Voorbereiding bezoek Walt Disney World

194959799100118

Reacties

  • Over 2 weken is het zover! :) vraagje iemand hier bekend met ready to fly van KLM / Delta? Hierbij kan je vooraf covidvacc bewijs en attestation formulier uploaden. Na groen licht kan je dan inchecken. Nou hebben we voor de kids dus geen vaccinatiebewijs alleen een attestation formulier. Hij geeft aan dat ik perser een vacc bewijs moet uploaden iemand dit eerder gehad? En hoe opgelost? Dacht zelf dan doe ik gewoon 2 x het attestation formulier voor hun daar staat op dat ze niet gevaccineerd zijn.

    Bij ons lukte het uiteindelijk wel, maar moesten toch nog op vliegveld het inleveren. Dus maakt helemaal niet uit. Is alleen lekker als je het thuis vast invult. Hoop mensen zaten het daar nog in te vullen.
  • oktober 2022 aangepast



    Dankje Lars, jullie hebben dus ook niet vooraf online ingecheckt? Ben zo bang dat de kids straks anders niet naast ons zitten ofzo. Hoe is het daar? Lekker aan het genieten?

    Nee, niet online ingecheckt. Gewoon op tijd op de luchthaven zijn en dan alles aan de balie.

    Het is hier heerlijk. Wel druk, maar dat komt nu door uitgestelde verblijven vanwege de orkaan. Genieten met gemiddeld 30 graden en veel zon. Ochtend naar het eetst park en lunch, daarna naar het hotel om te zwemmen en te relaxen, daarna naar een tweede park voor diner, shows en vuurwerk. Vervolgens repeat de volgende dag.
  • Vorige week, net voor de orkaan, zijn wij terug gekomen van 3 weken Orlando. Eerst 10 dagen in Animal Kingdom Lodge en daarna nog 10 dagen in Universals Aventura.

    Laat ik vooropstellen dat ik de Disney parken echt geweldig vind. Epcot is ons favoriete park en Guaridans of the galaxy mij favoriete attractie. ‘I ran’ van Flog of Seagulls draai ik al drie weken in mijn hoofd.

    Helaas heeft onze vakantie wel een minder leuke wending gehad. Eerst kreeg ik zelf een behoorlijke keelontsteking. (Geen covid!) Hiervoor moest ik naar een arts en heb ik stevige antibiotica kuur gekregen. Helaas was het personeel in Animal Kingdom lodge alles behalve empatisch. Na twee dagen begon ik mij gelukkig wat beter te voelen. En toen kwam het volgende; partner en ik allebei covid. Vooral ik was echt behoorlijk ziek. Dus 5 dagen op onze dure hotel kamer in Animal kingdomlodge. Dan heb je de giraffes en zebra’s ook wel gezien.

    Ondertussen hadden we amper gebruik gemaakt van onze domino credits omdat ik amper kon eten. Ohana en andere restaurants hadden we allemaal gecanceld.

    Toen we naar Aventura zijn gegaan, begonnen we ons wat beter te voelen. Vanaf daar zijn we nog een paar keer naar Disney gegaan om de parken te bezoeken en dining credits te gebruiken. Dus wel hebben flink rond de wereld gegeten in Epcot met het food en wine festival.

    Al met al niet de vakantie waarop we gehoopt hadden na 3 jaar wachten. Maar we hebben het ook leuk gehad. Dit was onze zesde keer Florida maar nog nooit alle Disney parken aangedaan. 2024 gaan er het allemaal opnieuw doen.

    Voor iedereen die nog een Disney vakantie te gaan heeft: geniet ervan!

  • Ah das balen zeg.
    Ik ga over een maand, hoop covid vrij te blijven.
  • Wie weet welke hotels op de route liggen van de skyliner?
    Want dan kan ik daar ook even langs gaan om te eten
  • Wie weet welke hotels op de route liggen van de skyliner?
    Want dan kan ik daar ook even langs gaan om te eten

    Art of Animation, Pop Century, Caribbean Beach en Riviera. Met name de restaurants van Caribbean Beach en Riviera zijn aanbevolen.
  • Ik zag op fb dat fantasia weer terug komt in november.
    Wie kan mij vertellen wanneer hij gaat starten?
    Dan kan ik daar mijn planning op losbranden
  • Ik zag op fb dat fantasia weer terug komt in november.
    Wie kan mij vertellen wanneer hij gaat starten?
    Dan kan ik daar mijn planning op losbranden

    Ik denk dat je Fantasmic bedoeld? Een exacte datum is nog niet bekend, maar waarschijnlijk midden november als het kerstseizoen start.
  • Heb je een link van de disney parken waar ik alle tijden kan zien van de shows en zo?
    Dan bedoel ik van alle thema parken in orlando
  • Heb je een link van de disney parken waar ik alle tijden kan zien van de shows en zo?
    Dan bedoel ik van alle thema parken in orlando

    De tijden staan in de My Disney Experience app onder "showtimes". Alleen van de Disney parken. Voor andere parken download je de bijbehorende app.
  • Nog maar 4 nachtjes…. Normaal mag van mij het weekend lang duren maar nu hop snel erdoorheen graag :)
    Vraagje we zitten in het pop hotel. Iemand recent geweest die weet hoelaat we op de skyliner kunnen stappen voor de early toegang? Of toch een Uber bestellen? Willen er graag vroeg zijn zodat we gelijk in de rij kunnen voor RoR. Bedankt alvast
  • Ooooo ik kom ook die kant op over 8 dagen.
    Wat is de gemiddelde tijd dat als je instapt dat je dan bij jou disney park bent?
  • oktober 2022 aangepast
    Hoi allemaal,

    Wij zitten momenteel in Pop Century. Transport start één uur vóór park opening (ofwel 30 minuten vóór Early Entry) voor zowel bussen, als Skyliner. Ideaal voor een bezoek aan Epcot (via Riviera) en Hollywood Studios (via Caribbean Beach). 10-15 minuten van resort tot ingang park. Als de Skyliner onverhoopt technische problemen heeft, rijden er bussen.

    Reistijd met bus is ongeveer 20-25 minuten naar Magic Kingdom en Animal Kingdom. Disney Springs / Typhoon Lagoon is 15 minuten. Zorg wel voor ruime marge en ga vroeg bij de bushalte staan als je ergens op tijd moet zijn. Skyliner loopt lekker door. Enkel in de ochtend druk, maar nooit langer dan 10-15 minuten gewacht.

    Groepjes,
    Lars
  • Dankjewel weer Lars voor de duidelijke uitleg
  • Dus als ik ook in pop zit en ik wil naar de disney parken dan moet je altijd overstappen?
    Voor epcot moet je de rivera lijn gebruiken?
    En voor disney hollywood studio moet je de lijn gebruiken van caribean beach?
    En waar in de parken wordt je gedropt als je met de skyliner gaat ipv met de bus?
  • Dus als ik ook in pop zit en ik wil naar de disney parken dan moet je altijd overstappen?
    Voor epcot moet je de rivera lijn gebruiken?
    En voor disney hollywood studio moet je de lijn gebruiken van caribean beach?
    En waar in de parken wordt je gedropt als je met de skyliner gaat ipv met de bus?

    Je stapt altijd over bij Caribbean Beach voor Hollywood Studios (daarna directe lijn) of voor Epcot (via Riviera maar dan kun je blijven zitten). Voor Hollywood Studios kom je gewoon bij de hoofdingang binnen, voor Epcot bij World Showcase (International Gateway), naast het Franse paviljoen.
  • Dank je wel voor deze informatie
  • Nog maar 4 nachtjes…. Normaal mag van mij het weekend lang duren maar nu hop snel erdoorheen graag :)
    Vraagje we zitten in het pop hotel. Iemand recent geweest die weet hoelaat we op de skyliner kunnen stappen voor de early toegang? Of toch een Uber bestellen? Willen er graag vroeg zijn zodat we gelijk in de rij kunnen voor RoR. Bedankt alvast

    Veel plezier, ik moet nog 3 weken aftellen.
  • Nog maar 4 nachtjes…. Normaal mag van mij het weekend lang duren maar nu hop snel erdoorheen graag :)
    Vraagje we zitten in het pop hotel. Iemand recent geweest die weet hoelaat we op de skyliner kunnen stappen voor de early toegang? Of toch een Uber bestellen? Willen er graag vroeg zijn zodat we gelijk in de rij kunnen voor RoR. Bedankt alvast

    Veel plezier, ik moet nog 3 weken aftellen.
    Onze ervaring is dat je met Disney transport service op tijd kunt zijn voor de early entry, maar het kan dan wel druk zijn doordat veel hotelgasten met eigen auto al vroeg naar een park gaan, Wij waren op tijd bij Animal Kingdom, maar de rij voor Avatar was al ruim 40 minuten voordat we zelfs maar in de buurt waren. Als je echt als een van de eersten binnen wilt zijn is een Uber/Lyft een prima optie, zolang je geen Minnie Van boekt is de prijs heel redelijk.
  • Heb even een vraagje over restaurant reserveren en boeken.
    Hoe kan je zoeken op een dag dat je wilt gaan eten?
    Ik bedoel als je zeg maar tussen 1600 en 2100 wil eten hoe kan jedie tijd dan laten zoeken?
    Want nu moet je echt een tijd invullen en zo laten zoeken of er een plekje is en hij kijkt niet over heel de avond of er een gaatje is wat nog te boeken is
  • Heb even een vraagje over restaurant reserveren en boeken.
    Hoe kan je zoeken op een dag dat je wilt gaan eten?
    Ik bedoel als je zeg maar tussen 1600 en 2100 wil eten hoe kan jedie tijd dan laten zoeken?
    Want nu moet je echt een tijd invullen en zo laten zoeken of er een plekje is en hij kijkt niet over heel de avond of er een gaatje is wat nog te boeken is

    Je kunt in de app ook kijken voor ontbijt, lunch en diner. Dan zijn de tijden meer gespreid
  • Heb even een vraagje over restaurant reserveren en boeken.
    Hoe kan je zoeken op een dag dat je wilt gaan eten?
    Ik bedoel als je zeg maar tussen 1600 en 2100 wil eten hoe kan jedie tijd dan laten zoeken?
    Want nu moet je echt een tijd invullen en zo laten zoeken of er een plekje is en hij kijkt niet over heel de avond of er een gaatje is wat nog te boeken is

    Zoals @-jose- al aangeeft: Navigeer naar het restaurant en kies dan voor de opties ontbijt, lunch of diner voor een groter tijdsblok. Als je je favoriete tijd niet vind, blijf dan dagelijks om 12:00 uur lokale NL tijd opnieuw checken en leg alvast iets anders vast.
  • oktober 2022 aangepast
    Als ik via de app zoek he dan zie ik dus nog tijden die nog te boeken zijn?
    Geld dat ook zeg maar voor een table service ipv op straat eten?
    Want mijn bedoeling is om te kijken voor table service voor leuke resorts.
    Zoals contempory en zo
  • Als ik via de app zoek he dan zie ik dus nog tijden die nog te boeken zijn?
    Geld dat ook zeg maar voor een table service ipv op straat eten?
    Want mijn bedoeling is om te kijken voor table service voor leuke resorts.
    Zoals contempory en zo

    Via de MDE app zijn alle tafelservice en buffetservice restaurants te boeken in de parken, de hotels en Disney Springs. Wij hebben deze week als gast van Pop Century gegeten bij Ohana's (Polynesian Village Resort) en Topolino's (Riviera Resort). Counterservice is gewoon walk-in zonder reservering.
  • Ik ben nu bezig om een reservering te maken voor mijn kamer.
    In welke buurt zit de skyliner?
    jaren 50 of de jaren 70 section.
  • Ik ben nu bezig om een reservering te maken voor mijn kamer.
    In welke buurt zit de skyliner?
    jaren 50 of de jaren 70 section.

    Maakt niet uit qua afstand voor Skyliner. Jaren 60 zit het kortste bij. Wij zaten in jaren 50 en dat is prima. Jaren 70 zit korter bij de bussen.
  • Vandaag is het zover! We hopen dat we kunnen gaan genieten van de 2,5 jaar uitgetelde vakantie…. Toch wel wat zorgen. Kleine man heeft een hoestje ontwikkeld vannacht. Geen koorts niet verkouden en COVID test negatief en toch geeft het spanning. Daarnaast heeft ons vliegtuig op Schiphol een uur vertraging wat betekend dat we maar 2 uur overstap tijd tussen aankomst en vertrek op JFK ik hou me hart vast…..
  • Vandaag is het zover! We hopen dat we kunnen gaan genieten van de 2,5 jaar uitgetelde vakantie…. Toch wel wat zorgen. Kleine man heeft een hoestje ontwikkeld vannacht. Geen koorts niet verkouden en COVID test negatief en toch geeft het spanning. Daarnaast heeft ons vliegtuig op Schiphol een uur vertraging wat betekend dat we maar 2 uur overstap tijd tussen aankomst en vertrek op JFK ik hou me hart vast…..

    Wij hadden 1,5 tot 2 uur overstaptijd op Atlanta en dat was prima te doen, dus ik verwacht voor jullie niet direct problemen. Daarnaast is de airline verantwoordelijk voor je reis. Mocht je de tweede vlucht missen omdat de eerste vertraging heeft, dan regelen zij dat je alsnog op je bestemming komt.
  • Hoi Allemaal, We zijn er :) uiteindelijk 1,5 op JFK en echt op de minuut af de vlucht gehaald. Blij blij blij. Nu 14 dagen gaan genieten!
  • Hoi Allemaal, We zijn er :) uiteindelijk 1,5 op JFK en echt op de minuut af de vlucht gehaald. Blij blij blij. Nu 14 dagen gaan genieten!

    Pohhhh, stiekem jaloers! Geniet er van daar!!!!!
Log In of Registreer om te reageren.