Tussenjaar werken in Walt Disney World

Hallo iedereen, ik zit nu in mijn laatste jaar van het vwo en zou graag, als ik slaag, een tussenjaar willen nemen om bij Walt Disney World te werken. Echter kan je als Nederlander, zo ver ik weet, niet meedoen met het Cultural Exchange Program en het Cultural Representative Program. Hierdoor blijft alleen het Academic Exchange Program over, maar hiervoor moet je al studeren bij een universiteit. Mijn vraag is of (en zo ja, hoe) ik als Nederland met alleen een vwo-diploma kan werken in een tussenjaar bij Walt Disney World?

Reacties

  • Hallo iedereen, ik zit nu in mijn laatste jaar van het vwo en zou graag, als ik slaag, een tussenjaar willen nemen om bij Walt Disney World te werken. Echter kan je als Nederlander, zo ver ik weet, niet meedoen met het Cultural Exchange Program en het Cultural Representative Program. Hierdoor blijft alleen het Academic Exchange Program over, maar hiervoor moet je al studeren bij een universiteit. Mijn vraag is of (en zo ja, hoe) ik als Nederland met alleen een vwo-diploma kan werken in een tussenjaar bij Walt Disney World?

    Hoi Thijmen,

    Wat leuk dat je wilt gaan werken in Walt Disney World. Ik ben zelf niet op de hoogte van de procedure voor internationals die willen werken in de magie, maar deze website is doorgaans het startpunt: https://parksjobs.disneycareers.com/walt-disney-world-resort

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2022 aangepast
    Lars zei:

    Hallo iedereen, ik zit nu in mijn laatste jaar van het vwo en zou graag, als ik slaag, een tussenjaar willen nemen om bij Walt Disney World te werken. Echter kan je als Nederlander, zo ver ik weet, niet meedoen met het Cultural Exchange Program en het Cultural Representative Program. Hierdoor blijft alleen het Academic Exchange Program over, maar hiervoor moet je al studeren bij een universiteit. Mijn vraag is of (en zo ja, hoe) ik als Nederland met alleen een vwo-diploma kan werken in een tussenjaar bij Walt Disney World?

    Hoi Thijmen,

    Wat leuk dat je wilt gaan werken in Walt Disney World. Ik ben zelf niet op de hoogte van de procedure voor internationals die willen werken in de magie, maar deze website is doorgaans het startpunt: https://parksjobs.disneycareers.com/walt-disney-world-resort

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Hartstikke bedankt voor je reactie! Volgens mij staat er op de website dat je als Nederlander inderdaad alleen het Academic Exchange Program kan doen, en dus in een tussenjaar niet kan werken bij Walt Disney World. Maar als anderen een andere ervaring hebben, laat het weten!
Log In of Registreer om te reageren.