Jaarkaarten (algemene vragen)

13468982

Reacties

  • Hallo,
    Mijn man en ik hebben een Fantasy jaarkaart. Wij gaan het weekend van 1 maart voor een weekend naar Disneyland. Ons zoontje Sem wordt deze zomer 4, dus in maart zullen we voor hem ook een jaarkaart moeten halen.
    Onze jaarkaarten (al de 3e ondertussen) zijn geldig tot en met 4 november 2014. Het zou natuurlijk handig zijn om de jaarkaart van onze zoon af te stemmen met de onze, dat de data kloppen. Maar hoe doen we dat best? Kopen we voor hem ook gewoon een entreeticket aan 21€ per dag, en gaan we dan eind oktober wanneer we de onze verlengen, ook eentje voor hem halen? Of zouden we op een andere manier een jaarkaart voor hem kunnen kopen, bvb deze zomer eentje kopen die pas vanaf november geldig is ofzo? Geen idee wat mogelijk is op dat vlak...
    Alvast bedankt!
  • K-tje zei:


    Hallo,
    Mijn man en ik hebben een Fantasy jaarkaart. Wij gaan het weekend van 1 maart voor een weekend naar Disneyland. Ons zoontje Sem wordt deze zomer 4, dus in maart zullen we voor hem ook een jaarkaart moeten halen.
    Onze jaarkaarten (al de 3e ondertussen) zijn geldig tot en met 4 november 2014. Het zou natuurlijk handig zijn om de jaarkaart van onze zoon af te stemmen met de onze, dat de data kloppen. Maar hoe doen we dat best? Kopen we voor hem ook gewoon een entreeticket aan 21€ per dag, en gaan we dan eind oktober wanneer we de onze verlengen, ook eentje voor hem halen? Of zouden we op een andere manier een jaarkaart voor hem kunnen kopen, bvb deze zomer eentje kopen die pas vanaf november geldig is ofzo? Geen idee wat mogelijk is op dat vlak...
    Alvast bedankt!

    Hoi K-tje,
    Het afstemmen van de jaarkaarten via Disney is alleen mogelijk als de jaarkaart voor jullie zoontje in dezelfde periode wordt aangeschaft als de verlengperiode voor jullie eigen jaarkaarten. Voor het aanbrengen van een nieuwe jaarkaarthouder krijg je tevens een stempel op het parrainage formulier. Hiermee spaar je voor 1 jaar gratis verlenging.
    Een andere mogelijkheid is de aanvraag van de jaarkaart via CE MultiAvantages. Je ontvangt dan een voucher die je binnen 6 maanden dient in te leveren in het resort, waarna de definitieve jaarkaart wordt gemaakt. Op die dag gaat de jaarkaart dan ook pas in. Andere forumleden hebben ervaring met deze derde partij en kunnen je hierover wellicht meer advies geven via dit topic: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/ce-multi-avantages/.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi !
    ik ben nieuw hier en heb een vraagje waar jullie vast antwoord op weten..
    Ik ben van plan in juni met zijn 4-en naar disney parijs te gaan en wil daar de fantasy jaarpassen kopen. Maar heb ik daar dan wel direct toegang mee tot de parken ? Ik las dat je met de francelien 2 dagen daarna geen toegang hebt....
    Ik kom op maandag aan en wil ze dan gaan kopen, om er dinsdag voor het eerst gebruik van te maken. Kan dat ?
    Oh, en ik bedenk zojuist een 2e vraag.. Ik hoop dat het niet erg is, dat die niet in dit topic thuis hoort.....Ik zie dat er korting wordt gegeven op de disney hotels.. Maar hoe kan je die dan boeken zonder toegangskaarten ? Want bij de arrangements zitten die altijd al inbegrepen en die heb je met een jaarpas natuurlijk niet nodig...?
    Ik hoop dat jullie de antwoorden weten...
    Groeten Karin
  • karin18 zei:


    hoi !
    ik ben nieuw hier en heb een vraagje waar jullie vast antwoord op weten..
    Ik ben van plan in juni met zijn 4-en naar disney parijs te gaan en wil daar de fantasy jaarpassen kopen. Maar heb ik daar dan wel direct toegang mee tot de parken ? Ik las dat je met de francelien 2 dagen daarna geen toegang hebt....
    Ik kom op maandag aan en wil ze dan gaan kopen, om er dinsdag voor het eerst gebruik van te maken. Kan dat ?
    Oh, en ik bedenk zojuist een 2e vraag.. Ik hoop dat het niet erg is, dat die niet in dit topic thuis hoort.....Ik zie dat er korting wordt gegeven op de disney hotels.. Maar hoe kan je die dan boeken zonder toegangskaarten ? Want bij de arrangements zitten die altijd al inbegrepen en die heb je met een jaarpas natuurlijk niet nodig...?
    Ik hoop dat jullie de antwoorden weten...
    Groeten Karin

    Hoi Karin,
    Welkom op DiscoverTheMagic.nl!
    Alleen de Francilien jaarkaart heeft de beperking dat deze standaard de twee dagen na aanschaf niet geld is. De Fantasy en Dream jaarkaarten hebben deze beperking niet. Als jullie in juni willen gaan, hou dan wel rekening met de reguliere blockdagen voor de Fantasy. Bekijk het actuele overzicht van blockdagen op onze Jaarkaarten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/. Alle jaarkaarten kunnen op iedere dag van het jaar worden aangeschaft. Je hebt dan op de dag van aanschaf altijd toegang. Let dus op de daarop volgende dagen of er geen reguliere blockdagen zijn ingepland.
    Het boeken van overnachtingen in één van de Disney hotels met jaarkaartkorting (en dus zonder toegangstickets) kan alleen door te bellen naar de Disney reserveringslijn (0900-0654). Geef hierbij aan welke jaarkaart je wilt gaan aanschaffen en de medewerker zal de speciale prijzen voor de hotels doorgeven.
    Groetjes,
    Lars
  • lars,
    heel erg bedankt voor je antwoord..
    de eerst week van juni heeft vooralsnog geen blockout dates, dus dat is mooi. :-)
    en ja dan gaan we later wel eens bellen ( als we de jaarkaart hebben ntauurl;ijk) wat de prijzen zijn voor een paar nachtjes sequia lodge ( mijn favoriete hotel) ...thanx again !
  • We hebben onze Dream Jaarkaart aangeschaft met 10% korting. Nu staat er dus ook 179 euro op de jaarkaart.
    Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
    - als we het voor elkaar krijgen om 3 stempels te sparen, kunnen we dan ook gewoon weer "gratis" een Dream-jaarkaart krijgen bij de verlenging? Of moeten we het verschil tussen 179 en de prijs van de Dream jaarkaart bijbetalen?
    - als we gaan sparen voor stempels, maakt het dan uit wat voor'n jaarkaart de ander koopt? Moet diegene dan perse ook een Dream-jaarpas kopen, of kan diegene ook een Fantasy pas kopen en kunnen wij dan na 3 stempels wel gewoon een Dream-pas-verlenging doen?

  • We hebben onze Dream Jaarkaart aangeschaft met 10% korting. Nu staat er dus ook 179 euro op de jaarkaart.
    Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
    - als we het voor elkaar krijgen om 3 stempels te sparen, kunnen we dan ook gewoon weer "gratis" een Dream-jaarkaart krijgen bij de verlenging? Of moeten we het verschil tussen 179 en de prijs van de Dream jaarkaart bijbetalen?
    - als we gaan sparen voor stempels, maakt het dan uit wat voor'n jaarkaart de ander koopt? Moet diegene dan perse ook een Dream-jaarpas kopen, of kan diegene ook een Fantasy pas kopen en kunnen wij dan na 3 stempels wel gewoon een Dream-pas-verlenging doen?

    Hoi angel485,
    Met een betaalde jaarkaart (met of zonder korting) is het gewoon toegestaan om voor stempels te sparen en zo 1 jaar gratis verlenging te verdienen. Alleen met gratis verkregen jaarkaarten of promotie jaarkaarten is dat niet mogelijk.
    Het maakt niet uit welke jaarkaart de nieuwe jaarkaarthouder aanschaft. Dit hoeft niet dezelfde jaarkaart te zijn als degene van wie hij/zij korting krijgt. Bij verlenging met de stempels van het parrainage formulier, ontvang je altijd dezelfde jaarkaart voor 1 jaar gratis.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb eventjes een vraagje, zo net zien wij dat onze jaarpas maar geldig is tem 22/02/2014 !
    Het gaat dus over 2 jaarpassen
    Dus had ik graag nog verlengt maar wij kunnen er niet geraken, ik belde reeds het nummer 078 15 60 28 en daar vertelde men met dat dit via internet kan, maar ik vind dit nergens terug, en frans is niet mijn sterkste vak dus de papieren die ik vond zijn niet makkelijk.
    Wie kan me snel helpen aub ?
    mail mag ook : vandermeersch . deconinck ( a t ) telenet . be
    MVG
    Jens
  • firekid zei:


    Hallo,
    Ik heb eventjes een vraagje, zo net zien wij dat onze jaarpas maar geldig is tem 22/02/2014 !
    Het gaat dus over 2 jaarpassen
    Dus had ik graag nog verlengt maar wij kunnen er niet geraken, ik belde reeds het nummer 078 15 60 28 en daar vertelde men met dat dit via internet kan, maar ik vind dit nergens terug, en frans is niet mijn sterkste vak dus de papieren die ik vond zijn niet makkelijk.
    Wie kan me snel helpen aub ?
    mail mag ook : vandermeersch . deconinck ( a t ) telenet . be
    MVG
    Jens

    Hoi Jens,
    Voor zover ik weet is het online verlengen van een jaarkaart alleen mogelijk voor inwoners van Frankrijk (via de PA website). Internationale gasten kunnen verlengen in het resort zelf of via de post met het 'Bon de Renouvellement' formulier, te downloaden via de Jaarkaarten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/. Hier staat tevens een stappenplan om het formulier in te vullen.
    De 6 maanden gratis aanbieding (bij een betaalde verlenging) is geldig in de hele maand vóór en de hele maand na de vervaldatum, dus je hebt nog genoeg tijd om de verlenging via de post te regelen. Disney dient het formulier binnen deze termijn te ontvangen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    wij gaan in de zomer naar Disneyland. Wij willen ter plaatse jaarkaarten kopen. Ik begrijp dat je eerst een dagkaart moet aanschaffen en binnen in het park moet omwisselen voor een jaarkaart. Kan je die dag dan wel in het park doorbrengen, omdat de jaarkaart Francilien pas na 2 dagen geldig is!
    Tweede vraag: Parkeren via de jaarkaart Francilien is dat 30 euro per persoon als je met meerdere personen uit een gezin gaat?

  • Hallo,
    wij gaan in de zomer naar Disneyland. Wij willen ter plaatse jaarkaarten kopen. Ik begrijp dat je eerst een dagkaart moet aanschaffen en binnen in het park moet omwisselen voor een jaarkaart. Kan je die dag dan wel in het park doorbrengen, omdat de jaarkaart Francilien pas na 2 dagen geldig is!
    Tweede vraag: Parkeren via de jaarkaart Francilien is dat 30 euro per persoon als je met meerdere personen uit een gezin gaat?

    Hoi Irene,
    Ja, die eerste dag kun je gewoon in het Disneyland Park doorbrengen. Vergeet niet om het tijdelijke toegangsbewijs om te wisselen voor een definitieve jaarkaart bij Bureau Passeport Annuel. Alleen de twee volgende dagen zijn standaard blockdagen
    De parkeeroptie voor €30,- bij de Francilien is per jaarkaart / per auto. Zo lang minimaal 1 inzittende van de auto over een Francilien met parkeeroptie beschikt, kan de auto gratis wordt gestald op de grote parkeerplaats van Disney.
    Groetjes,
    Lars
  • Irene je kan ook al aan kassa aangeven dat je jaarkaart wilt kopen, dan betaal je gelijk het hele bedrag en wissel je het die dag om bij bpa.
    lars kan ikmook gewoon bij guest service smorgens jaarkaart kopen, in april, is rij korter dan bij kassa. Vorig jaar moest ik voir nichtje daar op internet gekocht ticket omwisselen, en ik dacht dat mensen daar jaarkaart kochten .

  • Irene je kan ook al aan kassa aangeven dat je jaarkaart wilt kopen, dan betaal je gelijk het hele bedrag en wissel je het die dag om bij bpa.
    lars kan ikmook gewoon bij guest service smorgens jaarkaart kopen, in april, is rij korter dan bij kassa. Vorig jaar moest ik voir nichtje daar op internet gekocht ticket omwisselen, en ik dacht dat mensen daar jaarkaart kochten .

    Hoi Renata,
    Ja, dat kan zeker. Alle toegangsbewijzen, dus ook jaarkaarten, kunnen bij een loket van Guest Relations worden aangeschaft.
    Groetjes,
    Lars
  • Hier en daar lees ik dat kindjes een gratis jaarkaart hebben? Hoe geraak je daaraan? Ons zoontje zal voor het eerst een jaarkaart moeten hebben en als dat gratis (of met korting) zou kunnen, graag natuurlijk!
  • K-tje zei:


    Hier en daar lees ik dat kindjes een gratis jaarkaart hebben? Hoe geraak je daaraan? Ons zoontje zal voor het eerst een jaarkaart moeten hebben en als dat gratis (of met korting) zou kunnen, graag natuurlijk!

    Hoi K-tje,
    Via derde partijen en partners van Disney, zoals CE MultiAvantages, kunnen jaarkaarten met korting en/of gratis verkregen worden (naar gelang welke aanbieding op dat moment geldig is). Bekijk het topic over deze Franse aanbieder om in contact te komen met forumleden die ervaring hebben met de aanschaf van jaarkaarten via dit bedrijf: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/ce-multi-avantages/.
    Groetjes,
    Lars
  • krijgen kinderen vanaf 3 jaar korting of betalen deze de volle prijs Laugh

  • krijgen kinderen vanaf 3 jaar korting of betalen deze de volle prijs Laugh

    Hoi micky1959,
    De prijzen voor jaarkaarten zijn voor alle bezoekers vanaf 3 jaar hetzelfde. Alleen bij losse toegangstickets is er korting voor kinderen beschikbaar.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste allemaal,
    Mijn vrouw en dochter hebben beide een jaarpas en vrienden van ons (7 man sterk) willen graag gebruik maken van de tien procent korting.
    Moet ik dan nu 2 parrainage formulieren invullen, zodat mijn vrouw op vertoon van haar pas met 3/4 mensen 3 stempels krijgt en mijn dochter op vertoon van haar pas 3/4 mensen 3 stempels krijtgt? Mijn dochter is 6, maar heeft een volwaardige dreampas.
    Ik kon er niets over vinden in het forum, maar ongetwijfeld is deze vraag al eerder voorbij gekomen.
    Alvast bedankt voor een reactie.

  • Beste allemaal,
    Mijn vrouw en dochter hebben beide een jaarpas en vrienden van ons (7 man sterk) willen graag gebruik maken van de tien procent korting.
    Moet ik dan nu 2 parrainage formulieren invullen, zodat mijn vrouw op vertoon van haar pas met 3/4 mensen 3 stempels krijgt en mijn dochter op vertoon van haar pas 3/4 mensen 3 stempels krijtgt? Mijn dochter is 6, maar heeft een volwaardige dreampas.
    Ik kon er niets over vinden in het forum, maar ongetwijfeld is deze vraag al eerder voorbij gekomen.
    Alvast bedankt voor een reactie.

    Hoi bassiebas,
    Iedere jaarkaarthouder kan aan maximaal 3 personen korting verlenen in ruil voor stempels. In jullie geval kan er dus aan maximaal 6 personen korting worden gegeven, want dan zijn beide parrainage formulieren vol. Iedere jaarkaarthouder vanaf 3 jaar kan sparen voor stempels en korting geven. Het ligt een beetje aan de Cast Member die je voor je krijgt bij Bureau Passeport Annuel of hij/zij toch ook die 7e persoon korting wilt verlenen, maar officieel mag dat niet.
    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars.
    Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik heb echter mijn huiswerk niet goed gedaan en ik weet dat ik de vraag heb gelezen vanmorgen, maar ik kan hem niet meer terug vinden.
    De vrienden van ons zijn familie, waarvan 5 mensen op hetzelfde adres wonen, heb ik vanmorgen gelezen dat er in dat geval geen 10% korting gegeven wordt (lijkt mij ook logisch, 5 halen is 4 betalen) maar kunnen we dan wel de stempels nog voor onze rekening nemen, dus dat (als CM in goede bui is) ik alsnog 2 x 3 stempel (2 vrienden extra van de familie brengen we aan, die hebben we sowieso).
    Bedankt alvast, je forum en site is geweldig!!!

  • Hi Lars.
    Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik heb echter mijn huiswerk niet goed gedaan en ik weet dat ik de vraag heb gelezen vanmorgen, maar ik kan hem niet meer terug vinden.
    De vrienden van ons zijn familie, waarvan 5 mensen op hetzelfde adres wonen, heb ik vanmorgen gelezen dat er in dat geval geen 10% korting gegeven wordt (lijkt mij ook logisch, 5 halen is 4 betalen) maar kunnen we dan wel de stempels nog voor onze rekening nemen, dus dat (als CM in goede bui is) ik alsnog 2 x 3 stempel (2 vrienden extra van de familie brengen we aan, die hebben we sowieso).
    Bedankt alvast, je forum en site is geweldig!!!

    Hoi bassiebas,
    Graag gedaan en bedankt voor de complimenten!
    De familiekorting (20%) en de parrainagekorting (10%) kunnen niet worden gecombineerd, waardoor het niet mogelijk is om hiervoor stempels te ontvangen. Alleen van die 2 vrienden buiten de 5 familieleden krijg je stempels (en ontvangen zij 10% korting).
    Groetjes,
    Lars
  • Kun je via een Disneyland Cast Member ook korting krijgen op de aanschaf/verlenging van je jaarkaart?

  • Kun je via een Disneyland Cast Member ook korting krijgen op de aanschaf/verlenging van je jaarkaart?

    Hoi Banaantje,
    Nee, het is niet mogelijk om via een medewerker van Disneyland Parijs korting te krijgen op de aanschaf of verlenging van een jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben voor onszelf 2 jaarkaarten besteld, maar onze zoon wordt in augustus 3 en heeft dus ook een jaarkaart nodig. Als wij die samen in augustus aanschaffen, krijgen we dan ook die 10% korting?
  • Lars, vergeef me als ik naar de bekende weg vraag, maar begrijp ik het nu goed, dat je de eerste dag na aanschaf van de jaarkaart Francilien aan de kassa naar binnen mag, de daaropvolgende 2 dagen niet en daarna weer wel ( buiten de blockdagen om dan ) ?
    Groeten, Fred
  • Ja, de Francelien heeft daarna automatisch 2 blockdagen. Ik wou hem ook aanvragen, maar dat is dus niet handig als je 3 dagen achter elkaar wilt gaan,
  • MarjanH zei:


    Wij hebben voor onszelf 2 jaarkaarten besteld, maar onze zoon wordt in augustus 3 en heeft dus ook een jaarkaart nodig. Als wij die samen in augustus aanschaffen, krijgen we dan ook die 10% korting?

    Hoi Marjan,
    Als jullie de jaarkaarten pas in augustus aanschaffen, dan is er alleen korting mogelijk via een andere bestaande jaarkaarthouder. Als jaarkaarthouder mag je namelijk pas vanaf de tweede maand dat je de jaarkaart in je bezit hebt korting geven en sparen voor stempels. Je kan dus alleen met de eigen jaarkaart korting geven op de aanschaf je je zoontje, als deze minimaal 1 maand oud is.
    Groetjes,
    Lars

  • Lars, vergeef me als ik naar de bekende weg vraag, maar begrijp ik het nu goed, dat je de eerste dag na aanschaf van de jaarkaart Francilien aan de kassa naar binnen mag, de daaropvolgende 2 dagen niet en daarna weer wel ( buiten de blockdagen om dan ) ?
    Groeten, Fred

    Hoi Fred,
    De Francilien jaarkaart heeft de beperking dat deze de twee volgende dagen na aanschaf in het resort niet geldig is. Op de dag van aanschaf is de Francilien dus geldig, alleen de twee opeenvolgende dagen niet. De Fantasy (en uiteraard Dream) heeft deze beperking niet. Met een aanvraag per post omzeil je die beperking van de Francilien.
    Groetjes,
    Lars
  • ik dacht dat verhoging jaarkaarten pas 1 juli inging?
    nu lees ik in topic Multi advance over 1 april?
    verhoging is 10 € toch?, nu maar hopen op 1 juli, ik ga 11 april.
    zouden ze dat maar zo kort van te voren vermelden, 1 april is nog maar paar weken.
  • Hoi Lars,
    Op 11-05-14 ga ik mijn dreampas verlengen omdat deze op 12-05-14 verloopt. Op 13-05-14 wil ik (met mijn verlengde jaarkaart) een paar mensen korting geven zodat ik meteen 3 stempels heb. Is dit laatste mogelijk?
    De dream jaarkaart van mijn vrouw is geldig van 13-11-2013 tot 12-05-2015. Kan mijn vrouw ook op 13-05-14 de korting geven zodat ze meteen 3 stempels heeft?
    Zodra mijn vrouw en ik ieder 3 stempels hebben is het dan mogelijk om de jaarkaart meteen te verlengen?
    Ik heb begrepen dat ik de stempels alleen krijg als die mensen nog geen jaarkaart hebben gehad?
    Groeten,
    Sebas
Log In of Registreer om te reageren.