Wel of geen auto

Volgend jaar gaan wij (familie van 8 personen) voor het eerst naar Disney World in Orlando. Nu komt de grootste twijfel wel of geen auto. Aan het hebben van een auto zitten voordelen maar ook nadelen aan. We gaan 14 dagen en de dagen dat we in Disney & Universal zijn heb je denk ik geen auto nodig aangezien er over tussen alle parken transfer mogelijkheden. Maar we willen niet alleen naar Amerika om door Disney te hobbelen. Denk dat dat een dag of 10 gaat worden.
Nu is mijn brandende vraag stel ik verblijf in Pop century resort zijn er dan ook mogelijkheden om ergens naar toe te gaan buiten Disney om ..... denk aan openbaar vervoer ( bestaat dat daar uberhaupt wel) Uber Lift enz ...lopend enzz Of word dat erg prijzig en is een auto dan toch goedkoper.
De reden van geen auto zouden de hoge huurkosten zijn.

Reacties

  • Hoi @Meliske ,

    Met de huidige hoge prijzen voor huurauto's en benzine zou ik adviseren om het huren tot een minimum te beperken. In Disney World en Universal is geen huurauto nodig. Tussen beide resorts kunt je met Uber/Lyft prima reizen. Er rijdt geen openbaar vervoer tussen Disney en Universal.

    Op de dagen dat jullie van plan zijn buiten pretparken dingen te ondernemen is een auto dan weer handiger als je wilt toeren, maar bundel deze dagen zodat je voor slechts enkele dagen een auto nodig hebt. Ga je enkel naar bepaalde toeristische hotspots op de niet-pretpark dagen, dan zou je ook gewoon Uber/Lyft kunnen doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedenk ook dat gratis parkeren bij je hotel er niet meer is, dus die extra kosten zou je ook nog hebben! Dus zou zoals Lars zegt die dagen bundelen en dan voor die dagen een auto huren of gewoon Uber/Lyft gebruiken.
  • gaat er vanaf pop ook vervoer naar de waterparken ?
  • gaat er vanaf pop ook vervoer naar de waterparken ?

    Bussen naar de waterparken kunnen genomen worden via Disney Springs.
  • Wij hebben daar nog nooit een auto gehuurd. Nemen uber of lyft of disney vervoer.
    Voor ons kost het ook meer vanwege leeftijd zoon.
    Je moet ook elke dag betalen bij je resort.
  • Hoewel een Uber/Lyft met 8 personen wel lastig wordt, dan heb je alsnog 2 auto's nodig.
    Anders voor een paar dagen een auto huren voor de tijd dat je niet in je Resort zit.
Log In of Registreer om te reageren.