Toegang reserveren Disneyland Paris

1678911

Reacties

  • last minute valt op zich mee, mijn dochter stond op de wachtlijst voor 19 oktober en die is eergisteren omgezet naar een reservering. Helaas is het wel zo dat je niet op de wachtlijst kan als je al 3 reserveringen hebt staan, weer zo'n tekortkoming in dit waardeloze systeem.....
  • Ik heb even een vraagje.
    https://pass-annuel.disneylandparis.com/connectpa.php?mk=fr
    Op deze pagina, mijn jaarkaart pagina, heb ik vandaag een reservering gemaakt voor 29 september. Er werd mij gevraagd of ik privileged tickets wilde en dat wilde ik. 1 voor mijn moeder. Ik heb deze bevestigd en daar een bevestiging van gekregen. Maar als ik bij reserveringen kijk zie ik de privilged
  • Vraagje. Ik heb ene magic plus jaarkaart en ga in januari naar Disney met een vriendin. Ik ga voor haar een privileged ticket aanvragen. Nu verblijven wij in hotel sequoia lodge en weet ik dat we een magic pass krijgen en dus automatisch toegang hebben tot het park. Hoe krijg in de privileged tickets voor mijn vriendin en moet ik nog reserveren voor mezelf ?
    Alvast bedankt
  • dotty03 zei:

    Vraagje. Ik heb ene magic plus jaarkaart en ga in januari naar Disney met een vriendin. Ik ga voor haar een privileged ticket aanvragen. Nu verblijven wij in hotel sequoia lodge en weet ik dat we een magic pass krijgen en dus automatisch toegang hebben tot het park. Hoe krijg in de privileged tickets voor mijn vriendin en moet ik nog reserveren voor mezelf ?
    Alvast bedankt

    De privilege tickets voor je vriendin moet je alsnog elke ochtend ophalen bij de desks buiten de Studios. Jijzelf hoeft niet te reserveren.

    Je andere vraag is afgekapt geloof ik, dus weet niet helemaal wat daar je vraag is!
  • CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    Vraagje. Ik heb ene magic plus jaarkaart en ga in januari naar Disney met een vriendin. Ik ga voor haar een privileged ticket aanvragen. Nu verblijven wij in hotel sequoia lodge en weet ik dat we een magic pass krijgen en dus automatisch toegang hebben tot het park. Hoe krijg in de privileged tickets voor mijn vriendin en moet ik nog reserveren voor mezelf ?
    Alvast bedankt

    De privilege tickets voor je vriendin moet je alsnog elke ochtend ophalen bij de desks buiten de Studios. Jijzelf hoeft niet te reserveren.

    Je andere vraag is afgekapt geloof ik, dus weet niet helemaal wat daar je vraag is!
    Krijg je deze niet gewoon in je hotel? Dat vind ik wel vreemd…. Moet je dan ook je privileged ticket reserveren ?
  • oktober 2022 aangepast
    dotty03 zei:

    CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    Vraagje. Ik heb ene magic plus jaarkaart en ga in januari naar Disney met een vriendin. Ik ga voor haar een privileged ticket aanvragen. Nu verblijven wij in hotel sequoia lodge en weet ik dat we een magic pass krijgen en dus automatisch toegang hebben tot het park. Hoe krijg in de privileged tickets voor mijn vriendin en moet ik nog reserveren voor mezelf ?
    Alvast bedankt

    De privilege tickets voor je vriendin moet je alsnog elke ochtend ophalen bij de desks buiten de Studios. Jijzelf hoeft niet te reserveren.

    Je andere vraag is afgekapt geloof ik, dus weet niet helemaal wat daar je vraag is!
    Krijg je deze niet gewoon in je hotel? Dat vind ik wel vreemd…. Moet je dan ook je privileged ticket reserveren ?
    Sorry voor de late reactie! Maar nee, privilege tickets moet je ophalen, want niet iedereen verblijft in een Disney hotel en je moet er nog voor betalen. Je moet inderdaad ook je privilege tickets reserveren via de AP portal. Je eigen toegang reserveer je via de Disneyland Parijs app of website. (tenzij je dus in een Disney hotel verblijft)
  • oktober 2022 aangepast
    (excuus ging iets mis)
  • Ik baal ook heel erg met dit idiote 3 dagen maximum systeem. Ik had verwacht dat na de grote corona crisis het gebruik van je paspoort terug " normaal" zou werken. Niet dus! Had ik dit een jaar geleden geweten dat ze" het corona systeem" bleven toepassen had ik geen abonnement gekocht. Ik heb al sedert 2000 een jaarpas maar nu heb ik er genoeg van. Volgens mij is dit systeem gewoon een manier om personeel te besparen. Voorlopig is het voor mij binnen een maand de laatste trip naar DLP want dan loopt mijn abonnement teneinde. Als je minstens elke maand een aantal dagen zou kunnen boeken zou ik er nog een beetje begrip voor hebben maar we hebben sedert juli geen enkele dag meer kunnen reserveren omdat wij nu met de jongste dochter gaan en om zeker te zijn dat wij met onze paspoorten binnen mogen heb ik deze dagen al maanden geleden gereserveerd! Ik wou geen risico nemen want in juli hadden we slechts 1 dag toegang, dag 2 stonden we op de reserve lijst en we hebben ons moeten beperken tot 1 dag want uiteraard kwam er geen plaatsje vrij. Ik betaal geen 350 dagen inkom en rij 700 kilometer om dan slechts 1 dag toegang te hebben + hotel kosten. Dit had ik een jaar geleden bij aankoop van mijn nieuw abonnement NIET verwacht.
  • Toen ik mijn jaarkaart vorig jaar kocht op de dag dat ze weer beschikbaar waren stond er duidelijk bij dat er een reserveringssysteem zou zijn, dat dat zou blijven, en sindsdien is het bekend geworden dat het permanent gaat blijven. Ik wist waar ik aan begon en heb geen spijt gehad. Ga vrijwel maandelijks. Verblijf soms onsite, maar alleen omdat we dat willen, niet omdat we anders niet binnen kunnen.

    Zou het trouwens ook echt niet (meer) aanraden als je vastzit aan weekenden en vakanties.

    Meer dagen zou fijn zijn maar dan worden of de passen duurder, of de dagtickets, en dat zou waarschijnlijk de eerste optie worden, en daar zit ook niemand op te wachten.
  • CarmenV zei:

    Toen ik mijn jaarkaart vorig jaar kocht op de dag dat ze weer beschikbaar waren stond er duidelijk bij dat er een reserveringssysteem zou zijn, dat dat zou blijven, en sindsdien is het bekend geworden dat het permanent gaat blijven. Ik wist waar ik aan begon en heb geen spijt gehad. Ga vrijwel maandelijks. Verblijf soms onsite, maar alleen omdat we dat willen, niet omdat we anders niet binnen kunnen.

    Zou het trouwens ook echt niet (meer) aanraden als je vastzit aan weekenden en vakanties.

    Meer dagen zou fijn zijn maar dan worden of de passen duurder, of de dagtickets, en dat zou waarschijnlijk de eerste optie worden, en daar zit ook niemand op te wachten.

    Wanneer je geen andere mogelijkheid heb dan de weekenden en of vakanties zou ik het ook niet aanraden. Ik heb er 1 omdat ik buiten de weekenden en vakanties om kan en iemand kan meenemen voor een goedkoper tarief. Ben er niet elke maand, maar haal wel de jaarkaart kosten eruit met de hoeveelheid dat ik ga. Ik heb er ook geen moment spijt van…. Ik ga ook nooit meer dan 2 dagen. Is voor mij voldoende
  • Ik ga al 20 jaar met jaarpassen naar disney, geen probleem en super leuk.
    Nu heb ik voor het eerst te maken met het reserveren van de toegang.
    Begrijp ik het goed dat wanneer je online je jaarpas koopt, je een voucher krijgt en daar maar één dag mee kunt reserveren?
    Wat dan verder? Dan kan het zomaar voorkomen dat ik de rest van de geplande dagen niet naar binnen kan?
    We gaan met een kind van 4 jaar en samengestelde groep, dus een hotel is gewoon geen fijne optie.
    Wij willen, net als al die 20 jaar, verblijven in een appartement.
    Zoal ik het lees kan ik die reserveringsregel alleen omzeilen door te boeken in de dure disney hotels.
    Bovendien zijn alleen de hele dure nog maar beschikbaar.....

    Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik toch nog prettig kan gaan genieten.
    Ik baal enorm van deze regeling.
    De spontaniteit gaat er wel af zo.

    Groetjes
    Cass
  • Cass zei:

    Ik ga al 20 jaar met jaarpassen naar disney, geen probleem en super leuk.
    Nu heb ik voor het eerst te maken met het reserveren van de toegang.
    Begrijp ik het goed dat wanneer je online je jaarpas koopt, je een voucher krijgt en daar maar één dag mee kunt reserveren?
    Wat dan verder? Dan kan het zomaar voorkomen dat ik de rest van de geplande dagen niet naar binnen kan?
    We gaan met een kind van 4 jaar en samengestelde groep, dus een hotel is gewoon geen fijne optie.
    Wij willen, net als al die 20 jaar, verblijven in een appartement.
    Zoal ik het lees kan ik die reserveringsregel alleen omzeilen door te boeken in de dure disney hotels.
    Bovendien zijn alleen de hele dure nog maar beschikbaar.....

    Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik toch nog prettig kan gaan genieten.
    Ik baal enorm van deze regeling.
    De spontaniteit gaat er wel af zo.

    Groetjes
    Cass

    Een andere mogelijkheid zou zijn om de jaarkaarten per post te laten versturen en dan 3 dagen toegang te reserveren via de definitieve jaarkaart. Kans blijft ook hier dat bepaalde dagen in de tussentijd dat de jaarkaart per post wordt verzonden volgeboekt raken. De enige 100% garantie is het boeken van overnachtingen in één van de Disney hotels.
  • Vraagje…

    Als ik via booking ofzo een losse hotelkamer in een Disney hotel boek en ik koop op de eerste dag een jaarkaart, mag ik dan de rest van de dagen zeker het park in, omdat ik dan in een Disney hotel verblijf?

    Bedankt!
  • BEwdw zei:

    Vraagje…

    Als ik via booking ofzo een losse hotelkamer in een Disney hotel boek en ik koop op de eerste dag een jaarkaart, mag ik dan de rest van de dagen zeker het park in, omdat ik dan in een Disney hotel verblijf?

    Bedankt!

    Dat is correct. Alle gasten van de Disney hotels, ook jaarkaarthouders, krijgen gegarandeerd toegang tot de parken op vertoon van de Magic Pass die je tijdens het inchecken ontvangt.
  • Dat is mooi! Waar boeken jullie meestal het hotel? Of gewoon via Disney en zeggen dat je een jaarkaart wil kopen?
    Dan zouden we pas de eerste dag een jaarkaart kopen, dus dan heb je nog geen Magicpass?
    Of al online een jaarkaart kopen en daar ophalen?
  • Vraagje. Ik heb voor januari 2 nachten sequoia lodge geboekt. Heb zelf een magic plus kaart. Nu heb ik wel mijn reservering gedaan. Automatisme. Is dit erg? Of kan ik beter de reservering eruit halen?
    Ik ga met iemand waarvoor ik een privileged ticket heb gereserveerd. Dat moet wel gewoon toch ? Die heeft niet automatisch toegang ?
  • BEwdw zei:

    Dat is mooi! Waar boeken jullie meestal het hotel? Of gewoon via Disney en zeggen dat je een jaarkaart wil kopen?
    Dan zouden we pas de eerste dag een jaarkaart kopen, dus dan heb je nog geen Magicpass?
    Of al online een jaarkaart kopen en daar ophalen?

    Je kunt het beste de prijzen via Disney vergelijken met de room only aanbiedingen via onze handige zoekmachine op de Jaarkaarten pagina onder het kopje "Aanbiedingen hotels": https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Kies vervolgens de goedkoopste optie om te boeken.

    Jaarkaarten bestel je op voorhand online via https://www.discoverthemagic.nl/dlp-jaarkaarten-nl om de procedure ter plaatse te versnellen. Op de eerste dag ga je eerst naar een loket van BPA (rechts van de ingang van de Studios) om je definitieve jaarkaart op te halen. Vervolgens kom je op vertoon van je Magic Pass + geldige jaarkaart binnen zonder extra reservering voor toegang.
  • dotty03 zei:

    Vraagje. Ik heb voor januari 2 nachten sequoia lodge geboekt. Heb zelf een magic plus kaart. Nu heb ik wel mijn reservering gedaan. Automatisme. Is dit erg? Of kan ik beter de reservering eruit halen?
    Ik ga met iemand waarvoor ik een privileged ticket heb gereserveerd. Dat moet wel gewoon toch ? Die heeft niet automatisch toegang ?

    Het is wel zo netjes om de onnodige reservering voor toegang er uit te halen, zeker omdat het op veel dagen lastig is voor jaarkaarthouders om te reserveren. Privilege Tickets hebben gegarandeerd toegang, dus daar is geen reservering voor nodig. Die staan namelijk op datum.
  • Hi Lars,

    Weet jij hoe er mee om gegaan wordt als je bij de ingang staat met een reservering voor die dag, maar je magic pass nog niet hebt opgehaald? Je zou verwachten dat je met de combinatie reserveringsbevestiging + jaarkaart dan toch ook binnen zou moeten kunnen?

    Hoor het graag!
    Gr. Frank
  • frkzr zei:

    Hi Lars,

    Weet jij hoe er mee om gegaan wordt als je bij de ingang staat met een reservering voor die dag, maar je magic pass nog niet hebt opgehaald? Je zou verwachten dat je met de combinatie reserveringsbevestiging + jaarkaart dan toch ook binnen zou moeten kunnen?

    Hoor het graag!
    Gr. Frank

    Nee, dat is niet mogelijk. Toegang wordt alleen verleend net een MagicPass + geldige jaarkaart. Check eerst in bij het hotel en ga dan naar de parken.
  • Lars zei:

    frkzr zei:

    Hi Lars,

    Weet jij hoe er mee om gegaan wordt als je bij de ingang staat met een reservering voor die dag, maar je magic pass nog niet hebt opgehaald? Je zou verwachten dat je met de combinatie reserveringsbevestiging + jaarkaart dan toch ook binnen zou moeten kunnen?

    Hoor het graag!
    Gr. Frank

    Nee, dat is niet mogelijk. Toegang wordt alleen verleend net een MagicPass + geldige jaarkaart. Check eerst in bij het hotel en ga dan naar de parken.
    ja vind ik persoonlijk dus zonde van de tijd die ik daarmee verlies. Kom aan op het station, heb geen bagage (alleen rugtas), dus zou liever gewoon meteen park in gaan. Ik maak dan wel een reservering voor die dag, dan heb ik in ieder geval niet de noodzaak om naar het hotel te gaan!
    Thx voor de info :-)
  • frkzr zei:

    ja vind ik persoonlijk dus zonde van de tijd die ik daarmee verlies. Kom aan op het station, heb geen bagage (alleen rugtas), dus zou liever gewoon meteen park in gaan. Ik maak dan wel een reservering voor die dag, dan heb ik in ieder geval niet de noodzaak om naar het hotel te gaan!
    Thx voor de info :-)

    Daarvoor is de Disney Express bagage service in het leven geroepen. Direct inchecken op het station waarbij je de Magic Pass ontvangt. De bagage wordt vervolgens naar het hotel gebracht. Deze service kan voor alle bestaande arrangementen op voorhand worden toegevoegd door de Disney reserveringslijn te bellen. Voor nieuwe arrangementen kan dit direct online tijdens de tweede fase van de boeking.
  • Lars zei:

    frkzr zei:

    ja vind ik persoonlijk dus zonde van de tijd die ik daarmee verlies. Kom aan op het station, heb geen bagage (alleen rugtas), dus zou liever gewoon meteen park in gaan. Ik maak dan wel een reservering voor die dag, dan heb ik in ieder geval niet de noodzaak om naar het hotel te gaan!
    Thx voor de info :-)
    Daarvoor is de Disney Express bagage service in het leven geroepen. Direct inchecken op het station waarbij je de Magic Pass ontvangt. De bagage wordt vervolgens naar het hotel gebracht. Deze service kan voor alle bestaande arrangementen op voorhand worden toegevoegd door de Disney reserveringslijn te bellen. Voor nieuwe arrangementen kan dit direct online tijdens de tweede fase van de boeking.

    ja dat weet ik idd, maar vind het nogal zonde om voor iets wat ik eigenlijk gratis heb (toegang tot het park wanneer ik reserveer), dan extra geld te moeten gaan betalen, terwijl ik van de rest van de service geen gebruik maak.

    Thx voor het meedenken in ieder geval!
  • hoi,
    ik heb een 3 reserveringen staan in de eerste week van mei, maar nu wil ik graag 1 dag wisselen (bv de maandag naar de vrijdag zetten). Echter ik kan nu niet zien of de vrijdag nog vrij is 🤔.
    Bijvoorbeeld; ik annuleer maandag, en kom er dan achter dat vrijdag al vol zit. Maar dan kan ik niet meer terug de woensdag nemen (omdat dan de volgende in de wachtrij mijn plek heeft ingenomen)

    Hoe ga ik hiermee om, kan bv iemand kijken of vrijdag 5 mei nog 4 plekken zijn om te reserveren.
  • GoofY zei:

    hoi,
    ik heb een 3 reserveringen staan in de eerste week van mei, maar nu wil ik graag 1 dag wisselen (bv de maandag naar de vrijdag zetten). Echter ik kan nu niet zien of de vrijdag nog vrij is 🤔.
    Bijvoorbeeld; ik annuleer maandag, en kom er dan achter dat vrijdag al vol zit. Maar dan kan ik niet meer terug de woensdag nemen (omdat dan de volgende in de wachtrij mijn plek heeft ingenomen)

    Hoe ga ik hiermee om, kan bv iemand kijken of vrijdag 5 mei nog 4 plekken zijn om te reserveren.

    https://register.disneylandparis.com/availability-calendar/?segments=ap

    Hier kun je de beschikbaarheidskalender zien! Je kunt alleen niet zien hoeveel plekken, uiteraard. Groen kan 1 plek betekenen.
  • CarmenV zei:

    GoofY zei:

    hoi,
    ik heb een 3 reserveringen staan in de eerste week van mei, maar nu wil ik graag 1 dag wisselen (bv de maandag naar de vrijdag zetten). Echter ik kan nu niet zien of de vrijdag nog vrij is 🤔.
    Bijvoorbeeld; ik annuleer maandag, en kom er dan achter dat vrijdag al vol zit. Maar dan kan ik niet meer terug de woensdag nemen (omdat dan de volgende in de wachtrij mijn plek heeft ingenomen)

    Hoe ga ik hiermee om, kan bv iemand kijken of vrijdag 5 mei nog 4 plekken zijn om te reserveren.

    https://register.disneylandparis.com/availability-calendar/?segments=ap

    Hier kun je de beschikbaarheidskalender zien! Je kunt alleen niet zien hoeveel plekken, uiteraard. Groen kan 1 plek betekenen.
    dankje, maar ik geloof er niets van. Want alle dagen zijn groen voor de komende 3 maanden, hmmm
  • GoofY zei:

    CarmenV zei:

    GoofY zei:

    hoi,
    ik heb een 3 reserveringen staan in de eerste week van mei, maar nu wil ik graag 1 dag wisselen (bv de maandag naar de vrijdag zetten). Echter ik kan nu niet zien of de vrijdag nog vrij is 🤔.
    Bijvoorbeeld; ik annuleer maandag, en kom er dan achter dat vrijdag al vol zit. Maar dan kan ik niet meer terug de woensdag nemen (omdat dan de volgende in de wachtrij mijn plek heeft ingenomen)

    Hoe ga ik hiermee om, kan bv iemand kijken of vrijdag 5 mei nog 4 plekken zijn om te reserveren.

    https://register.disneylandparis.com/availability-calendar/?segments=ap

    Hier kun je de beschikbaarheidskalender zien! Je kunt alleen niet zien hoeveel plekken, uiteraard. Groen kan 1 plek betekenen.
    dankje, maar ik geloof er niets van. Want alle dagen zijn groen voor de komende 3 maanden, hmmm
    Dat kan kloppen! Omdat mensen maar 3 dagen tegelijkertijd kunnen reserveren zijn er vrijwel nooit veel dagen ver van te voren vol. Naarmate het dichterbij komt, hoe meer er weg is, en de weekenden gaan als eerste.

    (sorry voor de late reactie, mijn laptop was weg voor reparatie)

    Momenteel is 4 mei vol, wegens Star Wars Day
  • Goedemiddag, ik heb even een vraagje over het reserveringssysteem. Als er op de dag zelf nog ruimte is voor jaarkaarthouders kun je dan ook zonder reservering het park binnen? Wij hebben namelijk gereserveerd voor 3,4 en 5 mei, maar zijn er 2 mei al in de middag. Alvast bedankt voor de reactie.
  • ds09 zei:

    Goedemiddag, ik heb even een vraagje over het reserveringssysteem. Als er op de dag zelf nog ruimte is voor jaarkaarthouders kun je dan ook zonder reservering het park binnen? Wij hebben namelijk gereserveerd voor 3,4 en 5 mei, maar zijn er 2 mei al in de middag. Alvast bedankt voor de reactie.

    Altijd reserveren. Ze scannen namelijk je kaart of er een reservering op staat.
  • ds09 zei:

    Goedemiddag, ik heb even een vraagje over het reserveringssysteem. Als er op de dag zelf nog ruimte is voor jaarkaarthouders kun je dan ook zonder reservering het park binnen? Wij hebben namelijk gereserveerd voor 3,4 en 5 mei, maar zijn er 2 mei al in de middag. Alvast bedankt voor de reactie.

    Nee, dat gaat niet. Zoals dotty zegt scannen ze je reservering voor je naar de poortjes gaat, en de laatste tijd zijn ze zeker in het hoofdpark er altijd tot aan 11 uur 's avonds toe.
Log In of Registreer om te reageren.