Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

11314151618

Reacties

  • Hoi allemaal,

    We hebben officieel bericht gekregen van Disney (na overleg met de Franse overheid) en de 3 prikken verplichting voor Janssen blijft verplicht. Dit zijn de regels:

    "Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik met (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) vanaf 3 maanden na deze aanvullende prik.

    In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwd deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 3 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk."

    Groetjes,
    Lars
  • ossio zei:

    CarmenV zei:

    Besmetting telt ook, zou ook in je app te zien moeten zijn, dus zou geen probleem moeten zijn!

    Dit geldt alleen voor testen die door de GGD en andere testaanbieders in Nederland zijn gedaan, PCR testen uit het buitenland tellen niet
    Nee, dat klopt. Weet ook niet of het wel toe te voegen is in bijvoorbeeld de Franse app.
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    We hebben officieel bericht gekregen van Disney (na overleg met de Franse overheid) en de 3 prikken verplichting voor Janssen blijft verplicht. Dit zijn de regels:

    "Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik met (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) vanaf 3 maanden na deze aanvullende prik.

    In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwd deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 3 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk."

    Groetjes,
    Lars

    Fijn dat je wat gehoord hebt, en toch..
    Ik heb mijn 2 vaccinaties geupload in de TousAntiCovid app, alleen janssen vaccine, geeft hij meteen rood en niet up to date gevaccineerd. Vul ik mijn moderna booster hierop aan, dan krijg ik de groene vink, en als ik mijn bewijs aantik staat er Expiration 11 aug 2022 Dit is de vervaldatum dus.
    Ik heb mijn booster in januari 2022 gehad, maar volgens de app klopt dus dit 3 maanden verhaal niet.
    Het blijft heel vaag vind ik.

    Ik las nog wel dit vanmorgen, gaat over Duitsland, maar dit is de booster die wij dan ook nodig zouden hebben voor Frankrijk.

    6:30 uur - Kuipers: mogelijk extra booster na Janssen voor bezoek Duitsland
    Zorgminister Ernst Kuipers gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland. Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn één Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.

    Kuipers vindt het jammer dat Duitsland hierin een andere afweging maakt dan de rest van de Europese lidstaten. "Helaas kunnen wij dat niet veranderen."
  • Hoi @Siriel1976 ,

    Dat blijft vreemd inderdaad, maar wij volgen de officiële door Disney en Franrkijk gecommuniceerde informatie, anders wordt het nog verwarrender en gaan wij wellicht iets 'melden' wat ter plaatse niet gaat werken. Enfin, dank voor de terugkoppeling en dat van Kuipers over Duitsland had ik inderdaad ook al gelezen. Frankrijk valt daar dus ook onder, dus ik denk dat ze mensen met het Janssen vaccin snel een derde prik moeten aanbieden.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben heel blij dat ze de mensen met Janssen nu willen gaan helpen, maar ik vind het in en in triest dat het pas komt nu Mark Rutte er door geraakt wordt. Ahfijn, hopelijk zetten ze er vaart achter. De derde prik mag toch pas 3 maanden na de tweede dus ze hebben nog wel eventjes de tijd.
  • Lars zei:

    Hoi @Siriel1976 ,

    Dat blijft vreemd inderdaad, maar wij volgen de officiële door Disney en Franrkijk gecommuniceerde informatie, anders wordt het nog verwarrender en gaan wij wellicht iets 'melden' wat ter plaatse niet gaat werken. Enfin, dank voor de terugkoppeling en dat van Kuipers over Duitsland had ik inderdaad ook al gelezen. Frankrijk valt daar dus ook onder, dus ik denk dat ze mensen met het Janssen vaccin snel een derde prik moeten aanbieden.

    Groetjes,
    Lars

    Het is inmiddels ook aangepast in mijn TousAntiCovid vaccinatie app. Janssen + booster is idd nog 3 maanden geldig en dan moet je echt een derde vaccinatie. Hopelijk wordt dit snel aangeboden.
  • Hoi Lars,
    Ik zie dat onderstaande tekst weer verwijderd is van de site van Disney.
    Betekent dit dat ze het beleid toch weer aangepast hebben?

    *

    In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwd deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 3 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk."
  • AC1301 zei:

    Hoi Lars,
    Ik zie dat onderstaande tekst weer verwijderd is van de site van Disney.
    Betekent dit dat ze het beleid toch weer aangepast hebben?

    *

    In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwd deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 3 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk."

    Hoi AC1301,

    Dat is op dit moment onduidelijk. Er is wel wat aangepast hoe Frankrijk een coronabesmetting 'ziet'. De nieuwe regel (bekend gemaakt op 03-02-2022) is:

    Een coronabesmetting telt als ‘booster’ of nieuwe dosis voor de binnenlandse Franse coronapas. De positieve test of het herstelbewijs moet dan uiteraard wel geregistreerd zijn.

    Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/vaccinatiepaspoort-vereist-in-disneyland-paris-hoe-werkt-het

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Weet je toevallig of in Dlp vanaf 28 februari ook de mondkapjesplicht wordt afgeschaft? ?
  • Susanne zei:

    Hoi Lars,
    Weet je toevallig of in Dlp vanaf 28 februari ook de mondkapjesplicht wordt afgeschaft? ?

    Voorlopig niet. Het afschaffen van de mondkapjes gaat nu over de openbare ruimte. Plaatsen met vaccinatie paspoort vallen daar niet onder, dus voor nu blijven de mondkapjes, maar de verwachting is dat dit in het voorjaar wordt afgeschaft.
  • Disney hield vorig jaar ook de mondkapjesplicht toen het in Frankrijk niet verplicht werd, dus ik verwacht eerlijk gezegd nog geen veranderingen voorlopig.
  • februari 2022 aangepast
    Even een vraagje want lees de regels maar klopt het dan wat ik hieronder zeg?:
    Mijn partner en ik hebben het Janssen vaccin gehad en eind maart verliest deze het groene vinkje. Wij willen rond eind november naar Eurodisney. Er vanuit gaande dat de regels niet veranderen zouden wij dan eind september/oktober onze booster moeten halen om dan toegang te krijgen? Dan is de booster toch drie maanden geldig weer..
  • De booster verloopt momenteel niet, maar Janssen is een verhaal apart en niemand weet echt hoe het werkt. Het lijkt erop dat een tweede prik 4 maanden geldig is, en dan de booster zonder einddatum. Dus als je zou wachten tot eind van het jaar zou je zeker goed moeten zitten.
  • Even een vraagje want lees de regels maar klopt het dan wat ik hieronder zeg?:
    Mijn partner en ik hebben het Janssen vaccin gehad en eind maart verliest deze het groene vinkje. Wij willen rond eind november naar Eurodisney. Er vanuit gaande dat de regels niet veranderen zouden wij dan eind september/oktober onze booster moeten halen om dan toegang te krijgen? Dan is de booster toch drie maanden geldig weer..

    Hoi Sunnynicky,

    Wat betreft het Janssen vaccin zijn dit de regels:

    Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik met (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) vanaf 4 maanden na deze aanvullende prik. ​In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwt deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 4 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Een aansluitend vraagje….. op bovenstaande
    Wij hebben ruim een jaar geleden Corona geharde en daarom maar 1 vaccinatieprik in juni.
    En dan eind december de Booster….
    Nu staat het herstelbewijs niet meer in de coronacheckapp (verlopen noemen ze dit).
    Maar de ziekte geld toch ook als een soort van vaccinatie?

    Iemand enig idee hoe dit verder wordt opgepakt?
  • clautje zei:

    Een aansluitend vraagje….. op bovenstaande
    Wij hebben ruim een jaar geleden Corona geharde en daarom maar 1 vaccinatieprik in juni.
    En dan eind december de Booster….
    Nu staat het herstelbewijs niet meer in de coronacheckapp (verlopen noemen ze dit).
    Maar de ziekte geld toch ook als een soort van vaccinatie?

    Iemand enig idee hoe dit verder wordt opgepakt?

    Net als de reguliere vaccinatie 'verloopt' een herstelbewijs na een bepaalde periode. Alleen de booster verloopt niet, vandaar dat mensen die volledig gevaccineerd zijn óók een booster gehad moeten hebben. Datzelfde is van toepassing op een herstelbewijs aangezien een besmetting wordt gezien als een 'prik' die na een bepaalde tijd verloopt.
  • Lars zei:

    Even een vraagje want lees de regels maar klopt het dan wat ik hieronder zeg?:
    Mijn partner en ik hebben het Janssen vaccin gehad en eind maart verliest deze het groene vinkje. Wij willen rond eind november naar Eurodisney. Er vanuit gaande dat de regels niet veranderen zouden wij dan eind september/oktober onze booster moeten halen om dan toegang te krijgen? Dan is de booster toch drie maanden geldig weer..

    Hoi Sunnynicky,

    Wat betreft het Janssen vaccin zijn dit de regels:

    Gasten die met Janssen zijn gevaccineerd, dienen vanaf 4 weken na vaccinatie een aanvullende prik (met Pfizer, Moderna, AstraZeneca) te hebben gehad, gevolgd door een boosterprik met (Pfizer, Moderna, AstraZeneca) vanaf 4 maanden na deze aanvullende prik. ​In het Nederlandse vaccinatieprogramma is het alleen mogelijk om na een vaccinatie met Janssen een boosterprik te krijgen. De passe vaccinale beschouwt deze boosterprik als de aanvullende prik. Een enkele prik met Janssen + één boosterprik met Pfizer, Moderna, AstraZeneca is dus slechts tot 4 maanden na de booster geldig voor toegang, daarna moet je een derde prik krijgen voor geldige toegang in Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars

    Dus dan zou het kloppen wat in mijn bericht staat als we het zo doen…
  • Samen met mijn vrouw en 2 kinderen hebben wij een arrangement geboekt voor Disney, midden maart willen we die kant op gaan. Nu lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Zelf ben ik gevaccineerd, 2 vaccinaties en een booster (afgelopen week). Mijn vrouw heeft echter geen vaccinaties nog gehad (was zwanger) en gisteren haar eerste vaccinatie gehaald (daarvoor heeft ze tijdens de zwangerschap covid gehad, maar deze is blijkbaar volgens de "nieuwe" Franse richtlijnen verlopen op 15 februari). De 2e prik zal dan over 3 weken worden gehaald. Voor wat mij bekend is het dan voor een tijdje in orde, en kan ze gewoon het park in. Echter durfde de GGD te melden dat een booster ook nodig zou zijn (wat ik zelf onbegrijpelijk vind, want een booster zou alleen iets moeten boosten en niet laten werken). Klopt het dat 2 prikken voor een aantal maanden genoeg is?
  • Tweede prik is 4 maanden geldig vanaf 7 dagen na de prik.
  • CarmenV zei:

    Tweede prik is 4 maanden geldig vanaf 7 dagen na de prik.

    Ja dat dacht ik ook, dus normaal kan je vanaf 20 maart zonder problemen het park in.
  • Samen met mijn vrouw en 2 kinderen hebben wij een arrangement geboekt voor Disney, midden maart willen we die kant op gaan. Nu lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Zelf ben ik gevaccineerd, 2 vaccinaties en een booster (afgelopen week). Mijn vrouw heeft echter geen vaccinaties nog gehad (was zwanger) en gisteren haar eerste vaccinatie gehaald (daarvoor heeft ze tijdens de zwangerschap covid gehad, maar deze is blijkbaar volgens de "nieuwe" Franse richtlijnen verlopen op 15 februari). De 2e prik zal dan over 3 weken worden gehaald. Voor wat mij bekend is het dan voor een tijdje in orde, en kan ze gewoon het park in. Echter durfde de GGD te melden dat een booster ook nodig zou zijn (wat ik zelf onbegrijpelijk vind, want een booster zou alleen iets moeten boosten en niet laten werken). Klopt het dat 2 prikken voor een aantal maanden genoeg is?

    Dat is correct. Zoals CarmenV het ook al aangeeft is het vaccinatiepaspoort in Frankrijk 4 maanden geldig vanaf de tweede prik uit de originele vaccinatie. Daarna is ook een booster verplicht. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/vaccinatiepaspoort-vereist-in-disneyland-paris-hoe-werkt-het
  • Hoi Lars, ik zie even door de bomen het bos niet meer.
    Nu gelden er weer nieuwe regels en wij zijn 6,7 en 8 mei in Disney. Allemaal volledig gevaccineerd en booster gehad. Verloopt de booster nu na 4 mnd? Of als je 2 vaccinaties hebt gehad en de boosterprik dan is het zo goed?
    Een tweede vraag, mijn ouders gaan mee en die hebben geen smartphone. De papieren qr code mag toch ook nog steeds worden gebruikt?

    Gr Sandy
  • Boosters verlopen vooralsnog niet, dus zolang je die hebt zit je goed. Papieren QR code mag ook, geen probleem!
  • Hoi Lars, ik zie even door de bomen het bos niet meer.
    Nu gelden er weer nieuwe regels en wij zijn 6,7 en 8 mei in Disney. Allemaal volledig gevaccineerd en booster gehad. Verloopt de booster nu na 4 mnd? Of als je 2 vaccinaties hebt gehad en de boosterprik dan is het zo goed?
    Een tweede vraag, mijn ouders gaan mee en die hebben geen smartphone. De papieren qr code mag toch ook nog steeds worden gebruikt?

    Gr Sandy

    Hoi Sandy,

    Nee. Mét booster is altijd goed, tenzij je alleen één prik van Janssen hebt gehad. Voor alle andere vaccins + booster is het vaccinatiepaspoort voor nu onbeperkt geldig. Zoals CarmenV al aangeeft is een QR code op papier ook prima. Veel plezier! Wij zijn er zelf 9 t/m 11 mei, dus net na jullie.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie en fijn te horen! Jullie ook alvast veel plezier in mei ?
  • Stapt disney morgen ook af van het dragen van mondkapje? Omdat 25 feb geldt voor openbaren plekken waar de qr code nodig is dit niet meer geld
  • William zei:

    Stapt disney morgen ook af van het dragen van mondkapje? Omdat 25 feb geldt voor openbaren plekken waar de qr code nodig is dit niet meer geld

    Nee, voorlopig niet. Op plekken met vaccinatiepaspoort blijven mondkapjes voorlopig verplicht, maar de verwachting is dat daar dit voorjaar verandering in komt.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedemiddag, op 8 december heb ik mijn 2e vaccinatie gekregen en op 10 maart mag ik pas de booster halen. Kom ik dan zonder probleem Disneyland in? Ik ben de TousAntiCovid app gedownload en mijn qr-code geüpload, daar geeft ie groen aan maar wil het toch zeker weten. We vertrekken aankomende dinsdag.

    Groetjes Jeroen
  • Hesjeee zei:

    Goedemiddag, op 8 december heb ik mijn 2e vaccinatie gekregen en op 10 maart mag ik pas de booster halen. Kom ik dan zonder probleem Disneyland in? Ik ben de TousAntiCovid app gedownload en mijn qr-code geüpload, daar geeft ie groen aan maar wil het toch zeker weten. We vertrekken aankomende dinsdag.

    Groetjes Jeroen

    Hoi Jeroen,

    Dat klopt. De booster verplichting geldt pas vanaf 4 maanden na de tweede prik uit de originele vaccinatie. Als je de tweede prik op 8 december 2021 hebt gekregen, dan is je vaccinatiepaspoort in Frankrijk nog geldig tot 8 april 2022. Na de booster is het paspoort vervolgens onbeperkt geldig. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/vaccinatiepaspoort-vereist-in-disneyland-paris-hoe-werkt-het

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb ook een vraag. Ik zou graag met mijn niet gevaccineerde dochters (13 en 15 jaar) naar eurodisney gaan. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang een test nou geldig is. Is dat 24 uur of langer? We willen 3 dagen gaan en om nou 3 testen te doen vind ik wat van de zotte dan wacht ik wel.

Log In of Registreer om te reageren.