Disney Dreams!

april 2012 aangepast in Disneyland Park
Plaats hier al uw vragen, ervaringen en/of opmerkingen over Disney Dreams! tijdens de 20ste verjaardag van Disneyland Paris.
Meer informatie over deze show in het Disneyland Park, inclusief foto's en video's: http://www.discoverthemagic.nl/2012/04/disney-dreams-tijdens-de-20ste-verjaardag-van-disneyland-parijs/
«1

Reacties

  • Vraag Doscha:
    Hallo iedereen
    Heeft iemand de nieuwe avondshow al gezien? Op welke plaats heb je het beste overzicht ?
    Dank voor de info !
    Doscha
    Antwoord Lars:
    Hoi Doscha,
    De show is zo gemaakt dat hij van verschillende kanten te bekijken is waarbij je vanuit iedere hoek weer andere details ziet. De projecties worden van meerdere locaties aangestuurd, waardoor je dus niet perse precies vóór het kasteel hoeft te staan. De beste locatie blijft echter Central Plaza (middenplein) vanwege de symetrie van het vuurwerk, maar dit is ook het drukst.
    Zorg dat je minimaal 30 minuten voor aanvang van de show een plaats hebt gevonden, want zeker op drukke dagen staat Central Plaza snel vol. In het weekend zijn er vaker 2 voorstellingen van Disney Dreams! waarbij de laatste het minst drukke is. Bekijk hiervoor het actuele entertainment programma op de Entertainment pagina.
    Veel plezier en geniet van de beste avondshow ooit in Disneyland Paris!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb gelezen op een andere site dat de show in oktober zou aangepast worden & ingekort worden.. Klopt dit?
    Dit was ook een forum, en daar zei iemand dit omdat het Halloween is dan.
    En is de 2e show meer aan te raden dan de 1e (omdat het minder druk is, en zo aangenamer is?)
    Alvast bedankt!

  • Hallo,
    Ik heb gelezen op een andere site dat de show in oktober zou aangepast worden & ingekort worden.. Klopt dit?
    Dit was ook een forum, en daar zei iemand dit omdat het Halloween is dan.
    En is de 2e show meer aan te raden dan de 1e (omdat het minder druk is, en zo aangenamer is?)
    Alvast bedankt!

    Hoi Kenneth,
    Vooralsnog zijn dat geruchten. Er is bekend gemaakt dat er mogelijk 'holiday versions' van Disney Dreams! gemaakt gaan worden. Hiermee worden speciale versies voor Halloween en/of Kerst bedoelt, maar die zijn (nog) niet bevestigt.
    Tijdens de 2e show (op dagen dat er 2 voorstellingen zijn) is het minder druk dan tijdens de eerste en daardoor aangenamer om te kijken.
  • Wij hebben hem inmiddels ook gezien. En het is inderdaad zo dat de 2e show rustiger is. Wij stonden de 2e show met 1 gezin te kijken, waar wij stonden dan. Op het middenplein heb je een huisje staan, daar achter heb je een paadje waar wij gestaan hebben, daar vandaan kan je het heel goed zien, en heb je nauwelijks last van de drukte. De show is spectaculair, gigantisch mooi gewoon. Hoe ze dat voor elkaar hebben weten te krijgen, daar zijn gewoon geen woorden voor, zo ontzettend knap gedaan. ECHT KIPPENVEL
    Petra Laugh
  • Wij zijn van plan om binnenkort naar dlp te gaan..
    Ik zou zeker disney dreams niet willen missen.
    Zijn er altijd 2 shows in de weekends? Hoe laat begint die eerste dan?
    alvast bedankt

  • Wij zijn van plan om binnenkort naar dlp te gaan..
    Ik zou zeker disney dreams niet willen missen.
    Zijn er altijd 2 shows in de weekends? Hoe laat begint die eerste dan?
    alvast bedankt

    Hoi Kenneth,
    Nee, er zijn niet altijd 2 shows in het weekend. Alleen tijdens drukke weekends en/of vakantieperiodes/feestdagen wordt er een extra show toegevoegd. De laatste show is altijd op het moment dat het Disneyland Park sluit, de eerste show is dan ongeveer 1 uur daarvoor. Raadpleeg het actuele entertainmentprogramma op de Entertainment pagina (http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/) voor de laatste informatie.
  • We gaan 16 tot en met 18 september naar de castle club. Hoop deze show echt te zien. Heb fantasmic in florida gezien en die was super. Als ik verhalen mag geloven is deze nog mooier. Kan niet wachten.
  • De show is zeker een aanrader, fantastisch mooi, niet te missen !Laugh
  • Wij gaan zaterdag 14 juli, maar dan is het een nationale feestdag in Frankrijk.
    Ik heb het vermoeden dat ze dan het programma gaan aanpassen voor die dag of wellicht een aparte vuurwerkshow gaan geven.
    Iemand meer info hierover?

  • Wij gaan zaterdag 14 juli, maar dan is het een nationale feestdag in Frankrijk.
    Ik heb het vermoeden dat ze dan het programma gaan aanpassen voor die dag of wellicht een aparte vuurwerkshow gaan geven.
    Iemand meer info hierover?

    Hoi Leander,
    Op 14 juli zal er inderdaad een aparte vuurwerkshow te zien zijn in het Disneyland Park. De show zal worden opgevoerd ná Disney Dreams!, die in de zomer iedere dag rond 23:00 uur begint. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    weet je toevallig ook als deze show ook in het kerstseizoen te zien is? Ben van plan om eind november enkele dagen naar disneyland te gaan en zou deze show toch ook eens graag gezien hebben :-) .
    Groetjes
  • patvhb zei:


    Hoi,
    weet je toevallig ook als deze show ook in het kerstseizoen te zien is? Ben van plan om eind november enkele dagen naar disneyland te gaan en zou deze show toch ook eens graag gezien hebben :-) .
    Groetjes

    Hoi patvhb,
    Disney Dreams! is iedere dag te zien tijdens de viering van de 20ste verjaardag. De festiviteiten duren nog t/m 1 maart 2013 en gedurende deze periode is de show iedere dag te zien, dus ook eind november.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de snelle reactie Lars. Heb ondertussen al geboekt :-) .
    Groetjes
  • Hallo,
    Volgende week gaan we een paar dagen naar Disneyland Parijs. Ik weet dat de kerstperiode loopt tot 6 januari waar onze dagen dus net buiten vallen. Maar weet iemand of de Frozen-versie van de disney dreams show dan nog wel te zien is. Of was deze alleen met Kerst? En tijdens de parade zijn ze sowieso te zien toch?
    Hoor het graag en ben erg benieuwd?
    Nog meer tips voor ons als echte Frozen fans?
  • Sesn zei:


    Hallo,
    Volgende week gaan we een paar dagen naar Disneyland Parijs. Ik weet dat de kerstperiode loopt tot 6 januari waar onze dagen dus net buiten vallen. Maar weet iemand of de Frozen-versie van de disney dreams show dan nog wel te zien is. Of was deze alleen met Kerst? En tijdens de parade zijn ze sowieso te zien toch?
    Hoor het graag en ben erg benieuwd?
    Nog meer tips voor ons als echte Frozen fans?

    Hoi Sesn,
    Frozen is alleen onderdeel van 'Disney Dreams! of Christmas'. Vanaf 7 januari zal de originele versie van 'Disney Dreams!' (zonder Frozen) dagelijks te zien zijn. De nieuwe float met Anna, Elsa en Olaf blijft te zien in 'Disney Magic on Parade!', dus geen zorgen. Jullie krijgen de hoofdpersonen uit Disney's nieuwste film gewoon te zien!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi! Ik zie hier staan dat Disney Dreams nog maar tot 1 maart te zien is (tijdens de 20e verjaardag). Wij gaan 29 maart, maar bijv. jaren geleden hadden ze ook al een show met projectie op het kasteel. Is het alleen deze specifieke uitvoering die niet meer gedraaid wordt, of wordt er vanaf 1 maart helemaal geen avondshow op het kasteel meer gedaan? Als ik het programma wil opzoeken, krijg ik er wel een van 08/02 - 14/02 (http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/). Overigens lijkt die zover ik kan zien niet veranderd t.o.v. midden december. Wanneer wordt het programma van eind maart bekend? Zal dit wel veranderd zijn t.o.v. het programma dat je nu ziet via deze link?
  • Veerle zei:


    Hoi! Ik zie hier staan dat Disney Dreams nog maar tot 1 maart te zien is (tijdens de 20e verjaardag). Wij gaan 29 maart, maar bijv. jaren geleden hadden ze ook al een show met projectie op het kasteel. Is het alleen deze specifieke uitvoering die niet meer gedraaid wordt, of wordt er vanaf 1 maart helemaal geen avondshow op het kasteel meer gedaan? Als ik het programma wil opzoeken, krijg ik er wel een van 08/02 - 14/02 (http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/). Overigens lijkt die zover ik kan zien niet veranderd t.o.v. midden december. Wanneer wordt het programma van eind maart bekend? Zal dit wel veranderd zijn t.o.v. het programma dat je nu ziet via deze link?

    Hoi Veerle,
    Disney Dreams! is nog sowieso t/m september 2014 iedere dag te zien in het Disneyland Park. De link naar het artikel in mijn eerste post refereert naar de première van de show tijdens de 20ste verjaardag in 2012. Bekijk hier het artikel van Disney Dreams! met alle informatie, foto's en video's: http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/disney-dreams/. Wegens groot succes is de dagelijkse opvoering van deze show verlengd t/m september 2014. In maart kunnen jullie dus gewoon iedere avond genieten van Dreams!
    Het actuele entertainmentprogramma met showtijden is 1 tot 2 weken op voorhand online beschikbaar via onze Entertainment pagina: http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/.
    Groetjes,
    Lars
  • De disneyland website zegt dat voor het programma na september je bij je reisagent moet zijn. Ik vroeg me af wat er dan gebeurt in het Disneyland park. Stopt de show dan definitief?

  • De disneyland website zegt dat voor het programma na september je bij je reisagent moet zijn. Ik vroeg me af wat er dan gebeurt in het Disneyland park. Stopt de show dan definitief?

    Hoi PeterPan,
    Disney Dreams! blijft ook ná september 2014 te zien in het Disneyland Park, alleen niet meer dagelijks. De frequentie zal worden aangepast. Disney heeft al bevestigd dat de show de komende jaren verder uitgebreid zal worden. Na de zomer zal bekend worden hoe vaak Dreams vanaf oktober per week te zien zal zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,
    We genieten momenteel van een verblijf in Disneyland Park. We hebben Disney Dreams! afgelopen woensdagavond gezien en zojuist weer. Wat me opviel is dat er vanavond veel meer vuurwerk en vlammen werden gebruikt, terwijl de weersomstandigheden feitelijk gelijk waren (vandaag zelfs iets meer wind). Is er een "weekendversie" met meer spektakel als er meer bezoekers zijn?
  • Hugo zei:


    Hallo allemaal,
    We genieten momenteel van een verblijf in Disneyland Park. We hebben Disney Dreams! afgelopen woensdagavond gezien en zojuist weer. Wat me opviel is dat er vanavond veel meer vuurwerk en vlammen werden gebruikt, terwijl de weersomstandigheden feitelijk gelijk waren (vandaag zelfs iets meer wind). Is er een "weekendversie" met meer spektakel als er meer bezoekers zijn?

    Hoi Hugo,
    Er zijn geen speciale versies voor bijvoorbeeld doordeweeks en/of in het weekend. Disney Dreams is echter een zeer complexe show. In het geval van weersomstandigheden of technische problemen, worden elementen aan of uit gezet. Het meest 'zichtbaar' is dit met de vlammenwerpers die bij een bepaalde stand van de wind automatisch worden uitgeschakeld. Weerstations en weerballonnen meten de weersomstandigheden voor en tijdens de show. De regisseur kan desgewenst tijdens de show beslissen welke effecten aan of uit worden gezet. In jullie geval zal het te maken hebben met andere (technische) problemen. Het voordeel van Dreams is dat de show toch door kan gaan als één of meerdere effecten niet werkt / niet kan werken. Afgelopen week is Dreams na 2 jaar dagelijks opgevoerd te zijn geweest, voor één avond geannuleerd wegens problemen met de projectoren. Zonder projecties gaat de show niet door.
    Groetjes,
    Lars
  • En laten wij er net die dag geweest zijn :-)
    Wij hebben het al vaak gezien maar hadden een vriendin en haar mama mee die het heel graag wilden zien.
    Helaas geen show en veel boegeroep door de toeschouwers.
    Wij vertrekken straks opnieuw richting Parijs en gaan hopelijk vandaag opnieuw kunnen genieten van de beste show ooit.
    Groetjes
  • Wist-je-dat-je: De console die de Dreams-shows stuurt ( licht, video en waarschijnlijk ook vuurwerk en pyrotechnieken) is van het merk GrandMa! In reportages trouwens reeds gezien dat de Buffalo's Wild West Show zelfde merk maar andere reeks en type gebruikt :-)
    Totaal van geen nut, maar toch fijn om weten voor wie interesse heeft in techniek!LaughWink
    ps Lars: van dit ben ik vrijwel zeker dat jij het niet wist.... (wat uitzonderlijk is) Wink
  • Hallo,
    Is er met halloween ook een dreamshow dat uw weet?
    Want ik las dat het vanaf 1 october niet meer elke dag is.
    Groetjes Harriette
  • xtiira zei:


    Hallo,
    Is er met halloween ook een dreamshow dat uw weet?
    Want ik las dat het vanaf 1 october niet meer elke dag is.
    Groetjes Harriette

    Hoi Harriette,
    Disney Dreams zal ook tijdens het Halloween-seizoen te zien zijn. Er komt echter geen speciale Halloween-versie van de show. Voorlopig is er alleen tijdens het kerst-seizoen een speciale versie van de show te zien. Disney heeft het entertainmentprogramma voor oktober nog niet bevestigd. Naar verwachting zal Dreams iedere dag te zien zijn in het Disneyland Park. Zodra er meer informatie over Halloween bekend wordt gemaakt, zal ik een artikel op DiscoverTheMagic.nl plaatsen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi!
    Ik heb hier op het forum gelezen dat er met kerst een speciale editie is en ook dat ze die 2 keer per dag spelen. Weet iemand hoe laat dat precies is in een weekend van december? Is dat voor 9 uur 's avonds? Op de website staat dat het park open is tot 10 uur maar sluit het park in de winter dan niet vroeger dan in de zomer? Smile
  • Kirsten zei:


    Hoi!
    Ik heb hier op het forum gelezen dat er met kerst een speciale editie is en ook dat ze die 2 keer per dag spelen. Weet iemand hoe laat dat precies is in een weekend van december? Is dat voor 9 uur 's avonds? Op de website staat dat het park open is tot 10 uur maar sluit het park in de winter dan niet vroeger dan in de zomer? Smile

    Hoi Kirsten,
    Disney Dreams! of Christmas zal alleen op Oudejaarsavond (31 december) 2 keer worden vertoond. Op alle andere dagen van het kerstseizoen (9 november 2014 t/m 7 januari 2015) is de show één keer per dag te zien op het uur dat het Disneyland Park sluit. In december sluit het park om 19:00 uur of om 22:00 uur (weekend en kerstvakantie). Op die tijdstippen is de show één keer per dag te zien. De openingstijden tijdens de zomer zijn altijd ruimer dan de rest van het jaar.
    Bekijk alle informatie over het entertainment tijdens het kerstseizoen in dit artikel: http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/disneys-christmas-parade-meet-greet-met-anna-elsa-en-nieuwe-princess-promenade-tijdens-kerst-2014-in-disneyland-parijs/
    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel voor de informatie!
  • Hallo, wij zitten te twijfelen of wij nog in de kerstvakantie naar Disney gaan, of later in januari. Maar dan is kerst natuurlijk afgelopen.
    Maar nu is mijn vraag, wordt de avond Disney Dreams dan weer de 'gewone' Disney Dreams, of blijft die voorlopig hetzelfde als de kerst/winter editie?
    Iemand enig idee, of enig idee waar ik dat kan vinden?
  • KristaW zei:


    Hallo, wij zitten te twijfelen of wij nog in de kerstvakantie naar Disney gaan, of later in januari. Maar dan is kerst natuurlijk afgelopen.
    Maar nu is mijn vraag, wordt de avond Disney Dreams dan weer de 'gewone' Disney Dreams, of blijft die voorlopig hetzelfde als de kerst/winter editie?
    Iemand enig idee, of enig idee waar ik dat kan vinden?

    Hoi KristaW,
    Disney Dreams! of Christmas is nog t/m 11 januari 2015 dagelijks te zien, daarna zal de reguliere Dreams weer te zien zijn (t/m september 2015).
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.