Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1202123252631

Reacties

  • december 2021 aangepast
    Ik wou een priority of EAC aanvragen voor ons bezoek begin januari 2022. Onze dochter heeft een autipas (ze is Belg). Nu merk ik dat er bij de vragen staat of je in elke attractie een begeleider nodig hebt. Als je nu 'nee' aanduidt, heeft dit dan effect op je slaagkansen voor een priority card? Ze is 12 dus ze kan best alleen in bv Dumbo of Peter Pan. Maar in andere attracties heeft ze dit wel nodig. Ben gewoon bezorgd als ik 'nee' aanduid we geen priority card krijgen (maar misschien wel EAC?). Het is vooral de wachtrij die een probleem vormt.
  • Hoi @TiggerSA ,

    De vragen zijn meer een richtlijn zodat de cast members bij de uitgifte van een kaart alles sneller kunnen afhandelen. Je kunt altijd nog ter plaatse aangeven dat ze soms wel en soms niet een begeleider nodig heeft. Ik zou dan in dit geval gewoon 'ja' invullen.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars. Maar ik denk dat ik iets niet helemaal begrijp. Ik dacht dat als je dit online invulde je eigenlijk al de toelating kreeg (als het wordt goedgekeurd) en je het enkel nog ter plaatse moet ophalen (we gaan maar voor 1 dag). Want als je ter plekke toch nog extra info moet verschaffen dan zie ik niet meteen het nut in van het al op voorhand aan te vragen.
  • Ter plaatse wordt je bewijs gecontroleerd en de kleurcode van je pas bepaald, vandaar de vragen. Ik vind het ergens wel fijn, want de vragen online laten absoluut geen nuance toe. Zit ik in een rolstoel? Nee, niet standaard, maar grote kans dat ik op dag 3 er wel in ééntje zit.
  • CarmenV zei:

    Ter plaatse wordt je bewijs gecontroleerd en de kleurcode van je pas bepaald, vandaar de vragen. Ik vind het ergens wel fijn, want de vragen online laten absoluut geen nuance toe. Zit ik in een rolstoel? Nee, niet standaard, maar grote kans dat ik op dag 3 er wel in ééntje zit.

    Klopt helemaal, heb je een vraag kun je op een ladder? Ik kan wel op gewone ladder maar geen touwladder, ze worden beide gebruikt in dlp voor evacuatie, wat moet ik daar dan antwoorden?
  • Klopt helemaal, heb je een vraag kun je op een ladder? Ik kan wel op gewone ladder maar geen touwladder, ze worden beide gebruikt in dlp voor evacuatie, wat moet ik daar dan antwoorden?

    Dan zou het antwoord 'ja' moeten zijn en kun je ter plaatse altijd nog nuance aanbrengen door aan te geven dat een touwladder niet mogelijk is.

    Groetjes,
    Lars
  • CarmenV zei:

    Ter plaatse wordt je bewijs gecontroleerd en de kleurcode van je pas bepaald, vandaar de vragen. Ik vind het ergens wel fijn, want de vragen online laten absoluut geen nuance toe. Zit ik in een rolstoel? Nee, niet standaard, maar grote kans dat ik op dag 3 er wel in ééntje zit.

    Maar moet je dan in dezelfde lijn aanschuiven als je deze lijst niet op voorhand zou hebben ingevuld? Want dan zie ik echt geen voordeel om dit op voorhand te doen.
  • CarmenV zei:

    Ter plaatse wordt je bewijs gecontroleerd en de kleurcode van je pas bepaald, vandaar de vragen. Ik vind het ergens wel fijn, want de vragen online laten absoluut geen nuance toe. Zit ik in een rolstoel? Nee, niet standaard, maar grote kans dat ik op dag 3 er wel in ééntje zit.

    Maar moet je dan in dezelfde lijn aanschuiven als je deze lijst niet op voorhand zou hebben ingevuld? Want dan zie ik echt geen voordeel om dit op voorhand te doen.
    Volgens mij wel, en het is om tijd te besparen omdat je al in het systeem staat, er al een foto is genomen en dergelijke. Maar mensen krijgen wel te horen dat ze het online moeten doen in plaats van ter plekke, om de wachttijd te verkorten.
  • Ok. Online dan maar. Een foto voor een pasje voor maar 1 dag.....allemaal wel wat 'overkill' lijkt me.
  • Ik heb begrepen dat de oude groene kaarten nog tot en met 31 december worden geaccepteerd. Kan iemand mij dat bevestigen?
  • Dat wordt inderdaad overal gesteld, maar ik heb het nog nergens officieel gezien.
  • Ik heb mail gekregen van disney zelf dat ze op 3 december niet meer geldig waren
  • Ik heb mail gehad en heb zelfs iemand gehoord die op haar trip van 1-3 december op 3 december een nieuwe moest gaan halen. Dus op 1 december een oude (zij was geen jaarpashouder) en op 3 december de nieuwe, terwijl de oude geldig hadden moeten zijn voor je gehele trip als die voor 3 december begon. Dus ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je oude kaart geldig is! Ik hoop alleen dat mijn oude kaart nog geldig is om de rij bij de kassa te omzeilen om een nieuwe pas te halen, haha!
  • Ik wil de online aanvraag indienen voor de priority card. Nu gaan we maar 1 dag in de week van 3 januari. Wellicht 4 of 5 januari. Ik zie dat als je de pas krijgt die 7 dagen geldig is. Maar als ik ze nu aanvraag voor 3 januari en ik ga pas op 4 januari is dat dan een probleem?
    Of moet ik echt een aanvraag doen op de exacte datum? Ik ga dat pas weten als we al in Parijs zijn gezien ik het van het weer wil laten afhangen. Ik heb geen laptop bij om documenten te gaan aanhechten aan de aanvraag enz.
  • Ik wil de online aanvraag indienen voor de priority card. Nu gaan we maar 1 dag in de week van 3 januari. Wellicht 4 of 5 januari. Ik zie dat als je de pas krijgt die 7 dagen geldig is. Maar als ik ze nu aanvraag voor 3 januari en ik ga pas op 4 januari is dat dan een probleem?
    Of moet ik echt een aanvraag doen op de exacte datum? Ik ga dat pas weten als we al in Parijs zijn gezien ik het van het weer wil laten afhangen. Ik heb geen laptop bij om documenten te gaan aanhechten aan de aanvraag enz.

    Hoi TiggerSA,

    De specifieke datum is niet heel belangrijk omdat een online aanvraag niet perse noodzakelijk is. Er zijn ook genoeg mensen die spontaan beslissen om naar Disney te gaan en dan ter plaatse een kaart aanvragen. De afhandeling gaat alleen sneller als je op voorhand de online aanvraag indient. Als je niet zeker bent wanneer je precies in die week naar Disney gaat, kies dan de eerst mogelijke datum. In jullie geval is dat dan 4 januari.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars!
  • Ik heb afgelopen dinsdag mijn Priority Card opgehaald, en er werd me verteld dat als jaarpashouder ik niet online had hoeven aanmelden. Online aanmelden is voor een kaart van een week, en aan de Studios kassa's kunnen ze hem maken voor je pasduur!
  • CarmenV zei:

    Ik heb afgelopen dinsdag mijn Priority Card opgehaald, en er werd me verteld dat als jaarpashouder ik niet online had hoeven aanmelden. Online aanmelden is voor een kaart van een week, en aan de Studios kassa's kunnen ze hem maken voor je pasduur!

    Kijk aan. Goed om te weten. Dank voor de feedback, Carmen!
  • Vandaag 31 december in Disneyland geweest. Ik heb al jarenlang een groene kaart. Waar voorheen je met een doktersverklaring een groene kaart kon bemachtigen, kan dat nu alleen door middel van bepaalde documenten. Het systeem is eerlijk maar de menselijke maat is ver te zoeken. Veel invalide mensen komen niet in aanmerking voor een blauwe invalidekaart. Zie de verhalen hierboven van iemand die niet lang kan staan en daarom in een rolstoel zit maar wel meer dan 100 meter kan lopen. Zonder die kaart ben je volstrekt kansloos, tenzij je een autipas of een Wajong uitkering hebt. Verschillende castmembers weten dat de Nederlands overheid zeer streng en terughoudend is bij het verstrekken van die blauwe invalide kaarten. Gelukkig komt mijn ziekte wel voor op de lijst die Disney heeft gepubliceerd. Ik heb een pas gekregen vergelijkbaar met de oude oranje kaart.

    Het voelt toch gek. Ik heb echt al sinds jaar en dag een groene kaart, zit zelf in een rolstoel en opeens ben je blijkbaar niet meer invalide genoeg. Geen invalide plekken meer bij parades en shows.

    Je bent ook kansloos als je tijdelijk invalide bent, bijvoorbeeld bij het breken van je been. Je komt dan nergens voor in aanmerking. Je hebt dan pech gehad.
  • Ter aanvulling. Je oude groene pas was nog geldig tot 31 december. Sommige castmembers geven aan dat deze de hele maand januari nog geldig is.
  • james19 zei:

    Ter aanvulling. Je oude groene pas was nog geldig tot 31 december. Sommige castmembers geven aan dat deze de hele maand januari nog geldig is.

    Zie, daar word ik nu onnozel van, van disney zelf krijg je mail om te zeggen dat die op 2 december defenitief vervalt, en dan van castmembers iets anders horen. Maar ik heb zelf 2 castmembers bij hoog en laag weten te beweren tegen mij dat je ook apart moest reserveren voor disney park ook al verblijf je in een disney hotel.... De ene castmember zegt zo en de andere zegt iets anders. En dan zou je daar wel mooi staan met je groene kaart. Mijn man heeft idd geen invalide kaart maar kan echt niet lang staan. We gaan dolgraag naar disney met de kids, we hebben ook allen in september nog nieuwe jaarkaarten gekocht. Maar kan je het riskeren om nog te gaan met groene kaart? Heeft er hier iemand na 3 december nog zijn oude groene kaart gebruikt zonder problemen, want die castmembers daar kan je echt geen woord van geloven
  • En James19, als de groene kaart nog geldig was, heb je ze dan gebruikt? Want waarom zou je oranje kaart gebruiken als je een groene hebt die nog een maand geldig is? Of was die niet gelinkt aan een jaarkaart? Niets persoonlijks naar jou toe maar ik word een beetje lastig van die slechte, tegenstrijdige en steeds HEEL last minute veranderende regels van disney uit. Ze laten officiële berichten, castme3zeggen iets anders en afhankelijk van wie je voor je hebt, krijg je nog iets anders te horen
  • januari 2022 aangepast
    Helemaal mee eens! De frustratie is nog groter dan de teleurstelling!
    Niet dat je er heel veel aan hebt, met al die beperkingen en gesloten attracties….

    En James19, als de groene kaart nog geldig was, heb je ze dan gebruikt? Want waarom zou je oranje kaart gebruiken als je een groene hebt die nog een maand geldig is? Of was die niet gelinkt aan een jaarkaart? Niets persoonlijks naar jou toe maar ik word een beetje lastig van die slechte, tegenstrijdige en steeds HEEL last minute veranderende regels van disney uit. Ze laten officiële berichten, castme3zeggen iets anders en afhankelijk van wie je voor je hebt, krijg je nog iets anders te horen

  • james19 zei:

    Ter aanvulling. Je oude groene pas was nog geldig tot 31 december. Sommige castmembers geven aan dat deze de hele maand januari nog geldig is.

    Zie, daar word ik nu onnozel van, van disney zelf krijg je mail om te zeggen dat die op 2 december defenitief vervalt, en dan van castmembers iets anders horen. Maar ik heb zelf 2 castmembers bij hoog en laag weten te beweren tegen mij dat je ook apart moest reserveren voor disney park ook al verblijf je in een disney hotel.... De ene castmember zegt zo en de andere zegt iets anders. En dan zou je daar wel mooi staan met je groene kaart. Mijn man heeft idd geen invalide kaart maar kan echt niet lang staan. We gaan dolgraag naar disney met de kids, we hebben ook allen in september nog nieuwe jaarkaarten gekocht. Maar kan je het riskeren om nog te gaan met groene kaart? Heeft er hier iemand na 3 december nog zijn oude groene kaart gebruikt zonder problemen, want die castmembers daar kan je echt geen woord van geloven
    Blijft je in een Disney hotel? Dan hoef je inderdaad geen park reservering te hebben. Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen.
  • En James19, als de groene kaart nog geldig was, heb je ze dan gebruikt? Want waarom zou je oranje kaart gebruiken als je een groene hebt die nog een maand geldig is? Of was die niet gelinkt aan een jaarkaart? Niets persoonlijks naar jou toe maar ik word een beetje lastig van die slechte, tegenstrijdige en steeds HEEL last minute veranderende regels van disney uit. Ze laten officiële berichten, castme3zeggen iets anders en afhankelijk van wie je voor je hebt, krijg je nog iets anders te horen

    Ik heb eerst mijn “oude” groene kaart gebruikt. Overal en bij alle attracties geaccepteerd.
  • Bedankt James19 voor de update! Ja ik zat in Newport bay en had geen aparte reservering vr het park, enkel de Magic pass, kom ik in het park de 2de dag en krijg ik een castmember die naar mijn reservatie van het park vraagt. Ik zeg dus dat ik in disney hotel verblijf en dus geen aparte reservering nodig heb, waarop die beweert dat dat wel nodig is. Ze haalt er een andere castmember bij omdat ik me niet liet afschepen tot haar grote frustratie, de andere castmember beweert net hetzelfde als haar. Toen ik lichtjes boos begon te worden hebben ze er een 'senior' bij gehaald die uiteraard bevestigde dat aparte reservatie niet nodig was bij disney hotel. Om je maar aan te geven dat sommige castmembers echt niet op de hoogte zijn
  • Ik vraag me af of er hier nog mensen zijn die hun groene kaart nog steeds gebruiken?
  • james19 zei:

    Ter aanvulling. Je oude groene pas was nog geldig tot 31 december. Sommige castmembers geven aan dat deze de hele maand januari nog geldig is.

    Zie, daar word ik nu onnozel van, van disney zelf krijg je mail om te zeggen dat die op 2 december defenitief vervalt, en dan van castmembers iets anders horen. Maar ik heb zelf 2 castmembers bij hoog en laag weten te beweren tegen mij dat je ook apart moest reserveren voor disney park ook al verblijf je in een disney hotel.... De ene castmember zegt zo en de andere zegt iets anders. En dan zou je daar wel mooi staan met je groene kaart. Mijn man heeft idd geen invalide kaart maar kan echt niet lang staan. We gaan dolgraag naar disney met de kids, we hebben ook allen in september nog nieuwe jaarkaarten gekocht. Maar kan je het riskeren om nog te gaan met groene kaart? Heeft er hier iemand na 3 december nog zijn oude groene kaart gebruikt zonder problemen, want die castmembers daar kan je echt geen woord van geloven
    Heeft je man een ziekte die op de lijst van Disney staat ? Anders kan je een oranje pas ook wel vergeten.
  • januari 2022 aangepast
    Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die tijdens een verblijf van 1-3 december op 1 december een groene kaart kregen en op 3 december terug moesten om een priority card te halen. Er is dus geen duidelijkheid over, en ik heb het dan ook maar niet geriskeerd en gelijk een Autipas aangevraagd toen de lijst naar buiten kwam.

    Vind het nieuwe systeem goed om fraudeurs buiten te sluiten, en dat je zelf kunt bepalen wat je wel en niet kunt, maar vind de lijst van 30 voor een oranje pas en het gebrek van een Europese gehandicapten kaart in Nederland wel echt een probleem. Parkeerkaart is moeilijk te krijgen hier, en een WAJONG is zo mogelijk nog moeilijker, dus dit is wel echt flink kwalitatief uitermate teleurstellend.
  • CarmenV zei:

    Ik heb ook verhalen gelezen van mensen die tijdens een verblijf van 1-3 december op 1 december een groene kaart kregen en op 3 december terug moesten om een priority card te halen. Er is dus geen duidelijkheid over, en ik heb het dan ook maar niet geriskeerd en gelijk een Autipas aangevraagd toen de lijst naar buiten kwam.

    Vind het nieuwe systeem goed om fraudeurs buiten te sluiten, en dat je zelf kunt bepalen wat je wel en niet kunt, maar vind de lijst van 30 voor een oranje pas en het gebrek van een Europese gehandicapten kaart in Nederland wel echt een probleem. Parkeerkaart is moeilijk te krijgen hier, en een WAJONG is zo mogelijk nog moeilijker, dus dit is wel echt flink kwalitatief uitermate teleurstellend.

    Eens! Ik ben ook voorstander van hoe ze het in Disney Californië hebben geregeld. Je gaat gewoon met je rolstoel in de normale wachtrij. In 90 procent van de attracties kan je gewoon met je rolstoel in. Geweldig! Geen scheve gezichten meer. En bij de overige 10 procent krijg je een afspraak. Geen geneuzel met groene en oranje kaarten. Iedereen gelijk.

    Overigens is de nieuwe “oranje kaart” maar voor een bepaald aantal dagen geldig. Ben je een abonnementhouder en kom je om de 3/4 maanden naar Disney? Dan mag je elke keer naar de dokter voor een verklaring. De duur van de nieuwe “oranje” kaart is dus niet gekoppeld aan de duur van je abonnement.

    P.s als invalide is toch telkens weer beschamend als je 1) naar de dokter moet voor een verklaring 2) je bij Disney telkens weer je invaliditeit moet bewijzen.
Log In of Registreer om te reageren.