Afspreken bij Disneyland

Hey hallo. Ik ga op 29 April met twee kinderen van 7 en 3 naar Disneyland in Parijs. Hele onderneming maar erg veel zin in. Ik vroeg me af of er meer ouders zijn die zoiets alleen doen of met jonge kinderen waarbij er keuzes moeten worden gemaakt welke attracties wel of niet?
Kunnen natuurlijk niet overal in vanwege het leeftijdsverschil van de kinderen.
Dan zou het fijn zijn als er iemand even op kan letten op momenten dat de ander de attractie wil bezoeken.
Geldt natuurlijk ook de andere kant uit.
Lijkt me beter dan een wildvreemde vragen. Ben benieuwd.

Reacties

  • Hey, ik heb dat 1x gedaan met mijn dochter van 2,5 en een nichtje van 11 jaar. Die wou dolgraag nog eens mee. Op zich goed te doen maar de attracties was idd dikwijls een teleurstelling in die zin dat ze de kleuter attracties ook heel leuk vond om te doen, alhoewel je soms enkel met 2 (ouder met jongste kind) in een karretje kan en de andere in een ander karretje, wat bij ons bij chasey treintje een drama was want er kwam naast het nichtje een vreemd man zitten, om de trein te vullen. Dus bereid ze daar al op voor. En alhoewel ik samen met het nichtje op voorhand reeds alle attracties overlopen had die we konden doen, en ook gewezen op degene die we niet konden doen was de teleurstelling groot telkens we bij zo een attractie passeerden. Ik kan alleen maar als tip geven dat je duidelijk op voorhand een lijst maakt met de oudste welke attracties mogelijk zijn, dan heeft ze haar lijst om op terug te vallen. Castmembers gaan zeker niet op je kind letten en wildvreemden al helemaal niet want dat is toch een hele verantwoordelijkheid. In een drukke periode is het soms al moeilijk genoeg om op je eigen kinderen te letten. Je moet ook rekening houden dat een peuter van 3 heel erg gewend is aan eigen volk en die misschien na 1 minuut dat jij in de attractie stapt begint te krijsen, je moet dan al iemand meenemen die ze toch goed kent, Anders heb je drama. Probeer de attracties zoals vb big thunder mountain te vermijden zodat ze het niet zien, met een beetje rond lopen lukt dat wel. In fantasyland kan je de meeste dingen wel doen.
  • Hey dank je voor je bericht. Ben inderdaad al aan het kijken welke attracties we sowieso kunnen doen.
    Gelukkig zijn er daar wel een boel van.

    Gelukkig zijn ze gewend veel te moeten delen ook al is dat niet altijd even fijn.
    Hoop dat ik daar in ieder geval iemand tegen kom die daar in het zelfde schuitje zit. Letterlijk en figuurlijk dan ook nog.
  • Wij zijn vorig jaar geweest met 2 ouders en 3 jonge kinderen (4,4 en 5) en dat vond ik al aardig lastig, omdat de oudste nog nergens alleen in mocht en het dus vrij regelmatig opsplitsen was. Ik ben dan ook blij dat we komend jaar weer met de schoonfamilie gaan (en hopelijk is het jaar daarna de oudste groot genoeg om sommige dingen in een eigen karretje te mogen).

    Wij mochten in ieder geval met 1 volwassene en de twee kleintjes in één dombo-olifantje, en ook in de Dombo trein mocht dat op die manier, net als bij de vliegende tapijtjes. Maar twee 4-jarigen is anders dan een van 3 en een van 7, maar wellicht dat die van 7 al wel alleen in dergelijke attracties mag, afhankelijk van de lengte. Peter Pan is 3 op 1 rij, Ratatouille ook en Slinky Dog ook. Ik denk dat alleen de oudste pech heeft met de stoerdere attracties, want je kunt niet in de echte achtbanen zo. Dat soort attracties waren de enige dingen die echt problemen opleverden, samen met autopia want daar moet je gewoon 1 op 1 begeleiding hebben en vaak zijn die wachtrijen te lang om er een even een rondje te laten wachten.

    Het is wel onhandig dat Disney online overal alleen de minimale lengte heeft staan, maar niet de minimale lengte om zonder begeleiding in een attractie te mogen.
  • Als ik de attracties bekijk zijn er gelukkig voldoende attracties waar we samen in kunnen. Hij is nu 130 cm lang dus even flink boontjes eten komende twee maanden aangezien 132 ook een minimale lengte is.
  • Als ik de attracties bekijk zijn er gelukkig voldoende attracties waar we samen in kunnen. Hij is nu 130 cm lang dus even flink boontjes eten komende twee maanden aangezien 132 ook een minimale lengte is.

    en schoenen met dikkere zolen kopen is ook een optie
  • Dat je dat als ding meegeeft, om dan maar dikkere zolen aan je schoenen te hebben. Als het kind niet groot genoeg is, is het niet groot genoeg natuurlijk. Die lengtes zijn bepaald om veiligheidsredenen, niet zodat ouders die keer op keer kunnen omzeilen :)
Log In of Registreer om te reageren.