15 januari 2g wordt? Wat als je geboekt hebt en dat je laatste dag is. Moet je dan de 14e al van het park af en uit het hotel? Zo onduidelijk allemaal weer.

    Hier de zelfde situatie Lizzybodd.
    Geboekt t/m de 15e,
    - Is al bekend hoe lang terug je laatste prik maximaal geleden mag zijn geweest. Blijft dit 7 maanden?
    - Er mogen straks maximaal 2000 mensen binnen samen komen en 5000 buiten. Geldt dit voor het gehele resort? Per park / hotel / village / gebied etc.?

    Hoop op snel duidelijkheid dan weten we waar we aan toe zijn
  • Klopt het dat het vanaf 15 januari 2g wordt? Wat als je geboekt hebt en dat je laatste dag is. Moet je dan de 14e al van het park af en uit het hotel? Zo onduidelijk allemaal weer.

    Hier de zelfde situatie Lizzybodd.
    Geboekt t/m de 15e,
    - Is al bekend hoe lang terug je laatste prik maximaal geleden mag zijn geweest. Blijft dit 7 maanden?
    - Er mogen straks maximaal 2000 mensen binnen samen komen en 5000 buiten. Geldt dit voor het gehele resort? Per park / hotel / village / gebied etc.?

    Hoop op snel duidelijkheid dan weten we waar we aan toe zijn
    Volgens mij veranderd er niks aan de 7 maanden regel ivm vaccinatie en boosters na 7 maanden maar wij gaan met 3 pubers welke alle 3 om bewuste redenen niet gevaccineerd zijn. Het testen namen we op de koop toe ondanks dat het een heel duur reisje wordt voor 3 dagen maar wanneer het 2g gaat worden op de laatste dag ( de 15e) dan hebben we toch echt wel een probleem. Moeten we dan de 14e al uit het hotel? Krijgen we nog wel ontbijt als we wel in het hotel mogen blijven tot de 15e? Zo onduidelijk allemaal en inderdaad hopelijk komt er snel duidelijkheid.
  • Ik denk nu eerlijk gezegd niet dat iemand jullie uit het hotel gaat zetten hoor. Maar ik begrijp ook wel dat je zekerheid wil. Ik had begrepen dat er op 5 januari wellicht meer info komt over alle modaliteiten van 2G. Op zich wel wat laat mogelijks. Ik denk dat als je aan Disney deze vraag nu stelt ze er ook geen antwoord op gaan hebben.
  • Hoi allemaal,

    Frankrijk heeft inderdaad nieuwe maatregelen aangekondigd, waarbij de 2g regel vanaf 15 januari 2022 de belangrijkste is. Vanaf die datum kan er alleen nog toegang worden verkregen op plaatse met een coronapaspoort (waaronder Disneyland Paris) als je volledig gevaccineerd bent. Dat is dus inclusief een boosterprik vanaf 7 maanden na de laatste prik (zie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris). Deze regel moet nog door het Franse parlement, dus voor nu een slag om de arm.

    Of en hoe de 'maximale aantal bezoekers' aanpassing gaat werken voor Disney is nu nog niet bekend. Disney is hiermee in onderhandeling met de Franse overheid. We zullen hier binnenkort meer over horen. Een dergelijke restrictie (wel met hogere aantallen) is al eens eerder geweest en dat wordt 'per park' berekend, dus als het 5.000 zou zijn voor pretparken, dan mag Disney 10.000 mensen per dag ontvangen. Disney hotel gasten krijgen hierbij voorrang. Dit dus nog even onder voorbehoud.

    Zodra we meer informatie van Disney krijgen, laat ik dat hier weten en op de pagina's over het coronapaspoort in combinatie met een bezoek aan de parken.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @Stefan-89 en @Lizzybodd,

    Iedere dag moet je als hotelgast buiten de lobby een nieuw bandje afhalen na het tonen van je coronapaspoort. Daarna krijg je pas toegang tot het hoofdgebouw. Of hier een coulance in zit voor gasten waarbij de regels tijdens het verblijf wijzigen, is nu niet bekend. We wachten nog op meer informatie van Disney.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Frankrijk heeft inderdaad nieuwe maatregelen aangekondigd, waarbij de 2g regel vanaf 15 januari 2022 de belangrijkste is. Vanaf die datum kan er alleen nog toegang worden verkregen op plaatse met een coronapaspoort (waaronder Disneyland Paris) als je volledig gevaccineerd bent. Dat is dus inclusief een boosterprik vanaf 7 maanden na de laatste prik (zie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris). Deze regel moet nog door het Franse parlement, dus voor nu een slag om de arm.

    Of en hoe de 'maximale aantal bezoekers' aanpassing gaat werken voor Disney is nu nog niet bekend. Disney is hiermee in onderhandeling met de Franse overheid. We zullen hier binnenkort meer over horen. Een dergelijke restrictie (wel met hogere aantallen) is al eens eerder geweest en dat wordt 'per park' berekend, dus als het 5.000 zou zijn voor pretparken, dan mag Disney 10.000 mensen per dag ontvangen. Disney hotel gasten krijgen hierbij voorrang. Dit dus nog even onder voorbehoud.

    Zodra we meer informatie van Disney krijgen, laat ik dat hier weten en op de pagina's over het coronapaspoort in combinatie met een bezoek aan de parken.

    Groetjes,
    Lars

    Slag om de arm, of prik in de arm #flauw

    Dankjewel voor de informatie, dan denk ik dat het wel goed komt voor ons
    beide eind juli / begin augustus gevaccineerd.
    Hotel reservering in een Disney Hotel.
  • december 2021 aangepast
    Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Frankrijk heeft inderdaad nieuwe maatregelen aangekondigd, waarbij de 2g regel vanaf 15 januari 2022 de belangrijkste is. Vanaf die datum kan er alleen nog toegang worden verkregen op plaatse met een coronapaspoort (waaronder Disneyland Paris) als je volledig gevaccineerd bent. Dat is dus inclusief een boosterprik vanaf 7 maanden na de laatste prik (zie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris). Deze regel moet nog door het Franse parlement, dus voor nu een slag om de arm.

    Of en hoe de 'maximale aantal bezoekers' aanpassing gaat werken voor Disney is nu nog niet bekend. Disney is hiermee in onderhandeling met de Franse overheid. We zullen hier binnenkort meer over horen. Een dergelijke restrictie (wel met hogere aantallen) is al eens eerder geweest en dat wordt 'per park' berekend, dus als het 5.000 zou zijn voor pretparken, dan mag Disney 10.000 mensen per dag ontvangen. Disney hotel gasten krijgen hierbij voorrang. Dit dus nog even onder voorbehoud.

    Zodra we meer informatie van Disney krijgen, laat ik dat hier weten en op de pagina's over het coronapaspoort in combinatie met een bezoek aan de parken.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars. Vallen partner hotels ook onder de voorrang als je een jaarkaart heb ? Ik heb geboekt bij dream castle .
  • dotty03 zei:

    Hoi Lars. Vallen partner hotels ook onder de voorrang als je een jaarkaart heb ? Ik heb geboekt bij dream castle .

    Dat is nu niet duidelijk, maar het lijkt me inclusief de partner hotels aangezien hier ook gegarandeerde toegang inclusief is als er een compleet arrangement met toegangstickets wordt geboekt.
  • Idd hopelijk snel nieuws. Wij kunnen ons verblijf offsite nog maar annuleren tot nu vrijdag (voor aankomst 3 jan). Gezien we nog geen Disney tickets gekocht hebben (wou dit doen nadat alles duidelijk was) wordt het twijfelachtig of we dan nog kunnen gaan indien er een restrictie van het aantal bezoekers komt. Duimen voor snelle duidelijkheid.
  • Zojuist werd bekend dat Disneyland Paris gewoon open blijft met een minimale impact voor de beleving. Goede onderhandelingen met de Franse overheid gehad, blijkbaar en hopelijk goed nieuws voor shows, parades en vuurwerk (minus oudejaarsavond). Disney komt snel met meer gedetailleerde informatie. Zodra wij die ontvangen, laten we dat hier weten!
  • Dankjewel Lars!! Disneyland here we come!
  • Lars zei:

    Zojuist werd bekend dat Disneyland Paris gewoon open blijft met een minimale impact voor de beleving. Goede onderhandelingen met de Franse overheid gehad, blijkbaar en hopelijk goed nieuws voor shows, parades en vuurwerk (minus oudejaarsavond). Disney komt snel met meer gedetailleerde informatie. Zodra wij die ontvangen, laten we dat hier weten!

    Kan ik hieruit concluderen dat 2g niet ingaat vanaf 15 januari?
  • Lars zei:

    Zojuist werd bekend dat Disneyland Paris gewoon open blijft met een minimale impact voor de beleving. Goede onderhandelingen met de Franse overheid gehad, blijkbaar en hopelijk goed nieuws voor shows, parades en vuurwerk (minus oudejaarsavond). Disney komt snel met meer gedetailleerde informatie. Zodra wij die ontvangen, laten we dat hier weten!

    Kan ik hieruit concluderen dat 2g niet ingaat vanaf 15 januari?
    Dat wel, maar Disney blijft open en er wijzigt niet zo heel veel… behalve de 2G dan
  • Kan ik hieruit concluderen dat 2g niet ingaat vanaf 15 januari?

    Nee, 2g wordt ingevoerd. De 'minimale impact' van de beleving gaat over het aanbod in de parken van bijvoorbeeld entertainment, attracties en openingstijden.
  • Dan verandert er voor ons heel veel want dan moeten we een dag eerder weg als ze op 15 januari overgaan op 2g.
  • Dan verandert er voor ons heel veel want dan moeten we een dag eerder weg als ze op 15 januari overgaan op 2g.

    Je kunt altijd tot 7 dagen vóór aankomst kosteloos wijzigen, bijvoorbeeld eerder aankomen voor dezelfde duur of het huidige arrangement aanpassen met één dag minder.
  • Wij zijn van plan om last minute volgende week 5 t/m 7 januari naar Disneyland te gaan.
    Zat hierboven een beetje te lezen, zijn beide gevaccineerd, dus dat komt wel goed.
    Zo te lezen komt er geen bezoekerslimiet in de parken, maar mogelijk geen parades en shows.
    Is hier al iets meer over bekend, deze twee zouden we namelijk graag aan onze dochters laten zien en toch een stuk van de sfeer wegnemen als het er niet is.
    Twijfelen nu namelijk mede hierdoor om het wel/niet te doen...
  • Wij zijn van plan om last minute volgende week 5 t/m 7 januari naar Disneyland te gaan.
    Zat hierboven een beetje te lezen, zijn beide gevaccineerd, dus dat komt wel goed.
    Zo te lezen komt er geen bezoekerslimiet in de parken, maar mogelijk geen parades en shows.
    Is hier al iets meer over bekend, deze twee zouden we namelijk graag aan onze dochters laten zien en toch een stuk van de sfeer wegnemen als het er niet is.
    Twijfelen nu namelijk mede hierdoor om het wel/niet te doen...

    lees nu op betrouwbare franse disney kanalen dat vanaf 3 januari de avond show op het kasteel en de frozen show in studio park voor 3 weken opgeschort gaan worden over limieten van bezoekers aantallen hebben ze het nog niet.
  • Hoi allemaal,

    Disney heeft zojuist bekend gemaakt wat er met het entertainment gaat gebeuren nu Frankrijk vanaf 3 januari 2022 voor 3 weken extra maatregelen heeft afgekondigd. De parken blijven regulier open, net als de huidige capaciteit. Parades en shows gaan vrijwel allemaal door, met uitzondering van Frozen. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-blijft-open-ondanks-franse-maatregelen

    Groetjes,
    Lars
  • even een vraag over die regels die 15 jan in gaan ik heb me laatste vaccin gehad op 31 juli dus zou als ik 11 feb ga dus nog binnen die eis van 7 maanden vallen en pas in april de booster regel ingaan. want snap der de ballen niet meer van al die regels in franrijk
  • William zei:

    even een vraag over die regels die 15 jan in gaan ik heb me laatste vaccin gehad op 31 juli dus zou als ik 11 feb ga dus nog binnen die eis van 7 maanden vallen en pas in april de booster regel ingaan. want snap der de ballen niet meer van al die regels in franrijk

    Dat is correct. Op 11 februari val je net nog buiten de boosterprik eis.

    De actuele regels voor vaccinatie zijn als volgt:

    - Bewijs van volledige vaccinatie (vanaf 7 dagen na de tweede prik voor Pfizer, Moderna of AstraZeneca, vanaf 28 dagen na de enige prik van Johnson & Johnson of vanaf 7 dagen na de enige prik voor mensen die reeds covid-19 hebben gehad)
    - Een booster prik voor volledig gevaccineerden is noodzakelijk vanaf 15 december 2021 voor personen vanaf 65 jaar + voor iedereen vanaf 18 jaar met het Johnson & Johnson vaccin vanaf 2 maanden na de enige prik en vanaf 15 januari 2022 voor alle volwassenen vanaf 18 jaar volgens deze regels: vanaf 7 maanden na de tweede prik voor Pfizer, Moderna of AstraZeneca) of
    - Bewijs van immuniteit (vanaf 11 dagen na infectie; uiterlijk 6 maanden geleden)

    Meer informatie (in afwachting op de definitieve beslissing van het Franse parlement voor 2g): https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Wij waren er de afgelopen dagen en de kerstparade was gisteren al aangepast naar de versie die vanaf 3 januari in zou gaan. Waren blij dat we de laatste dag aan Main Street waren gaan zitten en de dagen ervoor de podium gedeeltes al gezien hadden!

    Wel fijn dat er relatief weinig veranderd met de strengere maatregelen! Al is het natuurlijk wel laagste van het lage seizoen in januari, dus als je gaat hou er wel rekening mee dat veel attracties (tijdelijk) gesloten zijn wegens onderhoud!
  • Zijn er al mensen naar Disney geweest na de boostervaccinatie ? Ik hoor geluiden dat de booster niet gelijk geldig is en dat je tweede vaccinatie (ondanks dat de geldigheidstermijn nog niet is verstreken) ook niet meer geldig is … iemand ervaring ? Hoor dat het merendeel bij de Jansen vaccin is, maar wil dit toch ff voor de zekerheid nagaan. Ik heb woensdag mijn booster, hoeft nog niet, maar mijn geboortejaar was aan de beurt dus heb alvast de afspraak staan. Nu ga ik zondag 9 januari naar Disney en ben ik bang dat mijn QR code ineens niet meer werkt…
  • Spap is naar Duitsland gegaan voor zijn booster omdat hij Jansen gehad heeft en die verlopen was (uiteraard), en die was een week later geldig, op onze eerste dag in Disney. Allemaal goed gegaan zonder problemen. Maar als je geboostered bent na Jansen is de booster wel pas na een week geldig voor Frankrijk, misschien dat het daar bij die anderen misgegaan is? Spap had de Franse app maar gedownload omdat de Nederlandse je de booster niet laat toevoegen uit Duitsland, en daar kwam gelijk op te staan vanaf wanneer die geldig was.

    Smam had haar booster gehad een paar dagen voor Disney, maar die pakte niet. Haar tweede vaccinatie wel.
  • CarmenV zei:

    Wij waren er de afgelopen dagen en de kerstparade was gisteren al aangepast naar de versie die vanaf 3 januari in zou gaan. Waren blij dat we de laatste dag aan Main Street waren gaan zitten en de dagen ervoor de podium gedeeltes al gezien hadden!

    Wel fijn dat er relatief weinig veranderd met de strengere maatregelen! Al is het natuurlijk wel laagste van het lage seizoen in januari, dus als je gaat hou er wel rekening mee dat veel attracties (tijdelijk) gesloten zijn wegens onderhoud!

    Dat was gister idd zo wat betreft de parade. Wij zijn er vandaag ook en nu stonden er weer meer figuren op de wagens en stopte de parade wel weer.
    Staan nu te wachten voor de extra parade. Heel benieuwd!!!
Log In of Registreer om te reageren.