Disneyparken Azië

Beste medeforummers,

Ik vroeg me af of iemand op dit forum weleens de Disneyparken Hongkong, Japan en Shanghai in 1 trip bezocht hebben. Ik ben al langer aan het kijken of dit mogelijk is, maar geen idee van kosten, verblijven en of dit onbegonnen werk is. En natuurlijk hoor ik graag wat jullie van deze parken vonden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Reacties

  • In 1 trip gaat wel een erg dure worden, dan zit je aan meerdere vluchten vast wat je ook zo een dag per transfer kost. Ik zou ook niet weten waarom je dat überhaupt zou willen, want er is veel overlap qua attracties tussen de parken en in die landen is nog veel meer te beleven. In de VS pak je ook niet zo snel Disneyland Anaheim en WDW in één vakantie.

    Wij zijn bij Disney Tokyo geweest, in Disney Sea. Dat vonden we wel echt een geweldige ervaring maar ook omdat dat een redelijk uniek Disneypark is qua attracties. En Japanners zijn erg nette en vriendelijke mensen, dat is ook erg fijn! Wij waren er op een regenachtige dag, en zodra het ook maar even droog was kwam iemand de bankjes al droogmaken (die vijf minuten later weer natregenden). En vrijwel alle bezoekers lopen rond met disneyhoedjes en -kleding aan. De gehele sfeer was gewoon fijn, ondanks het treurige weer de hele dag.

    Wel is Tokyo an sich al heel druk en dat zie je ook aan Disney terug. Wij waren er in het laagseizoen met slecht weer maar nog steeds stonden bij sommige attracties flinke rijen. Maar als we weer naar Japan gaan (over een jaar of drie/vier hopelijk), gaan we zeker weer! Maar dan pakken we Nintendoland in Universal Osaka mee en niet een Chineze Disney.
  • Japan staat ook nog op ons lijstje. Dat lijkt me echt heel mooi. En ik dacht…als je toch in Azie bent ?! WDW zijn we nu 5 keer geweest, dus voor ons zou het misschien wel te doen zijn om in de VS eerst Disneyland te doen en daarna nog naar WDW, maar goed, dat is ieders invulling van vakantie natuurlijk.
    Dit vond ik ook nog:

    https://flymickey.co.uk/disney-asia-parks-2weeks/

    Maar misschien toch iets te over-enthousiast… Japan heeft zoveel meer te bieden.
  • Tuurlijk is het te doen, maar ik zou het echt zonde vinden van het geld en de tijd. Het heeft ook een reden dat jullie dat in de VS nog nooit gecombineerd hebben natuurlijk, ondanks dat dat veel makkelijker kan. Van alleen Disney Tokyo en daarna de rest van het land verkennen, en dan over een (paar) jaar naar China en daar Disney meepakken geniet je veel meer, dan van alle Disneyparken daar in één vakantie proppen. Wij zijn 3,5e week naar Japan geweest en hebben ons daar geen dag verveeld, ondanks maar 1 dag Disney Sea.

    Japan lijkt zelf op sommige plekken al een soort pretpark :D
  • Ja, misschien is dat eigenlijk wel beter. Alleen Japan. Dat staat hoger op mijn lijstje dan Hong Kong of Shanghai…
Log In of Registreer om te reageren.