DAS - Advance selection Disney World

maart 2022 aangepast in Praktische Informatie
Ik wou dit topic even starten om andere ervaringen te horen over DAS advance selections voor Disney world. Het is het programma voor mensen met een handicap die toegang krijgen tot het selecteren van 2 attracties per dag. (een beetje te vergelijken met fastpass+ van vroeger. Maar dit was toen voor iedereen)
Het werkt via een pré-registratie via video chat met een Disneyworld medewerker. Je legt er je noden uit en zij beslissen of je toegang krijgt tot het systeem. Je krijgt je antwoord meteen en dan schakelen ze je door (via gewone chat) naar een andere medewerker om per dag van je verblijf 2 attracties te kiezen in 1 park in welbepaalde tijdsslots.
Je moet er wel geduld voor hebben want je kan meerdere uren in de wachtrij hangen (online via chat). Als je stipt om 13uur inlogt valt het soms wel mee qua wachttijd.

In dit topic hoop ik ervaringen te horen van andere forumleden over hoe vlot of minder vlot dit proces ging.
Ik heb de registratie net achter de rug. Gisteren kostte het me 4.5 uur en geraakte ik er niet door. Vandaag was het in 1 uur geklaard. Ik heb voor 14 dagen telkens 2 attracties per dag gereserveerd in mijn MDE staan.

Dit systeem mag je niet verwarren met de gewone DAS. Deze kan je naast de DAS advance selections gebruiken. Het gewone DAS systeem voor mensen met beperkingen kan je de hele dag toepassen in Disney world. Je selecteert via de app of aan de attractie zelf 1 DAS slot (= de reguliere wachttijd van de standby rij -10minuten) en gaat iets anders doen ondertussen. Je hoeft dan ook niet in de gewone wachtrij aan te schuiven. Voor onze dochter met autisme erg belangrijk. Nadat je de attractie hebt gedaan kan je weer een nieuwe DAS selecteren. Enz. enz.

Reacties

  • Ben hier ook erg benieuwd naar, lees op usa forums wel dat ze via online vaker nee zeggen tegen aanvraag DAS
  • Ik kreeg enkel de vraag waarom DAS ons zou kunnen helpen. Ik antwoorde in 1 zin en dat was eigenlijk alles. Ik kreeg OK en werd dan doorgestuurd naar chat voor reservering attracties. Alles staat ondertussen ook al in MDE. Dus DAS werd daar ook al geactiveerd. We kunnen dus meteen de parken in en gebruik maken van de service.
  • Hoi TiggerSA. Ik wil ook de pre register doen, maar ik kom dus niet tot de link voor een video chat. Ik word steeds doorgestuurd naar dezelfde pagina. Mag ik vragen hoe jij daar gekomen bent?
    We gaan 22 april naar Amerika.
  • Volgens mij komt het omdat ik steeds naar de eu site word gebracht en niet de .com site. Maar ik krijg dat niet voor elkaar om te omzeilen. Dus mocht je een idee hebben hoor ik het graag.
  • Wij zijn net terug gekomen vanuit dwd. Daar met DAS gewerkt. Heb deze daar bij eerste park guest service aangevraagd en na uitleg meteen voor hele verblijf gekregen. Ze zijn zuinig met uitgifte van het DAS systeem. Omdat ze eigenlijk in Amerika niet na mogen vragen waarom je een verzoek tot gebruik van DAS wil. Nu is het voor mij geen geheim dus gewoon uitgelegd maar dat is echt cultuur bepalend vlgs de medewerker. Het DAS werkt geweldig max 5-10 min wachten tegenover 80-110 min wachten in de standbye Line. Je gaat mee in de light Lan line dus als je dat hebt aangeschaft is DAS overbodig. DAS is nog wel gratis service maar ze gaven aan dat in de toekomst er waarschijnlijk ook een bedrag voor betaald moet worden.
  • Ik ga het ook gewoon proberen om het daar in het park aan te vragen.
    Lees verhalen dat mensen uren aan de lijn moeten hangen voordat ze er doorkomen.
  • Volgens mij komt het omdat ik steeds naar de eu site word gebracht en niet de .com site. Maar ik krijg dat niet voor elkaar om te omzeilen. Dus mocht je een idee hebben hoor ik het graag.

    ik heb hetzelfde probleem. Via welke weg kan ik nu van te voren registeren voor DAS? Of moet ik hier echt een VPN verbinding voor hebben?
  • Katja87 zei:

    Volgens mij komt het omdat ik steeds naar de eu site word gebracht en niet de .com site. Maar ik krijg dat niet voor elkaar om te omzeilen. Dus mocht je een idee hebben hoor ik het graag.

    ik heb hetzelfde probleem. Via welke weg kan ik nu van te voren registeren voor DAS? Of moet ik hier echt een VPN verbinding voor hebben?
    Dat kan vanuit een locatie buiten de VS alleen via een VPN. Ter plaatse is het aanvragen van DAS overigens heel eenvoudig en kun je direct attracties reserveren, inclusief de Lightning Lane attracties (met uitzondering van Cosmic Rewind waar een virtual que actief is).
  • Weet iemand hoe het met de nieuwe regels voor DAS zit? Ik lees ergens dat je nog 3 mensen mee mag nemen, maar ook dat directe gezinsleden allemaal mee mogen. Wij zijn met een gezin met vier (volwassen) kinderen waarvan 1 persoon voor DAS in aanmerking komt, kunnen we dan wel of niet met z’n zessen gebruik maken ervan?
  • Weet iemand hoe het met de nieuwe regels voor DAS zit? Ik lees ergens dat je nog 3 mensen mee mag nemen, maar ook dat directe gezinsleden allemaal mee mogen. Wij zijn met een gezin met vier (volwassen) kinderen waarvan 1 persoon voor DAS in aanmerking komt, kunnen we dan wel of niet met z’n zessen gebruik maken ervan?

    Directe gezinsleden kunnen allemaal mee. Het gaat om niet-gezinsleden waar de maximum 3 personen is. Lees alles over de nieuwe DAS: https://www.disneytouristblog.com/disney-overhauls-disability-access-service-reduce-abuse-misuse-das/
  • gaat ook een gedoe zijn vanuit Nederland via de laptop
  • Van wanneer kan je dat nu weer aanvragen, is dat 30d voor aanvang van de reis of kan dat vroeger?
  • 18 april aangepast

    gaat ook een gedoe zijn vanuit Nederland via de laptop

    Wij deden dit via een vpn de vorige keer toen we gingen en dat ging eigenlijk erg vlot. Lastigste was een moment te vinden dat zowel ik als de dochter (voor wie de DAS is) een langere tijd samen thuis waren. (ik dacht toch minstens een paar uur in de wacht te hangen, maar ging uiteindelijk erg snel). Ik deed nl het gesprek omdat dochter niet goed genoeg engels spreekt. Ze moest enkel even haar gezicht tonen voor de foto :-)
Log In of Registreer om te reageren.