Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

11314161819

Reacties

  • CarmenV zei:

    Spap is naar Duitsland gegaan voor zijn booster omdat hij Jansen gehad heeft en die verlopen was (uiteraard), en die was een week later geldig, op onze eerste dag in Disney. Allemaal goed gegaan zonder problemen. Maar als je geboostered bent na Jansen is de booster wel pas na een week geldig voor Frankrijk, misschien dat het daar bij die anderen misgegaan is? Spap had de Franse app maar gedownload omdat de Nederlandse je de booster niet laat toevoegen uit Duitsland, en daar kwam gelijk op te staan vanaf wanneer die geldig was.

    Smam had haar booster gehad een paar dagen voor Disney, maar die pakte niet. Haar tweede vaccinatie wel.

    Ja ik heb dus pfizer gehad en ik hoor dat het met de Jansen niet goed gaat… als mijn tweede het maar wel gewoon doet anders wordt het heel vervelend ?
  • CarmenV zei:

    Wij waren er de afgelopen dagen en de kerstparade was gisteren al aangepast naar de versie die vanaf 3 januari in zou gaan. Waren blij dat we de laatste dag aan Main Street waren gaan zitten en de dagen ervoor de podium gedeeltes al gezien hadden!

    Wel fijn dat er relatief weinig veranderd met de strengere maatregelen! Al is het natuurlijk wel laagste van het lage seizoen in januari, dus als je gaat hou er wel rekening mee dat veel attracties (tijdelijk) gesloten zijn wegens onderhoud!

    Dat was gister idd zo wat betreft de parade. Wij zijn er vandaag ook en nu stonden er weer meer figuren op de wagens en stopte de parade wel weer.
    Staan nu te wachten voor de extra parade. Heel benieuwd!!!
    Oh wat fijn! Zal er gisteren wel een miscommunicatie geweest zijn, haha! Was sowieso raar. Zo stond Stitch op de wagen (we hebben een foto) en toen de wagen bij ons was ... was Stitch weg, haha!

    Extra parade?????? Ben ik ook benieuwd!!
  • dotty03 zei:

    CarmenV zei:

    Spap is naar Duitsland gegaan voor zijn booster omdat hij Jansen gehad heeft en die verlopen was (uiteraard), en die was een week later geldig, op onze eerste dag in Disney. Allemaal goed gegaan zonder problemen. Maar als je geboostered bent na Jansen is de booster wel pas na een week geldig voor Frankrijk, misschien dat het daar bij die anderen misgegaan is? Spap had de Franse app maar gedownload omdat de Nederlandse je de booster niet laat toevoegen uit Duitsland, en daar kwam gelijk op te staan vanaf wanneer die geldig was.

    Smam had haar booster gehad een paar dagen voor Disney, maar die pakte niet. Haar tweede vaccinatie wel.

    Ja ik heb dus pfizer gehad en ik hoor dat het met de Jansen niet goed gaat… als mijn tweede het maar wel gewoon doet anders wordt het heel vervelend ?
    Smam heeft Astra Zeneca voor haar eerste gehad en Moderna of Pfizer (ik weet het niet meer) voor haar tweede en was geen probleem!
  • CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    CarmenV zei:

    Spap is naar Duitsland gegaan voor zijn booster omdat hij Jansen gehad heeft en die verlopen was (uiteraard), en die was een week later geldig, op onze eerste dag in Disney. Allemaal goed gegaan zonder problemen. Maar als je geboostered bent na Jansen is de booster wel pas na een week geldig voor Frankrijk, misschien dat het daar bij die anderen misgegaan is? Spap had de Franse app maar gedownload omdat de Nederlandse je de booster niet laat toevoegen uit Duitsland, en daar kwam gelijk op te staan vanaf wanneer die geldig was.

    Smam had haar booster gehad een paar dagen voor Disney, maar die pakte niet. Haar tweede vaccinatie wel.

    Ja ik heb dus pfizer gehad en ik hoor dat het met de Jansen niet goed gaat… als mijn tweede het maar wel gewoon doet anders wordt het heel vervelend ?
    Smam heeft Astra Zeneca voor haar eerste gehad en Moderna of Pfizer (ik weet het niet meer) voor haar tweede en was geen probleem!
    Ok super … ik heb nu spijt dat ik niet ff heb gewacht om de afspraak te maken…. Had hem beter na Disney kunnen doen.
  • CarmenV zei:

    CarmenV zei:

    Wij waren er de afgelopen dagen en de kerstparade was gisteren al aangepast naar de versie die vanaf 3 januari in zou gaan. Waren blij dat we de laatste dag aan Main Street waren gaan zitten en de dagen ervoor de podium gedeeltes al gezien hadden!

    Wel fijn dat er relatief weinig veranderd met de strengere maatregelen! Al is het natuurlijk wel laagste van het lage seizoen in januari, dus als je gaat hou er wel rekening mee dat veel attracties (tijdelijk) gesloten zijn wegens onderhoud!

    Dat was gister idd zo wat betreft de parade. Wij zijn er vandaag ook en nu stonden er weer meer figuren op de wagens en stopte de parade wel weer.
    Staan nu te wachten voor de extra parade. Heel benieuwd!!!
    Oh wat fijn! Zal er gisteren wel een miscommunicatie geweest zijn, haha! Was sowieso raar. Zo stond Stitch op de wagen (we hebben een foto) en toen de wagen bij ons was ... was Stitch weg, haha!

    Extra parade?????? Ben ik ook benieuwd!!
    Hahaha ja klopt! Wij zagen alleen zijn glitter gewei erboven uit steken!
  • CarmenV zei:

    CarmenV zei:

    Wij waren er de afgelopen dagen en de kerstparade was gisteren al aangepast naar de versie die vanaf 3 januari in zou gaan. Waren blij dat we de laatste dag aan Main Street waren gaan zitten en de dagen ervoor de podium gedeeltes al gezien hadden!

    Wel fijn dat er relatief weinig veranderd met de strengere maatregelen! Al is het natuurlijk wel laagste van het lage seizoen in januari, dus als je gaat hou er wel rekening mee dat veel attracties (tijdelijk) gesloten zijn wegens onderhoud!

    Dat was gister idd zo wat betreft de parade. Wij zijn er vandaag ook en nu stonden er weer meer figuren op de wagens en stopte de parade wel weer.
    Staan nu te wachten voor de extra parade. Heel benieuwd!!!
    Oh wat fijn! Zal er gisteren wel een miscommunicatie geweest zijn, haha! Was sowieso raar. Zo stond Stitch op de wagen (we hebben een foto) en toen de wagen bij ons was ... was Stitch weg, haha!

    Extra parade?????? Ben ik ook benieuwd!!
    Hahaha ja klopt! Wij zagen alleen zijn glitter gewei erboven uit steken!
    Bij ons was er he-le-maal niks te zien, we waren echt enorm verward, haha! Was een rare parade, je kon merken dat het last minute veranderd was!
  • Ik heb net een reservering gemaakt voor ongedateerde tickets voor volgende week. Nu heb ik deze manueel moeten koppelen met m'n account. Dit deed ik op m'n laptop. Als ik nu de app open dan kan ik nog steeds de tickets en de reservering niet zien staan. (ik kocht de tickets een paar uur geleden). Weet iemand hoe het komt dat ik de reservering toch niet in de app zie staan maar wél zichtbaar in m'n account online?
    Ik wil nl. de QR codes op m'n mobiel laten zien zodat ik niet hoef te printen (heb geen goede printer thuis)
  • Wij vertrekken morgen voor 2 dagen. (3-4jan).
    Als ik hier wat lees,gaat dit dus gewoon kunnen doorgaan,en komt er niet veel in gedrang. Enkel wel het vuurwerk?
  • Malona zei:

    Wij vertrekken morgen voor 2 dagen. (3-4jan).
    Als ik hier wat lees,gaat dit dus gewoon kunnen doorgaan,en komt er niet veel in gedrang. Enkel wel het vuurwerk?

    Klopt helemaal. Veel plezier !!
  • dotty03 zei:

    Malona zei:

    Wij vertrekken morgen voor 2 dagen. (3-4jan).
    Als ik hier wat lees,gaat dit dus gewoon kunnen doorgaan,en komt er niet veel in gedrang. Enkel wel het vuurwerk?

    Klopt helemaal. Veel plezier !!
    dotty03 zei:

    Malona zei:

    Wij vertrekken morgen voor 2 dagen. (3-4jan).
    Als ik hier wat lees,gaat dit dus gewoon kunnen doorgaan,en komt er niet veel in gedrang. Enkel wel het vuurwerk?

    Klopt helemaal. Veel plezier !!
    Dank je wel!
  • Hi, mijn man is niet gevaccineerd en moet testen. Nou lezen wij dat dit alleen kan in disney Village. Maar daar kom je alleen in met qr code. Onze vraag nu hoe komen wij bij dat test gebeuren?
  • Hi, mijn man is niet gevaccineerd en moet testen. Nou lezen wij dat dit alleen kan in disney Village. Maar daar kom je alleen in met qr code. Onze vraag nu hoe komen wij bij dat test gebeuren?

    Hoi Sascha,

    Om binnen te komen heb je een negatieve test nodig. Dat kan dezelfde test zijn die je sowieso als niet-gevaccineerde nodig hebt om Frankrijk binnen te komen (24 uur geldig). Vervolgens kun je iedere dag een test laten doen bij de testlocatie in Disney Village.

    Groetjes,
    Lars
  • Weet niet wanneer je gaat, maar head's up dat vanaf 15 januari testen voor toegang niet meer geldig is. Als je niet gevaccineerd ben kom je Disney en vele andere plekken niet meer in.
  • Er zou vandaag een persconferentie zijn in Frankrijk… iemand enig idee of er nog meer maatregelen zijn aangeven die invloed hebben op Disney ? Ik zie er niks over
  • Ik weet van niks over nog een persconferentie. Heb er ook niks over gehoord in de Facebook groep waar ik in zit, en daar zitten ook Fransen die ons op de hoogte houden via het admin team. Dus als er iets geweest is ben ik erg benieuwd!
  • Er werd dus gezegd dat er vandaag nog eentje zou zijn.. ook in de groepe waarin ik op Facebook zit.. best vreemd dus… maar dan kan ik voor nu met een gerust hart zondag richting Disney ☺️.. kan ik aan mijn spotify lijst gaan werken
  • Duimen maar! Veel plezier! (in welke groep zit je :D ?)
  • Het disneyforum
  • Goedemiddag allemaal,

    Wij gaan a.s. woensdag/donderdag/vrijdag naar Disney en overnachten in Hotel Santa Fe.
    Omdat wij niet gevaccineerd zijn heb ik wat vragen over het testen bij Disney Village. Wij laten ons dinsdagavond om 20:45 uur nog testen in NL zodat wij hiermee op woensdag het hotel en park in kunnen. (code 24 uur geldig)

    * Moeten we bij het testen rekening houden met een lange wachttijd of loopt het lekker gestroomd?
    * Heeft het zin om van te voren via de website een afspraak te maken?
    * Kunnen we op donderdagochtend (QR is dan verlopen) wel gebruik maken van de pendeldienst of wordt daar ook gecontroleerd? Ik lees iets over bandjes??

    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
  • Goedemiddag allemaal,

    Wij gaan a.s. woensdag/donderdag/vrijdag naar Disney en overnachten in Hotel Santa Fe.
    Omdat wij niet gevaccineerd zijn heb ik wat vragen over het testen bij Disney Village. Wij laten ons dinsdagavond om 20:45 uur nog testen in NL zodat wij hiermee op woensdag het hotel en park in kunnen. (code 24 uur geldig)

    * Moeten we bij het testen rekening houden met een lange wachttijd of loopt het lekker gestroomd?
    * Heeft het zin om van te voren via de website een afspraak te maken?
    * Kunnen we op donderdagochtend (QR is dan verlopen) wel gebruik maken van de pendeldienst of wordt daar ook gecontroleerd? Ik lees iets over bandjes??

    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

    Hoi Hoving85,

    Er zijn vaak langere wachttijden bij het testcentrum in Disney Village. Een afspraak op voorhand is handig als je rond een bepaalde tijd getest wilt worden. Trek echter minimaal 1 uur uit voor het testen zelf. De uitslag van een antigeen test ontvang je na ongeveer 15-30 minuten per sms. Deze moet je dan koppelen aan de Franse TousAntiCovid app om hier een QR-code van te maken. Alleen met die code kom je binnen.

    De QR-code geldt enkel voor toegang tot de hotels zelf (gemeenschappelijke gebouwen met lobby, receptie, restaurant, bar, winkel, etc.), niet voor de pendelbussen.

    Groetjes,
    Lars
  • januari 2022 aangepast

    Goedemiddag allemaal,

    Wij gaan a.s. woensdag/donderdag/vrijdag naar Disney en overnachten in Hotel Santa Fe.
    Omdat wij niet gevaccineerd zijn heb ik wat vragen over het testen bij Disney Village. Wij laten ons dinsdagavond om 20:45 uur nog testen in NL zodat wij hiermee op woensdag het hotel en park in kunnen. (code 24 uur geldig)

    * Moeten we bij het testen rekening houden met een lange wachttijd of loopt het lekker gestroomd?
    * Heeft het zin om van te voren via de website een afspraak te maken?
    * Kunnen we op donderdagochtend (QR is dan verlopen) wel gebruik maken van de pendeldienst of wordt daar ook gecontroleerd? Ik lees iets over bandjes??

    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

    Wij zijn er vandaag… mijn vriendin moest testen heeft wel een afspraak gemaakt maar het was niet druk. Weet wel dat je niet eerder weg mag voordat de uitslag binnen is van de test.. dit duurt ongeveer 10 min.
  • Lars zei:

    Goedemiddag allemaal,

    Wij gaan a.s. woensdag/donderdag/vrijdag naar Disney en overnachten in Hotel Santa Fe.
    Omdat wij niet gevaccineerd zijn heb ik wat vragen over het testen bij Disney Village. Wij laten ons dinsdagavond om 20:45 uur nog testen in NL zodat wij hiermee op woensdag het hotel en park in kunnen. (code 24 uur geldig)

    * Moeten we bij het testen rekening houden met een lange wachttijd of loopt het lekker gestroomd?
    * Heeft het zin om van te voren via de website een afspraak te maken?
    * Kunnen we op donderdagochtend (QR is dan verlopen) wel gebruik maken van de pendeldienst of wordt daar ook gecontroleerd? Ik lees iets over bandjes??

    Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

    Hoi Hoving85,

    Er zijn vaak langere wachttijden bij het testcentrum in Disney Village. Een afspraak op voorhand is handig als je rond een bepaalde tijd getest wilt worden. Trek echter minimaal 1 uur uit voor het testen zelf. De uitslag van een antigeen test ontvang je na ongeveer 15-30 minuten per sms. Deze moet je dan koppelen aan de Franse TousAntiCovid app om hier een QR-code van te maken. Alleen met die code kom je binnen.

    De QR-code geldt enkel voor toegang tot de hotels zelf (gemeenschappelijke gebouwen met lobby, receptie, restaurant, bar, winkel, etc.), niet voor de pendelbussen.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi,

    Klopt niet helemaal.

    Een afspraak maken is niet nodig. Heb beide gedaan en soms ging t soms zonder afspraak sneller.

    Bij aankomst zou ik eigenlijk gewoon snel melden dat je voor een test komt en doorlopen.

    Vervolgens dien je een aantal gegevens op te schrijven en kan je naar de bali lopen waar je kan afrekenen.

    Vervolgens word je doorverwezen naar een andere rij (de rechter pakken, de linkerij zien ze wel is over het hoofd).

    Hoe snel je aan de beurt ben valt weinig over te zeggen, maar ze werken allemaal net iets rustiger maar verder zijn ze wel erg vriendelijk en werd tussem de 10 en 30 min geholpen elke dag.

    Met 10 a 15 min krijg je vervolgens een mail met de uitslag. Wanneer deze negatief is mag je het pand verlaten.

    De qr code ontvang je echter pas veel later via sms en mail. (Meestal rond 2330 is mijn ervaring)

    De qr code is echter niet noodzakelijk om een nieuw armbandje te halen in het hotel of om in village te komen. De email is genoeg.

    Van te voren een id aanmaken via https://montestrapide.com/ is wel aan te raden. Deze worden bij de afname van de test gescant
  • Bedankt voor jullie reacties Lars, Dotty en Twister!

    Vraag voor Twister: het testcentrum zit toch ook op Disney Village? Hoe kom ik daar dan op zonder QR code op donderdagochtend?

    Ondertussen hebben we een ID aangemaakt, thnx!
  • Bedankt voor jullie reacties Lars, Dotty en Twister!

    Vraag voor Twister: het testcentrum zit toch ook op Disney Village? Hoe kom ik daar dan op zonder QR code op donderdagochtend?

    Ondertussen hebben we een ID aangemaakt, thnx!

    Yes, ingang meest linker deur van de bioscoop.

    Als ik t goed las heb je de eerste dag de qr code vanuit nederland. Als je eenmaal binnen de controle zone bent (village en disneypark) word je niet meer gecontroleerd en kan je dus wanneer je wilt naar het testcentrum. Mocht je echter voorbij de securityzone gaan richting je hotel, dan moet je dus zorgen dat je getest bent om weer het terrein op te komen. ( elke ochtend moet je je geldige qr code of email laten zien in het hotel, daarmee krijg je een armbandje welke je ook toegang geeft)


    Ik lees net dat het je om de donderdag gaat, je moet dus dan op woensdag weer laten testen, hou er rekening mee met het tijdstip van testen i.v.m 24 uur geldigheid.

    Zelf ging ik omstreeks 1500 even uit t park om me te laten testen.
  • Bedankt wederom! Ben blij dat ik nog een paar vragen gesteld heb hier, scheelt een hoop gedoe morgen :)

    Vannacht vertrekken we tussen 02:00 uur en 03:00 uur vanaf Groningen. Voor onze kids van 8 en 6 wordt het de 1e keer.... Denk dat we een mooie rustige week hebben uitgezocht.
  • Bedankt wederom! Ben blij dat ik nog een paar vragen gesteld heb hier, scheelt een hoop gedoe morgen :)

    Vannacht vertrekken we tussen 02:00 uur en 03:00 uur vanaf Groningen. Voor onze kids van 8 en 6 wordt het de 1e keer.... Denk dat we een mooie rustige week hebben uitgezocht.

    Goeie reis alvast :-) zal wel stuk rustiger zijn idd, wel met helaas wat meer gesloten attracties maja, disney is altijd leuk :-)

    Veel plezier
  • Bedankt wederom! Ben blij dat ik nog een paar vragen gesteld heb hier, scheelt een hoop gedoe morgen :)

    Vannacht vertrekken we tussen 02:00 uur en 03:00 uur vanaf Groningen. Voor onze kids van 8 en 6 wordt het de 1e keer.... Denk dat we een mooie rustige week hebben uitgezocht.

    Goeie reis alvast :-) zal wel stuk rustiger zijn idd, wel met helaas wat meer gesloten attracties maja, disney is altijd leuk :-)

    Veel plezier
    Ik ben er nu en het is toch wel wat drukker dan ik had verwacht helaas …je kan wel rekenen op een wachttijd van gemiddeld een half uur a 45 min .
  • Goededag allemaal,

    Wellicht ben ik er weer erg vroeg bij. Mijn vrouw zag gisteren op een nieuws-site voorbij komen dat Frankrijk nog strengere regels wil gaan invoeren. Het 2G systeem (vaccinatie incl. booster), voor 16 jaar en ouder. Dit zou ingaan op 20 januari.

    Nu is het zo dat wij 24 januari met onze kinderen naar Disney willen . Een van de kinderen is pas 16 geworden.
    In Nederland worden nog geen boosters onder de 18 jaar gezet.

    Hebben jullie tips, hoe wij alsnog kunnen gaan.
  • Goededag allemaal,

    Wellicht ben ik er weer erg vroeg bij. Mijn vrouw zag gisteren op een nieuws-site voorbij komen dat Frankrijk nog strengere regels wil gaan invoeren. Het 2G systeem (vaccinatie incl. booster), voor 16 jaar en ouder. Dit zou ingaan op 20 januari.

    Nu is het zo dat wij 24 januari met onze kinderen naar Disney willen . Een van de kinderen is pas 16 geworden.
    In Nederland worden nog geen boosters onder de 18 jaar gezet.

    Hebben jullie tips, hoe wij alsnog kunnen gaan.

    Hoi Goofy_82,

    De regels gaan inderdaad wijzigen, alleen is nu nog niet precies duidelijk wat de exacte voorwaarden voor de booster gaan zijn. De verwachting is dat Frankrijk deze week met alle details komt.

    Groetjes,
    Lars
  • Een tip is om de TousAntiCovid app the downloaden en de vaccinaties van je 16jarige erin te zetten, dan staat er vanzelf of het geldig is of niet! Voor de Britten (en ik neem dus aan voor iedereen) wordt er voor 16-17 jarigen nog geen booster verplicht, maar wel een dubbele vaccinatie.
Log In of Registreer om te reageren.