Disney's Hotel Santa Fe

Wij zijn in mei naar Disneyland Parijs geweest. We verbleven daar in hotel Santa Fe. We kregen toen een gerenoveerde kamer, maar het gebouw stond nog wel in de steigers en men was er aan de buitenzijde aan het schilderen. Het beviel verder prima. s' Avonds zijn de schilders tenslotte toch weer weg. Maar echt fraai zag het er niet uit als je door je raam naar buiten kijkt. Mijn kleine prinsesjes hebben er zo genoten dat we snel weer eens terug willen.
Wat ik me af vraag. Weet iemand wanneer die renovatie ongeveer gereed is?

Reacties


  • Wij zijn in mei naar Disneyland Parijs geweest. We verbleven daar in hotel Santa Fe. We kregen toen een gerenoveerde kamer, maar het gebouw stond nog wel in de steigers en men was er aan de buitenzijde aan het schilderen. Het beviel verder prima. s' Avonds zijn de schilders tenslotte toch weer weg. Maar echt fraai zag het er niet uit als je door je raam naar buiten kijkt. Mijn kleine prinsesjes hebben er zo genoten dat we snel weer eens terug willen.
    Wat ik me af vraag. Weet iemand wanneer die renovatie ongeveer gereed is?

    Hoi Remy,
    De totale renovatie van Disney's Hotel Santa Fe is in oktober 2013 gereed, maar zoals je zelf al hebt gemerkt worden gasten nu al geplaatst in gerenoveerde kamers. Hetzelfde geldt momenteel voor de Disney's Sequoia Lodge. Die renovatie is eind dit jaar gereed.
    Groetjes,
    Lars
  • Dag Lars, dag iedereen,
    We hebben vandaag 4 dagen Disney geboekt met overnachting in hotel Santa Fe (juli 2015). Had echter nog een vraagje : hoe moet ik me weg te voet voorstellen tussen het hotel en het park. Zijn dat aangegeven paden die ook 's avonds verlicht zijn?, is dit volledig apart traject of loopt dat via disney village? ... heeft iemand daar zicht op aub?
    Verder maak ik me ook wat zorgen over het ontbijt. Als je op andere fora iets leest over hotel Santa Fe komt heel vaak de drukte tijdens het ontbijt als negatief punt naar voor. Aangezien we in juli gaan verwacht ik sowieso wel drukte maar als ik sommige commentaren lees zou er om 9 uur niets meer resten van dat ontbijt en moet je bovendien erg lang wachten om een tafeltje te bemachtigen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Het is wat het is maar ben in dat geval liever toch goed voorbereid en diep vanbinnen hoop ik dat iemand opstaat en zegt dat het allemaal best meevalt :-)
    Alvast dank voor de reactie.
    Grtz Els
    Ps: complimenten voor deze site. Het is echt plezier voormensen zoals ik die heel graag goed voorbereid aan de reis starten.
  • Els zei:


    Dag Lars, dag iedereen,
    We hebben vandaag 4 dagen Disney geboekt met overnachting in hotel Santa Fe (juli 2015). Had echter nog een vraagje : hoe moet ik me weg te voet voorstellen tussen het hotel en het park. Zijn dat aangegeven paden die ook 's avonds verlicht zijn?, is dit volledig apart traject of loopt dat via disney village? ... heeft iemand daar zicht op aub?
    Verder maak ik me ook wat zorgen over het ontbijt. Als je op andere fora iets leest over hotel Santa Fe komt heel vaak de drukte tijdens het ontbijt als negatief punt naar voor. Aangezien we in juli gaan verwacht ik sowieso wel drukte maar als ik sommige commentaren lees zou er om 9 uur niets meer resten van dat ontbijt en moet je bovendien erg lang wachten om een tafeltje te bemachtigen. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Het is wat het is maar ben in dat geval liever toch goed voorbereid en diep vanbinnen hoop ik dat iemand opstaat en zegt dat het allemaal best meevalt :-)
    Alvast dank voor de reactie.
    Grtz Els
    Ps: complimenten voor deze site. Het is echt plezier voormensen zoals ik die heel graag goed voorbereid aan de reis starten.

    Hoi Els,
    Dank voor de complimenten!
    Disney's Hotel Santa Fe ligt op 10-15 minuten lopen van de parken via goed verlichte wandelpaden langs de Rio Grande (rivier), Lake Disney en Disney Village. Volg de borden 'Themeparks' die langs de rivier staan. Het ontbijt in Santa Fe, is niet als in Disney's Hotel Cheyenne, volgens het counterservice principe zonder plaatstoewijzing. Zorg dat je vroeg aanwezig bent en laat alvast iemand van het gezelschap een tafel zoeken bij binnenkomst. Het hoogtepunt van drukte ligt tussen 08:30 en 10:00 uur. Er is altijd voldoende eten beschikbaar, ook als je later binnenkomt.
    Tip: Vraag tijdens het inchecken of je ook mag ontbijten in het Disneyland Park via de 'Disney Morning' service. Als deze ontbijtservice tijdens jullie verblijf wordt aangeboden (alleen op bepaalde dagen), dan ontvang je een voucher waarmee je tijdens de Extra Magic Hours in het Disneyland Park kunt ontbijten in een aangegeven restaurant. Het ontbijtbuffet is vergelijkbaar met die van Santa Fe, maar het is rustiger en je bent al direct in het park.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars.
    Die tip mbt ontbijt hou ik zeker in m'n voorbereidinsschrift bij.
    Grtz
  • Beste allemaal,
    Over anderhalve week gaan we een paar dagen naar Disney en zullen we verblijven in het Santa Fe hotel.Nu las ik dat dit hotel 1000 kamers heeft,als ik de plattegrond bekijk dan zie je een overzicht met nummers 10 t/m 58.kan iemand vertellen hoe ik dit moet zien?
    Ik wilde kijken of ik kon zien waar mijn kamernummer kon zien,maar blijkbaar zijn de nummers geen kamernummers?(en als dat wel zo zou zijn waar zijn dan de andere 950 kamers gebleven?)
    Groetjes,
    Emmy

  • Beste allemaal,
    Over anderhalve week gaan we een paar dagen naar Disney en zullen we verblijven in het Santa Fe hotel.Nu las ik dat dit hotel 1000 kamers heeft,als ik de plattegrond bekijk dan zie je een overzicht met nummers 10 t/m 58.kan iemand vertellen hoe ik dit moet zien?
    Ik wilde kijken of ik kon zien waar mijn kamernummer kon zien,maar blijkbaar zijn de nummers geen kamernummers?(en als dat wel zo zou zijn waar zijn dan de andere 950 kamers gebleven?)
    Groetjes,
    Emmy

    Hoi Emmy,
    De nummers op de plattegrond van Disney's Hotel Santa Fe geven de blokken aan waarin de kamers zich bevinden. Ieder blok bevat meerdere kamers. Tijdens het inchecken wordt aangegeven in welk blok jullie kamer is gelegen. Op de plattegrond zijn de individuele kamers dus niet te zien.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey,
    Weet iemand vanaf welk uur het ontbijt begint bij Santa Fe? Dit is hopelijk toch al ruim voor 8u. (We willen graag om half 8 (ten laatste kwart voor 8) aan de ingang van Disneyland park staan voor de magic hours)
    groetjes Deef

  • Hey,
    Weet iemand vanaf welk uur het ontbijt begint bij Santa Fe? Dit is hopelijk toch al ruim voor 8u. (We willen graag om half 8 (ten laatste kwart voor 8) aan de ingang van Disneyland park staan voor de magic hours)
    groetjes Deef
    Hoi Deef,
    Het ontbijtbuffet in alle Disney hotels begint om 07:00 uur.
    Groetjes,
    Lars
  • ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat er precies op de hotelkamer aanwezig is, Moet ik bijvoorbeeld zelf handdoeken en fohn mee nemen?

  • ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat er precies op de hotelkamer aanwezig is, Moet ik bijvoorbeeld zelf handdoeken en fohn mee nemen?
    Hoi Mo,
    Op de hotelpagina van Disney's Hotel Santa Fe staat aangegeven wat er allemaal in de kamers te vinden is: http://www.discoverthemagic.nl/hotels/disneys-hotel-santa-fe/. Voor handdoeken wordt gezorgd. Een haardroger is op aanvraag bij de receptie verkrijgbaar (naar gelang beschikbaarheid). Neem er zelf een mee voor de zekerheid.
    Groetjes,
    Lars
  • jaaa dank je wel ! daar ben ik blij mee !
    ik kon het op 1 of andere manier niet vindenConfused
    zijn er nog dingen die handig zijn om te weten ?
    groetjes Simone

  • jaaa dank je wel ! daar ben ik blij mee !
    ik kon het op 1 of andere manier niet vindenConfused
    zijn er nog dingen die handig zijn om te weten ?
    groetjes Simone
    Hoi Simone,
    Ik zou niet zo goed weten wat nog handig om te weten is wat betreft de kamers, tenzij je een specifieke vraag hebt ;-)
    Groetjes,
    Lars

  • jaaa dank je wel ! daar ben ik blij mee !
    ik kon het op 1 of andere manier niet vindenConfused
    zijn er nog dingen die handig zijn om te weten ?
    groetjes Simone
    Hoi Simone,
    Ik zou niet zo goed weten wat nog handig om te weten is wat betreft de kamers, tenzij je een specifieke vraag hebt ;-)
    Groetjes,
    Lars
    nee ik heb geen specifieke vraagLaugh
    dank je wel voor je antwoorden :-)
  • Ik ga met mijn vriendin een week naar Disney, wij zijn allebei nog nooit in Disney geweest en gaan met de trein er na toe. Heeft iemand ervaring met bagage achter laten bij Santa Fe? Hoe zit omtrent de coronaregels?
  • Ik ga met mijn vriendin een week naar Disney, wij zijn allebei nog nooit in Disney geweest en gaan met de trein er na toe. Heeft iemand ervaring met bagage achter laten bij Santa Fe? Hoe zit omtrent de coronaregels?

    Hoi Tamara,

    Als je met de trein komt is de Disney Express bagageservice een goede tip. Je kunt je bagage dan op het station bij de Disney Express balie afgeven en zij brengen de spullen dan naar je kamer. Vervolgens ontvang je direct de toegangstickets om de parken in te gaan zonder eerst naar het hotel te hoeven gaan. Voeg deze service toe aan je arrangement voor €15 per volwassene door de Disney reseveringslijn te bellen.

    Om Disneyland Paris binnen te komen heb je een vaccinatiepaspoort nodig. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/vaccinatiepaspoort-vereist-in-disneyland-paris-hoe-werkt-het. Daarnaast zijn mondkapjes overal vereist, behalve als je eet of drinkt of een foto maakt met Disney figuren.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.