Voorbereiding bezoek Walt Disney World

19899101103104121

Reacties

  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.
  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Het lijkt erop dat het stopt na het voorjaar van 2023. Ik had KLM gesproken en die zei dat ze ook niet wisten of Delta dat nog verder ging doen. Maar het ziet erna uit van niet. Kan er ook niks verder over vinden op internet. Misschien personeels te kort. Ik heb nu maar weer gewoon met overstap genomen. We gaan dit jaar via Londen met Virgin.
  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Het is op dit moment nog niet duidelijk of Delta doorgaat met het aanbieden van directe vluchten naar Orlando. In de tussentijd zijn vluchten beschikbaar met een tussenstop. Wij boeken meestal KLM/Delta met een tussenstop in Atlanta. Bekijk de actuele aanbiedingen voor vliegtickets hier: https://www.anrdoezrs.net/links/7933009/type/dlg/https://www.expedia.nl/Vliegtickets
  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Volgens mij vliegt Delta t/m maart rechtstreeks, daarna niet meer. Wij vliegen in april met virgin.
  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Volgens mij vliegt Delta t/m maart rechtstreeks, daarna niet meer. Wij vliegen in april met virgin.
    Oh, ik graag van je hoe het was met Virgin. Vorig jaar met Delta geweest. Dus dit wordt weer een nieuwe ervaring. Waar is jullie overstap? Wij hebben hem in Londen. Ben vooral benieuwd of als je via Engeland vliegt of je dan net als in de VS zelf je koffers van de band moet halen en moet overzetten.

  • We hadden afgelopen nov 14 dagen tickets voor de prijs van 7.
    We waren er 13 dagen en dankzij hurricane Nicole deden we een dag AK minder.
    Dus nog 2 dagen tickets over , geldig tot 30 sept 23.
    Bij deze tickeys zat free memorymaker inbegrepen. Zou die ook nog werken, of geld die alleen voor de 13 dagen dat we daar nov 22 waren ?
  • We hadden afgelopen nov 14 dagen tickets voor de prijs van 7.
    We waren er 13 dagen en dankzij hurricane Nicole deden we een dag AK minder.
    Dus nog 2 dagen tickets over , geldig tot 30 sept 23.
    Bij deze tickeys zat free memorymaker inbegrepen. Zou die ook nog werken, of geld die alleen voor de 13 dagen dat we daar nov 22 waren ?

    Memory Maker is gekoppeld aan de originele duur van de tickets en gaat in op de dag dat je deze voor het eerst gebruikt (een foto laten scannen). Dit zal dus nu niet meer werken aangezien de pas is verlopen. Je kunt nog altijd foto's verzamelen, maar dan zul je ze naderhand los moeten kopen als je ze wilt downloaden.
  • -jose- zei:

    koei zei:

    Ik vind een auto de hele dag stil hebben staan terwijl je in een park zit juist zonde van het geld als je toch al op het resort zit. Dit lijkt me een maatregel waar vooral Amerikanen voordeel van hebben aangezien die geen autohuur betalen. Maar goed, wij hebben ook 15 dagen daar waarvan 14 dagen entreetickets, dus we komen het resort vrijwel niet af en hebben bewust een hotel aan de skyliner gekozen.

    De Amerikanen krijgen nu qua acties ook diningtegoed (wel een stuk minder dan de Europeanen kregen btw), dus ik vermoed zelf dat die diningplans niet meer terug keren, maar dat is puur speculatie.

    Maar in het kader van goed nieuws: Tron opent op 4 april, in Magic Kingdom keert de show Happily ever after terug, en in Epcot keert Epcot Forever terug. (en dat allemaal waarschijnlijk een paar dagen terug aangekondigd om te verhullen dat die dag de onderhandelingen met de vakbonden voor een fatsoenlijk loon door Disney zijn afgewezen, maar dat terzijde).

    Wij zijn aan het aftellen! Nog 100 dagen ongeveer!

    100 dagen, dan begint het al lekker te korten.
    Ik vertrek morgenvroeg. Zo veel zin in, maar vind het ook zo spannend!
    tink35 zei:

    Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Volgens mij vliegt Delta t/m maart rechtstreeks, daarna niet meer. Wij vliegen in april met virgin.
    Oh, ik graag van je hoe het was met Virgin. Vorig jaar met Delta geweest. Dus dit wordt weer een nieuwe ervaring. Waar is jullie overstap? Wij hebben hem in Londen. Ben vooral benieuwd of als je via Engeland vliegt of je dan net als in de VS zelf je koffers van de band moet halen en moet overzetten.

    Wij hebben ook een overstap in Londen, ja daar zijn wij ook heel benieuwd naar.
  • Op 31 oktober gaat het dan toch echt gebeuren: dan vliegen we richting Orlando! Dit doen wij vanaf Schiphol met een tussenstop in Reykjavik met de vliegmaatschappij Icelandair. Heeft iemand ervaringen met deze vlucht en maatschappij?
  • tink35 zei:

    Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Volgens mij vliegt Delta t/m maart rechtstreeks, daarna niet meer. Wij vliegen in april met virgin.
    Oh, ik graag van je hoe het was met Virgin. Vorig jaar met Delta geweest. Dus dit wordt weer een nieuwe ervaring. Waar is jullie overstap? Wij hebben hem in Londen. Ben vooral benieuwd of als je via Engeland vliegt of je dan net als in de VS zelf je koffers van de band moet halen en moet overzetten.

    Wij zijn vorig jaar mei heen met Delta (overstap in Detroit, fijn vliegveld en snel door de controles) gevlogen en terug met Virgin en overstap in Manchester. In Manchester ging de koffer er inderdaad uit en moesten we deze opnieuw inchecken voor de vlucht naar Amsterdam. Virgin was prima te doen, maar het vliegveld in Manchester was niet echt prettig, maar dat kwam ook omdat ze aan het verbouwen waren en omdat onze vlucht naar Amsterdam vertraging had, waardoor we 5 uur moesten wachten daar.

  • Voor wie al eens in een Skyliner resort geweest is (CBR met name):

    Hoe werkt die verbinding van de Skyliner precies? Vanaf de hub in CBR gaat hij naar de hotels Art of Animation en pop, en naar Studio's met twee losse lijnen. Dat deel is me duidelijk, maar als je vanaf CBR naar Epcot wil, moet je dan weer uitstappen bij Riviera om daar de rij weer in te gaan en weer opnieuw in te stappen (en bij de terugweg hetzelfde)? Of als die liften door gaan, hoe krijgen de mensen die bij Riviera instappen dan nog een plek rond de drukke tijden? Dan zitten alle liften die vanaf CBR komen helemaal vol lijkt me. Bij de hub moet sowieso altijd iedereen uitstappen begreep ik?

    Wat is de ervaring met de drukte bij de skyliner 's ochtends?
  • koei zei:

    Voor wie al eens in een Skyliner resort geweest is (CBR met name):

    Hoe werkt die verbinding van de Skyliner precies? Vanaf de hub in CBR gaat hij naar de hotels Art of Animation en pop, en naar Studio's met twee losse lijnen. Dat deel is me duidelijk, maar als je vanaf CBR naar Epcot wil, moet je dan weer uitstappen bij Riviera om daar de rij weer in te gaan en weer opnieuw in te stappen (en bij de terugweg hetzelfde)? Of als die liften door gaan, hoe krijgen de mensen die bij Riviera instappen dan nog een plek rond de drukke tijden? Dan zitten alle liften die vanaf CBR komen helemaal vol lijkt me. Bij de hub moet sowieso altijd iedereen uitstappen begreep ik?

    Wat is de ervaring met de drukte bij de skyliner 's ochtends?

    In de ochtend kan de Skyliner druk zijn, maar dit loopt goed door. Denk dat wij in oktober, als er al een rij stond tot buiten het station van Art of Animation / Pop Century, een minuut of 10-15 hebben gewacht, dus dat valt mee.
  • Lars zei:



    In de ochtend kan de Skyliner druk zijn, maar dit loopt goed door. Denk dat wij in oktober, als er al een rij stond tot buiten het station van Art of Animation / Pop Century, een minuut of 10-15 hebben gewacht, dus dat valt mee.

    Dankjewel, dat valt enorm mee idd. Heb je toevallig ook een antwoord voor mijn eerdere vragen of daar geen ervaring mee? Als je vanuit Art of Animation richting Epcot ging, moest je dan ook bij Riviera uitstappen? En moet je bij de overstap in CBR achter aansluiten weer in de algemene wachtrij (per bestemming), of hebben ze daarvoor een speciale (kortere) wachtrij?
  • koei zei:

    Dankjewel, dat valt enorm mee idd. Heb je toevallig ook een antwoord voor mijn eerdere vragen of daar geen ervaring mee? Als je vanuit Art of Animation richting Epcot ging, moest je dan ook bij Riviera uitstappen? En moet je bij de overstap in CBR achter aansluiten weer in de algemene wachtrij (per bestemming), of hebben ze daarvoor een speciale (kortere) wachtrij?

    De route vanuit Art / Pop gaat naar Caribbean Beach Resort waar iedereen moet uitstappen. Vanuit het station van CBR stap je dan over op de lijn naar Epcot (via Riviera Resort; daar kun je dan blijven zitten) of naar Hollywood Studios (directe lijn). Er zijn geen speciale lijnen voor overstappende bezoekers. Iedereen sluit aan in dezelfde rij, maar dit loopt snel door.
  • Hi allemaal, We overwegen om Pop Century te boeken voor ons verblijf. Hoe zit het op dit moment met de annuleringsvoorwaarden? Klopt het dat dit nog steeds tot maximaal 5 dagen voor bezoek mogelijk is en dat dit 65 euro per persoon kost?
  • Munckin zei:

    Hi allemaal, We overwegen om Pop Century te boeken voor ons verblijf. Hoe zit het op dit moment met de annuleringsvoorwaarden? Klopt het dat dit nog steeds tot maximaal 5 dagen voor bezoek mogelijk is en dat dit 65 euro per persoon kost?

    Hoi Munckin,

    De huidige voorwaarden zijn: gratis wijzigen tot 7 dagen vóór aankomst of annuleren tot 7 dagen vóór aankomst voor €65 per persoon.

    Profiteer van de huidige actie en ontvang tot 4 nachten & 7 dagen gratis + gratis Memory Maker bij een verblijf in de Disney hotels vanaf 5 nachten via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Munckin zei:

    Hi allemaal, We overwegen om Pop Century te boeken voor ons verblijf. Hoe zit het op dit moment met de annuleringsvoorwaarden? Klopt het dat dit nog steeds tot maximaal 5 dagen voor bezoek mogelijk is en dat dit 65 euro per persoon kost?

    Hoi Munckin,

    De huidige voorwaarden zijn: gratis wijzigen tot 7 dagen vóór aankomst of annuleren tot 7 dagen vóór aankomst voor €65 per persoon.

    Profiteer van de huidige actie en ontvang tot 4 nachten & 7 dagen gratis + gratis Memory Maker bij een verblijf in de Disney hotels vanaf 5 nachten via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars, Bedankt voor de duidelijkheid. Dan weten we beter welke keuzes we kunnen maken. Helaas kunnen we geen gebruikmaken van de aanbieding met 4 nachten gratis aangezien we pas op 31 oktober gaan en deze deal tot 30 september geldt. Wel hebben we gebruikgemaakt van een andere deal, namelijk de 14 dagen tickets waarvan er 7 gratis zijn. Zijn we nu heel dom en missen we wellicht een mooie deal voor hotelovernachtingen?
    Groetjes,
    Mick
  • Munckin zei:

    Hoi Lars, Bedankt voor de duidelijkheid. Dan weten we beter welke keuzes we kunnen maken. Helaas kunnen we geen gebruikmaken van de aanbieding met 4 nachten gratis aangezien we pas op 31 oktober gaan en deze deal tot 30 september geldt. Wel hebben we gebruikgemaakt van een andere deal, namelijk de 14 dagen tickets waarvan er 7 gratis zijn. Zijn we nu heel dom en missen we wellicht een mooie deal voor hotelovernachtingen?
    Groetjes,
    Mick

    Je mist geen deal aangezien je in een periode naar WDW wilt gaan waarin deze aanbieding niet geldig is. De 14-dagen tickets voor de prijs van 7 dagen + gratis Memory Maker is sowieso geldig voor jullie verblijf.
  • Lars zei:

    Munckin zei:

    Hoi Lars, Bedankt voor de duidelijkheid. Dan weten we beter welke keuzes we kunnen maken. Helaas kunnen we geen gebruikmaken van de aanbieding met 4 nachten gratis aangezien we pas op 31 oktober gaan en deze deal tot 30 september geldt. Wel hebben we gebruikgemaakt van een andere deal, namelijk de 14 dagen tickets waarvan er 7 gratis zijn. Zijn we nu heel dom en missen we wellicht een mooie deal voor hotelovernachtingen?
    Groetjes,
    Mick

    Je mist geen deal aangezien je in een periode naar WDW wilt gaan waarin deze aanbieding niet geldig is. De 14-dagen tickets voor de prijs van 7 dagen + gratis Memory Maker is sowieso geldig voor jullie verblijf.
    Oh dankjewel! Dan hebben we de juiste keuze gemaakt. :)
  • Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Hoe werken die dagen die nog openstaan op je 14-dagen ticket juist? Wij gingen in 2022 naar Orlando en opnieuw in 2023. We hadden ook een 14 dagen ticket maar gebruikte niet alle dagen. Ik dacht dat deze tickets maar max 18 dagen geldig waren?
  • Hoe werken die dagen die nog openstaan op je 14-dagen ticket juist? Wij gingen in 2022 naar Orlando en opnieuw in 2023. We hadden ook een 14 dagen ticket maar gebruikte niet alle dagen. Ik dacht dat deze tickets maar max 18 dagen geldig waren?

    De nieuwe Disney Magic tickets zijn inderdaad maximaal 18 dagen geldig waarna de overgebleven dagen vervallen. Met de oude Ultimate Tickets kon je de resterende dagen binnen een jaar opmaken tijdens een volgende trip.
  • Ik denk dat ik ultimate tickets had. Ik maakte m'n boeking in mei 2021. (reis april 2022) Ik zie echter m'n tickets niet meer in m'n world disney app. Hoe kan ik te weten komen welke tickets ik had?
  • Ik denk dat ik ultimate tickets had. Ik maakte m'n boeking in mei 2021. (reis april 2022) Ik zie echter m'n tickets niet meer in m'n world disney app. Hoe kan ik te weten komen welke tickets ik had?

    Dat zou op je reserveringsbevestiging moeten staan.
  • Daar staat enkel '14 day tickets'. Geboekt bij WDTC.
  • Daar staat enkel '14 day tickets'. Geboekt bij WDTC.

    Dan weet ik het helaas ook niet waar je de type tickets zou kunnen zien. Wellicht een idee om de tickets opnieuw aan My Disney Experience te koppelen en kijken of dat werkt? Als er nog dagen over zouden zijn, dan moet dat in de app zichtbaar zijn.
  • Ja dat dacht ik ook maar ik heb nergens de codes van de tickets gekregen. Ik vermoed dat ik dan de gehele boeking terug moet linken. Eens kijken of ik die gegevens nog kan vinden.
  • januari 2023 aangepast

    Er gingen toch vluchten rechtstreeks naar Orlando ?
    Bij welke maatschappij is dat ?
    Of was dit een bepaalde periode ?
    Had niet verwacht dit jaar terug te gaan, maar jongste zoon gaat een semester in Orlando studeren. Ik heb nog 2 dagen tickets open staan van 14 dagenticket doe tot eind sept geldig zijn.
    Dus gelijk van profiteren om eind sept op visite te gaan.

    Hoe werken die dagen die nog openstaan op je 14-dagen ticket juist? Wij gingen in 2022 naar Orlando en opnieuw in 2023. We hadden ook een 14 dagen ticket maar gebruikte niet alle dagen. Ik dacht dat deze tickets maar max 18 dagen geldig waren?
    Blijkbaar zijn de tickets van de mensen die er waren tijdens hurricane Ian en hurricane Nicole verlengd tot 30 sept. Wij zaten daar tijdens Nicole.
    En dat kan ik idd zien in mijn MDE app.
  • AHA, daarom dus. Want blijkbaar zijn ook de ultimate tickets die ik bij m'n pakket kreeg bij boeking bij WDTC toch ook geen jaar meer geldig. Ik zou het nog eens kunnen checken bij de WDTC maar bij ons zouden ze dan maar tot 1 april 2023 geldig zijn en dat missen we dan toch (want gaan pas in de zomer terug)
  • AHA, daarom dus. Want blijkbaar zijn ook de ultimate tickets die ik bij m'n pakket kreeg bij boeking bij WDTC toch ook geen jaar meer geldig. Ik zou het nog eens kunnen checken bij de WDTC maar bij ons zouden ze dan maar tot 1 april 2023 geldig zijn en dat missen we dan toch (want gaan pas in de zomer terug)

    Ik heb dus mazzel, was eerst niet de bedoeling dit jaar terug te gaan, maar ja als mijn zoon gaat studeren , kan ik er net zo goed gebruik van maken.
    2 vliegen 1 in klap ?
  • Absoluut gebruik van maken zou ik zeggen ? Wij gaan in de zomer naar Universal maar zou toch wel leuk geweest zijn om nog een dagje of 2 naar Disney te kunnen. Alleen kost het 1300 dollar voor die 2 dagen voor ons 4. Toch wel wat veel. En dan had het leuk geweest om die overblijvende dagen op onze tickets van 2022 nog te mogen gebruiken. Maar het is niet zo...Wij gaan gewoon genieten van Universal dan. En ondertussen kijken we uit of er niet nog een deal komt voor Disneytickets.
Log In of Registreer om te reageren.