Voorbereiding bezoek Walt Disney World

19798100102103120

Reacties


  • We hebben geen losse dollars mee.
    We geven housekeeping deze x geen fooi.
    Ze komen amper. Bed is in 10 dagen van de 13 tot nu toe 1 x opgemaakt en niet verschoond. Enige wat ze doen is om de dag de vuilnisbakken legen, en dan nog maar half. Vegen of stofzuigen doen ze ook niet.

    Dat zou ik dan wel even aangeven bij de receptie. Bij ons kwamen ze om de dag voor de handdoeken en prullenbakken en iedere 4e dag voor het verschonen van het bed.
  • Lars zei:


    We hebben geen losse dollars mee.
    We geven housekeeping deze x geen fooi.
    Ze komen amper. Bed is in 10 dagen van de 13 tot nu toe 1 x opgemaakt en niet verschoond. Enige wat ze doen is om de dag de vuilnisbakken legen, en dan nog maar half. Vegen of stofzuigen doen ze ook niet.

    Dat zou ik dan wel even aangeven bij de receptie. Bij ons kwamen ze om de dag voor de handdoeken en prullenbakken en iedere 4e dag voor het verschonen van het bed.
    Ja, bij mij kwamen ze ook om de dag. elke keer werd de koffie bijgevuld. en van de zeepjes had ik ook een tas vol bij vertrek.. om de dag 1 dollar fooi. Soms een leuk dier van de handdoeken..
  • Hoi allemaal,

    Ik heb vanmiddag rond 13:00 uur mijn tafelreserveringen telefonisch gemaakt omdat het online en via MDE niet lukte. Ik ben erg goed geholpen en heb, op 1 na, alle restaurants kunnen krijgen die ik wilde.

    Nu zei de dame aan de telefoon dat alles gelinkt zou worden aan mijn MDE en dat ik nog een mail ter bevestiging zou krijgen.

    Heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren? Want tot op heden heb ik nog niets ontvangen.
  • -jose- zei:

    Hoi allemaal,

    Ik heb vanmiddag rond 13:00 uur mijn tafelreserveringen telefonisch gemaakt omdat het online en via MDE niet lukte. Ik ben erg goed geholpen en heb, op 1 na, alle restaurants kunnen krijgen die ik wilde.

    Nu zei de dame aan de telefoon dat alles gelinkt zou worden aan mijn MDE en dat ik nog een mail ter bevestiging zou krijgen.

    Heeft iemand enig idee hoe lang dit kan duren? Want tot op heden heb ik nog niets ontvangen.

    Wij maken zelf geen reserveringen via de telefoon, maar blijkbaar zou dit binnen 24 uur in MDE moeten verschijnen. Check ook de map met ongewenste berichten. Hier kwamen bij ons veel van dit soort restaurant reserveringsmails binnen.
  • Dankjewel @Lars
    Kan jij ook zeggen waar ik naartoe kan mailen als dit niet is gebeurd?
    Wil liever niet nog een keer bellen. Beetje duur ?
  • -jose- zei:

    Dankjewel @Lars
    Kan jij ook zeggen waar ik naartoe kan mailen als dit niet is gebeurd?
    Wil liever niet nog een keer bellen. Beetje duur ?

    Mail in dat geval naar disneytraveluk@disneyonline.com, maar het kan een tijdje duren voor je bericht terug krijgt.
  • Weet iemand of dat de ubers of lyfts in Orlando ook kinderzitjes hebben? Ik zag geen optie in de app staan, vandaar.mijn vraag:) dank allemaal!
  • Weet iemand of dat de ubers of lyfts in Orlando ook kinderzitjes hebben? Ik zag geen optie in de app staan, vandaar.mijn vraag:) dank allemaal!

    Daar hebben wij geen ervaring mee helaas. Wij reizen enkel met volwassenen.
  • Lars zei:

    Weet iemand of dat de ubers of lyfts in Orlando ook kinderzitjes hebben? Ik zag geen optie in de app staan, vandaar.mijn vraag:) dank allemaal!

    Daar hebben wij geen ervaring mee helaas. Wij reizen enkel met volwassenen.
    Thanks voor je antwoorden
  • november 2022 aangepast

    Weet iemand of dat de ubers of lyfts in Orlando ook kinderzitjes hebben? Ik zag geen optie in de app staan, vandaar.mijn vraag:) dank allemaal!

    Lyft: You should plan on bringing your own car seat for children that need one. Car seats must fit legal requirements in your state and city.

    Uber: UberX Car Seat: Affordable, everyday rides equipped with a car seat


    Zelf geen ervaring mee. maar Lyft zo te zien niet.
    Uber alleen als Uberx Car seat beschikbaar is. Volgens mij alleen nog beperkt beschikbaar in aantal staten.
  • Ik heb de regels gelijk even nagezocht voor mijn eigen kinderen. Tot 1 jaar is een achterwaarts gericht autostoeltje verplicht. Tot 3 jaar een autostoel. Vanaf 4 jaar mogen ze zonder autostoel maar wordt aangeraden om die wel te gebruiken. Het kan overigens zomaar dat dit voor taxi-gebruik anders is. In Nederland iig wel dacht ik.
    Voor een baby mag je meestal gratis een maxi cosi inchecken als bagage in het vliegtuig (bij KLM iig wel). Of een stoel mee de cabine in mag hangt van de vliegmaatschappij en de stoel af. KLM weigert de meeste stoeltjes die in Nederland gebruikt worden en zitverhogers zijn sowieso nergens toegestaan in de cabine.
  • koei zei:

    Ik heb de regels gelijk even nagezocht voor mijn eigen kinderen. Tot 1 jaar is een achterwaarts gericht autostoeltje verplicht. Tot 3 jaar een autostoel. Vanaf 4 jaar mogen ze zonder autostoel maar wordt aangeraden om die wel te gebruiken. Het kan overigens zomaar dat dit voor taxi-gebruik anders is. In Nederland iig wel dacht ik.
    Voor een baby mag je meestal gratis een maxi cosi inchecken als bagage in het vliegtuig (bij KLM iig wel). Of een stoel mee de cabine in mag hangt van de vliegmaatschappij en de stoel af. KLM weigert de meeste stoeltjes die in Nederland gebruikt worden en zitverhogers zijn sowieso nergens toegestaan in de cabine.

    Oh super bedankt!!
  • Wie kan mij een link geven waar ik bij united een vertraging vergoeding kan aanvragen?
    Ik zie niet waar ik dat moet melden/aanvragen
  • november 2022 aangepast

    Wie kan mij een link geven waar ik bij united een vertraging vergoeding kan aanvragen?
    Ik zie niet waar ik dat moet melden/aanvragen

    Wij hebben dat geprobeerd via united.com/feedback , dit is wat ze aangeven via hun eigen website.
    Uiteindelijk hier niet gelukt en toen via euclaim.nl gedaan.
    Bleek toen omdat het om een niet europese maatschappij ging en we ook niet vertrokken vanuit Europa we nergens recht op hadden, ondanks 14 uur vertraging.

    Hier nog een link met rechten wat op hun site staat.
    https://media.united.com/images/Media Database/SDL/travel/destination/international/CSM859-IL-Notice-of-Rights-English-2016-09-REV-ADA.pdf

    Hopelijk hebben jullie meer succes.
  • Maar als je het via zo instantie het laat regellen vragen zij ruim 200 euro wat je ook zelf kan gebruiken in deze tijden he.
  • Maar als je het via zo instantie het laat regellen vragen zij ruim 200 euro wat je ook zelf kan gebruiken in deze tijden he.

    Zeker, maar was op no cure no pay. Als we het hadden gekregen hadden we recht op 2600 euro, dus kon dan die 200 euro wel missen.
    Helaas niks opgeleverd, maar ook niks gekost...
  • Maar als je het via zo instantie het laat regellen vragen zij ruim 200 euro wat je ook zelf kan gebruiken in deze tijden he.

    Zeker, maar was op no cure no pay. Als we het hadden gekregen hadden we recht op 2600 euro, dus kon dan die 200 euro wel missen.
    Helaas niks opgeleverd, maar ook niks gekost...
    Maar lees ik nu dat jij dus helemaal geen vergoeding hebt gehad van jou grote vertraging?
  • Maar als je het via zo instantie het laat regellen vragen zij ruim 200 euro wat je ook zelf kan gebruiken in deze tijden he.

    Zeker, maar was op no cure no pay. Als we het hadden gekregen hadden we recht op 2600 euro, dus kon dan die 200 euro wel missen.
    Helaas niks opgeleverd, maar ook niks gekost...
    Maar lees ik nu dat jij dus helemaal geen vergoeding hebt gehad van jou grote vertraging?
    Klopt helaas.
    Er zijn voorwaarden waar je aan kan voldoen vanuit Europese regelgeving, waardoor United zich hier niet aan hoeft te houden.
    De eerste is dat je met een europese maatschappij vliegt. De tweede dat je vanuit Europa vliegt.

    Wij vloen dus met united, geen europese maatschappij en vlogen van Amerika naar Europa. Beide voorwaarden vervielen dus helaas.
    Enige optie is dat je dan united contact en hoopt dat ze coulant zijn, wat ze niet waren. Dus toen hield het helaas op.

  • Als je vliegt met united kan je mails sparen.
    Weet iemand hoe dat ook zit als je die vluchten maakt in busniss?
    Dan bedoel ik hoeveel mails extra krijg je dan voor je vluchten
  • Opgelet! De nieuwe 2023 Top Deal voor Walt Disney World is nu beschikbaar met tot 4 nachten & 7 dagen gratis + gratis Memory Maker bij een verblijf in de Disney hotels via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree
  • -jose- zei:

    Dankjewel @Lars
    Kan jij ook zeggen waar ik naartoe kan mailen als dit niet is gebeurd?
    Wil liever niet nog een keer bellen. Beetje duur ?

    In de chat in je mde krijg je meestal snel reactie
  • Nog een kleine week en dan is het zover, dan gaan we terug naar wdw!
    Maar aangezien je zoveel dingen leest over wat je moet kunnen laten zien aangaande vaccinaties op het vliegveld zie ik even door de bomen het bos niet meer.

    Ik heb de volgende Papieren uitgeprint:
    Een CDC formulier waarop staat dat ik ben gevaccineerd.
    De internationale vaccinatiebewijzen vanuit de coronacheck app.
    Ik moet alleen 72 uur van te voren online nog iets invullen op de site van lufthansa.

    Kan iemand mij vertellen of ik iets vergeten ben? Wil liever niet voor verassingen komen te staan op de luchthaven
  • Meer had ik ook niet.
    Ze zeiden dat vacinatie bewijzen geprint moesten zijn, had ik gedaan, heeft niemand naar gevraagd. Maar beter een print teveel.
  • Meer had ik ook niet.
    Ze zeiden dat vacinatie bewijzen geprint moesten zijn, had ik gedaan, heeft niemand naar gevraagd. Maar beter een print teveel.

    Dankjewel! Neemt toch weer een stukje onzekerheid weg
  • -jose- zei:

    Nog een kleine week en dan is het zover, dan gaan we terug naar wdw!
    Maar aangezien je zoveel dingen leest over wat je moet kunnen laten zien aangaande vaccinaties op het vliegveld zie ik even door de bomen het bos niet meer.

    Ik heb de volgende Papieren uitgeprint:
    Een CDC formulier waarop staat dat ik ben gevaccineerd.
    De internationale vaccinatiebewijzen vanuit de coronacheck app.
    Ik moet alleen 72 uur van te voren online nog iets invullen op de site van lufthansa.

    Kan iemand mij vertellen of ik iets vergeten ben? Wil liever niet voor verassingen komen te staan op de luchthaven

    Dat zijn de juiste documenten inderdaad. Bij ons werd gevraagd naar het CDC formulier en de uitgeprinte vaccinatiebewijzen. Wij vlogen met KLM en daar kon je op voorhand online de 'corona' documenten aanleveren, alleen werkte dat bij ons niet. Uiteindelijk geen probleem, want ter plaatse kon alles met de papieren documenten ook worden afgehandeld.
  • Deze vraag is vast al 100x langs gekomen, maar ik ga hem toch stellen. Is er al iets bekend over de terugkeer van de dining plans? We zouden graag in 2024 weer een keertje willen gaan, maar dan wel graag met dining plan.
  • Deze vraag is vast al 100x langs gekomen, maar ik ga hem toch stellen. Is er al iets bekend over de terugkeer van de dining plans? We zouden graag in 2024 weer een keertje willen gaan, maar dan wel graag met dining plan.

    Momenteel nog niets van bekend.
  • Vandaag wel goed nieuws weer uitgekomen met oog op parkeren. Parkeren bij de hotels wordt weer gratis, dat is echt super fijn. Scheelt weer een hoop geld waar we wat anders mee kunnen doen. Want ik vond het toch wel super fijn hoor onze eigen auto, niet hoeven te wachten op bussen enzo. Lekker naar de supermarkt wanneer je wil.
  • Ik vind een auto de hele dag stil hebben staan terwijl je in een park zit juist zonde van het geld als je toch al op het resort zit. Dit lijkt me een maatregel waar vooral Amerikanen voordeel van hebben aangezien die geen autohuur betalen. Maar goed, wij hebben ook 15 dagen daar waarvan 14 dagen entreetickets, dus we komen het resort vrijwel niet af en hebben bewust een hotel aan de skyliner gekozen.

    De Amerikanen krijgen nu qua acties ook diningtegoed (wel een stuk minder dan de Europeanen kregen btw), dus ik vermoed zelf dat die diningplans niet meer terug keren, maar dat is puur speculatie.

    Maar in het kader van goed nieuws: Tron opent op 4 april, in Magic Kingdom keert de show Happily ever after terug, en in Epcot keert Epcot Forever terug. (en dat allemaal waarschijnlijk een paar dagen terug aangekondigd om te verhullen dat die dag de onderhandelingen met de vakbonden voor een fatsoenlijk loon door Disney zijn afgewezen, maar dat terzijde).

    Wij zijn aan het aftellen! Nog 100 dagen ongeveer!
  • koei zei:

    Ik vind een auto de hele dag stil hebben staan terwijl je in een park zit juist zonde van het geld als je toch al op het resort zit. Dit lijkt me een maatregel waar vooral Amerikanen voordeel van hebben aangezien die geen autohuur betalen. Maar goed, wij hebben ook 15 dagen daar waarvan 14 dagen entreetickets, dus we komen het resort vrijwel niet af en hebben bewust een hotel aan de skyliner gekozen.

    De Amerikanen krijgen nu qua acties ook diningtegoed (wel een stuk minder dan de Europeanen kregen btw), dus ik vermoed zelf dat die diningplans niet meer terug keren, maar dat is puur speculatie.

    Maar in het kader van goed nieuws: Tron opent op 4 april, in Magic Kingdom keert de show Happily ever after terug, en in Epcot keert Epcot Forever terug. (en dat allemaal waarschijnlijk een paar dagen terug aangekondigd om te verhullen dat die dag de onderhandelingen met de vakbonden voor een fatsoenlijk loon door Disney zijn afgewezen, maar dat terzijde).

    Wij zijn aan het aftellen! Nog 100 dagen ongeveer!

    100 dagen, dan begint het al lekker te korten.
    Ik vertrek morgenvroeg. Zo veel zin in, maar vind het ook zo spannend!
Log In of Registreer om te reageren.