Voorbereiding bezoek Walt Disney World

16566687071121

Reacties

  • Hermine zei:

    Hoe ver van tevoren zouden we kaartjes moeten kopen voor 2 dagen WDW en 1 dag studios voor 2volw en 1 kind van 10jr begin augustus? Komt er nog een actie waar wij iets aan hebben denk je?
    Ik wil minimaal 60 dgn vantevoren boeken, maar is het nodig om echt nu al te boeken of zou ik kunnen wachten tot mei?

    Voor losse dagen zijn er nooit acties, enkel voor de 14 dagen tickets, dus je kunt ze nu al bestellen als je wilt via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida
  • februari 2022 aangepast

    Wij hebben onze Disney vakantie van mei verplaatst naar september. En dan gaan we ook echt, wat er ook voor regels zijn qua testen enz. Ik denk dat Disney gewoon niet meer het zelfde zal worden. De diningplan komt vast terug, maar zelf denk ik niet gratis. Nu hebben 680 dollar dining credits en een 200 dollar giftcard op een vakantie van 5500 euro. Het zij maar zo. Ook komt de fastpasses van vroeger niet meer terug en de extra magic hours worden vast ook niet meer als normaal. Dit is maar waarvoor we gesetteld zijn. Als ik de verwachtingen loslaat die we in 2020 hadden, zal het vast ook een mooie vakantie worden.

    14 Dagen gaan en dan hopen elke dag toch 1 topattractie te kunnen doen. Op die manier heb je ze allemaal kunnen doen tegen einde van de vakantie. :-)
  • Wij in 2019 geweest voor 10 dagen in juli tijdens het hoogseizoen en met een goeie planning kan je probleemloos alle attracties doen, sommige attracties hebben we zelf verschillende keren kunnen doen. Ja, het waren drukke dagen … in juli later dit jaar gaan we terug voor 12 dagen. Ik zie niet in waarom het dit jaar drukker zou zijn dan in 2023.
  • februari 2022 aangepast
    stefaan zei:

    Wij in 2019 geweest voor 10 dagen in juli tijdens het hoogseizoen en met een goeie planning kan je probleemloos alle attracties doen, sommige attracties hebben we zelf verschillende keren kunnen doen. Ja, het waren drukke dagen … in juli later dit jaar gaan we terug voor 12 dagen. Ik zie niet in waarom het dit jaar drukker zou zijn dan in 2023.

    Omdat je nu in het zogezegde laagseizoen wachttijden hebt van 190 minuten voor Rise of the resistance? 135 tower of terror
  • Hermine zei:

    Hoe ver van tevoren zouden we kaartjes moeten kopen voor 2 dagen WDW en 1 dag studios voor 2volw en 1 kind van 10jr begin augustus? Komt er nog een actie waar wij iets aan hebben denk je?
    Ik wil minimaal 60 dgn vantevoren boeken, maar is het nodig om echt nu al te boeken of zou ik kunnen wachten tot mei?

    Ik zou het op tijd kopen, ze verwachten dat prijzen binnenkort omhoog gaan.
    En je moet de dagen dat je wilt gaan reserveren, zku jammer zijn dat het volzet is.
  • Inderdaad wachtrijen heb je altijd. De drukte is wat onvoorspelbaar door bezoekers die hun vakantie van de afgelopen 2 jaar inhalen, maar wat langer wachten vind ik geen probleem.
  • Inderdaad wachtrijen heb je altijd. De drukte is wat onvoorspelbaar door bezoekers die hun vakantie van de afgelopen 2 jaar inhalen, maar wat langer wachten vind ik geen probleem.

    3u en 10 minuten vind ik toch niet meer onder de noemer "wat langer wachten" vallen. Ik hoop dat dit in 2023 weer iets normaler wordt.
  • Misschien interessante blog om te lezen over de drukte, sowieso een blog die ik volg en veel info uit heb gehaald voor ons komende bezoek.
    Trouwens mogelijk goed nieuws op komst aangaande de testverplichting op de terugreis naar NL. Er zijn geruchten oa op de nieuwssites dat de coronapas kokt te vervallen en mogelijk hiermee ook de testverplichting.
    Dit zou een grote zorg minder zijn...

    https://www.disneytouristblog.com/winter-not-off-season-disney-world/
  • Misschien interessante blog om te lezen over de drukte, sowieso een blog die ik volg en veel info uit heb gehaald voor ons komende bezoek.
    Trouwens mogelijk goed nieuws op komst aangaande de testverplichting op de terugreis naar NL. Er zijn geruchten oa op de nieuwssites dat de coronapas kokt te vervallen en mogelijk hiermee ook de testverplichting.
    Dit zou een grote zorg minder zijn...

    https://www.disneytouristblog.com/winter-not-off-season-disney-world/

    Wij gaan pas in november, hoop toch ook dat testen dan niet meer moet.
  • Ik sta ingeschreven op die app van Rijksoverheid als er iets veranderd, je kan aangeven welk land je wil volgen. En ik kreeg vanochtend een melding dat VS vanaf vandaag van Oranje naar Groen is gezet. Dus dat stemt me inderdaad hoopvol dat het testen terug naar Nederland inderdaad binnenkort gaan veranderen.
    Denk wel dat het testen van ons naar VS wel blijft. Maar goed met gezin van 4 is testen 1 keer al duur genoeg. En is natuurlijk beter met oog op je werk. Kan moeilijk na 3 weken zeggen, oja ik kom nog niet werken want ik mag niet terug vliegen. Ze zien me aankomen.
  • inderdaad, kreeg ook melding dat VS nu groen is. En tevens dat Disneyworld de mondkapjes niet meer verplicht maakt. Hopelijk gaan we weer langzaam naar het oude terug.
    Ik kan niet wachten tot ik in April vertrek naar Orlando. Terug vlieg ik via Ierland. Volgens mij hoef ik mij dan niet te laten testen bij terugkomst?
  • Rise, 240 minuutjes aanschuif momenteel. ?
  • EricaL zei:

    Rise, 240 minuutjes aanschuif momenteel. ?

    Ja dat word wat in de bouwvak?
    Denk dat ik gebruik gaan maken van genie voor die top attracties.

  • Voor de echte topattracties moet je per attractie ILL kopen, daar kan je genie+ niet voor gebruiken.
  • EricaL zei:

    Voor de echte topattracties moet je per attractie ILL kopen, daar kan je genie+ niet voor gebruiken.

    Moet me er tegen die tijd even goed in ver diepe
  • Ik denk dat de combinatie van early magic hours en genie+ goed kan werken om lange wachttijden te vermijden. De morgenstond heeft goud in de mond. Ik vergelijk dat met topsport, Amerikanen zijn lui en komen pas laat toe in de parken. Iedere morgen om 06u30 op staan en blijven goan.
  • EricaL zei:

    Voor de echte topattracties moet je per attractie ILL kopen, daar kan je genie+ niet voor gebruiken.

    Moet me er tegen die tijd even goed in ver diepe
    De uitleg over het verschil tussen Genie+ en Individual Lightning Lanes is te vinden in dit artikel: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/genie-plus-lightning-lane-vervangt-fastpass-disney-world
  • Je leest op andere fora heel wat negatieve ervaringen met Genie+ wanneer het echt heel druk is. Vaak gewoon geen tijdsslots meer beschikbaar. Mensen die Genie+ hebben en ocharme 1 of 2 slots kunnen bemachtigen (ook bij het reserveren vanaf 7u) op een hele dag in het park.
    Bij minder drukke dagen werkt het beter. Maar dan kan je je de vraag stellen of het op zulke dagen zin heeft.
  • Ik las dat ongeveer 30% van de bezoekers op een normale dag genie koopt en 50% op een drukke dag. Dat zou iets verklaren..
  • februari 2022 aangepast
    Weet iemand of je het aanbod voor Genie+ (+-8 euro pp/per dag) dat werd aangeboden door het wegvallen van Fastpass+ (voor klanten die al voor Covid een Disneyworld pakket reis boekte bij oa WDTC) ook kan kopen voor maar een gedeelte van de periode van je 14 dagen ticket? Wij zijn bv maar 7 dagen onsite en gaan daarna andere dingen doen in Florida. We gebruiken dus max 7 à 9 dagen van ons 14 dagen ticket. Zou fijn zijn moesten we enkel voor die 9 dagen Genie+ kunnen toevoegen aan voordeeltarief. En niet voor de volle 14 dagen (want op een gezin van 4 telt dit toch wel door)
  • Weet iemand of je het aanbod voor Genie+ dat werd aangeboden door het wegvallen van Fastpass+ (voor klanten die al voor Covid een Disneyworld pakket reis boekte bij oa WDTC) ook kan kopen voor maar een gedeelte van de periode van je 14 dagen ticket? Wij zijn bv maar 7 dagen onsite en gaan daarna andere dingen doen in Florida. We gebruiken dus max 7 à 9 dagen van ons 14 dagen ticket. Zou fijn zijn moesten we enkel voor die 9 dagen Genie+ kunnen toevoegen aan voordeeltarief. En niet voor de volle 14 dagen (want op een gezin van 4 telt dit toch wel door)

    Je kan per dag op de dag zelf voor 15 dollar genie+ kopen. Als je van te voren met de 35% korting wilt aanschaffen, is het voor je hele verblijf/ticket. Dat is wat ik ervan begrepen heb ?.
  • Ik ben bezig met het aanvragen van de ESTA, maar ik weet niet wat ik moet invullen bij US point of contact information. Er staat dat dit verplichte velden zijn. Heeft Iemand hier ervaring mee?
  • Ik heb gewoon het telefoonnummer van het hotel ingevuld.
  • Ik ben bezig met het aanvragen van de ESTA, maar ik weet niet wat ik moet invullen bij US point of contact information. Er staat dat dit verplichte velden zijn. Heeft Iemand hier ervaring mee?

    Precies zoals TiggerSA aangeeft, voer de contactgegevens van het hotel in waar je verblijft.
  • Lars zei:

    Ik ben bezig met het aanvragen van de ESTA, maar ik weet niet wat ik moet invullen bij US point of contact information. Er staat dat dit verplichte velden zijn. Heeft Iemand hier ervaring mee?

    Precies zoals TiggerSA aangeeft, voer de contactgegevens van het hotel in waar je verblijft.
    Oké bedankt!
  • Is iemand hier al naar de VS gegaan met een herstelbewijs i.p.v. testbewijs? Ik lees dat je naast een herstelbewijs ook een SIGNED LETTER from a licensed healthcare provider or a public health official nodig hebt. Maar ik begrijp dat huisartsen deze niet geven. Ben benieuwd naar de ervaringen.
  • Is iemand hier al naar de VS gegaan met een herstelbewijs i.p.v. testbewijs? Ik lees dat je naast een herstelbewijs ook een SIGNED LETTER from a licensed healthcare provider or a public health official nodig hebt. Maar ik begrijp dat huisartsen deze niet geven. Ben benieuwd naar de ervaringen.

    Een herstelbewijs is niet geldig voor reizen naar de VS, alleen volledig gevaccineerde personen kunnen naar de VS vliegen: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-staten-van-amerika/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
  • Amerika geeft ook aan dat als je ongevaccineerd bent je na 3 a 5 dagen een test moet doen.
    Geld dit ook voor kinderen van 7 jaar? En hoe wordt dit gecontroleerd of gaan ze uit van je eigen goede gedrag?
  • februari 2022 aangepast

    Amerika geeft ook aan dat als je ongevaccineerd bent je na 3 a 5 dagen een test moet doen.
    Geld dit ook voor kinderen van 7 jaar? En hoe wordt dit gecontroleerd of gaan ze uit van je eigen goede gedrag?

    Dit lees ik op nederlandwereldwijd.nl:
    Bij aankomst in de Verenigde Staten

    Als u niet volledig bent gevaccineerd maar wel toestemming heeft om naar de Verenigde Staten te reizen op basis van een uitzondering, moet u zich binnen 3 tot 5 dagen na aankomst laten testen. Wij raden u aan voor uw reis deze afspraak te maken. Uw luchtvaartmaatschappij kan hier om vragen bij het boarden. Blijf thuis of op uw hotelkamer en ga in zelfisolatie voor 7 dagen ook al is de test negatief.

    Op CDC.gov:
    https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html

    If you travel by air to the United States under one of these exceptions, you will be required to attest that you are excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID-19 based on one of the exceptions listed above. Based on the category of the exception, you may further be required to attest that:

    * You will be tested with a COVID-19 viral test 3–5 days after arrival in the United States, unless you have documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days;
    * You will self-quarantine for a full 7 days, even if the test result to the post-arrival viral test is negative, unless you have documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days; and
    * You will self-isolate if the result of the post-arrival test is positive or if you develop COVID-19 symptoms.
  • Amerika geeft ook aan dat als je ongevaccineerd bent je na 3 a 5 dagen een test moet doen.
    Geld dit ook voor kinderen van 7 jaar? En hoe wordt dit gecontroleerd of gaan ze uit van je eigen goede gedrag?

    Als ongevaccineerde bezoeker kom je het land niet in, tenzij je voldoet aan uitzonderlijke omstandigheden, maar voor de meeste mensen is dat niet aan de orde. Hier staan alle regels: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-staten-van-amerika/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Log In of Registreer om te reageren.