Voorbereiding bezoek Walt Disney World

18586889091121

Reacties

  • tink35 zei:

    BEwdw zei:

    attestment formulier

    Krijg je dat in vliegtuig

    Niet in het vliegtuig. Je kan het downloaden, uitprinten en thuis al invullen. Anders kan je het op het vliegveld ook nog krijgen en invullen. Bij ons vroegen ze ernaar toen we bij de gate zaten te wachten. Als je het niet had kon je het daar dus krijgen en invullen.


    Vul je dan deze per persoon in? Of is 1 formulier goed voor 1 gezin?
    Per persoon een formulier.
    Zorgen dat je de goede hokjes aankruist en de ouder ondertekent voor minderjarig kind.
    Top dank je! En dan moet ook nog het API formulier mee toch? En dan zijn we er er toch? En dan alleen op dag van vertrek de vaccinatie gegevens downloaden zoals ik eerder van jullie las.
    Of mis ik dan nog een formulier?
  • tink35 zei:

    tink35 zei:

    BEwdw zei:

    attestment formulier

    Krijg je dat in vliegtuig

    Niet in het vliegtuig. Je kan het downloaden, uitprinten en thuis al invullen. Anders kan je het op het vliegveld ook nog krijgen en invullen. Bij ons vroegen ze ernaar toen we bij de gate zaten te wachten. Als je het niet had kon je het daar dus krijgen en invullen.


    Vul je dan deze per persoon in? Of is 1 formulier goed voor 1 gezin?
    Per persoon een formulier.
    Zorgen dat je de goede hokjes aankruist en de ouder ondertekent voor minderjarig kind.
    Top dank je! En dan moet ook nog het API formulier mee toch? En dan zijn we er er toch? En dan alleen op dag van vertrek de vaccinatie gegevens downloaden zoals ik eerder van jullie las.
    Of mis ik dan nog een formulier?
    Ben zelf niet bekend met API formulier. Is dat van Klm?
    Wij vlogen met united airlines, daar hadden we een app waarin alles heel makkelijk ging.
    Maar denk dat je dan inderdaad compleet bent.
  • Dat api krijg je toch aanboort
    Ik ben vroeger vaker naar Amerika geweest, maar kan me niet herinneren dat er zo veel (valt natuurlijk wel mee)papier werk bij kwam kijken


  • Ben zelf niet bekend met API formulier. Is dat van Klm?
    Wij vlogen met united airlines, daar hadden we een app waarin alles heel makkelijk ging.
    Maar denk dat je dan inderdaad compleet bent.

    Api (Advance Passenger Information) is bij elke vlucht naar USA verplicht.
    USA wilt weten wat oa je eerste overnachtings adres is.



  • Edwin21 zei:



    Ben zelf niet bekend met API formulier. Is dat van Klm?
    Wij vlogen met united airlines, daar hadden we een app waarin alles heel makkelijk ging.
    Maar denk dat je dan inderdaad compleet bent.

    Api (Advance Passenger Information) is bij elke vlucht naar USA verplicht.
    USA wilt weten wat oa je eerste overnachtings adres is.



    Ahw oke, dat heb ik inderdaad in de app van United kunnen invullen.
  • Deze doen kenden zelf uit te printen
  • Edwin21 zei:



    Ben zelf niet bekend met API formulier. Is dat van Klm?
    Wij vlogen met united airlines, daar hadden we een app waarin alles heel makkelijk ging.
    Maar denk dat je dan inderdaad compleet bent.

    Api (Advance Passenger Information) is bij elke vlucht naar USA verplicht.
    USA wilt weten wat oa je eerste overnachtings adres is.



    Die vullen we altijd aan boord in.
  • Ok, ik print hem wel voor de zekerheid uit. En dan zie ik wel of ik hem alsnog in het vliegtuig moet invullen. Of ik stuur anders KLM wel een whats app om te vragen.
  • tink35 zei:

    Ok, ik print hem wel voor de zekerheid uit. En dan zie ik wel of ik hem alsnog in het vliegtuig moet invullen. Of ik stuur anders KLM wel een whats app om te vragen.

    Bij KLM kan dat toch invullen bij MijnReis?

    Verder lees ik dat je het formulier 1 uur van te voren moet inleveren.
    https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/Api form_nl_tcm541-221234.pdf
  • Edwin21 zei:

    tink35 zei:

    Ok, ik print hem wel voor de zekerheid uit. En dan zie ik wel of ik hem alsnog in het vliegtuig moet invullen. Of ik stuur anders KLM wel een whats app om te vragen.

    Bij KLM kan dat toch invullen bij MijnReis?

    Verder lees ik dat je het formulier 1 uur van te voren moet inleveren.
    https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/Api form_nl_tcm541-221234.pdf
    Volgens mij ook, ik heb bij mijn reis het eerste hotel adres ingevuld.
  • API hebben wij van te voren ingevuld afgelopen mei. In het vliegtuig kregen we niks qua formulieren ofzo.
  • juni 2022 aangepast
    Via de website van KLM. Volgens mij stond het er bij Delta ook meteen in. Maar dat zou ik voor de zekerheid dan checken en ook invullen.

  • Zo blij dat de testplicht vervallen is!! Ergens verwacht, maar ging op een gegeven moment toch twijfelen..

    Onze dochters zijn 8 en 5 en niet gevaccineerd. Nu zag ik dat ik voor hen dan een formulier moet invullen voor vrijstelling van de vaccinatieplicht.
    Op dat formulier heb je dan de keuze of quarantaine 5 dagen of je laten testen na 3-5 dagen. Heeft iemand die in de meivakantie is geweest ervaring met hoe dit gecontroleerd wordt? Is dit eigen verantwoordelijkheid of moet je je ergens melden oid om aan te tonen dat je hieraan voldaan hebt.

    Dit verhaal heb ik nog niet gehoord
    Onze kinderen zijn 10 en 13
    En op de site van de ggd staat duidelijk kinderen onder de 18 niet te vaccineren.
    Meer niet
    Het gaat om de informatie van het Amerikaanse rivm, de CDC. Zij stellen een vaccinatie plicht voor iedereen van 18 jaar en ouder die Amerika in wil. Als je jonger bent hoef je niet gevaccineerd te zijn maar moet je dus wel aan andere voorwaarden voldoen.
    Hier de site van de CDC waar je ook dat formulier kan vinden wat je in moet vullen https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html.

    Was jij al geweest toevallig?
    Testen op dag 3 en 5 voor niet gevaccineerde kinderen is op eigen verantwoordelijkheid. Vermoed niet dat iemand dit ooit checkt. Maar je neemt best wat zelftesten mee als je gaat wanneer het testen nog nodig is. Wij zijn in april gegaan (met 2 kinderen 12 en 9) maar die waren wel volledig gevaccineerd. Ik moest het formulier dus iets anders invullen. Dit was eigenlijk het enige formulier waar men naar gevraagd heeft.
    Wij zijn in mei geweest en dit wordt totaal niet gechecked, is je eigen verantwoordelijkheid. Uiteraard hebben wij ze niet getest.
    Het enige waar ze om.vroegen was het attestment formulier waar je op aankruist dat ze niet gevaccineerd zijn met als reden dat ze jonger dam 18 zijn.
    Toch nog een vraagje over deze regels (vakantiestress ?). Ik dacht eerst dat ik moest kiezen: of ze testen na 3 dagen of zelf isolatie. Maar bij nadere bestudering zie ik dat het allebei moet. Dat testen is dan eigen verantwoording, maar die zelf isolatie hebben jullie daar nog gedoe mee gehad? Dat moet dan 5 dagen en ze moeten een mondkapje op als ze wel in contact met andere komen. Even benieuwd of ze op het vliegveld niet moeilijk deden hierover en in het hotel.
  • Zo blij dat de testplicht vervallen is!! Ergens verwacht, maar ging op een gegeven moment toch twijfelen..

    Onze dochters zijn 8 en 5 en niet gevaccineerd. Nu zag ik dat ik voor hen dan een formulier moet invullen voor vrijstelling van de vaccinatieplicht.
    Op dat formulier heb je dan de keuze of quarantaine 5 dagen of je laten testen na 3-5 dagen. Heeft iemand die in de meivakantie is geweest ervaring met hoe dit gecontroleerd wordt? Is dit eigen verantwoordelijkheid of moet je je ergens melden oid om aan te tonen dat je hieraan voldaan hebt.

    Dit verhaal heb ik nog niet gehoord
    Onze kinderen zijn 10 en 13
    En op de site van de ggd staat duidelijk kinderen onder de 18 niet te vaccineren.
    Meer niet
    Het gaat om de informatie van het Amerikaanse rivm, de CDC. Zij stellen een vaccinatie plicht voor iedereen van 18 jaar en ouder die Amerika in wil. Als je jonger bent hoef je niet gevaccineerd te zijn maar moet je dus wel aan andere voorwaarden voldoen.
    Hier de site van de CDC waar je ook dat formulier kan vinden wat je in moet vullen https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html.

    Was jij al geweest toevallig?
    Testen op dag 3 en 5 voor niet gevaccineerde kinderen is op eigen verantwoordelijkheid. Vermoed niet dat iemand dit ooit checkt. Maar je neemt best wat zelftesten mee als je gaat wanneer het testen nog nodig is. Wij zijn in april gegaan (met 2 kinderen 12 en 9) maar die waren wel volledig gevaccineerd. Ik moest het formulier dus iets anders invullen. Dit was eigenlijk het enige formulier waar men naar gevraagd heeft.
    Wij zijn in mei geweest en dit wordt totaal niet gechecked, is je eigen verantwoordelijkheid. Uiteraard hebben wij ze niet getest.
    Het enige waar ze om.vroegen was het attestment formulier waar je op aankruist dat ze niet gevaccineerd zijn met als reden dat ze jonger dam 18 zijn.
    Toch nog een vraagje over deze regels (vakantiestress ?). Ik dacht eerst dat ik moest kiezen: of ze testen na 3 dagen of zelf isolatie. Maar bij nadere bestudering zie ik dat het allebei moet. Dat testen is dan eigen verantwoording, maar die zelf isolatie hebben jullie daar nog gedoe mee gehad? Dat moet dan 5 dagen en ze moeten een mondkapje op als ze wel in contact met andere komen. Even benieuwd of ze op het vliegveld niet moeilijk deden hierover en in het hotel.
    Ja, dat zijn volgens mij de officiele regels als je niet gevaccineerd bent, maar onder de 18 niet. Sowieso niemand erover gehoord of die er ook maar naar gevraagd heeft. Sowiso geen mondkapje, dat is voor niemand meer verplicht.
    Je kan hooguit in de problemen komen als blijkt dat ze corona hebben en je hebt je niet aan de regels gehouden. Maar zolang jij ze bij eventuele klachten niet laat testen is er niemand die weet dat zij corona kunnen hebben.
    Kortom, geen haan die er naar kraait :)
  • Zo blij dat de testplicht vervallen is!! Ergens verwacht, maar ging op een gegeven moment toch twijfelen..

    Onze dochters zijn 8 en 5 en niet gevaccineerd. Nu zag ik dat ik voor hen dan een formulier moet invullen voor vrijstelling van de vaccinatieplicht.
    Op dat formulier heb je dan de keuze of quarantaine 5 dagen of je laten testen na 3-5 dagen. Heeft iemand die in de meivakantie is geweest ervaring met hoe dit gecontroleerd wordt? Is dit eigen verantwoordelijkheid of moet je je ergens melden oid om aan te tonen dat je hieraan voldaan hebt.

    Dit verhaal heb ik nog niet gehoord
    Onze kinderen zijn 10 en 13
    En op de site van de ggd staat duidelijk kinderen onder de 18 niet te vaccineren.
    Meer niet
    Het gaat om de informatie van het Amerikaanse rivm, de CDC. Zij stellen een vaccinatie plicht voor iedereen van 18 jaar en ouder die Amerika in wil. Als je jonger bent hoef je niet gevaccineerd te zijn maar moet je dus wel aan andere voorwaarden voldoen.
    Hier de site van de CDC waar je ook dat formulier kan vinden wat je in moet vullen https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html.

    Was jij al geweest toevallig?
    Testen op dag 3 en 5 voor niet gevaccineerde kinderen is op eigen verantwoordelijkheid. Vermoed niet dat iemand dit ooit checkt. Maar je neemt best wat zelftesten mee als je gaat wanneer het testen nog nodig is. Wij zijn in april gegaan (met 2 kinderen 12 en 9) maar die waren wel volledig gevaccineerd. Ik moest het formulier dus iets anders invullen. Dit was eigenlijk het enige formulier waar men naar gevraagd heeft.
    Wij zijn in mei geweest en dit wordt totaal niet gechecked, is je eigen verantwoordelijkheid. Uiteraard hebben wij ze niet getest.
    Het enige waar ze om.vroegen was het attestment formulier waar je op aankruist dat ze niet gevaccineerd zijn met als reden dat ze jonger dam 18 zijn.
    Toch nog een vraagje over deze regels (vakantiestress ?). Ik dacht eerst dat ik moest kiezen: of ze testen na 3 dagen of zelf isolatie. Maar bij nadere bestudering zie ik dat het allebei moet. Dat testen is dan eigen verantwoording, maar die zelf isolatie hebben jullie daar nog gedoe mee gehad? Dat moet dan 5 dagen en ze moeten een mondkapje op als ze wel in contact met andere komen. Even benieuwd of ze op het vliegveld niet moeilijk deden hierover en in het hotel.
    Ja, dat zijn volgens mij de officiele regels als je niet gevaccineerd bent, maar onder de 18 niet. Sowieso niemand erover gehoord of die er ook maar naar gevraagd heeft. Sowiso geen mondkapje, dat is voor niemand meer verplicht.
    Je kan hooguit in de problemen komen als blijkt dat ze corona hebben en je hebt je niet aan de regels gehouden. Maar zolang jij ze bij eventuele klachten niet laat testen is er niemand die weet dat zij corona kunnen hebben.
    Kortom, geen haan die er naar kraait :)
    Fijn, ik ben weer gerustgesteld bedankt ?. Toch wel spannend met oplopende besmettingen weer.. nog 4 weken ??
  • Zo , de extra beenruimte naar mco en terug is ook bijgeboekt. Vooral fijn voor mijn bijna 2m lange zoon.
  • Wij gaan als het goed is medio september naar WDW en vliegen van Amsterdam naar Orlando met Lufthansa, de overstap is in Frankfurt. Heeft iemand recente ervaring met deze vlucht?
  • Over 4 weken doe ik ook die vlucht
    Dan weet ik meer
  • Over 4 weken doe ik ook die vlucht
    Dan weet ik meer

    Ik hoor graag je ervaring, alvast bedankt.
  • Joop zei:

    Over 4 weken doe ik ook die vlucht
    Dan weet ik meer

    Ik hoor graag je ervaring, alvast bedankt.
    Zal ik zeker doen
    Hopen dat Schiphol mee werkt
  • Nou zal dat virus toch wel even weer geen roet in het eten gooien
  • Nou zal dat virus toch wel even weer geen roet in het eten gooien

    Dat zou wel erg zuur zijn, lang genoeg naar uitgekeken.
  • Joop zei:

    Nou zal dat virus toch wel even weer geen roet in het eten gooien

    Dat zou wel erg zuur zijn, lang genoeg naar uitgekeken.
    Wij gaan pas in nov. Dat is het enige waar ik nog beetje voor vrees, dat het in het najaar weer erger is.
  • Joop zei:

    Nou zal dat virus toch wel even weer geen roet in het eten gooien

    Dat zou wel erg zuur zijn, lang genoeg naar uitgekeken.
    Wij gaan pas in nov. Dat is het enige waar ik nog beetje voor vrees, dat het in het najaar weer erger is.
    Wij gaan eind oktober. Vind het toch ook wel weer spannend ivm corona. Er moet toch een weg te vinden zijn om hiermee te leren leven en niet steeds alles dicht te gooien? Hebben de reis de eerste keer 2 jaar terug al uit moeten stellen… mag hopen dat we nu wel kunnen. ??
  • Joop zei:

    Nou zal dat virus toch wel even weer geen roet in het eten gooien

    Dat zou wel erg zuur zijn, lang genoeg naar uitgekeken.
    Wij gaan pas in nov. Dat is het enige waar ik nog beetje voor vrees, dat het in het najaar weer erger is.
    Wij gaan eind oktober. Vind het toch ook wel weer spannend ivm corona. Er moet toch een weg te vinden zijn om hiermee te leren leven en niet steeds alles dicht te gooien? Hebben de reis de eerste keer 2 jaar terug al uit moeten stellen… mag hopen dat we nu wel kunnen. ??
    Idd dat dus, ze kunnen niet bezig blijven.
  • Waar kunnen wij de magicband+ kopen?
    Dan bedoel ik de nieuwste versie die dacht ik in juni uit gaat komen?
  • Waar kunnen wij de magicband+ kopen?
    Dan bedoel ik de nieuwste versie die dacht ik in juni uit gaat komen?

    Een exacte verkoopdatum ("deze zomer") is nog niet bekend, maar ze zullen in de parken, hotels en Disney Springs te koop zijn.
  • Vraag me echt af wanneer we iets gaan horen over Schiphol. Transavia heeft het bekend gemaakt. Waar blijft KLM met hun info!

    Ik wacht ook maar even met reserveren van lang parkeren, want ik las dus van een stel die hun vlucht is geannuleerd door Transavia maar Schiphol wil hun geld niet terug geven, echt belachelijk
  • Wie heeft er een schema van de thema parken die vroeg open gaan?
    Dan bedoel ik als je dus in een disney resort zit tijdens je vakantie
  • Wie heeft er een schema van de thema parken die vroeg open gaan?
    Dan bedoel ik als je dus in een disney resort zit tijdens je vakantie

    Alle parken gaan iedere dag 30 minuten eerder open voor gasten van de Disney hotels. Alleen in de avond zijn soms Extended Evening Hours, maar dat is alleen voor gasten van Disney Deluxe Resorts. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/walt-disney-world-vervangt-extra-magic-hours-met-early-entry
Log In of Registreer om te reageren.