Voorbereiding bezoek Walt Disney World

17879818384118

Reacties

  • tink35 zei:

    Ik ben bezig met online inchecken. Maar hij vraagt om mijn telefoon nummer, ik doe +316 (mijn nummer) maar hij blijft maar een foutmelding geven. Heb ook +0316 geprobeerd. Is het online inchecken niet voor internationale gasten?

    Als je via de website gebruik maakt van de pre-checkin, dan staat er bij mobiel alleen voor usa. Dus alleen email adres is voldoende.
  • Edwin21 zei:

    tink35 zei:

    Ik ben bezig met online inchecken. Maar hij vraagt om mijn telefoon nummer, ik doe +316 (mijn nummer) maar hij blijft maar een foutmelding geven. Heb ook +0316 geprobeerd. Is het online inchecken niet voor internationale gasten?

    Als je via de website gebruik maakt van de pre-checkin, dan staat er bij mobiel alleen voor usa. Dus alleen email adres is voldoende.
    Ok, dank je.
  • Wij willen graag in november naar Disney World gaan en zijn aan het kijken wat we het beste kunnen boeken. Nu heb ik een vraag hoe het nu precies zit met de magic tickets 14 dagen voor de prijs van 7. Op de site van Disney Disney staat alleen geldig bij aankomst voor 25 oktober 2022 , maar als ik het zou willen boeken kan ik ook gewoon november aanvinken als 18dagen bezoek window. en geven ze het volgende aan:

    14-Day Magic Ticket
    7 x Ages 10+

    Valid any 14 days from 4th Nov 2022 - 21st Nov 2022.

    Kunnen we dit nu gewoon boeken voor die prijs of krijgen we wellicht problemen als we de parken willen reserveren?

  • Katja87 zei:

    Wij willen graag in november naar Disney World gaan en zijn aan het kijken wat we het beste kunnen boeken. Nu heb ik een vraag hoe het nu precies zit met de magic tickets 14 dagen voor de prijs van 7. Op de site van Disney Disney staat alleen geldig bij aankomst voor 25 oktober 2022 , maar als ik het zou willen boeken kan ik ook gewoon november aanvinken als 18dagen bezoek window. en geven ze het volgende aan:

    14-Day Magic Ticket
    7 x Ages 10+

    Valid any 14 days from 4th Nov 2022 - 21st Nov 2022.

    Kunnen we dit nu gewoon boeken voor die prijs of krijgen we wellicht problemen als we de parken willen reserveren?

    Hoi Katja,

    De tickets zijn inderdaad gewoon geldig. De tekst over '25 oktober 2022' is achterhaald en moet nog verwijderd worden door Disney. Het ging hier om een tijdelijke actie waarbij je een giftcard kreeg voor aankomsten tot die datum.

    Bestel de Disney Magic tickets vanuit Nederland of België eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-ticket-gratis-entree. Nadat je de bevestiging hebt ontvangen, kunnen de tickets gekoppeld worden aan My Disney Experience om zo park dagen te reserveren.

    Groetjes,
    Lars
  • Moet je het ontbijt op carebean beach resort ook 60 dagen vooraf reserveren of hoeft dat niet.
    Wij verblijven daar.
    En bij welke winkel bestellen jullie vooraf dat soort dingetjes allemaal (Walmart)
  • Moet je het ontbijt op carebean beach resort ook 60 dagen vooraf reserveren of hoeft dat niet.
    Wij verblijven daar.
    En bij welke winkel bestellen jullie vooraf dat soort dingetjes allemaal (Walmart)

    De ontbijt is gewoon counter service.Dus dat hoef je niet te reserveren
  • Hoi allemaal,
    Even een paar vraagjes:

    1: ik heb een vlucht geboekt met lufthansa met overstap in Frankfurt. Moeten we dan de koffers in Frankfurt ophalen en opnieuw inchecken of gaan deze direct van Schiphol naar MCO?

    2: ik wil proberen of ik eind van de maand de diningcredits erbij kan boeken voor ons verblijf. Nu las ik dat daar een 200 dollar giftcard bij zit. Kan ik deze ook voor eten en drinken gebruiken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp
  • -jose- zei:

    Hoi allemaal,
    Even een paar vraagjes:

    1: ik heb een vlucht geboekt met lufthansa met overstap in Frankfurt. Moeten we dan de koffers in Frankfurt ophalen en opnieuw inchecken of gaan deze direct van Schiphol naar MCO?

    2: ik wil proberen of ik eind van de maand de diningcredits erbij kan boeken voor ons verblijf. Nu las ik dat daar een 200 dollar giftcard bij zit. Kan ik deze ook voor eten en drinken gebruiken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp

    De giftcard die je dan kan krijgen is een soort tegoedbon die je kan gebruiken.
    Dus je kan daar ook jou eten mee betalen wat je gaat kopen
  • mei 2022 aangepast

    Moet je het ontbijt op carebean beach resort ook 60 dagen vooraf reserveren of hoeft dat niet.
    Wij verblijven daar.
    En bij welke winkel bestellen jullie vooraf dat soort dingetjes allemaal (Walmart)

    Wij hebben bij Walmart besteld en alles netjes afgeleverd bij de Bell Service van het hotel. Het is wel zo, dat als je bij Walmart onder de $ 35 besteld, je $ 5,99 extra betaald. En de bezorgkosten varieerden bij ons van $ 7,95 - $ 9,95. Dit ligt aan het tijdstip van aflevering, maar dat kan je zelf kiezen. Wij hebben vanuit Nederland onze bestelling al geplaatst, zodat deze op onze aankomstdag gelevert werd.

  • -jose- zei:

    Hoi allemaal,
    Even een paar vraagjes:

    1: ik heb een vlucht geboekt met lufthansa met overstap in Frankfurt. Moeten we dan de koffers in Frankfurt ophalen en opnieuw inchecken of gaan deze direct van Schiphol naar MCO?

    2: ik wil proberen of ik eind van de maand de diningcredits erbij kan boeken voor ons verblijf. Nu las ik dat daar een 200 dollar giftcard bij zit. Kan ik deze ook voor eten en drinken gebruiken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp

    Wat betreft vraag 1: Dat verschilt per luchtvaartmaatschappij en of ze in hetzelfde team zitten. Je kunt dit het beste bij Lufthansa navragen. Voor vraag 2: Ja, die giftcard is voor alles in Walt Disney World te gebruiken, ook in restaurants.
  • BREAKING: Delta Airlines hervat rechtstreekse vluchten naar Orlando vanaf Schiphol Airport. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/delta-air-lines-gaat-rechtstreeks-vliegen-schiphol-orlando
  • Lars zei:

    BREAKING: Delta Airlines hervat rechtstreekse vluchten naar Orlando vanaf Schiphol Airport. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/delta-air-lines-gaat-rechtstreeks-vliegen-schiphol-orlando

    Dat is super goed nieuws! Nu nog hopen dat ze betaalbaar zijn ?
  • Lars zei:

    BREAKING: Delta Airlines hervat rechtstreekse vluchten naar Orlando vanaf Schiphol Airport. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/delta-air-lines-gaat-rechtstreeks-vliegen-schiphol-orlando

    Yes yes yes! Hoop dat we hier gebruik van kunnen maken in oktober. Iemand enige idee hoelang van te voren delta tickets online zet?
  • Via de KLM website zie ik al directe vluchten staan vanuit Amsterdam vanaf 1 november. Daarvoor zie ik ze niet.
  • Lars zei:

    BREAKING: Delta Airlines hervat rechtstreekse vluchten naar Orlando vanaf Schiphol Airport. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/delta-air-lines-gaat-rechtstreeks-vliegen-schiphol-orlando

    Jammer dat ze daar mee komen nu we al vliegtickets hebben gekocht.
  • Via de KLM website zie ik al directe vluchten staan vanuit Amsterdam vanaf 1 november. Daarvoor zie ik ze niet.

    Aaah kak gaan 19 oktober…. Hoop dat ze toch beschikbaar komen
  • Lars zei:

    BREAKING: Delta Airlines hervat rechtstreekse vluchten naar Orlando vanaf Schiphol Airport. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/delta-air-lines-gaat-rechtstreeks-vliegen-schiphol-orlando

    Jammer dat ze daar mee komen nu we al vliegtickets hebben gekocht.
    Ja, ik ook. Echt een paar dagen geleden vliegtickets gekocht. Nou ja, jammer.
  • mei 2022 aangepast
    Na wat uitzoeken gevonden dat ze vanaf 31 oktober 3 keer per week di, vrij en zondag rechtstreeks vliegen. Heen moeten we dus met overstap en terug kunnen wel rechtstreeks…. Ach als we maar kunnen van mijn part 3 keer overstappen als we maar kunnen gaan :)
  • Na een topvakantie (zal bij thuiskomst even een kort verslagje plaatsen hier :-) ) vliegen wij morgenavond terug naar Nederland. Delta voert de vlucht uit naar Atlanta en KLM van Atlanta naar Amsterdam.
    Nu lukt het ons alleen op beide websites niet om online in te checken. Nu kan dat natuurlijk ook op het vliegveld, maar ik maak me een beetje zorgen of we dan wel de stoelen behouden die we bij het boeken al hebben gekocht/gereserveerd. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?
  • Rechtstreekse vlucht komt er hopelijk ook in April terug....want nu maar tot einde maart ingepland blijkbaar. Wij zijn nog maar net terug van Orlando maar nu toch al aan het kijken om met Pasen volgend jaar terug te gaan (dan wel niet meer Disney maar wel Universal/Seaworld). Het was gewoon té leuk (uitgezonderd de reis dan met al haar hindernissen)
  • Lise zei:

    Na een topvakantie (zal bij thuiskomst even een kort verslagje plaatsen hier :-) ) vliegen wij morgenavond terug naar Nederland. Delta voert de vlucht uit naar Atlanta en KLM van Atlanta naar Amsterdam.
    Nu lukt het ons alleen op beide websites niet om online in te checken. Nu kan dat natuurlijk ook op het vliegveld, maar ik maak me een beetje zorgen of we dan wel de stoelen behouden die we bij het boeken al hebben gekocht/gereserveerd. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

    Bij ons is het tot nu toe altijd gelukt om online in te checken, maar zoals je zelf al aangeeft kan dat ook op het vliegveld.
  • Lise zei:

    Na een topvakantie (zal bij thuiskomst even een kort verslagje plaatsen hier :-) ) vliegen wij morgenavond terug naar Nederland. Delta voert de vlucht uit naar Atlanta en KLM van Atlanta naar Amsterdam.
    Nu lukt het ons alleen op beide websites niet om online in te checken. Nu kan dat natuurlijk ook op het vliegveld, maar ik maak me een beetje zorgen of we dan wel de stoelen behouden die we bij het boeken al hebben gekocht/gereserveerd. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

    Ik kon pas online inchecken 24 uur van te voren van mijn 2e vlucht. Misschien kan het nu inmiddels wel?
  • Even terugkomend op genI +
    Dit word op 8 juni aangepast.
    Maar wij hebben weken terug geni + voor 12 dagen aangeschaft.
    Ik neem aan dat bestande geni + aankopen geldig blijven.
  • Even terugkomend op genI +
    Dit word op 8 juni aangepast.
    Maar wij hebben weken terug geni + voor 12 dagen aangeschaft.
    Ik neem aan dat bestande geni + aankopen geldig blijven.

    yep, alle gemaakte reserveringen voor 08/06 blijven geldig.
  • Nu hopen dat het goed loopt
    In de zin van mensen met Geni + die direct makkelijker door kunnen lopen
  • Hoi allemaal,

    Inmiddels zijn wij weer thuis van onze vakantie in Walt Disney World. Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor alle tips, verhalen en meedenken in de afgelopen maanden!

    Caribbean Beach Resort is ons erg goed bevallen. Wij zaten in Aruba en waren lopend zeer snel bij de Skyliner bij Riviera Resort. Voor de bussen waren wij dan wel de laatste stop, maar wij hebben geen enkele keer gehad dat de bus te vol zat dat we niet meer mee konden. Het eten hier op het resort vonden wij erg lekker, en hebben hier dan ook regelmatig ontbeten of later op de dag gegeten.
    Boodschappen laten bezorgen door Garden Grocer is ons ontzettend goed bevallen.

    Wij waren er van 3 mei t/m 17 mei, in de tweede week was het beduidend drukker in de parken, maar wij hebben alsnog geen gebruik gemaakt van Genie+ en toch alle attracties kunnen doen die we wilden. Het langste dat we hebben gewacht is 65 minuten voor Haunted Mansion.
    Magic Kingdom vonden wij het leukste park, met daarna Animal Kingdom. Vooral Flight of Passage vonden wij heel bijzonder. Deze attractie hebben wij twee keer kunnen doen door tijdens de Early Entry direct hiernaartoe te lopen; beide keren binnen 45 minuten binnen.
    In Hollywood Studios hadden we erg geluk, want daar konden we tijdens de Early Entry zowel in Mickey&Minnie's Runaway Railway én Rise of the Resistance. In dit park vonden wij overigens de Walt Disney Presents erg mooi.
    Tijdens de Early Entry in Magic Kingdom zaten wij binnen 20 minuten in Seven Dwarfs Minetrain.

    Wij hebben vier Table Service restaurants gedaan: Sebastian's Bistro, Chef Art Smith's Homecomin', Sanaa en ontbijt bij Ale and Compass in Yacht Club. Alle vier zijn ze ons erg goed bevallen, wij vonden het erg leuk om vier hele verschillende keukens uitgeprobeerd te hebben.
    Verder hebben wij veel gebruikt gemaakt van Mobile Order. Ik had hier redelijk wat negatieve verhalen over gelezen, maar ons is het alleen maar heel positief bevallen. In Magic Kingdom vinden wij Columbia Harbor House erg aan te raden.

    Overigens vind ik in vergelijking met Disneyland Parijs het ontmoeten van de characters in Walt Disney World echt een verademing. Super goed geregeld, iedereen wordt netjes in de rij gedirigeerd.
    Verder vonden wij het erg leuk dat de Amerikanen zo gemakkelijk een gesprekje met je aanknopen, wij hebben dan ook met diverse Amerikaanse stellen en gezinnen gezellig gekletst in de wachtrij e.d.

    Wat betreft het reizen zelf; over de heenvlucht heb ik hier al eerder gedeeld dat onze beide vluchten vertraagd waren, maar we wel alles hadden gehaald.
    De terugvlucht hadden we helaas iets minder geluk. In Orlando had het vliegtuig al 20 minuten vertraging, en toen we vervolgens in het toestel zaten mochten we niet opstijgen i.v.m. onweersbui. Hierdoor hebben we dinsdagavond (lokale tijd) onze vlucht van Atlanta naar Amsterdam gemist. Dat we deze zouden missen wisten we al op het moment dat het vliegtuig in Orlando opsteeg. Hierdoor zijn we nadat we geland waren in Atlanta, direct naar de Delta-balie gelopen, waardoor we vrij vooraan in de rij stonden. Ik denk echt dat dit ons geluk is geweest, want wij werden overgeboekt op de laatste twee stoelen van de eerstvolgende vlucht van 15.05 uur een dag later (gisteren). Een Nederlands stel dat achter ons stond, werd verteld dat ze de volgende dag op tijd op het vliegveld moesten komen om te proberen op de vlucht van 20.00 uur te geraken.
    Bij de balie heb ik duidelijk aangegeven dat de vlucht al vertraagd was vóórdat de onweersbui kwam. Wij kregen een mailtje van Delta met allerlei hotels in de regio. Wij hebben er eentje uitgekozen en zijn daar met een Lyft naartoe gereden om nog een paar uurtjes slaap te hebben. Het was niet mogelijk om onze koffer mee te nemen, deze moesten we op het vliegveld achterlaten.
    Vanochtend zijn we lokale tijd rond 5.30 uur geland op Schiphol.
    Het was vervelend dat het zo liep, maar ik was op zich nog wel blij dat dit op de terugweg gebeurde, al had ik natuurlijk het liefst gewoon al onze vluchten gehaald. Overigens zijn wij wel erg tevreden over de crew van Delta in de vliegtuigen zelf, allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

    Nogmaals dank voor alle tips en meedenken op dit forum :-) Wij weten nu al dat we zeker nog eens terug willen naar WDW!
  • Edwin21 zei:

    Lise zei:

    Na een topvakantie (zal bij thuiskomst even een kort verslagje plaatsen hier :-) ) vliegen wij morgenavond terug naar Nederland. Delta voert de vlucht uit naar Atlanta en KLM van Atlanta naar Amsterdam.
    Nu lukt het ons alleen op beide websites niet om online in te checken. Nu kan dat natuurlijk ook op het vliegveld, maar ik maak me een beetje zorgen of we dan wel de stoelen behouden die we bij het boeken al hebben gekocht/gereserveerd. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

    Ik kon pas online inchecken 24 uur van te voren van mijn 2e vlucht. Misschien kan het nu inmiddels wel?
    Nog bedankt voor je reactie, @Edwin21 ! Online inchecken lukt ook korter dan 24 uur van tevoren niet. Wij hebben gezorgd dat we vroeg op het vliegveld waren, en toen ging het gelukkig ook.
  • Lise zei:

    Hoi allemaal,

    Inmiddels zijn wij weer thuis van onze vakantie in Walt Disney World. Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor alle tips, verhalen en meedenken in de afgelopen maanden!

    Caribbean Beach Resort is ons erg goed bevallen. Wij zaten in Aruba en waren lopend zeer snel bij de Skyliner bij Riviera Resort. Voor de bussen waren wij dan wel de laatste stop, maar wij hebben geen enkele keer gehad dat de bus te vol zat dat we niet meer mee konden. Het eten hier op het resort vonden wij erg lekker, en hebben hier dan ook regelmatig ontbeten of later op de dag gegeten.
    Boodschappen laten bezorgen door Garden Grocer is ons ontzettend goed bevallen.

    Wij waren er van 3 mei t/m 17 mei, in de tweede week was het beduidend drukker in de parken, maar wij hebben alsnog geen gebruik gemaakt van Genie+ en toch alle attracties kunnen doen die we wilden. Het langste dat we hebben gewacht is 65 minuten voor Haunted Mansion.
    Magic Kingdom vonden wij het leukste park, met daarna Animal Kingdom. Vooral Flight of Passage vonden wij heel bijzonder. Deze attractie hebben wij twee keer kunnen doen door tijdens de Early Entry direct hiernaartoe te lopen; beide keren binnen 45 minuten binnen.
    In Hollywood Studios hadden we erg geluk, want daar konden we tijdens de Early Entry zowel in Mickey&Minnie's Runaway Railway én Rise of the Resistance. In dit park vonden wij overigens de Walt Disney Presents erg mooi.
    Tijdens de Early Entry in Magic Kingdom zaten wij binnen 20 minuten in Seven Dwarfs Minetrain.

    Wij hebben vier Table Service restaurants gedaan: Sebastian's Bistro, Chef Art Smith's Homecomin', Sanaa en ontbijt bij Ale and Compass in Yacht Club. Alle vier zijn ze ons erg goed bevallen, wij vonden het erg leuk om vier hele verschillende keukens uitgeprobeerd te hebben.
    Verder hebben wij veel gebruikt gemaakt van Mobile Order. Ik had hier redelijk wat negatieve verhalen over gelezen, maar ons is het alleen maar heel positief bevallen. In Magic Kingdom vinden wij Columbia Harbor House erg aan te raden.

    Overigens vind ik in vergelijking met Disneyland Parijs het ontmoeten van de characters in Walt Disney World echt een verademing. Super goed geregeld, iedereen wordt netjes in de rij gedirigeerd.
    Verder vonden wij het erg leuk dat de Amerikanen zo gemakkelijk een gesprekje met je aanknopen, wij hebben dan ook met diverse Amerikaanse stellen en gezinnen gezellig gekletst in de wachtrij e.d.

    Wat betreft het reizen zelf; over de heenvlucht heb ik hier al eerder gedeeld dat onze beide vluchten vertraagd waren, maar we wel alles hadden gehaald.
    De terugvlucht hadden we helaas iets minder geluk. In Orlando had het vliegtuig al 20 minuten vertraging, en toen we vervolgens in het toestel zaten mochten we niet opstijgen i.v.m. onweersbui. Hierdoor hebben we dinsdagavond (lokale tijd) onze vlucht van Atlanta naar Amsterdam gemist. Dat we deze zouden missen wisten we al op het moment dat het vliegtuig in Orlando opsteeg. Hierdoor zijn we nadat we geland waren in Atlanta, direct naar de Delta-balie gelopen, waardoor we vrij vooraan in de rij stonden. Ik denk echt dat dit ons geluk is geweest, want wij werden overgeboekt op de laatste twee stoelen van de eerstvolgende vlucht van 15.05 uur een dag later (gisteren). Een Nederlands stel dat achter ons stond, werd verteld dat ze de volgende dag op tijd op het vliegveld moesten komen om te proberen op de vlucht van 20.00 uur te geraken.
    Bij de balie heb ik duidelijk aangegeven dat de vlucht al vertraagd was vóórdat de onweersbui kwam. Wij kregen een mailtje van Delta met allerlei hotels in de regio. Wij hebben er eentje uitgekozen en zijn daar met een Lyft naartoe gereden om nog een paar uurtjes slaap te hebben. Het was niet mogelijk om onze koffer mee te nemen, deze moesten we op het vliegveld achterlaten.
    Vanochtend zijn we lokale tijd rond 5.30 uur geland op Schiphol.
    Het was vervelend dat het zo liep, maar ik was op zich nog wel blij dat dit op de terugweg gebeurde, al had ik natuurlijk het liefst gewoon al onze vluchten gehaald. Overigens zijn wij wel erg tevreden over de crew van Delta in de vliegtuigen zelf, allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

    Nogmaals dank voor alle tips en meedenken op dit forum :-) Wij weten nu al dat we zeker nog eens terug willen naar WDW!

    Leuk om jullie verslag te lezen
    En weer bruikbare tips
    Fijn the horen dat ontbijt in cbr goed is.
    Gaan wij zeker ook doen
    Early enter houd toch in dat je eerder het park in mag
    Hoelaat moet je je bed dan uit
  • Lise zei:

    Hoi allemaal,

    Inmiddels zijn wij weer thuis van onze vakantie in Walt Disney World. Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor alle tips, verhalen en meedenken in de afgelopen maanden!

    Caribbean Beach Resort is ons erg goed bevallen. Wij zaten in Aruba en waren lopend zeer snel bij de Skyliner bij Riviera Resort. Voor de bussen waren wij dan wel de laatste stop, maar wij hebben geen enkele keer gehad dat de bus te vol zat dat we niet meer mee konden. Het eten hier op het resort vonden wij erg lekker, en hebben hier dan ook regelmatig ontbeten of later op de dag gegeten.
    Boodschappen laten bezorgen door Garden Grocer is ons ontzettend goed bevallen.

    Wij waren er van 3 mei t/m 17 mei, in de tweede week was het beduidend drukker in de parken, maar wij hebben alsnog geen gebruik gemaakt van Genie+ en toch alle attracties kunnen doen die we wilden. Het langste dat we hebben gewacht is 65 minuten voor Haunted Mansion.
    Magic Kingdom vonden wij het leukste park, met daarna Animal Kingdom. Vooral Flight of Passage vonden wij heel bijzonder. Deze attractie hebben wij twee keer kunnen doen door tijdens de Early Entry direct hiernaartoe te lopen; beide keren binnen 45 minuten binnen.
    In Hollywood Studios hadden we erg geluk, want daar konden we tijdens de Early Entry zowel in Mickey&Minnie's Runaway Railway én Rise of the Resistance. In dit park vonden wij overigens de Walt Disney Presents erg mooi.
    Tijdens de Early Entry in Magic Kingdom zaten wij binnen 20 minuten in Seven Dwarfs Minetrain.

    Wij hebben vier Table Service restaurants gedaan: Sebastian's Bistro, Chef Art Smith's Homecomin', Sanaa en ontbijt bij Ale and Compass in Yacht Club. Alle vier zijn ze ons erg goed bevallen, wij vonden het erg leuk om vier hele verschillende keukens uitgeprobeerd te hebben.
    Verder hebben wij veel gebruikt gemaakt van Mobile Order. Ik had hier redelijk wat negatieve verhalen over gelezen, maar ons is het alleen maar heel positief bevallen. In Magic Kingdom vinden wij Columbia Harbor House erg aan te raden.

    Overigens vind ik in vergelijking met Disneyland Parijs het ontmoeten van de characters in Walt Disney World echt een verademing. Super goed geregeld, iedereen wordt netjes in de rij gedirigeerd.
    Verder vonden wij het erg leuk dat de Amerikanen zo gemakkelijk een gesprekje met je aanknopen, wij hebben dan ook met diverse Amerikaanse stellen en gezinnen gezellig gekletst in de wachtrij e.d.

    Wat betreft het reizen zelf; over de heenvlucht heb ik hier al eerder gedeeld dat onze beide vluchten vertraagd waren, maar we wel alles hadden gehaald.
    De terugvlucht hadden we helaas iets minder geluk. In Orlando had het vliegtuig al 20 minuten vertraging, en toen we vervolgens in het toestel zaten mochten we niet opstijgen i.v.m. onweersbui. Hierdoor hebben we dinsdagavond (lokale tijd) onze vlucht van Atlanta naar Amsterdam gemist. Dat we deze zouden missen wisten we al op het moment dat het vliegtuig in Orlando opsteeg. Hierdoor zijn we nadat we geland waren in Atlanta, direct naar de Delta-balie gelopen, waardoor we vrij vooraan in de rij stonden. Ik denk echt dat dit ons geluk is geweest, want wij werden overgeboekt op de laatste twee stoelen van de eerstvolgende vlucht van 15.05 uur een dag later (gisteren). Een Nederlands stel dat achter ons stond, werd verteld dat ze de volgende dag op tijd op het vliegveld moesten komen om te proberen op de vlucht van 20.00 uur te geraken.
    Bij de balie heb ik duidelijk aangegeven dat de vlucht al vertraagd was vóórdat de onweersbui kwam. Wij kregen een mailtje van Delta met allerlei hotels in de regio. Wij hebben er eentje uitgekozen en zijn daar met een Lyft naartoe gereden om nog een paar uurtjes slaap te hebben. Het was niet mogelijk om onze koffer mee te nemen, deze moesten we op het vliegveld achterlaten.
    Vanochtend zijn we lokale tijd rond 5.30 uur geland op Schiphol.
    Het was vervelend dat het zo liep, maar ik was op zich nog wel blij dat dit op de terugweg gebeurde, al had ik natuurlijk het liefst gewoon al onze vluchten gehaald. Overigens zijn wij wel erg tevreden over de crew van Delta in de vliegtuigen zelf, allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

    Nogmaals dank voor alle tips en meedenken op dit forum :-) Wij weten nu al dat we zeker nog eens terug willen naar WDW!

    Wat fijn dat jullie zo'n leuke tijd gehad hebben! Maakt me enthousiast om ook te gaan beginnen met voorzichtig plannen! Al ben ik wel benieuwd naar je vergelijking met Disneyland Parijs, aangezien daar ook alles met rijen werkt en als het in WDW anders werkt zou ik dat graag van te voren willen weten :D
  • Wat leuk om alle tips hier te lezen. Wij willen volgend jaar mei gaan. Als ik een hotel van disney wil boeken geeft die bij niet disney sites aan dat ze geen beschikbaarheid hebben. Zitten die dan al vol?
    Vind de prijzen die ze nu laten zien op de disney site belachelijk duur. Zijn hier nog tips voor hotels ? of beter een eigen huis huren?
    Wij wachten ook even delta af om tickets te kunnen boeken :)
Log In of Registreer om te reageren.