Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1131415161719»

Reacties

  • Ik heb ook een vraag. Ik zou graag met mijn niet gevaccineerde dochters (13 en 15 jaar) naar eurodisney gaan. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang een test nou geldig is. Is dat 24 uur of langer? We willen 3 dagen gaan en om nou 3 testen te doen vind ik wat van de zotte dan wacht ik wel.

    Testen zijn 24 uur geldig, dus als je 3 dagen wilt gaan zul je elke dag een test moeten doen, waarbij je ook de tijd in de gaten moet houden dat ie niet verloopt voordat je een nieuwe gaat doen.

    Zolang de Pass Vaccinal geldt, zullen je dochters moeten testen, tot ze de leeftijd bereiken waarin vaccinaties verplicht zijn en testen niet meer gelden, dan zullen ze gevaccineerd moeten zijn om binnen te komen.
  • CarmenV zei:

    Ik heb ook een vraag. Ik zou graag met mijn niet gevaccineerde dochters (13 en 15 jaar) naar eurodisney gaan. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang een test nou geldig is. Is dat 24 uur of langer? We willen 3 dagen gaan en om nou 3 testen te doen vind ik wat van de zotte dan wacht ik wel.

    Testen zijn 24 uur geldig, dus als je 3 dagen wilt gaan zul je elke dag een test moeten doen, waarbij je ook de tijd in de gaten moet houden dat ie niet verloopt voordat je een nieuwe gaat doen.

    Zolang de Pass Vaccinal geldt, zullen je dochters moeten testen, tot ze de leeftijd bereiken waarin vaccinaties verplicht zijn en testen niet meer gelden, dan zullen ze gevaccineerd moeten zijn om binnen te komen.
    Ja dat dacht ik al inderdaad. Dank voor je antwoord
  • BREAKING: Disneyland Paris stopt per 2 maart 2022 met de mondkapjesplicht in de parken, hotels en Disney Village. Wel nog noodzakelijk in de bussen van en naar de hotels. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-stopt-met-mondkapjes-plicht-fotolocaties
  • We mogen weer knuffelen met de karakters!

    Nog niet met Face Characters, maar met de rest wel! Ook zijn handtekeningen weer terug! (met dit laatste ben ik persoonlijk minder blij maar dat is niet het punt, haha!)
  • UPDATE: Ontmoetingen met Disney figuren zijn weer terug in Disneyland Paris. Foto's, knuffels en handtekeningen zijn toegestaan. Ook de maaltijden met Disney figuren keren terug. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/ontmoetingen-met-disney-figuren-keren-terug-disneyland-paris
  • Lars zei:

    UPDATE: Ontmoetingen met Disney figuren zijn weer terug in Disneyland Paris. Foto's, knuffels en handtekeningen zijn toegestaan. Ook de maaltijden met Disney figuren keren terug. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/ontmoetingen-met-disney-figuren-keren-terug-disneyland-paris

    Hi Lars
    Super fijn dat alles weer is zoals het was!
    Maar kan je de maaltijden met figuren nu niet meer los reserveren? Alleen maar als je volpension boekt?
    Groetjes martine
  • Hi Lars
    Super fijn dat alles weer is zoals het was!
    Maar kan je de maaltijden met figuren nu niet meer los reserveren? Alleen maar als je volpension boekt?
    Groetjes martine

    Dat is nu nog niet helemaal duidelijk, Martine. Waarschijnlijk kunnen ze ook los geboekt worden, maar dat ligt aan de voorwaarden die Disney gaat stellen. In het begin zal deze service namelijk maar beperkt beschikbaar zijn en willen ze voorrang geven aan mensen die hier al voor betaald hebben via de nieuwe maaltijdopties. Meer informatie volgt.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hi Lars
    Super fijn dat alles weer is zoals het was!
    Maar kan je de maaltijden met figuren nu niet meer los reserveren? Alleen maar als je volpension boekt?
    Groetjes martine

    Dat is nu nog niet helemaal duidelijk, Martine. Waarschijnlijk kunnen ze ook los geboekt worden, maar dat ligt aan de voorwaarden die Disney gaat stellen. In het begin zal deze service namelijk maar beperkt beschikbaar zijn en willen ze voorrang geven aan mensen die hier al voor betaald hebben via de nieuwe maaltijdopties. Meer informatie volgt.

    Groetjes,
    Lars
    Oké ik snap het.
    We wachten het even af dan. Dank je wel!
  • Ik had gelezen dat character dining voorlopig alleen als ontbijt bij Plaza Gardens is en als lunch by ADC, dus nog niet bij Café Mickey. Zag ook dat de character lijst op de site hier nog aangeeft dat je Spider-Man kunt ontmoeten op Backlot, haha!
  • Hey, vanaf 14 maart vervalt de vaccinatie pas in Frankrijk, geldt dit ook vr disney, aangezien ik er nog niets van terug vind en is testen dan ook niet meer nodig?
  • Het is nog niet officieel bekend gemaakt door Disney, maar dat is wel de verwachting. Er wordt ook niet gesproken over dat de Health Pass weer terug komt, dus we zullen even moeten afwachten ben ik bang.
  • BREAKING: Het vaccinatiepaspoort voor Disneyland Paris komt te vervallen nu de Franse maatregelen ten einde komen. Geen QR-code meer. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-stopt-met-vaccinatiepaspoort-frankrijk
  • Frankrijk was zo ontzettend streng, en dan opeens niets meer van bewijs nodig, dat is snel gegaan.
  • Lars zei:

    BREAKING: Het vaccinatiepaspoort voor Disneyland Paris komt te vervallen nu de Franse maatregelen ten einde komen. Geen QR-code meer. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-stopt-met-vaccinatiepaspoort-frankrijk

    Bedankt voor dit goede nieuws Lars!!
    Scheelt weer een eventuele booster voor onze dochter ;-)
  • Frankrijk was zo ontzettend streng, en dan opeens niets meer van bewijs nodig, dat is snel gegaan.

    de president verkiezingen komen der aan in april
  • Om Frankrijk in te reizen is toch nog wel een vaccinatiepaspoort nodig?
    Wij gaan in april namelijk naar Disney en ik heb wel twee vaccinaties gehad, maar ben van de tweede prik zo ziek geworden dat ik eigenlijk geen booster meer wil.
    Ik hoopte op afschaffing van vaccinatiepaspoort, maar zonder booster mag ik toch niet naar Frankrijk reizen of vervalt die verplichting ook?
  • Om Frankrijk in te reizen is toch nog wel een vaccinatiepaspoort nodig?
    Wij gaan in april namelijk naar Disney en ik heb wel twee vaccinaties gehad, maar ben van de tweede prik zo ziek geworden dat ik eigenlijk geen booster meer wil.
    Ik hoopte op afschaffing van vaccinatiepaspoort, maar zonder booster mag ik toch niet naar Frankrijk reizen of vervalt die verplichting ook?

    Ik kreeg bericht van buza app dat dit niet meer nodig is
  • Ik heb net even gebeld met Nederland wereldwijd. Zij zeggen dat DCC nodig blijft bij reizen binnen EU, dus ook in Frankrijk.
    Weet iemand dat als je de booster later dan 9 maanden neemt je DCC weer geldig wordt na de booster?
    Want mijn vraag was schijnbaar zo lastig dat de medewerkster de verbinding verbrak toen ik door bleef vragen.
  • Hoi! As zondag vertrekken wij met de tgv naar disneyland parijs.
    Omdat ik het eea onduidelijk vind qua hoeveelheid vaccinaties heb ik vanmiddag met NLwereldwijd gebeld, maar konden mij geen duidelijk antwoord geven.
    Iemand die corona doorgemaakt had, is destijds met 1 prik volledig gevaccineerd. (1/1) nu heb ik in Jan22 mijn booster gehad (2/1) is dit dan voldoende om Frankrijk in te kunnen? Op meerdere plekken wordt over 3 vaccinaties gesproken, of over hersteld met 1 vaccinatie en booster. De tousanticovid geeft wel aan dat mijn booster valid is. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven.
  • Ik heb net even gebeld met Nederland wereldwijd. Zij zeggen dat DCC nodig blijft bij reizen binnen EU, dus ook in Frankrijk.
    Weet iemand dat als je de booster later dan 9 maanden neemt je DCC weer geldig wordt na de booster?
    Want mijn vraag was schijnbaar zo lastig dat de medewerkster de verbinding verbrak toen ik door bleef vragen.

    Ja, 7 dagen nadat je de booster hebt gehad, wordt het bewijs weer geldig.
  • Hoi! As zondag vertrekken wij met de tgv naar disneyland parijs.
    Omdat ik het eea onduidelijk vind qua hoeveelheid vaccinaties heb ik vanmiddag met NLwereldwijd gebeld, maar konden mij geen duidelijk antwoord geven.
    Iemand die corona doorgemaakt had, is destijds met 1 prik volledig gevaccineerd. (1/1) nu heb ik in Jan22 mijn booster gehad (2/1) is dit dan voldoende om Frankrijk in te kunnen? Op meerdere plekken wordt over 3 vaccinaties gesproken, of over hersteld met 1 vaccinatie en booster. De tousanticovid geeft wel aan dat mijn booster valid is. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven.

    Hoi Disney2022,

    Je hebt onze tip al gebruikt door de TousAntiCovid app te installeren en je vaccinatie toe te voegen. Als de app groen licht geeft, dan is dit akkoord. Er zijn zoveel verschillende regels dat tevens ligt aan welk vaccin je hebt gehad, dat je altijd het beste de vaccinatiebewijzen kunt toevoegen aan de Franse app. Als deze aangeeft dat je status valid is, dan kun je met een gerust hart naar Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2022 aangepast
    Lars zei:

    Hoi! As zondag vertrekken wij met de tgv naar disneyland parijs.
    Omdat ik het eea onduidelijk vind qua hoeveelheid vaccinaties heb ik vanmiddag met NLwereldwijd gebeld, maar konden mij geen duidelijk antwoord geven.
    Iemand die corona doorgemaakt had, is destijds met 1 prik volledig gevaccineerd. (1/1) nu heb ik in Jan22 mijn booster gehad (2/1) is dit dan voldoende om Frankrijk in te kunnen? Op meerdere plekken wordt over 3 vaccinaties gesproken, of over hersteld met 1 vaccinatie en booster. De tousanticovid geeft wel aan dat mijn booster valid is. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven.

    Hoi Disney2022,

    Je hebt onze tip al gebruikt door de TousAntiCovid app te installeren en je vaccinatie toe te voegen. Als de app groen licht geeft, dan is dit akkoord. Er zijn zoveel verschillende regels dat tevens ligt aan welk vaccin je hebt gehad, dat je altijd het beste de vaccinatiebewijzen kunt toevoegen aan de Franse app. Als deze aangeeft dat je status valid is, dan kun je met een gerust hart naar Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars, bedankt voor je snelle reactie! Wel apart dat de tekst rondom herstelde mensen met 1 prik op veel plaatsen aan het verdwijnen is. Bedankt voor je geruststelling!
  • de Tous Anti COVID app zegt nu ‘validity depending on context’. Heeft iedereen dat of is er toch iets mis?
  • Vraagje… op de reisapp staat het volgende:
    Een coronabewijs (DCC) is 1 van de volgende bewijzen:
    Vaccinatiebewijs: u bent volledig gevaccineerd met 2 vaccinaties en u heeft daarbij een boostervaccinatie gekregen. U heeft de booster binnen 9 maanden na uw laatste vaccinatie hebben gekregen. Volledige vaccinatie betekent:
    U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd met 2 vaccinaties van Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield, of;
    U bent 28 dagen of langer geleden 1 keer gevaccineerd met het Janssen-vaccin.
    Kinderen vanaf 12 jaar moeten volledig zijn gevaccineerd. Een boostervaccinatie is dan niet nodig.

    Betekent dit dat als je Janssen heb en dan 1 booster je Frankrijk gewoon in kan reizen ?
  • dotty03 zei:

    Vraagje… op de reisapp staat het volgende:
    Een coronabewijs (DCC) is 1 van de volgende bewijzen:
    Vaccinatiebewijs: u bent volledig gevaccineerd met 2 vaccinaties en u heeft daarbij een boostervaccinatie gekregen. U heeft de booster binnen 9 maanden na uw laatste vaccinatie hebben gekregen. Volledige vaccinatie betekent:
    U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd met 2 vaccinaties van Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield, of;
    U bent 28 dagen of langer geleden 1 keer gevaccineerd met het Janssen-vaccin.
    Kinderen vanaf 12 jaar moeten volledig zijn gevaccineerd. Een boostervaccinatie is dan niet nodig.

    Betekent dit dat als je Janssen heb en dan 1 booster je Frankrijk gewoon in kan reizen ?

    Landen kunnen zelf extra regels bepalen, los van de Europese DCC, dus als iets in een bepaalde app staat, wilt niet zeggen dat Frankrijk dit accepteert. Onze tip is altijd om al je vaccinaties in te laden in de officiële Franse TousAntiCovd app: https://bonjour.tousanticovid.gouv.fr/en/. Als daar groen licht wordt gegeven, dan is het goed.
  • Probleem met de Franse app nu is dat er staat 'validity depending on context', dus het is niet echt handig meer, haha!
Log In of Registreer om te reageren.