Voorbereiding bezoek Walt Disney World

16263656768118

Reacties

  • Lise zei:

    Hoe ver van tevoren regelen jullie je vervoer van en naar het vliegveld?
    En wat zijn jullie ervaringen met de verschillende opties: Mears Connect, Lyft/Uber, Quicksilver Tours etc.?

    Ben ik ook benieuwd naar. Mears connect wordt voor 4 wel erg duur en je bent toch al snel een uur onderweg. Ik dacht Lyft/Uber te nemen. Hoor ook graag ervaringen.
    Ja en ik las dat Mears Connect het de laatste tijd niet zo goed schijnt te doen in de zin van; voor je terugweg naar het vliegveld veel te laat of zelfs helemaal niet komen.
    Een Amerikaanse WDW blog die ik volg is erg enthousiast over Quicksilver Tours.
    Vandaar inderdaad erg benieuwd naar ervaringen hier :-)
  • Lise zei:

    Lise zei:

    Hoe ver van tevoren regelen jullie je vervoer van en naar het vliegveld?
    En wat zijn jullie ervaringen met de verschillende opties: Mears Connect, Lyft/Uber, Quicksilver Tours etc.?

    Ben ik ook benieuwd naar. Mears connect wordt voor 4 wel erg duur en je bent toch al snel een uur onderweg. Ik dacht Lyft/Uber te nemen. Hoor ook graag ervaringen.
    Ja en ik las dat Mears Connect het de laatste tijd niet zo goed schijnt te doen in de zin van; voor je terugweg naar het vliegveld veel te laat of zelfs helemaal niet komen.
    Een Amerikaanse WDW blog die ik volg is erg enthousiast over Quicksilver Tours.
    Vandaar inderdaad erg benieuwd naar ervaringen hier :-)
    Ziet er goed uit op hun website maar toch nog wel prijzig met 110 dollar. Een lyft of uber xl heb je toch al voor 48 dollar ofzo. Passen ook zeker 4 personen met koffers in.
  • januari 2022 aangepast
    Ik heb hier een link gevonden met een overzichtje van mogelijke opties (volgens wdwprepshool.com)

    https://wdwprepschool.com/wp-content/uploads/orlando-airport-pickup-options-chart1.pdf

    Edit, toevoeging: Link naar bijbehorend artikel:
    https://wdwprepschool.com/comparing-orlando-airport-to-disney-pickup-options/
  • Ik heb hier een link gevonden met een overzichtje van mogelijke opties (volgens wdwprepshool.com)

    https://wdwprepschool.com/wp-content/uploads/orlando-airport-pickup-options-chart1.pdf

    Edit, toevoeging: Link naar bijbehorend artikel:
    https://wdwprepschool.com/comparing-orlando-airport-to-disney-pickup-options/

    Dank je wel voor het delen van de link, @Goofy_82 ! Ik ga er eens naar kijken. Blijft toch een lastige keuze waar je goed aan doet, als je er nog nooit geweest bent.
    Is er nog iemand met bepaalde ervaringen met een van de opties?
  • januari 2022 aangepast
    Zelf ben ik er nog niet geweest. Maar het idee om te gaan speelt al langere tijd.
    Ik ben al wel info aan het verzamelen over WDW om mijzelf alvast te orrienteren.

    Ook mbt voor het uitzoeken voor het kostenplaatje.. De eerste keer dat ik naar WDW wil gaan, wil ik het ook goed doen. Met alles erop en eraan (en niet op de centen te hoeven letten).
    Dat wordt dan zowieso een Deluxe Resort van Disney zelf.

    Met de informatie die ik op eerder genoemde links heb gevonden, gaat mijn voorkeur uit naar een taxi. (voor 2 personen).
    Waarom een taxi?.. Zelf heb ik geen zin om een auto te huren. Dan ga ik voor het gemak, zonder daar ook nog eens zelf te moeten rijden. Een Uber heb ik geen ervaring mee.
    De Mears opties duren mij te lang. Ik wil dan van MCO ook direct naar het hotel.
    Dan blijft taxi voor mij over.
  • Ik boekte met de dining credits (en giftcard). We zitten 1 week in disneyhotel zelf en 10 dagen offsite. Ik boekte in het pakket van Disney ook het 14 dagen ticket. Moet ik die dining credits (en giftcard) opgebruiken vooraleer ik uitcheck uit het Disney resort (dus al na 1 week) of blijven deze langer geldig? (bv de 14 dagen van de tickets)
  • Ik boekte met de dining credits (en giftcard). We zitten 1 week in disneyhotel zelf en 10 dagen offsite. Ik boekte in het pakket van Disney ook het 14 dagen ticket. Moet ik die dining credits (en giftcard) opgebruiken vooraleer ik uitcheck uit het Disney resort (dus al na 1 week) of blijven deze langer geldig? (bv de 14 dagen van de tickets)

    Hoi TiggerSA,

    De Dining Credits zijn gekoppeld aan je verblijf in de Disney hotels, vergelijkbaar met de Dining Plan Creidts, dus dat moet op zijn vóór je uitcheckt. De reguliere Gift Card is volgens mij langer geldig, maar dat kun je ter plaatse navragen.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars. Goed om weten dus. Niet dat het een probleem zal zijn om het op te krijgen hoor.
  • Hi all,

    Blijkbaar duurt t even voordat je je reservering kan toevoegen bij My Disney Experience. Iemand ervaring met hoelang dit ongeveer duurt?
  • iBud zei:

    Hi all,

    Blijkbaar duurt t even voordat je je reservering kan toevoegen bij My Disney Experience. Iemand ervaring met hoelang dit ongeveer duurt?

    Normaal duurt dit 24-48 uur. Koppel de reservering echter via de My Disney Experience website, niet de app. Vervolgens staat het ook correct in de app. Dit werkt in de meeste gevallen voor internationale gasten. Lukt het ook via de website niet, neem dan even contact op met de klantenservice door te mailen naar disneytraveluk@disneyonline.com onder vermelding van je boekingsnummer.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij checken volgend weekend in bij een Disney resort, geboekt via de Dining credit-actie vorig jaar. Deze week kreeg ik nog een e-mail met de bevestiging en hoe we de gift card ophalen in Springs, maar ik heb nog geen tickets of dining credit binnen. Er staat dat we 4 tot 2 weken voor vertrek post krijgen, maar nog niks gehad dus. Wanneer zou ik deze tickets en credit krijgen?
  • De laatste keer (in 2018) kregen wij alles in het hotel (behalve de giftcard in Springs). Wellicht dat het nu nog zo is.
  • Koen zei:

    Wij checken volgend weekend in bij een Disney resort, geboekt via de Dining credit-actie vorig jaar. Deze week kreeg ik nog een e-mail met de bevestiging en hoe we de gift card ophalen in Springs, maar ik heb nog geen tickets of dining credit binnen. Er staat dat we 4 tot 2 weken voor vertrek post krijgen, maar nog niks gehad dus. Wanneer zou ik deze tickets en credit krijgen?

    Hoi Koen,

    De tickets en Dining Credits ontvang je tijdens het inchecken op je Key to the World Card (of gekoppeld aan een eventuele Magic Band).

    Groetjes,
    Lars
  • 2 vragen ter voorbereiding van onze WDW trip.

    Hebben jullie wel eens een room request gedaan via het hotel zelf? Dus bellen en een kamernummer waar je graag zou willen verblijven doorgeven. En lukte dit ook, of kreeg je toen toch een andere kamer?

    En hoe is jullie ervaring met het bezorgen van boodschappen. We denken erover om misschien 1 of 2 keer door Walmart, Garden Grocerer, Amazon of Publix wat te laten bezorgen, maar ik ben nog aan het uitzoeken of (en hoe) dat gaat.

    Alvast dank!
  • BEwdw zei:

    2 vragen ter voorbereiding van onze WDW trip.

    Hebben jullie wel eens een room request gedaan via het hotel zelf? Dus bellen en een kamernummer waar je graag zou willen verblijven doorgeven. En lukte dit ook, of kreeg je toen toch een andere kamer?

    En hoe is jullie ervaring met het bezorgen van boodschappen. We denken erover om misschien 1 of 2 keer door Walmart, Garden Grocerer, Amazon of Publix wat te laten bezorgen, maar ik ben nog aan het uitzoeken of (en hoe) dat gaat.

    Alvast dank!

    Hoi BEwdw,

    Het doorgeven van een specifieke kamer kan 5 dagen vóór aankomst door Disney te bellen (of door bijvoorbeeld de Touring Plans Room Request te gebruiken, maar hiervoor moet je lid zijn van deze service). Wij gebruiken altijd Touring Plans bij ons bezoek en hebben altijd de gevraagde kamer gekregen.

    Wat betreft de 'groceries delevery': Wij eten altijd in de parken of hotels, dus geen ervaring met boodschappen laten bezorgen, maar bekijk meer informatie hier: https://www.disneytouristblog.com/groceries-disney-world-buying-tips/

    Groetjes,
    Lars
  • januari 2022 aangepast
    Hoi Lars,

    Dank voor de link!

    Wat betreft Touring Plans…is dat een aanrader om lid te worden? Wat zijn de voordelen? Hoe regelen zij de room request eigenlijk? En kan je dan nu al een room request doen voor mei 2022?
  • Wat betreft boodschappen delivery. Mij lijkt het zinvol om een tijdelijk gratis amazon prime account te nemen (wel opzeggen na 30 dagen!). Is de goedkoopste en snelste qua levering als ik het goed begrijp. Heb wel al een account bij instacart maar nog niet gebruikt en de delivery costs zijn wel redelijk hoog telkens.
    Ik had touring plan voor onze geannuleerde reis in 2019 en 2020. Nu nog niet genomen maar ben het wel terug van plan. Eerst dacht ik dat het weinig zinvol was gezien ik het vooral genomen had voor de beste route door het park op de dag dat we wilden bezoeken rekening houdende met de wachttijden. Maar nu met genie leek me dat eerst niet nodig. Ik lees echter dat de waiting times in genie heel vaak een overschatting inhouden (zou het kunnen dat Disney pusht richting betalende lightning lanes enz??). Touring plans lijkt van de reviews nog steeds de beste waiting times te geven. Dus ik vind het de 15 euro wel waard. En ook de room request is mooi meegenomen.
  • Een kamer door geven hoor ik nu ook voor het eerst.
    Zitten daar ook voordelen aan.

    En wanneer is een geschikt moment om
    Tickets voor universal Studios te kopen.
    Kunnen die trouwens oook via jullie bestellen Lars.
    En kun je wel wat doen in een dag.
    Onze zoon is dan van Harry Potter,
    Dus die attracties moeten natuurlijk proberen
  • BEwdw zei:

    Hoi Lars,

    Dank voor de link!

    Wat betreft Touring Plans…is dat een aanrader om lid te worden? Wat zijn de voordelen? Hoe regelen zij de room request eigenlijk? En kan je dan nu al een room request doen voor mei 2022?

    Wat ons betreft zijn het de kosten meer dan waard. Touring Plans heeft een app waarmee je zelf of door hen complete real time plannen per dag en park kunt maken. Zij hebben jarenlange ervaring en zijn dagelijks in de parken om wachttijden te meten, waardoor ze precies weten wanneer het waar minder druk is. Het is in principe een uitgebreide versie van Genie. Is van de makers van The Unofficial Guide boeken. Zij sturen de room requests automatisch naar Disney. Je kunt dat van tevoren instellen zij sturen het dan op het juiste moment.

    Groetjes,
    Lars
  • Een kamer door geven hoor ik nu ook voor het eerst.
    Zitten daar ook voordelen aan.

    En wanneer is een geschikt moment om
    Tickets voor universal Studios te kopen.
    Kunnen die trouwens oook via jullie bestellen Lars.
    En kun je wel wat doen in een dag.
    Onze zoon is dan van Harry Potter,
    Dus die attracties moeten natuurlijk proberen

    Een room request is alleen handig als je een specifieke kamer wilt. Dit wordt meestal gebruikt door mensen met speciale wensen, zoals een specifiek uitzicht of ligging. Maakt het je niet uit, dan laat je Disney gewoon 'kiezen'.

    Tickets voor alle parken in Florida, waaronder Universal Studios, zijn als E-tickets te koop via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida. Wij werken hiervoor samen met The Undercover Tourist; een officiele ticketpartner van o.a. Disney en Universal. Goede ervaringen mee. De links met aanbiedingen staan op onze hierboven genoemde Tickets pagina.

    Als je alle Harry Potter attracties wilt doen, dan moet je een hopper ticket kopen voor beide parken (via de Hogwarts Express). Die attracties zijn namelijk verdeeld over Universal Studios Park en Islands of Adventure.

    Groetjes,
    Lars
  • BEwdw zei:

    De laatste keer (in 2018) kregen wij alles in het hotel (behalve de giftcard in Springs). Wellicht dat het nu nog zo is.

    Wij dus ook, ze sturen niks op buiten USA
  • Wij zitten te kijken om naar WDW te gaan in januari / februari 2023.
    Heeft iemand hier ervaring met Lufthansa om te vliegen naar Orlando? Dan heb je een overstap in Frankfurt. De tijden en prijzen zien er goed uit.
    Voor een Disney hotel zijn we aan het twijfelen tussen Art of Animation en Pop Century, vanwege de Skyliner. Heeft iemand ervaring met de Skyliner? Is dit inderdaad zo'n groot voordeel qua transport? Nu hebben we begrepen dat de 2-persoonskamers bij Art of Animation heel ver van de lobby / restaurants / Skyliner af liggen. Daarom denken we aan een standaard kamer bij Pop Centruy en dan een kamer aan te vragen via Touring Plans. Nog tips over de beste, liefst rustige kamers bij Pop?
  • Wij zitten te kijken om naar WDW te gaan in januari / februari 2023.
    Heeft iemand hier ervaring met Lufthansa om te vliegen naar Orlando? Dan heb je een overstap in Frankfurt. De tijden en prijzen zien er goed uit.
    Voor een Disney hotel zijn we aan het twijfelen tussen Art of Animation en Pop Century, vanwege de Skyliner. Heeft iemand ervaring met de Skyliner? Is dit inderdaad zo'n groot voordeel qua transport? Nu hebben we begrepen dat de 2-persoonskamers bij Art of Animation heel ver van de lobby / restaurants / Skyliner af liggen. Daarom denken we aan een standaard kamer bij Pop Centruy en dan een kamer aan te vragen via Touring Plans. Nog tips over de beste, liefst rustige kamers bij Pop?

    Hoi assepoester,

    Hier geen ervaring met Lufthansa (wij vliegen zelf altijd met Delta), maar we horen er goede verhalen over. De Skyliner is echt top. Snel en direct vervoer naar zowel Epcot, als Disney's Hollywood Studios. Geen wachten meer op bussen. Onze ervaring met Art of Animation (Little Mermaid kamers) is dat het prima te doen is om te lopen naar het centrale deel (lobby, restaurant, ed.). Bij Pop Century ben je inderdaad 'sneller' bij de Skyliner.

    Groetjes,
    Lars
  • Theme Park Reservation

    Ik probeer via "My Disney Experience" onze "theme park reservations" in te geven voor onze vakantie in juli maar ik krijg telkens de melding dat er geen tickets gekoppeld zijn, terwijl mijn tickets zichtbaar staan bij "My Plan and tickets".

    Heeft er nog iemand dit probleem gehad?

    Groetjes,
    Stefaan
  • stefaan zei:

    Theme Park Reservation

    Ik probeer via "My Disney Experience" onze "theme park reservations" in te geven voor onze vakantie in juli maar ik krijg telkens de melding dat er geen tickets gekoppeld zijn, terwijl mijn tickets zichtbaar staan bij "My Plan and tickets".

    Heeft er nog iemand dit probleem gehad?

    Groetjes,
    Stefaan

    Dat is eigenaardig, Stefaan. Geen idee wat hier precies mis gaat. Stuur even een mailtje naar disneytraveluk@disneyonline.com met je gegevens zodat zij kunnen kijken waarom dit niet werkt.

    Groetjes,
    Lars
  • Zou die free dining optie nog terugkomen voor trips in september 2022? Dat lijkt me een betere aanbieding dan de huidige ?
  • EricaL zei:

    Zou die free dining optie nog terugkomen voor trips in september 2022? Dat lijkt me een betere aanbieding dan de huidige ?

    Nee, Free Dining voor 2022 komt niet terug aangezien het Dining Plan zelf nog niet eens terug is. Dat wordt later dit jaar verwacht. Mocht er een Free Dining aanbieding komen, dan is dat voor 2023. Voor nu is de top deal met tot 2 nachten & 7 dagen gratis beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree

    Groetjes,
    Lars
  • Ok bedankt. Werd dat in het verleden soms gecombineerd ? 2 dagen gratis EN free dining ?
  • EricaL zei:

    Ok bedankt. Werd dat in het verleden soms gecombineerd ? 2 dagen gratis EN free dining ?

    Nee, dat zijn aparte aanbiedingen.
  • Lars zei:

    BEwdw zei:

    Hoi Lars,

    Dank voor de link!

    Wat betreft Touring Plans…is dat een aanrader om lid te worden? Wat zijn de voordelen? Hoe regelen zij de room request eigenlijk? En kan je dan nu al een room request doen voor mei 2022?

    Wat ons betreft zijn het de kosten meer dan waard. Touring Plans heeft een app waarmee je zelf of door hen complete real time plannen per dag en park kunt maken. Zij hebben jarenlange ervaring en zijn dagelijks in de parken om wachttijden te meten, waardoor ze precies weten wanneer het waar minder druk is. Het is in principe een uitgebreide versie van Genie. Is van de makers van The Unofficial Guide boeken. Zij sturen de room requests automatisch naar Disney. Je kunt dat van tevoren instellen zij sturen het dan op het juiste moment.

    Groetjes,
    Lars
    Het boek “Unofficial Guide” heb ik net binnen! Leuk om die 744 pagina’s ? door te lezen als voorpret!

    Krijg je eigenlijk een melding/mailtje als de room request gelukt (of niet gelukt) is?

Log In of Registreer om te reageren.