Restaurants reserveren

17891012

Reacties

  • Hallo, Ik heb een vraag over het reserveren van restaurants.
    Ik kan op mijn Iphone niet verder gaan dan de maand juli. Als ik op het pijltje naar rechts klik, komt augustus (en verder) niet in beeld. App verwijderen, en/of op een andere iphone installeren heeft niet geholpen.
    Is er een andere manier om digitaal te reserveren?

    Aanvullende vraag.
    Begin februari hebben wij een arragement geboekt met halfpension.
    Kan ik alle restaurants op voorhand reserveren? en eventueel een voorkeursplaats opgeven?
    Wij zouden graag bij het nieuwe buffet restaurant gaan eten in de Studios, en gedurende de parade bij Walts, waarbij we dus graag aan het raam zouden zitten.

    Hier geen problemen om restaurants tot 14 september 2022 te reserveren via de DLP app (Android telefoon). Wellicht een issue met Apple? Er is geen andere manier om digitaal te reserveren. Lukt het nog steeds niet, bel dan met de restaurant reserveringslijn: +33 1 60 30 40 50

    Als je een verblijf hebt gelinkt aan de app, dan kunnen voor die dagen (mits dit uiterlijk 6 maanden op voorhand is) ook al restaurants worden gereserveerd. Voor een verblijf in februari kan dat nu dus nog niet, maar wel vanaf september.
  • Bedankt Lars,
    Ga ik volgende maand wel even bellen
    Heb het met een android telefoon ook geprobeerd, maar hetzelfde issue.
  • augustus 2022 aangepast
    Hoi Lars,
    Heb je enig idee wanneer de reservingen van Walts en PMY Kitchen open gaan?
    Als ik nu wil reserveren voor 31 januari (incl. verblijf in een DisneyHotel), kan ik enkel de hotel restaurants voor diner reserven, en bij Lunch alleen Plaza Gardens en Remy.

    Bij bellen geven ze aan dat het nog niet open is, en adviseren ze om dagelijks de app maar te checken.

    Downtown restaurant lijkt wel heel populair. Daar zijn nu al verschillende slots niet meer beschikbaar (is ook niet zo'n groot restaurant, maar toch).
  • Hoi Lars,
    Heb je enig idee wanneer de reservingen van Walts en PMY Kitchen open gaan?
    Als ik nu wil reserveren voor 31 januari (incl. verblijf in een DisneyHotel), kan ik enkel de hotel restaurants voor diner reserven, en bij Lunch alleen Plaza Gardens en Remy.

    Bij bellen geven ze aan dat het nog niet open is, en adviseren ze om dagelijks de app maar te checken.

    Downtown restaurant lijkt wel heel populair. Daar zijn nu al verschillende slots niet meer beschikbaar (is ook niet zo'n groot restaurant, maar toch).

    In principe zouden ze voor hotelgasten al open moeten zijn, maar als ze aan de lijn aangeven dat het voor die specifieke restaurants nog niet open is, dan weet ik ook niet precies wanneer dat wel zal zijn. Downtown Restaurant is heel populair, dus zorg dat je deze zo snel mogelijk vastlegt.
  • Oke bedankt,
    Heb er nu reserveringen instaan bij Downtown en Remy, maar bij beide al geweest en lekker gegeten :) .
    Ik houd het wel in de gaten en kan dan de huidige reserveringen weer annuleren als PMY / Walts beschikbaar komt
  • Hoi hoi. Wij gaan 3 Jan naar Disney en ik probeer al een tijdje via de app restaurants te reserveren maar ik kan alleen maar de hotels reserveren. Ik dacht dat als je in de hotels een overnachting hebt je eerder kan reserveren bij de restaurants. Hebben jullie een idee?
  • Je kan pas vanaf 60 dagen de restaurants reserveren
  • Hoi hoi. Wij gaan 3 Jan naar Disney en ik probeer al een tijdje via de app restaurants te reserveren maar ik kan alleen maar de hotels reserveren. Ik dacht dat als je in de hotels een overnachting hebt je eerder kan reserveren bij de restaurants. Hebben jullie een idee?

    Sommige restaurants worden niet zover van te voren vrijgegeven. Hotels en Village restaurants staan er vaak al ver van te voren op, maar Chez Remy en character dining pas zo'n 2 maanden van te voren. Diner kan ook langer duren omdat ze eerst moeten weten tot hoe laat het park open is.
  • Als je bij Disney zelf hebt geboekt, en in een Disney hotel verplijft kun je een jaar van te voren al restaurants reserveren.

    Ik ga zelf eind januari, en wil graag bij Walt's en PYM eten, maar beide staan er nog niet op. Ik heb gebeld naar de reserverings lijn en daar gaven ze aan dat zij het ook niet konden reserveren, en gaven mij het advies om regelmatig de app te controleren of de restaurants beschikbaar komen.
  • Het gaat voor gasten van de Disney hotels alleen om een beperkt aantal restaurants die je maanden vantevoren kunt reserveren. De rest (met name die in de parken) kunnen pas vanaf 60 dagen.
  • Wij gaan met een groep van meer dan 10 personen naar Disneyland. Klopt het dat reserveren via de app dan niet mogelijk is?
    Via de reserveringslijn is het hopelijk wel mogelijk om voor een groep van 11 personen een restaurant te reserveren?

    Ik begrijp dat dat vanaf 60 dagen van tevoren mogelijk is voor een restaurant in de parken. Is er een vast tijdstip waarop die beschikbaarheid vrijgegeven wordt?
  • Wij gaan met een groep van meer dan 10 personen naar Disneyland. Klopt het dat reserveren via de app dan niet mogelijk is?
    Via de reserveringslijn is het hopelijk wel mogelijk om voor een groep van 11 personen een restaurant te reserveren?

    Ik begrijp dat dat vanaf 60 dagen van tevoren mogelijk is voor een restaurant in de parken. Is er een vast tijdstip waarop die beschikbaarheid vrijgegeven wordt?

    Voor méér dan 10 personen moet inderdaad gebeld worden met de restaurant reserveringslijn. Ze zijn dagelijks bereikbaar vanaf 09:00 uur.
  • Ik heb even een vraag over plaza garden restaurant. Ik heb geboekt voor dinsdag 17 januari om 16.45. Als ik kijk naar de kosten is het lunch tijd en dus zonder figuren. Vanaf 18.00 is het met Disney figuren.
    Klopt het dat de kosten dan voor ons 38 euro is omdat we voor 6 uur komen? En wat als we na 6 uur nog zitten of moeten we voor 6 uur weg ?
  • dotty03 zei:

    Ik heb even een vraag over plaza garden restaurant. Ik heb geboekt voor dinsdag 17 januari om 16.45. Als ik kijk naar de kosten is het lunch tijd en dus zonder figuren. Vanaf 18.00 is het met Disney figuren.
    Klopt het dat de kosten dan voor ons 38 euro is omdat we voor 6 uur komen? En wat als we na 6 uur nog zitten of moeten we voor 6 uur weg ?

    Dat is correct. Iedereen die heeft betaald voor het eten zonder Disney figuren moet vóór 18:00 uur buiten zijn.
  • Wij gaan over een week, buiten het seizoen van Ma t/m Wo, 3 dgn naar DLP. Wij dachten dat reserveren dan wel moest lukken. Dit blijkt echt kansloos te zijn.
    Vervolgens even door de twee maanden die open staan om te reserveren gebladerd, de populaire restaurants zoals Chez Remy en Walts blijken nooit beschikbaar te zijn. Worden deze nou echt volledig ingenomen door jaarkaart houders?
  • Robin_ zei:

    Wij gaan over een week, buiten het seizoen van Ma t/m Wo, 3 dgn naar DLP. Wij dachten dat reserveren dan wel moest lukken. Dit blijkt echt kansloos te zijn.
    Vervolgens even door de twee maanden die open staan om te reserveren gebladerd, de populaire restaurants zoals Chez Remy en Walts blijken nooit beschikbaar te zijn. Worden deze nou echt volledig ingenomen door jaarkaart houders?

    Populaire restaurants zul je altijd vanaf 60 dagen vóór aankomst moeten reserveren. Gasten van de Disney hotels krijgen voor bepaalde restaurants zelfs de mogelijkheid om 12 maanden op voorhand te reserveren. Daar wordt veel gebruik van gemaakt, dus populaire restaurants raken snel vol, zeker in drukke periodes, zoals het kerstseizoen.
  • Robin_ zei:

    Wij gaan over een week, buiten het seizoen van Ma t/m Wo, 3 dgn naar DLP. Wij dachten dat reserveren dan wel moest lukken. Dit blijkt echt kansloos te zijn.
    Vervolgens even door de twee maanden die open staan om te reserveren gebladerd, de populaire restaurants zoals Chez Remy en Walts blijken nooit beschikbaar te zijn. Worden deze nou echt volledig ingenomen door jaarkaart houders?

    Late reactie, maar geloof me, jaarkaarthouders hebben hier echt geen voordeel in. Alleen gasten die in een Disney hotel verblijven kunnen verder van te voren reserveren (en dan ook echt alleen voor de verblijfdata), en daar slapen jaarkaarthouders meestal niet. Maar zoals Lars al zegt, is het echt in de gaten houden vanaf 63 dagen hoe laat ongeveer restaurants geopend worden, en dan op de dag dat ze opengaan gelijk boeken. Heel veel is dan al weg door hotelgasten.

    Plus er is momenteel geen 'buiten het seizoen', helaas.
  • Wij liepen vandaag voorbij chez Remy, reserveren kon op geen enkel tijdstip. Maar er waren zooo veel tafels leeg.. Doet me denken dat de reserverings module mss niet helemaal naar behoren werkt.
  • Robin_ zei:

    Wij liepen vandaag voorbij chez Remy, reserveren kon op geen enkel tijdstip. Maar er waren zooo veel tafels leeg.. Doet me denken dat de reserverings module mss niet helemaal naar behoren werkt.

    Dit probleem is tweeledig:

    Er staat geen penalty op het niet annuleren van een reservering. Daardoor zijn alle tafels op voorhand gereserveerd, maar komt een deel niet opdagen. In WDW betaal je $10 per persoon als je niet annuleert. Dat zorgt ervoor dat veel mensen de dag ervoor nog annuleren en er beschikbaarheid vrij komt. Hopelijk lanceert DLP snel zo'n dergelijk systeem, want dit is inderdaad onhandig én het "kost" Disney omzet.

    Aan de andere kant heeft het ook met personeelsbezetting te maken. Aangezien er ook in DLP nog altijd een personeelstekort is, kan het zijn dat tafels leeg moeten blijven omdat er onvoldoende cast members zijn om ze te bedienen.

    Al met al een vervelende situatie. Hopelijk wordt dit spoedig opgelost of in ieder geval verbeterd.
  • Geen idee of ik de vraag in deze rubriek kan stellen, maar ik vroeg me het volgende af.

    We hebben 3 verblijfsarrangementen gereserveerd (3 kamers + tickets). Helaas kon dat online niet in één boeking, omdat je dan maar 2 kamers in één keer kan boeken.
    Nu willen we 1 ochtend ontbijten met Disney figuren in Plaza Gardens. Hoe kan ik dit voor meerdere personen reserveren en dat ook iedereen aan 1 tafel zit? Als ik nu in mijn boeking kijk, kan ik maar voor 2 personen reserveren.
    Kan ik de 2 boekingen niet koppelen en dan in één keer voor alle 8 personen reserveren? Of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat we aan 1 tafel zitten?

    Alvast bedankt!
  • BEwdw zei:

    Geen idee of ik de vraag in deze rubriek kan stellen, maar ik vroeg me het volgende af.

    We hebben 3 verblijfsarrangementen gereserveerd (3 kamers + tickets). Helaas kon dat online niet in één boeking, omdat je dan maar 2 kamers in één keer kan boeken.
    Nu willen we 1 ochtend ontbijten met Disney figuren in Plaza Gardens. Hoe kan ik dit voor meerdere personen reserveren en dat ook iedereen aan 1 tafel zit? Als ik nu in mijn boeking kijk, kan ik maar voor 2 personen reserveren.
    Kan ik de 2 boekingen niet koppelen en dan in één keer voor alle 8 personen reserveren? Of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat we aan 1 tafel zitten?

    Alvast bedankt!

    Of het zo via de site kan durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je of allemaal voor hetzelfde tijdstip moet reserveren en hopen dat ze je daar aan één tafel kunnen zetten, of even bellen om te vragen of zij het voor je kunnen doen.

    Laatste mogelijkheid is 3 dagen van te voren proberen te reserveren voor 8 personen, dan maakt het namelijk niet uit wat er op je boeking staat. (zit hier 's nachts voor klaar! hou een paar dagen van te voren al in de gaten hoe laat het live gaat en of er misschien dagen 'te vroeg' vrijgegeven worden)
  • Misschien toch vandaag maar even bellen dan. Zou wel fijn zijn als het gereserveerd is.
  • Net gebeld, maar ze kunnen het er niet ‘handmatig’ bijzetten. Dus de mogelijkheden zijn inderdaad 3 dagen van te voren voor 8 personen reserveren of 2 reserveringen maken voor de 2 boekingen en dan hopen dat we aan 1 tafel kunnen zitten. Ik kan ook nog de laatste optie kiezen, dus al vastleggen en dan 3 dagen van te voren nog een reservering maken en de andere annuleren. Nu is het op een dinsdag, dus mischien wat minder druk. Ook geen idee of het erg populair is (qua prijs).
  • BEwdw zei:

    Geen idee of ik de vraag in deze rubriek kan stellen, maar ik vroeg me het volgende af.

    We hebben 3 verblijfsarrangementen gereserveerd (3 kamers + tickets). Helaas kon dat online niet in één boeking, omdat je dan maar 2 kamers in één keer kan boeken.
    Nu willen we 1 ochtend ontbijten met Disney figuren in Plaza Gardens. Hoe kan ik dit voor meerdere personen reserveren en dat ook iedereen aan 1 tafel zit? Als ik nu in mijn boeking kijk, kan ik maar voor 2 personen reserveren.
    Kan ik de 2 boekingen niet koppelen en dan in één keer voor alle 8 personen reserveren? Of zijn er andere manieren om ervoor te zorgen dat we aan 1 tafel zitten?

    Alvast bedankt!

    Ik zou inderdaad even bellen met de Disney reserveringslijn, aangezien dit geen 'normale situatie' is met verschillende boekingen. Omdat jullie in een Disney hotel verblijven kunnen maaltijden met Disney figuren op voorhand aan het arrangement worden toegevoegd.
  • BEwdw zei:

    Net gebeld, maar ze kunnen het er niet ‘handmatig’ bijzetten. Dus de mogelijkheden zijn inderdaad 3 dagen van te voren voor 8 personen reserveren of 2 reserveringen maken voor de 2 boekingen en dan hopen dat we aan 1 tafel kunnen zitten. Ik kan ook nog de laatste optie kiezen, dus al vastleggen en dan 3 dagen van te voren nog een reservering maken en de andere annuleren. Nu is het op een dinsdag, dus mischien wat minder druk. Ook geen idee of het erg populair is (qua prijs).

    Als je nu de mogelijkheid hebt om alvast een reservering te maken (ook als het om losse tafels gaat), zou ik dat doen. Dan heb je in ieder geval plaats en hopelijk kunnen ze de tafels dan combineren. Maaltijden met Disney figuren zijn populair, dus reserveer ze zo snel mogelijk.
  • Ik ben het met Lars eens, ik zou het zeker vast laten zetten. Vaak als je het daar ter plekke vraagt kunnen ze veel doen, zeker als je om 8:15 gaat en er op tijd bent (dan is het nog zo goed als leeg binnen)
  • Ik denk inderdaad ook dat dat het beste is. We willen eigenlijk wel de tweede shift en dan hopen dat ze er een extra tafel bij kunnen zetten. Volgens mij kunnen ze bij de reserveringslijn van Disney wel een opmerking zetten dat we 1 gezelschap zijn. Aangezien we ook onze reserveringen gekoppeld hebben.
  • BEwdw zei:

    Ik denk inderdaad ook dat dat het beste is. We willen eigenlijk wel de tweede shift en dan hopen dat ze er een extra tafel bij kunnen zetten. Volgens mij kunnen ze bij de reserveringslijn van Disney wel een opmerking zetten dat we 1 gezelschap zijn. Aangezien we ook onze reserveringen gekoppeld hebben.

    Als je dan bij de tweede shift zorgt dat je op tijd bent, is het ook nog leeg, en dan kan er meer gedaan worden dan als je later komt! Succes!
  • CarmenV zei:

    BEwdw zei:

    Ik denk inderdaad ook dat dat het beste is. We willen eigenlijk wel de tweede shift en dan hopen dat ze er een extra tafel bij kunnen zetten. Volgens mij kunnen ze bij de reserveringslijn van Disney wel een opmerking zetten dat we 1 gezelschap zijn. Aangezien we ook onze reserveringen gekoppeld hebben.

    Als je dan bij de tweede shift zorgt dat je op tijd bent, is het ook nog leeg, en dan kan er meer gedaan worden dan als je later komt! Succes!
    Dat moet goed komen dan! Dankjewel!

  • Goeiemiddag,

    Ik heb een vraagje over het ontbijt bij Plaza Garden. Ik heb een reservering voor de tweede shift van 09.45. Moet je daar dan al een stuk eerder zijn? En weten jullie welke figuren er langs komen tijdens het ontbijt. Bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.