Toegang reserveren Disneyland Paris

13468912

Reacties

  • JeroenK zei:

    Ik wilde ook een jaarkaart aanschaffen om 5 dagen te gaan in april. Ik lees ook pas net dat je maar voor 3 dagen kan reserveren.
    Ik had willen slapen in een hotel in val d'europe maar dan hebben ik dus geen garantie dat ik 5 dagen naar binnen kan.

    Ben nog op zoek wat nou de beste/voordeligste optie is.

    De 'beste' optie is om een Disney hotel te boeken. Dat biedt gegarandeerde toegang, ook voor jaarkaarthouders. Als je toch buiten het resort wilt overnachten, dan moet je er op gokken dat je na de eerste dag een nieuwe reservering voor de 4e dag kunt maken, etc. Is het vol, dan kom je helaas niet binnen.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je info Lars!
    Ik zat te denken kan ik ook via de franse site jaarkaarten bestelllen zodat die thuis wordt gestuurd en ik 3 dagen kan boeken?
    Dan kan ik 3 nachten in een hotel in val d europe en 1 nacht in een disney hotel met dan 2 dagen gegarandeerd toegang? Dit scheelt me flink wat geld.
  • JeroenK zei:

    Bedankt voor je info Lars!
    Ik zat te denken kan ik ook via de franse site jaarkaarten bestelllen zodat die thuis wordt gestuurd en ik 3 dagen kan boeken?
    Dan kan ik 3 nachten in een hotel in val d europe en 1 nacht in een disney hotel met dan 2 dagen gegarandeerd toegang? Dit scheelt me flink wat geld.

    Graag gedaan! Technisch gezien kan dat, al wordt dit niet door Disney ondersteund. Zij geven officieel aan dat dit niet de bedoeling is. Meerdere mensen hebben het overigens wel al gedaan hoor, dus je moet dat voor jezelf bepalen wat het voordeligste is.
  • Vaak is er wel plek, maar er is geen garantie inderdaad. Wel zou je kunnen kijken of het goedkoper is om de laatste (of eerste) nacht in Disney te slapen (room only), want daar krijg je twee dagen toegang mee.
  • januari 2022 aangepast
    Top dan ga ik dat doen. Als ik één nacht in een disney hotel boek moet ik dan nog appart toegeng reserveren voor die twee dagen?
  • JeroenK zei:

    Top dan ga ik dat doen. Als ik één nacht in een disney hotel boek moet ik dan nog appart toegeng reserveren voor die twee dagen?

    Nee, toegang is dan inclusief op beide dagen vanwege de nacht in het Disney hotel.

    Groetjes,
    Lars
  • Top ga ik dat doen! Bedankt dat je zoveel duidelijkheid geeft met dit forum!
  • Wij slapen eind maart in dream castle met onze jaarpassen. Hebben wij gegarandeerd toegang of moeten we los reserveren omdat het een partnerhotel is?
  • Wij slapen eind maart in dream castle met onze jaarpassen. Hebben wij gegarandeerd toegang of moeten we los reserveren omdat het een partnerhotel is?

    Dream Castle is geen Disney hotel. Alleen gasten van de Disney hotels krijgen gegarandeerd toegang. Verblijf je in een partner hotel (of overige accommodatie rondom Disneyland Paris), dan zul je toegang moeten reserveren.
  • Lars zei:

    Wij slapen eind maart in dream castle met onze jaarpassen. Hebben wij gegarandeerd toegang of moeten we los reserveren omdat het een partnerhotel is?

    Dream Castle is geen Disney hotel. Alleen gasten van de Disney hotels krijgen gegarandeerd toegang. Verblijf je in een partner hotel (of overige accommodatie rondom Disneyland Paris), dan zul je toegang moeten reserveren.
    Bedankt voor je snelle reactie!
  • Hoi allemaal.
    Wij willen na een paar jaar afwezig weer een jaarkaart nemen en dan met de camper weer meerdere keren een weekje naar Disneyland gaan.
    Maar nu las ik op Facebook e.d. Het een en ander over reserveren voor bezoek.
    Hoe werkt dit? En wat zijn de regels e.d.

    Sorry als er hier al tig topics over zijn. En alvast bedankt voor jullie input.
  • clautje zei:

    Hoi allemaal.
    Wij willen na een paar jaar afwezig weer een jaarkaart nemen en dan met de camper weer meerdere keren een weekje naar Disneyland gaan.
    Maar nu las ik op Facebook e.d. Het een en ander over reserveren voor bezoek.
    Hoe werkt dit? En wat zijn de regels e.d.

    Sorry als er hier al tig topics over zijn. En alvast bedankt voor jullie input.

    Hoi clautje,

    Iedereen met een jaarkaart of ongedateerd ticket moet een aparte reservering voor toegang maken. Voor losse tickets kan dat onbeperkt, voor jaarkaarten kan dat voor maximaal 3 dagen. Als je eerste dag is geweest, kun je weer een nieuwe dag reserveren zodat het totaal altijd maximaal 3 is. Lees meer over de Disney Park Pass: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    clautje zei:

    Hoi allemaal.
    Wij willen na een paar jaar afwezig weer een jaarkaart nemen en dan met de camper weer meerdere keren een weekje naar Disneyland gaan.
    Maar nu las ik op Facebook e.d. Het een en ander over reserveren voor bezoek.
    Hoe werkt dit? En wat zijn de regels e.d.

    Sorry als er hier al tig topics over zijn. En alvast bedankt voor jullie input.

    Hoi clautje,

    Iedereen met een jaarkaart of ongedateerd ticket moet een aparte reservering voor toegang maken. Voor losse tickets kan dat onbeperkt, voor jaarkaarten kan dat voor maximaal 3 dagen. Als je eerste dag is geweest, kun je weer een nieuwe dag reserveren zodat het totaal altijd maximaal 3 is. Lees meer over de Disney Park Pass: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world

    Groetjes,
    Lars
    Is dit reserveringssysteem een blijvend iets?
    Of echt enkel om de toestroom te verdelen ivm Corona en dus beperking in maximale personen in het park?

    En wat zijn jullie ervaringen met verlengen als jullie er zijn ?
  • Lijkt er sterk op dat dit systeem gaat blijven, maar ik heb zelf nog nooit echt gehad dat ik niet had kunnen reserveren voor extra dagen. Elke ochtend dat je pas gescand wordt, kun je een nieuwe reservering maken, zolang de dagen beschikbaar zijn uiteraard. Maar ik zit dan ook niet vast aan weekenden en/of vakantieperiodes.
  • CarmenV zei:

    Lijkt er sterk op dat dit systeem gaat blijven, maar ik heb zelf nog nooit echt gehad dat ik niet had kunnen reserveren voor extra dagen. Elke ochtend dat je pas gescand wordt, kun je een nieuwe reservering maken, zolang de dagen beschikbaar zijn uiteraard. Maar ik zit dan ook niet vast aan weekenden en/of vakantieperiodes.

    Dank je Carmen
    Wij proberen ook buiten de vakanties te gaan dus dat zal wel goed komen.
    Nu maar hopen dat het geen vast iets blijft, wij houden ervan om dag van aankomst en vertrek nog even een uurtje park te snuiven. Maar om daar nu voor te reserveren……

    Dan maar winkeltjes struinen, Haha
  • clautje zei:


    Is dit reserveringssysteem een blijvend iets?
    Of echt enkel om de toestroom te verdelen ivm Corona en dus beperking in maximale personen in het park?

    En wat zijn jullie ervaringen met verlengen als jullie er zijn ?

    Het reserveringssysteem blijft. Dat heeft CEO Bob Chapek al eerder aangegeven. Waarschijnlijk dat het wel makkelijker gaat worden om te reserveren, maar het systeem blijft.
  • Lars zei:

    clautje zei:


    Is dit reserveringssysteem een blijvend iets?
    Of echt enkel om de toestroom te verdelen ivm Corona en dus beperking in maximale personen in het park?

    En wat zijn jullie ervaringen met verlengen als jullie er zijn ?

    Het reserveringssysteem blijft. Dat heeft CEO Bob Chapek al eerder aangegeven. Waarschijnlijk dat het wel makkelijker gaat worden om te reserveren, maar het systeem blijft.
    Hoi Lars

    Jammer voor de spontaniteit dat het systeem blijft.
    Maar bedrijfsmatig snap ik het wel.

    Ik denk dat dit ons niet tegen houd om weer een abonnement te nemen na ruim drie jaar missen we het toch teveel.

    Bedankt voor je info

    Als ik een e-voucher heb gekocht komt er dan automatisch een link om een account aan te maken voor die reserveringen?
    Er is inmiddels toch echt wel veel veranderd in die paar jaar krijg ik in de gaten.

  • clautje zei:

    Hoi Lars

    Jammer voor de spontaniteit dat het systeem blijft.
    Maar bedrijfsmatig snap ik het wel.

    Ik denk dat dit ons niet tegen houd om weer een abonnement te nemen na ruim drie jaar missen we het toch teveel.

    Bedankt voor je info

    Als ik een e-voucher heb gekocht komt er dan automatisch een link om een account aan te maken voor die reserveringen?
    Er is inmiddels toch echt wel veel veranderd in die paar jaar krijg ik in de gaten.

    Met een E-voucher kun je voor één dag toegang reserveren. Zodra je de definitieve jaarkaart ter plaatse ontvangt, kun je voor 3 dagen reserveren. De eerste keer is dit dus een risico, omdat je niet zeker weet of je de volgende dagen 'last minute' kunt reserveren. Om dit te omzeilen boek je een 'room only' verblijf in de Disney hotels. Gasten van de Disney hotels, ook jaarkaarthouders, krijgen gegarandeerd toegang tot de parken zonder extra reservering.

    Groetjes,
    Lars
  • Heb ook van velen gehoord dat de Cast Member de komende dagen kan reserveren voor je, maar dit is een coulance en dus geen garantie.
  • Lars zei:

    clautje zei:

    Hoi Lars

    Jammer voor de spontaniteit dat het systeem blijft.
    Maar bedrijfsmatig snap ik het wel.

    Ik denk dat dit ons niet tegen houd om weer een abonnement te nemen na ruim drie jaar missen we het toch teveel.

    Bedankt voor je info

    Als ik een e-voucher heb gekocht komt er dan automatisch een link om een account aan te maken voor die reserveringen?
    Er is inmiddels toch echt wel veel veranderd in die paar jaar krijg ik in de gaten.

    Met een E-voucher kun je voor één dag toegang reserveren. Zodra je de definitieve jaarkaart ter plaatse ontvangt, kun je voor 3 dagen reserveren. De eerste keer is dit dus een risico, omdat je niet zeker weet of je de volgende dagen 'last minute' kunt reserveren. Om dit te omzeilen boek je een 'room only' verblijf in de Disney hotels. Gasten van de Disney hotels, ook jaarkaarthouders, krijgen gegarandeerd toegang tot de parken zonder extra reservering.

    Groetjes,
    Lars
    Tja dat is dan een risico die ik moet nemen
    Wij gaan nl. met de camper en hebben dus onze eigen hotelkamer bij ons.

    Maar in ieder geval bedankt zover ben weer wat wijzer.
  • CarmenV zei:

    Heb ook van velen gehoord dat de Cast Member de komende dagen kan reserveren voor je, maar dit is een coulance en dus geen garantie.

    Oké, ga zeker vragen om hulp van de castmembers om die eerste keer de dagen te reserveren.

    Bedankt voor de tip
  • CarmenV zei:

    Heb ook van velen gehoord dat de Cast Member de komende dagen kan reserveren voor je, maar dit is een coulance en dus geen garantie.

    Bij mij deden ze dat, ondanks dat er een dag vol was. 2 maanden later idem met een vriendin van mij. Wat dat betreft zijn ze heel coulant!
  • Dat zou goed nieuws zijn, @CarmenV en @bassiej5 . Het is anders erg lastig voor nieuwe jaarkaarthouders om direct de eerste keer meerdere dagen te gaan.
  • Ik twijfel even of hij vorige zomer periode open was.... zo ja, is er iemand die ervaring heeft met het op de dag zelf nog kunnen reserveren in de zomervakantie?

    Wij willen heel graag weer kamperen in de buurt en kijken dan vaak per dag of wij wel of niet gaan of bijv. even eten in de Village en dan alleen een parade meepakken.

    Het zou zo jammer zijn als wij 3 weken op vakantie zijn en uiteindelijk maar 3 dagen naar Disney kunnen gaan.
  • Hoi,
    Ik had inderdaad ook de vraag hoe het zit met de reserveringen voor de jaarkaarten, ik zie hierboven al het antwoord op een gedeelte van mijn vraag.
    Wij willen in het weekend van 12 en 13 maart voor de derde keer ons abonnement verlengen (Magic Plus), en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel heel erg klaar ben met die reserveringen van te voren.
    Ik heb in januari geprobeerd te reserveren voor 12 en 13 maart, en ik kon toen al alleen nog maar voor de zondag de 13e reserveren. Ik kijk met regelmaat of 12 maart eventueel nog beschikbaar komt maar tevergeefs.
    Hetzelfde was in het weekend van 4 en 5 december 2021, zo zijn we maar 1 dag naar Disney kunnen gaan door dit reserveringssysteem. In de weekenden is het bijna altijd vol, je kunt met een abonnement nooit meer spontaan naar Disney gaan, zoals dat voor corona kon.
    Daar we Disney super vinden, gaan we het wel verlengen, maar het is echt een minpunt.

    Mijn man heeft 2 kinderen die we deze zomer weer eens mee willen nemen (zij zijn niet altijd bij ons), maar dan met de privilegetickets.
    Hoe zit dat dan? Kan dat wel altijd? Of moet je dat ook reserveren?

    Krijg je nu bij een verlenging nog steeds korting op je jaarkaart? En bij welk loket kan ik hem het beste verlengen?

    Het is er echt niet op vooruit gegaan...

    Groetjes,
    Anne
  • Hoi,
    Ik had inderdaad ook de vraag hoe het zit met de reserveringen voor de jaarkaarten, ik zie hierboven al het antwoord op een gedeelte van mijn vraag.
    Wij willen in het weekend van 12 en 13 maart voor de derde keer ons abonnement verlengen (Magic Plus), en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel heel erg klaar ben met die reserveringen van te voren.
    Ik heb in januari geprobeerd te reserveren voor 12 en 13 maart, en ik kon toen al alleen nog maar voor de zondag de 13e reserveren. Ik kijk met regelmaat of 12 maart eventueel nog beschikbaar komt maar tevergeefs.
    Hetzelfde was in het weekend van 4 en 5 december 2021, zo zijn we maar 1 dag naar Disney kunnen gaan door dit reserveringssysteem. In de weekenden is het bijna altijd vol, je kunt met een abonnement nooit meer spontaan naar Disney gaan, zoals dat voor corona kon.
    Daar we Disney super vinden, gaan we het wel verlengen, maar het is echt een minpunt.

    Mijn man heeft 2 kinderen die we deze zomer weer eens mee willen nemen (zij zijn niet altijd bij ons), maar dan met de privilegetickets.
    Hoe zit dat dan? Kan dat wel altijd? Of moet je dat ook reserveren?

    Krijg je nu bij een verlenging nog steeds korting op je jaarkaart? En bij welk loket kan ik hem het beste verlengen?

    Het is er echt niet op vooruit gegaan...

    Groetjes,
    Anne

    Hoi Anne,

    Het reserveringssysteem voor ongedateerde tickets en jaarkaarthouders blijft, dat is reeds door Disney CEO Bob Chapek bevestigd. Je kunt de regels voor reserveren omzeilen door overnachtingen in de Disney hotels te boeken. Gasten van deze hotels, ook jaarkaarthouders, hoeven geen aparte reservering voor toegang te maken. Je krijgt toegang tot de parken op vertoon van de Magic Pass.

    Privilege Tickets moeten, net als bij jaarkaarten, op voorhand gereserveerd worden op basis van beschikbaarheid. Dat kan via het online jaarkaarten platform: https://www.discoverthemagic.nl/dlp-jaarkaarten-platform-nl

    Bij verlenging krijg je 15% korting. Dit is mogelijk een een loket van Bureau Passeport Annuel aan de rechterzijde van de ingang van het Walt Disney Studios Park (meest rechter kassa's).

    Groetjes,
    Lars
  • Het is officieel, het 3 dagen reserveringssysteem voor de jaarkaarten blijft.
  • CarmenV zei:

    Het is officieel, het 3 dagen reserveringssysteem voor de jaarkaarten blijft.

    en waar haal je deze info vandaan?
  • William zei:

    CarmenV zei:

    Het is officieel, het 3 dagen reserveringssysteem voor de jaarkaarten blijft.

    en waar haal je deze info vandaan?
    De Disney website zelf. Stond toen alleen nog maar op de Franse pagina, weet niet of het ondertussen ook al op de anderen staat.
  • Kleine crisis hier, we hebben de kids beloofd volgend weekend naar Disney te gaan, maar nu zie ik dat er nog steeds gereserveerd moet worden en dat dat niet kan voor volgend weekend. Heel stom, maar ik ging er vanuit dat reserveren niet meer nodig was. We hebben nog oude tickets liggen die alleen nog deze maand geldig zijn dus geen jaarkaart.
    Als ik nu via bijv Booking.com een kamer boek in een Disneyhotel hebben we dan wel toegang tot het park? Of moeten we dan alsnog reserveren?
Log In of Registreer om te reageren.