Voorbereiding bezoek Walt Disney World

19192949697

Reacties

• Ooooo dan wisselen we elkaar net af! Wij gaan ook naar POP. Hoop dat we alle restaurants kunnen krijgen die we willen we gaan het zien. Ga voor de computer klaar liggen 60 dgn van te voren ;) benieuwd wat je van MNSSHP vind gaan wij ook heen. Zoveel zin in!!

Wat leuk! Tip: Restaurants kun je het makkelijkste via de MDE app (niet de website) reserveren vanaf 12:00 uur Nederlandse tijd op de 60 dagen 'mark'. Zorg dat je een creditcard hebt gelinkt aan je account en log alvast in op de app vlak vóór 12:00 uur. Je mag als gast van de Disney hotels in één keer voor maximaal 10 dagen reserveren. Selecteer eerst de meest populaire restaurant, ongeacht de dag dat je er heen wilt. Zo heb ik alle restaurants kunnen boeken. Space 220 en Be Our Guest lopen het snelste vol nu Cinderella's Royal Table nog geen characters heeft, dus wees er snel bij.

MNSSHP vonden we jaren geleden erg leuk en willen we nu weer doen, al gaat onze voorkeur uit naar de Christmas Party omdat we meer kerst-minded zijn, dan Halloween. Dit keer echter gekozen voor een oktober trip, dus dan gaan we lekker griezelen. Benieuwd naar de nieuwe vuurwerkshow. Wij kennen alleen Hallo Wishes.
  • Bedankt voor de tip Lars :) dat het maar snel oktober mag zijn
  • Lars zei:

Ooooo dan wisselen we elkaar net af! Wij gaan ook naar POP. Hoop dat we alle restaurants kunnen krijgen die we willen we gaan het zien. Ga voor de computer klaar liggen 60 dgn van te voren ;) benieuwd wat je van MNSSHP vind gaan wij ook heen. Zoveel zin in!!

Wat leuk! Tip: Restaurants kun je het makkelijkste via de MDE app (niet de website) reserveren vanaf 12:00 uur Nederlandse tijd op de 60 dagen 'mark'. Zorg dat je een creditcard hebt gelinkt aan je account en log alvast in op de app vlak vóór 12:00 uur. Je mag als gast van de Disney hotels in één keer voor maximaal 10 dagen reserveren. Selecteer eerst de meest populaire restaurant, ongeacht de dag dat je er heen wilt. Zo heb ik alle restaurants kunnen boeken. Space 220 en Be Our Guest lopen het snelste vol nu Cinderella's Royal Table nog geen characters heeft, dus wees er snel bij.

MNSSHP vonden we jaren geleden erg leuk en willen we nu weer doen, al gaat onze voorkeur uit naar de Christmas Party omdat we meer kerst-minded zijn, dan Halloween. Dit keer echter gekozen voor een oktober trip, dus dan gaan we lekker griezelen. Benieuwd naar de nieuwe vuurwerkshow. Wij kennen alleen Hallo Wishes.
    Toch restaurants via app reserveren?
    Lees vaak dat het via website beter gaat ?
  • @wat leuk Lars! Ben benieuwd wat je vind van Be our Guest. Ik vond hem zo duur nu met het nieuwe menu. Ben wel benieuwd naar je ervaring of je hem waard vond.
  • Wie heeft de magic+ band al gebruikt in Orlando?
    Ik heb hem vandaag netjes ontavngen van disney en ben nu aan het kijken hoe ik alles moet activeren.
    Ik heb zeg maar nu de magicband gekoppelt en ook geactiveert aan mijn persoonlijk.
    Enkel vraag ik mij af hoe ik moet zorgen dat de magicband altijd vol geladen is.
    En moet je hem ook nog kijken of je hem moet update qua software?

Wij zijn op dit moment in WDW en onze jongens hebben beide een magic+ band. Je krijgt bij de Magic+ band een oplader. Opladen duurt ongeveer 90min. Doe dit wel iedere dag, wij hadden dat vandaag niet gedaan en dan kan je hem voor bijv entree en photopass+ wel gebruiken maar niet voor de extra's. Onze jongens zijn dol op de Disney Fab50 Quest, die je speelt met je band en de PlayDisney-app. Ook het oplichten tijdens de avondshows geeft net dat extra. Wij hebben hem verder niet hoeven updaten. We hadden wat problemen met het bluetooth-koppelen aan je telefoon (nodig voor de Quest), maar de CastMembers zijn er behulpzaam en gingen net zo lang door tot het werkte.
    Wij hebben de bands overigens alleen voor de kinderen. We verblijven buiten Disney en gebruiken zelf gewoon onze pasjes, gaat ook prima!
  • 14 augustus aangepast
    We zijn aan het kijken voor vliegtickets in 2023. Iemand een idee hoeveel overstap tijd je nodig hebt in Frankfurt?
  • Toch restaurants via app reserveren?

Dat was voorheen (vroeger) het geval inderdaad. Toen we 5 jaar geleden naar WDW gingen vond ik het fijner reserveren via de website. Nu is de app zo verbeterd dat het wat mij betreft eenvoudiger en vooral sneller is om via de app te reserveren en met name dat 'sneller' is belangrijk voor de populaire restaurants. Wij hebben alles via de app kunnen reserveren.

Tip: Maak een lijst met welke restaurants je op welke dagen wilt doen én zet daar tevens (meerdere) alternatieve data achter. Mocht het restaurant op de eerste keuze niet beschikbaar zijn, zorg dan dat je weet wanneer je daar later in je vakantie ook nog zou kunnen eten en reserveer die. Deze methode heeft er voor gezorgd dat we alle restaurants hebben kunnen boeken.
  • We zijn eindelijk aangekomen in Disneyworld na een vermoeiende vlucht. Heel tevreden van sunshine flyer. Vriendelijk personeel.

We logeren in
    All Star Music en valt véél beter als verwacht. Castmembers zijn fantastisch. Maar hebben vraagje, ze hebben 89 dollar geblokkeerd op onze creditkaart. Is dat eenwaarborg of is dat nog een of andere kost die we moeten betalen. We hebben geen auto mee.

Misschien weet iemand dit. Stuur nog verslagje als we terug zijn.
  • 14 augustus aangepast
    biebje zei:

We zijn eindelijk aangekomen in Disneyworld na een vermoeiende vlucht. Heel tevreden van sunshine flyer. Vriendelijk personeel.

We logeren in
    All Star Music en valt véél beter als verwacht. Castmembers zijn fantastisch. Maar hebben vraagje, ze hebben 89 dollar geblokkeerd op onze creditkaart. Is dat eenwaarborg of is dat nog een of andere kost die we moeten betalen. We hebben geen auto mee.

ja, dat hadden ze bij ons ook gedaan. Uiteindelijk 4 keer. was iets van 400 dollar bij elkaar. Maar toen we thuis kwamen was het binnen 48 uur weer vrijgegeven.

aan het einde van je verblijf krijg je via de mail een bon. En daar staat het bedrag ook niet op. Dus gewoon even goed bewaren tot je alles weer terug hebt.
  • Lars zei:

Toch restaurants via app reserveren?

Dat was voorheen (vroeger) het geval inderdaad. Toen we 5 jaar geleden naar WDW gingen vond ik het fijner reserveren via de website. Nu is de app zo verbeterd dat het wat mij betreft eenvoudiger en vooral sneller is om via de app te reserveren en met name dat 'sneller' is belangrijk voor de populaire restaurants. Wij hebben alles via de app kunnen reserveren.

Tip: Maak een lijst met welke restaurants je op welke dagen wilt doen én zet daar tevens (meerdere) alternatieve data achter. Mocht het restaurant op de eerste keuze niet beschikbaar zijn, zorg dan dat je weet wanneer je daar later in je vakantie ook nog zou kunnen eten en reserveer die. Deze methode heeft er voor gezorgd dat we alle restaurants hebben kunnen boeken.
    Een lijst had ik idd gemaakt, en ook wat alternatieven erop gezet.
    Over paar weken kunnen we onze reserveringen maken.
  • biebje zei:

We zijn eindelijk aangekomen in Disneyworld na een vermoeiende vlucht. Heel tevreden van sunshine flyer. Vriendelijk personeel.

We logeren in

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, biebje! Die 89 is waarschijnlijk gelinkt aan de parkeerkosten die standaard worden berekend. Voor jullie uiteraard niet van toepassing, dus die zullen aan het einde weer worden verwijderd zoals tink35 al aangeeft. Mocht je het toch niet vertrouwen en willen weten wat het precies is, loop dan even naar de receptie. De cast members daar kunnen dit voor je bekijken. Veel plezier nog!
  • Hebben de resorts ook disney+ op de tv kanalen?

Nee
  • Ik hoorde van iemand die dit jaar naar Miami was gevlogen dat je booster nodig had, maar voor Amerika zijn de eerste 2 vaccinaties toch voldoende ?
  • Ik hoorde van iemand die dit jaar naar Miami was gevlogen dat je booster nodig had, maar voor Amerika zijn de eerste 2 vaccinaties toch voldoende ?

Klopt, alleen de originele vaccinatie is vereist; geen booster. Actuele info: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/verenigde-staten-van-amerika

Wij zaten in Beach resort, en daar konden we gewoon Disney+ en Netflix streamen van onze eigen mobiel af. Ging echt super makkelijk.
  • Hoi Lars,
    Morgen zitten we op onze 60 dagen dag. Toch nog even een vraagje. Gaan die dagen die je voorruit kan boeken omdat je on property zit uitzichzelf open? Dus stel ik wil 29-10 naar CRT ipv 24-10 die normaal open gaat kan ik dat dan boeken via het restaurant in de app Of alleen via de kalender? Bedankt weer voor de info
  • Hoi Lars,
    Morgen zitten we op onze 60 dagen dag. Toch nog even een vraagje. Gaan die dagen die je voorruit kan boeken omdat je on property zit uitzichzelf open? Dus stel ik wil 29-10 naar CRT ipv 24-10 die normaal open gaat kan ik dat dan boeken via het restaurant in de app Of alleen via de kalender? Bedankt weer voor de info

Ja, vanaf de 60 day mark krijg je als on-site gast direct de mogelijkheid om voor de eerste 10 dagen te reserveren. Verblijf je langer, dan gaat telkens een nieuwe dag (11, 12, 13, etc.) open per volgende dag (12:00 uur NL tijd).

Zie ook de tip die ik boogschutter eerder gaf: Maak een lijst met welke restaurants je op welke dagen wilt doen én zet daar tevens (meerdere) alternatieve data achter. Mocht het restaurant op de eerste keuze niet beschikbaar zijn, zorg dan dat je weet wanneer je daar later in je vakantie ook nog zou kunnen eten en reserveer die. Deze methode heeft er voor gezorgd dat we alle restaurants hebben kunnen boeken.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

Laat je weten of het gelukt is, wij mogen volgende week donderdag.
    Morgen nog even de lijst nalopen.
  • Ik heb een vraagje over de transfer in Frankfurt, ik vlieg met Lufthansa eerst van Amsterdam naar Frankfurt en vervolgens naar Orlando. Moet ik opnieuw inchecken of kan ik rechtstreeks naar de gate in Frankfurt?
  • Vandaag onze 60 dagen dag. Vond het best spannend of het wel ging lukken, maar o wat zijn er BLIJ!
    Que restaurants hebben we;
    BOG
    T-Rex
    Napoli
    Yak&Yeti
    Sci-fi
    Cinderella’s Royal tabel
    En als afsluiting ontbijt bij topolino’s.
    Helaas space 220 niet gelukt…

Daarnaast voor de kids
    Build a droid
    Light sabor
    en jawel Bibbidi bobbidi boutique.

Het leuke is dat we na bibbidi bobbidi boutique een captuere your moment hebben in MK en daarna eten bij CRT ik zeg onze prinses en wij natuurlijk ook gaan hiervan genieten!

Kan echt niet wachten :)
    We zaten om NL tijd 05:45 klaar voor de experience die ging 06:00 open en 11;45 voor de restaurants. Werkte echt heel goed in de app! Bedankt voor de tips hierdoor hebben we kunnen reserveren wat we zo graag willen.
  • Wat gaaf dat het (bijna) allemaal gelukt is, @famvandeBurgt . Blijf proberen voor Space 220 en dagelijks kijken. Check telkens voor verschillende dagen en tijden. Wellicht komt er een annulering vrij en kun je hier toch gaan eten. Andere reserveringen annuleren kan altijd nog.
  • Hoe zit het met de reservering die je doet?
    Dan heb ik het over de cc card voor de belasting van de reservering.
    Want ik wilde zeg maar de eind rekening cash betalen ipv met de cc ivm de extra kosten di er mee worden betaald.
    Zoals de opslag valuta
  • Hoe zit het met de reservering die je doet?
    Dan heb ik het over de cc card voor de belasting van de reservering.
    Want ik wilde zeg maar de eind rekening cash betalen ipv met de cc ivm de extra kosten di er mee worden betaald.
    Zoals de opslag valuta

Reservering is alleen of je komt opdagen of niet,

Kom je gewoon op de afspraak, dan wordt de reserving verwijderd van je CC, Kom je niet dan wordt het bedrag van je CC afgeschreven.

• Vandaag onze 60 dagen dag. Vond het best spannend of het wel ging lukken, maar o wat zijn er BLIJ!
    Que restaurants hebben we;
    BOG
    T-Rex
    Napoli
    Yak&Yeti
    Sci-fi
    Cinderella’s Royal tabel
    En als afsluiting ontbijt bij topolino’s.
    Helaas space 220 niet gelukt…

Daarnaast voor de kids
    Build a droid
    Light sabor
    en jawel Bibbidi bobbidi boutique.

Het leuke is dat we na bibbidi bobbidi boutique een captuere your moment hebben in MK en daarna eten bij CRT ik zeg onze prinses en wij natuurlijk ook gaan hiervan genieten!

Kan echt niet wachten :)
    We zaten om NL tijd 05:45 klaar voor de experience die ging 06:00 open en 11;45 voor de restaurants. Werkte echt heel goed in de app! Bedankt voor de tips hierdoor hebben we kunnen reserveren wat we zo graag willen.

Zelfs crt en topolino gelukt.fijn zeg
  • Vanaf welke tijd kan je de parken reserveren en de restaurants?
    Dan bedoel ik nederlandse tijd
  • Vanaf welke tijd kan je de parken reserveren en de restaurants?
    Dan bedoel ik nederlandse tijd

Park reserveringen kunnen direct vanaf het moment dat je geboekt hebt worden gemaakt. Restaurant reserveringen vanaf 60 dagen vóór aankomst om 12:00 uur NL tijd.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi, Nog maar 67 nachtjes op de teller… dan hopen we te mogen. Gelukkig is bibbidi bobbidi boutique weer open voor onze dochter van 10. Ze wil zo graag daarheen. Het reserveren is niet te doen. Net weer open en als ik exact 12:00uur kijk via vpn al gelijk geen plek meer voor de gene die nu 60 dgn van te voren zitten. Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat je er ook iemand voornaam betalen die het voor jou reserveert. Weet iemand hier meer over? Zou zo sneu zijn als ze dit niet kan doen terwijl ze de volgende keer te oud zou zijn. Hoor graag van jullie. Groetjes

Een wat latere reactie, maar wij zijn vrijdag pas weer terugkomen uit Florida. Ik weet niet of het inmiddels al gelukt is te boeken, maar wij hadden hetzelfde met 'Savi's workshop'. 60dagen van te voren via VPN zat ik klaar en niets beschikbaar. Toen ik een paar dagen later keek, was het er ineens wel en kon ik het gewoon boeken.

Nog een iets latere reactie maar wij zijn vrijdag vanaf Miami teruggevlogen en wat je gehoord hebt is zeker geen onzin, wij moesten dit ook hebben, dus kijk het zeker na. Waarschijnlijk vloog degene die je gesproken hebt ook met Air Europa (Spaanse maatschappij) en Spanje vereist een booster (of zoals wij een negatieve test of herstelbewijs laten zien als je geen booster hebt) voor het terugreizen vanuit de USA. Dit heeft te maken met de Spaanse regels, ze waren daar ook erg streng in. Wij moesten bijvoorbeeld ook nog de hele vlucht een mondkapje op, terwijl dat bij andere maatschappijen vaak niet meer nodig is.

Nog een iets latere reactie maar wij zijn vrijdag vanaf Miami teruggevlogen en wat je gehoord hebt is zeker geen onzin, wij moesten dit ook hebben, dus kijk het zeker na. Waarschijnlijk vloog degene die je gesproken hebt ook met Air Europa (Spaanse maatschappij) en Spanje vereist een booster (of zoals wij een negatieve test of herstelbewijs laten zien als je geen booster hebt) voor het terugreizen vanuit de USA. Dit heeft te maken met de Spaanse regels, ze waren daar ook erg streng in. Wij moesten bijvoorbeeld ook nog de hele vlucht een mondkapje op, terwijl dat bij andere maatschappijen vaak niet meer nodig is.
    Bedankt voor je reactie.
    Dat zou dan idd kunnen.
    Wij vliegen met American airlines, vanaf schiphol, overstap heen en terug in Philadelphia
Log In of Registreer om te reageren.