Weer Orlando in januari

Hallo allemaal, wij willen half januari naar Disney Orlando gaan. Een lang gekoesterde droom die uitkomt ter ere van onze 25e trouwdag. Nu vroeg ik me af hoe het weer daar dan is en of het warm genoeg is voor de waterparken. Alvast bedankt en natuurlijk zijn alle tips welkom ?
Aanhalen

Reacties

  • Mireddy zei:

    Hallo allemaal, wij willen half januari naar Disney Orlando gaan. Een lang gekoesterde droom die uitkomt ter ere van onze 25e trouwdag. Nu vroeg ik me af hoe het weer daar dan is en of het warm genoeg is voor de waterparken. Alvast bedankt en natuurlijk zijn alle tips welkom ?
    Aanhalen

    Wij zijn in 2020 3 weken geweest in januari en toen zaten er een paar dagen bij waar het warm genoeg was om te gaan (25+ en zonnig). Wij zijn zelf twee keer jaar een waterpark geweest toen. Toevallig zitten wij ook te kijken om in januari weer te gaan en ik heb op deze pagina gekeken naar de historische temperaturen:

    https://www.accuweather.com/nl/us/orlando/32801/january-weather/328169

    Het lijkt er op als je minimaal 2 weken gaat, je wel pech moet hebben wil je niet minimaal 2 goede warme dagen hebben. Maargoed, garantie tot de deur natuurlijk ;)
  • Mireddy zei:

    Hallo allemaal, wij willen half januari naar Disney Orlando gaan. Een lang gekoesterde droom die uitkomt ter ere van onze 25e trouwdag. Nu vroeg ik me af hoe het weer daar dan is en of het warm genoeg is voor de waterparken. Alvast bedankt en natuurlijk zijn alle tips welkom ?
    Aanhalen

    Wij zijn in 2020 3 weken geweest in januari en toen zaten er een paar dagen bij waar het warm genoeg was om te gaan (25+ en zonnig). Wij zijn zelf twee keer jaar een waterpark geweest toen. Toevallig zitten wij ook te kijken om in januari weer te gaan en ik heb op deze pagina gekeken naar de historische temperaturen:

    https://www.accuweather.com/nl/us/orlando/32801/january-weather/328169

    Het lijkt er op als je minimaal 2 weken gaat, je wel pech moet hebben wil je niet minimaal 2 goede warme dagen hebben. Maargoed, garantie tot de deur natuurlijk ;)

    Bedankt voor je info ?. Hoe zit het met de drukte in deze periode? En koeken de avonden snel af?
  • Mireddy zei:

    Mireddy zei:

    Hallo allemaal, wij willen half januari naar Disney Orlando gaan. Een lang gekoesterde droom die uitkomt ter ere van onze 25e trouwdag. Nu vroeg ik me af hoe het weer daar dan is en of het warm genoeg is voor de waterparken. Alvast bedankt en natuurlijk zijn alle tips welkom ?
    Aanhalen

    Wij zijn in 2020 3 weken geweest in januari en toen zaten er een paar dagen bij waar het warm genoeg was om te gaan (25+ en zonnig). Wij zijn zelf twee keer jaar een waterpark geweest toen. Toevallig zitten wij ook te kijken om in januari weer te gaan en ik heb op deze pagina gekeken naar de historische temperaturen:

    https://www.accuweather.com/nl/us/orlando/32801/january-weather/328169

    Het lijkt er op als je minimaal 2 weken gaat, je wel pech moet hebben wil je niet minimaal 2 goede warme dagen hebben. Maargoed, garantie tot de deur natuurlijk ;)

    Bedankt voor je info ?. Hoe zit het met de drukte in deze periode? En koeken de avonden snel af?
    Toen was het prima te doen, maar toen was er nog een gratis fastpass, dat is er helaas niet meer. Het zou wel laagseizoen moeten zijn, dus wat dat betreft is het 'rustig'. Alleen ben ik vanuit de attractieparken in Nederland of Parijs gewend dat je in de rustige periode niet vaak 30+ minuten hoeft te wachten voor de grotere attracties (behalve Crush coaster dan...), die vlieger gaat helaas niet op in Orlando.
    Rides als Flight of Passage of Rise of the Resistance worden eigenlijk nooit korter dan 60 minuten ongeacht de tijd van het jaar (die overigens in de drukkere perioden zomaar 180+ min kunnen worden trouwens). Er zijn wel wat strategieën om zoveel mogelijk te doen op een dag, maar dat is een andere discussie.

    In de avond zeker een jasje of een vestje meenemen, want het koelt wel af. Overdag liepen we wel gewoon de hele dag in zomerse kleding, en af en toe op een koudere dag een vestje aan. Ook een of twee lange broeken zijn zeker geen overbodige luxe. Maar echt een dikke winterjas of iets dergelijks hadden we niet mee en was voor zover ik mij kan herinneren ook niet nodig.
  • juli 2022 aangepast
    Nog een toevoeging: hou er rekening mee dat van de Disney waterparken er maar eentje open is, Typhoon Lagoon en Blizzard Beach wisselen elkaar af qua onderhoud in de wintermaanden. Echter is het wel zo dat sinds corona het nog niet is voorgekomen dat ze allebei tegelijk open zijn geweest... Maar normaal waren ze wel allebei open in de warmere maanden.
Log In of Registreer om te reageren.