Jaarkaarten (algemene vragen)

145791082

Reacties


  • Hallo Lars,
    Je hebt al een paar vragen beantwoord naar mij de afgelopen jaren maar ik heb er nog 1. Ik heb op dit moment 1 jaar gratis verlengde jaarkaart. Er staat van 29/04/2013 au 28/04/2014 Normaal gezegd zou ik zeggen dat we dus op 28/04/2014 nog naar binnen kunnen aangezien deze dag voor de 29e ligt waarop we hem een jaar geleden hebben gekregen. Maar als ik google op au dan staat er tot en niet t/m en officeel is tot 28 dat je dan de 27e voor het laatst naar binnen mag. Kun jij een duidelijk antwoord geven ajb? we willen namelijk net dat weekend en de maandag er nog heen.
    txs,
    Sebastiaan

    Hoi Sebastiaan,
    De einddatum op de jaarkaart is inclusief, dus de kaart is in jullie geval t/m 28-04-2014 geldig. Dit is namelijk een volledig jaar (29-04-2013 t/m 28-04-2014).
    Groetjes,
    Lars
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Op 11-05-14 ga ik mijn dreampas verlengen omdat deze op 12-05-14 verloopt. Op 13-05-14 wil ik (met mijn verlengde jaarkaart) een paar mensen korting geven zodat ik meteen 3 stempels heb. Is dit laatste mogelijk?
    De dream jaarkaart van mijn vrouw is geldig van 13-11-2013 tot 12-05-2015. Kan mijn vrouw ook op 13-05-14 de korting geven zodat ze meteen 3 stempels heeft?
    Zodra mijn vrouw en ik ieder 3 stempels hebben is het dan mogelijk om de jaarkaart meteen te verlengen?
    Ik heb begrepen dat ik de stempels alleen krijg als die mensen nog geen jaarkaart hebben gehad?
    Groeten,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Het is niet mogelijk om in de eerste maand dat je de nieuwe/verlengde jaarkaart in je bezit hebt, korting te geven of voor stempels te sparen. Jaarkaarten zijn namelijk contracten die automatisch aflopen. Wil je dat de jaarkaart doorloopt, dan ga je een nieuw contract aan. Hierbij gelden dus dezelfde regels als dat je de jaarkaart voor het eerst zou kopen. Jullie kunnen beiden helaas geen korting geven in de eerste maand van de verlenging.
    Een vol parrainageformulier met 3 stempels kan pas bij de eerst volgende verlenging worden ingeleverd. Het is niet mogelijk om tijdens het huidige contract direct te verlengen, dit kan pas in de hele maand voorafgaand aan de einddatum t/m de gehele maand na de einddatum.
    Nieuwe jaarkaarthouders dienen minimaal 2 jaar geen jaarkaart van Disney gehad te hebben om in aanmerking te komen voor de korting (en de stempels voor de bestaande jaarkaarthouders).
    Groetjes,
    Lars
  • Ik denk niet dat het kan, en het zal ongetwijfeld ergens vermeld zijn.... maar toch maar mijn vraag:
    Wij hebben nu voor het eerst een jaarkaart aangeschaft. We hebben onze eerste drie stempels binnen en dus een Parrainage formulier vol.
    Hiermee kunnen we gratis onze jaarkaart verlengen tot 2016 (jaarkaart die we nu hebben loopt tot 2015).
    Kunnen we dan in het "gratis jaar" (dus 2015-2016) ook weer stempels sparen voor een gratis verlenging? Dus dat je eigenlijk jaar na jaar gratis kan verlengen?
  • Hoi Lars
    Bedankt voor je vorige antwoord.
    Ik heb alleen nog 1 vraagje.
    Ik ga binnenkort een grote groep korting geven. Echter 1 vrouw (volwassen) kan bij de aanschaf van de jaarkaart niet aanwezig zijn omdat ze in het hotel op een kind past.
    Haar man wil haar paspoort meenemen zodat hij zonder haar aanwezigheid een jaarkaart kan aanschaffen.
    Denk je dat het mogelijk is?
    Vriendelijke groet,
    Sebas

  • Ik denk niet dat het kan, en het zal ongetwijfeld ergens vermeld zijn.... maar toch maar mijn vraag:
    Wij hebben nu voor het eerst een jaarkaart aangeschaft. We hebben onze eerste drie stempels binnen en dus een Parrainage formulier vol.
    Hiermee kunnen we gratis onze jaarkaart verlengen tot 2016 (jaarkaart die we nu hebben loopt tot 2015).
    Kunnen we dan in het "gratis jaar" (dus 2015-2016) ook weer stempels sparen voor een gratis verlenging? Dus dat je eigenlijk jaar na jaar gratis kan verlengen?

    Hoi angel485,
    Het is niet mogelijk om voor stempels te sparen als je een gratis verlengde jaarkaart hebt. Bij de volgende verlenging zul je de reguliere prijs moeten betalen, maar krijg je wel 6 maanden extra gratis als cadeau. Met deze 18 maanden geldende jaarkaart kun je vervolgens wel weer sparen voor stempels.
    Groetjes,
    Lars
  • sebas zei:


    Hoi Lars
    Bedankt voor je vorige antwoord.
    Ik heb alleen nog 1 vraagje.
    Ik ga binnenkort een grote groep korting geven. Echter 1 vrouw (volwassen) kan bij de aanschaf van de jaarkaart niet aanwezig zijn omdat ze in het hotel op een kind past.
    Haar man wil haar paspoort meenemen zodat hij zonder haar aanwezigheid een jaarkaart kan aanschaffen.
    Denk je dat het mogelijk is?
    Vriendelijke groet,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Nee, dat is helaas niet mogelijk. Alleen bij een verlenging is het mogelijk dat iemand anders dit voor je regelt. Bij een nieuwe jaarkaarthouder dient deze persoon altijd aanwezig te zijn in verband met het maken van een foto en het tekenen van het contract.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik kom een beetje laat met deze vraag, maar wie weet lees je hem nog op tijd! We vertrekken vannacht (zaterdagochtend 4.30) richting Disneyland en gaan daar een Dreampas aanschaffen. We kopen dan eerst een toegangskaartje bij de kassa, en laten die prijs dan aftrekken van de prijs voor de jaarkaart. We krijgen 10% korting via een ander forumlid.
    Mijn vraag is: wat heb je allemaal nodig om de jaarkaart aan te schaffen? Dus wat moeten we zeker meenemen straks naar Disneyland?
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Ik kom een beetje laat met deze vraag, maar wie weet lees je hem nog op tijd! We vertrekken vannacht (zaterdagochtend 4.30) richting Disneyland en gaan daar een Dreampas aanschaffen. We kopen dan eerst een toegangskaartje bij de kassa, en laten die prijs dan aftrekken van de prijs voor de jaarkaart. We krijgen 10% korting via een ander forumlid.
    Mijn vraag is: wat heb je allemaal nodig om de jaarkaart aan te schaffen? Dus wat moeten we zeker meenemen straks naar Disneyland?
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Voor een aanvraag van een jaarkaart heb je alleen een identiteitsbewijs nodig. De rest wordt bij Bureau Passeport Annuel geregeld. De pasfoto voor de jaarkaart wordt ter plekke gemaakt. Je kunt met cash, pin of creditcard betalen. Heel veel plezier en een goede reis!
    Groetjes,
    Lars
  • Hai Lars,
    Komende week ga ik met een vriendin naar Disneyland, zei heeft een Fantasypass. Waarschijnlijk wil ik ook deze pas aanschaffen. maar dat is voor mij niet de eerste keer dat ik deze ga aanschaffen: mijn vorige kaart is oktober 2013 verlopen (helaas vergeten te verlengen). Heb ik dan wel weer recht op 10% korting bij aanschaf van een nieuwe Fantasypass?
    Groetjes,
    Pamela
  • PamW zei:


    Hai Lars,
    Komende week ga ik met een vriendin naar Disneyland, zei heeft een Fantasypass. Waarschijnlijk wil ik ook deze pas aanschaffen. maar dat is voor mij niet de eerste keer dat ik deze ga aanschaffen: mijn vorige kaart is oktober 2013 verlopen (helaas vergeten te verlengen). Heb ik dan wel weer recht op 10% korting bij aanschaf van een nieuwe Fantasypass?
    Groetjes,
    Pamela

    Hoi Pamela,
    Nee, helaas heb je dan geen recht op korting. Om in aanmerking te komen voor korting mag je de afgelopen 2 jaar geen jaarkaart hebben gehad.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb een jaarkaart die bijna verloopt. Deze zou ik wellicht willen verlengen. Echter heb ik de volgende vraag:
    Als ik nu verleng krijg ik 6 maanden gratis. Wanneer kan je weer gebruik maken van die actie? Waarschijnlijk ga ik de eerste 6 maanden niet, maar wil ik daarna wel gebruik maken van de 35% korting voor een hotel met een jaarkaart. (Kan dat ook als je die dag de jaarkaart pas koopt?)
    Ik hoor graag jullie advies hierin.

  • Hallo,
    Ik heb een jaarkaart die bijna verloopt. Deze zou ik wellicht willen verlengen. Echter heb ik de volgende vraag:
    Als ik nu verleng krijg ik 6 maanden gratis. Wanneer kan je weer gebruik maken van die actie? Waarschijnlijk ga ik de eerste 6 maanden niet, maar wil ik daarna wel gebruik maken van de 35% korting voor een hotel met een jaarkaart. (Kan dat ook als je die dag de jaarkaart pas koopt?)
    Ik hoor graag jullie advies hierin.

    Hoi PeterPan,
    De aanbieding 6 maanden extra gratis bij een betaalde verlenging van een jaarkaart is alleen geldig in de gehele maand vóór de vervaldatum t/m de gehele maand ná de vervaldatum. Als je pas over 6 maanden wilt 'verlengen', dan ga je gewoon weer een nieuw contract aan van 12 maanden voor de reguliere prijs. Op die dag kun je dan direct gebruik maken van de hotelkorting. Hiervoor kun je al op voorhand bellen met de Disney reserveringslijn en aangeven welke jaarkaart je wilt aanschaffen. In het resort dien je dan eerst de jaarkaart aan te schaffen, alvorens je gaat inchecken.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb ook een vraagje over de aanschaf van een paar abo's tegelijk. (sorry als het antwoord al ergens gegeven was, ik ben nog niet zo thuis op fora's). Het volgende speelt. Eind mei ga ik met mijn vriend en 2 vrienden naar Disney toe. Nu lees ik iets over als 1 iemand een jaarkaart heeft je dan andere 10 % korting kunt geven. Kan ik dus een jaarkaart kopen. En dezelfde dag de 3 mensen die mee zijn, ook een jaarkaart verstrekken met 10% korting? Dat is eigenlijk mijn vraag. Weet iemand dit?
  • Nee, je kan maar pas korting geven na 1 maand van de aanschaf van je jaarpas.
    Wanneer gaan jullie in mei?Wij zijn daar op 30 en 31 mei en we kunnen anders 10%korting geven op jullie passen.
    Laat maar iets weten via pm of mail naar didier.devoet@telenet.be
  • Dank je wel voor je antwoord, wij zijn er maandag 26 mei t/m vrijdag 30 mei, dus dan halen we hem gewoon wel daar, zonder de korting. Lief dat je ons wilde verder helpen!
  • Graag gedaan hoorSmile

  • Dank je wel voor je antwoord, wij zijn er maandag 26 mei t/m vrijdag 30 mei, dus dan halen we hem gewoon wel daar, zonder de korting. Lief dat je ons wilde verder helpen!

    Hallo Darkfairy!
    Wij zijn van 26 tot 28 mei in Disneyland en kunnen je 10% korting geven op de jaarkaarten. Als je daar geinteresseerd in ben, mail me dan even op paulvanwissen@hotmail.com.
    Groeten, Paul
  • Hallo Lars,
    Er hebben zich drie mensen gemeld die nieuwe jaarkaarten willen aanschaffen (met onze 10% korting).
    Deze mensen hebben alleen al eerder een jaarkaart gehad, deze liep af op 17-08-2013. Deze jaarkaarten waren ZONDER korting aangeschaft.
    Ik heb alleen ergens gelezen dat je minimaal 2 jaar geen jaarkaart mag hebben gehad, om de 10% korting te krijgen.
    Zouden we in dit geval alsnog de korting mogen geven op 29 mei 2014? (is dus 9 maanden na het aflopen van hun vorige jaarkaart, zonder korting).
    Alvast bedankt.
  • Hallo Lars
    We zouden op 22 juni willen een studente jaarpast aanschaffen maar die data behoord tot de blokdagen van die pas.
    Moeten we wachten tot de volgende dag of kunnen we het toch die dag aankopen.
    Wordt er op die pas ook 10 % korting gegeven door iemand met een jaarpas.
    Groetjes
    Karin

  • Hallo Lars,
    Er hebben zich drie mensen gemeld die nieuwe jaarkaarten willen aanschaffen (met onze 10% korting).
    Deze mensen hebben alleen al eerder een jaarkaart gehad, deze liep af op 17-08-2013. Deze jaarkaarten waren ZONDER korting aangeschaft.
    Ik heb alleen ergens gelezen dat je minimaal 2 jaar geen jaarkaart mag hebben gehad, om de 10% korting te krijgen.
    Zouden we in dit geval alsnog de korting mogen geven op 29 mei 2014? (is dus 9 maanden na het aflopen van hun vorige jaarkaart, zonder korting).
    Alvast bedankt.

    Hoi angel485,
    Dat is helaas niet mogelijk. Korting geven aan nieuwe jaarkaarthouders kan alleen als zij de afgelopen 2 jaar geen jaarkaart in hun bezit hebben gehad. Het maakt daarbij niet uit of zij die met of zonder korting hebben gehad.
    Groetjes,
    Lars
  • snoopy zei:


    Hallo Lars
    We zouden op 22 juni willen een studente jaarpast aanschaffen maar die data behoord tot de blokdagen van die pas.
    Moeten we wachten tot de volgende dag of kunnen we het toch die dag aankopen.
    Wordt er op die pas ook 10 % korting gegeven door iemand met een jaarpas.
    Groetjes
    Karin

    Hoi Karin,
    Alle jaarkaarten kunnen op alle dagen van het jaar worden aangeschaft, ook op een blockdag. Schaf je een jaarkaart aan die op die dag een blockdag heeft, dan vervalt die blockdag en mag je alsnog de gehele dag naar binnen. Het is echter niet mogelijk om 10% korting te krijgen op de Etudiant jaarkaart. Dit is immers al een Francilien jaarkaart mét korting.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Wij willen ook ook deze zomer jaarkaarten aanschaffen.
    Nu lees ik marktplaats een aanbieder die jaarkaarten coor kinderen aanbied voor 65 euro( mits obv betalende volwassene).
    Nu verschilt de prijs van een jaarkaart voor volwassenen niet zo veel als bij DLP zelf, maar kun je bij DLP ook een jaarkaart voor een kind kopen tegen gereduceerd tarief ?
    Ik was nl in de veronderstelling dat je daar gewoon 3 jaarkaarten voor volwassenen moest kopen( evt met 10%korting).
    Klopt dit of bestaan er kinderjaarkaarten?
    Alvast bedankt voor je antwoord
  • Hallo Lars en anderen,
    Klopt het dat als we nu beginnen met sparen voor stempels voor een gratis jaarkaart, we nog maar tot 30 juni hebben om er 3 bij elkaar te krijgen? Is die periode (geldigheid van dat formulier) altijd zo kort?
  • Mamma zei:


    Hallo Lars,
    Wij willen ook ook deze zomer jaarkaarten aanschaffen.
    Nu lees ik marktplaats een aanbieder die jaarkaarten coor kinderen aanbied voor 65 euro( mits obv betalende volwassene).
    Nu verschilt de prijs van een jaarkaart voor volwassenen niet zo veel als bij DLP zelf, maar kun je bij DLP ook een jaarkaart voor een kind kopen tegen gereduceerd tarief ?
    Ik was nl in de veronderstelling dat je daar gewoon 3 jaarkaarten voor volwassenen moest kopen( evt met 10%korting).
    Klopt dit of bestaan er kinderjaarkaarten?
    Alvast bedankt voor je antwoord

    Hoi Mamma,
    Disney heeft zelf geen 'jaarkaarten voor kinderen' of speciale tarieven voor kinderen bij de aanschaf van een jaarkaart. Iedere persoon vanaf 3 jaar betaald bij Disney dezelfde prijs voor een jaarkaart. Derde partijen bieden wel dergelijke 'kinderjaarkaarten' aan voor een goedkope prijs, maar sinds maart is Disney deze (Franse) partners aan banden aan het leggen en mogen zij alleen nog aan inwoners van Frankrijk verkopen. Let er daarnaast op dat je alleen jaarkaarten besteld bij officiële partners van Disney. Tussenhandelaren (bijvoorbeeld via Marktplaats) zijn geen officiële partners en er kan hierdoor niet worden gecontroleerd of de aangeschafte producten legitiem zijn. Meer informatie over het aanschaffen van jaarkaarten via derde partijen vind je in dit topic: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/ce-multi-avantages/.
    Groetjes,
    Lars
  • Veerle zei:


    Hallo Lars en anderen,
    Klopt het dat als we nu beginnen met sparen voor stempels voor een gratis jaarkaart, we nog maar tot 30 juni hebben om er 3 bij elkaar te krijgen? Is die periode (geldigheid van dat formulier) altijd zo kort?

    Hoi Veerle,
    De huidige periode (t/m 30 juni 2014) is inderdaad vrij kort. Dit komt omdat er vanaf 1 juli nieuwe voorwaarden en prijzen gaan gelden. Als jullie nu beginnen met sparen, dan zal het formulier vóór 1 juli 3 stempels moeten bevatten om deze tijdens de eerst volgende verlenging te gebruiken. Gaat je dat niet lukken, wacht dan tot het nieuwe formulier vanaf 1 juli beschikbaar komt.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie Lars! In principe zou ik het dus gewoon kunnen proberen, lukt het niet dan begin ik weer opnieuw? Hoe gaat het ter plekke dan eigenlijk in zijn werk? Ga ik gewoon met de mensen en mijn jaarkaart naar dat bureau, en krijg ik daar ter plekke het formulier waarop ik de stempels ga verzamelen? Stel we zouden met een gezin van 4 daar staan, krijg ik dan dus 3 stempels en mijn vriend 1 of zijn daar restricties aan? En stel we hebben nog 1 stempel nodig maar ik tref een stelletje van 2 personen, kunnen we ze dan toch beide korting geven?
    Alvast heel erg bedankt, fijn dat we hier wat duidelijkheid kunnen krijgen!
  • Veerle zei:


    Bedankt voor je reactie Lars! In principe zou ik het dus gewoon kunnen proberen, lukt het niet dan begin ik weer opnieuw? Hoe gaat het ter plekke dan eigenlijk in zijn werk? Ga ik gewoon met de mensen en mijn jaarkaart naar dat bureau, en krijg ik daar ter plekke het formulier waarop ik de stempels ga verzamelen? Stel we zouden met een gezin van 4 daar staan, krijg ik dan dus 3 stempels en mijn vriend 1 of zijn daar restricties aan? En stel we hebben nog 1 stempel nodig maar ik tref een stelletje van 2 personen, kunnen we ze dan toch beide korting geven?
    Alvast heel erg bedankt, fijn dat we hier wat duidelijkheid kunnen krijgen!

    Hoi Veerle,
    Lukt het niet, dan kun je tijdens de nieuwe periode (vanaf 1 juli) weer opnieuw proberen. Zowel de nieuwe als de bestaande jaarkaarthouder(s) dienen aanwezig te zijn bij Bureau Passeport Annuel. Zij hebben daar ook de formulieren, maar ter voorbereidingen kunnen jullie deze ook al digitaal downloaden via de Jaarkaarten pagina. Als jullie 4 personen aanleveren, dan krijg jij 3 stempels en je vriend 1 stempel inderdaad. Het is echter niet mogelijk om aan méér mensen korting te geven, dan er plaats is voor stempels op je formulier.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, nogmaals bedankt!
    Dan moet je dus echt puzzelen met de mensen die je ontmoet voor de korting. Nou zou je het dus zo kunnen doen: je ontmoet een gezin van 4, en daardoor heb ik bijv. mijn stempelkaart vol, en kan ik nog een persoon korting verschaffen op de kaart van mijn vriend. Mijn vriend moet vervolgens in de nieuwe periode de 3 stempels verzamelen. Ik heb dan mijn stempelkaartje van de vorige periode dus vol. Stel nou, we ontmoeten weer een gezin van 4. Mag mijn vriend dan dus daar zijn 3 stempels op krijgen, en ik de 4e persoon weer korting geven? Ik ontvang dan als het ware 1 nieuwe stempel in die periode, maar heb dus nog een volle kaart uit de vorige periode. Kan dit gewoon? Ik hoop het wel, anders zul je wel echt moeten puzzelen, haha.
  • Veerle zei:


    Hoi Lars, nogmaals bedankt!
    Dan moet je dus echt puzzelen met de mensen die je ontmoet voor de korting. Nou zou je het dus zo kunnen doen: je ontmoet een gezin van 4, en daardoor heb ik bijv. mijn stempelkaart vol, en kan ik nog een persoon korting verschaffen op de kaart van mijn vriend. Mijn vriend moet vervolgens in de nieuwe periode de 3 stempels verzamelen. Ik heb dan mijn stempelkaartje van de vorige periode dus vol. Stel nou, we ontmoeten weer een gezin van 4. Mag mijn vriend dan dus daar zijn 3 stempels op krijgen, en ik de 4e persoon weer korting geven? Ik ontvang dan als het ware 1 nieuwe stempel in die periode, maar heb dus nog een volle kaart uit de vorige periode. Kan dit gewoon? Ik hoop het wel, anders zul je wel echt moeten puzzelen, haha.

    Hoi Veerle,
    Ik zou je niet durven zeggen of het mogelijk is om tijdens een volgende periode weer 'opnieuw' stempels te sparen, terwijl je al een vol formulier hebt. Ik neem aan dat ze dit namelijk in hun systeem zetten, dat je reeds 3 stempels hebt gespaard, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb daar eerlijk gezegd bij het verzamelen van mijn eigen stempels niet echt op gelet. Je zou het kunnen proberen, maar ga er niet automatisch vanuit dat dit kan. Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt! Dan ga ik dat sowieso maar niet proberen, haha. Want daarmee benadeel ik niet mezelf, maar degene die ik korting beloof (als dan blijkt dat dat niet kan). Dan wordt het maar puzzelen, haha!
Log In of Registreer om te reageren.