Voorbereiding bezoek Walt Disney World

199100102104105121

Reacties

  • Weet er soms iemand wanneer de restrictie voor niet covid gevaccineerd wordt opgeheven, want volgens mij zijn ze nog de enige die het doen en vrij weinige hebben nog een herhaling gaan halen dus het is bij iedereen niet meer up to date
  • Weet er soms iemand wanneer de restrictie voor niet covid gevaccineerd wordt opgeheven, want volgens mij zijn ze nog de enige die het doen en vrij weinige hebben nog een herhaling gaan halen dus het is bij iedereen niet meer up to date

    Voorlopig blijft het vaccinatiepaspoort van kracht voor de VS. Er is geen datum wanneer dit wordt versoepeld.
  • Lees net op een facebook pagina dat er in Disney een National cheer competition is van 19-24 april. Precies in de periode dat wij er zijn. Nu zie ik als reacties dat het echt verschrikkelijk druk gaat worden daardoor. Iemand hier ervaring mee?
  • De deelnemers zitten met name overdag i het ESPN gebouwencomplex. Ik vond het met de extra drukte door deelnemer sin 2018 meevallen maar Covid heeft veel veranderd. Vroeg naar de parken gaan is mijn advies! In de ochtend een flink tempo aanhouden zodat je na de middag het rustiger aan kunt doen.
  • Weet er soms iemand wanneer de restrictie voor niet covid gevaccineerd wordt opgeheven, want volgens mij zijn ze nog de enige die het doen en vrij weinige hebben nog een herhaling gaan halen dus het is bij iedereen niet meer up to date

    Vroeg me het ook al af, met je eerste 2 vaccinaties mag je binnen. Hoeft geen boosters te halen.
    Maar die prikkenzijn al van 2 jaar terug
  • Weet er soms iemand wanneer de restrictie voor niet covid gevaccineerd wordt opgeheven, want volgens mij zijn ze nog de enige die het doen en vrij weinige hebben nog een herhaling gaan halen dus het is bij iedereen niet meer up to date

    Vroeg me het ook al af, met je eerste 2 vaccinaties mag je binnen. Hoeft geen boosters te halen.
    Maar die prikkenzijn al van 2 jaar terug
    Zolang je de 2 prikken gehad hebt mag je naar binnen, je hoeft niet geboosterd zijn. Hoe lang geleden maalt niet uit.
    Volgens mij volstaat het zelfs als je 1 prik van Janssen hebt gehad.
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?

    Ik heb het in september via de site van Tui gedaan. Was toen 30 euro.
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?

    Is tegenwoordig 21 $ , is vorig jaar mei ofzo verhoogd.
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?

    Is tegenwoordig 21 $ , is vorig jaar mei ofzo verhoogd.
    En welke site?:) Ik ben echt zon leek hierin.... Vind het best lastig, zon serieus document aanvragen 😱
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?

    Is tegenwoordig 21 $ , is vorig jaar mei ofzo verhoogd.
    En welke site?:) Ik ben echt zon leek hierin.... Vind het best lastig, zon serieus document aanvragen 😱
    Wij vragen ESTA altijd aan via de officiële Amerikaanse website van Homeland Security: https://esta.cbp.dhs.gov/. Je kunt de taal wijzigen in het Nederlands.
  • Hoi!

    Kan iemand mij helpen met de site voor een esta aanvraag? Ik zie gek genoeg verschillende bedragen voorbij komen (van 14dollar tot 50 euro pp) maar weet niet zo goed waar ik het het beste kan doen? En wat hebben jullie betaald?

    Is tegenwoordig 21 $ , is vorig jaar mei ofzo verhoogd.
    En welke site?:) Ik ben echt zon leek hierin.... Vind het best lastig, zon serieus document aanvragen 😱
    Ik was ook heel zenuwachtig de eerste keer. Maar neem je tijd en ga er rustig voor zitten. Je bent er best een tijdje mee bezig. Maar als je het stap voor stap volgt gaat het heel makkelijk. En mocht je met een gezin gaan dan kan je ook nog heel makkelijk een groep aanmaken. Dan heb je iedereen in 1 keer.
  • februari 2023 aangepast
    Als ik in MDE kijk, staan daar mijn tickets en magic bands.
    De tickets van onze eerste trip okt 2013 staan daar ook nog steeds in .
    Maar ook al zouden daar nog dagen over zijn, dan zijn die toch niet meer geldig.
    Is het normaal dat deze in je MDE blijven staan ?
  • Als ik in MDE kijk, staan daar mijn tickets en magic bands.
    De tickets van onze eerste trip okt 2013 staan daar ook nog steeds in .
    Maar ook al zouden daar nog dagen over zijn, dan zijn die toch niet meer geldig.
    Is het normaal dat deze in je MDE blijven staan ?

    MagicBands blijven er in staan, want die kunnen tijdens toekomstige bezoeken opnieuw worden gebruikt. Tickets zouden er niet meer in moeten staan. Bij ons staan ze namelijk niet meer erin.
  • Iemand ervaring met het boeken van het vervoer bij sunshine flyer?
    Probeer een boeking te doen waarbij je je mobiele nummer moet toevoegen om een code te krijgen maar krijg maar geen code. Mailtje erover krijg ik geen respons op. Iemand hier ervaring mee?
  • Iemand ervaring met het boeken van het vervoer bij sunshine flyer?
    Probeer een boeking te doen waarbij je je mobiele nummer moet toevoegen om een code te krijgen maar krijg maar geen code. Mailtje erover krijg ik geen respons op. Iemand hier ervaring mee?

    Geen ervaring met Mears of Sunflyer. Wij nemen een Uber. Handig, eenvoudig, flexibel en snel met direct vervoer naar je hotel in plaats van eerst langs diverse andere resorts voor ongeveer dezelfde prijs. Ondanks dat de Magical Express het 'begin van de vakantie' was, ben je met een Uber veel sneller op de plaats van bestemming en geven wij de voorkeur aan ride sharing in plaats van busvervoer. Ieder het zijne natuurlijk!
  • Lars zei:

    Iemand ervaring met het boeken van het vervoer bij sunshine flyer?
    Probeer een boeking te doen waarbij je je mobiele nummer moet toevoegen om een code te krijgen maar krijg maar geen code. Mailtje erover krijg ik geen respons op. Iemand hier ervaring mee?

    Geen ervaring met Mears of Sunflyer. Wij nemen een Uber. Handig, eenvoudig, flexibel en snel met direct vervoer naar je hotel in plaats van eerst langs diverse andere resorts voor ongeveer dezelfde prijs. Ondanks dat de Magical Express het 'begin van de vakantie' was, ben je met een Uber veel sneller op de plaats van bestemming en geven wij de voorkeur aan ride sharing in plaats van busvervoer. Ieder het zijne natuurlijk!
    Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van de sunshine flyer. Was prima geregeld, snel bij ons hotel. Communicatie ook duidelijk wanneer je voor de terugweg weer opgehaald werd.
    Aanmelden was geen probleem met de telefoon. Op mail ook altijd snel reactie gehad.
  • Lars zei:

    Iemand ervaring met het boeken van het vervoer bij sunshine flyer?
    Probeer een boeking te doen waarbij je je mobiele nummer moet toevoegen om een code te krijgen maar krijg maar geen code. Mailtje erover krijg ik geen respons op. Iemand hier ervaring mee?

    Geen ervaring met Mears of Sunflyer. Wij nemen een Uber. Handig, eenvoudig, flexibel en snel met direct vervoer naar je hotel in plaats van eerst langs diverse andere resorts voor ongeveer dezelfde prijs. Ondanks dat de Magical Express het 'begin van de vakantie' was, ben je met een Uber veel sneller op de plaats van bestemming en geven wij de voorkeur aan ride sharing in plaats van busvervoer. Ieder het zijne natuurlijk!
    Bij mears krijg je de QR code 23 uur voor arrival.
  • Goedenavond allemaal nog drie weekjes en dan gaan wij! Estas geregeld en nu de app van Delta airlines even aan het bekijken. Er staat dat je gezkndheifsformulieren moeten invullen. Hebben jullie dat ook gedaan? En wat houd dan in?
  • Goedenavond allemaal nog drie weekjes en dan gaan wij! Estas geregeld en nu de app van Delta airlines even aan het bekijken. Er staat dat je gezkndheifsformulieren moeten invullen. Hebben jullie dat ook gedaan? En wat houd dan in?

    Die gezondheidsformulieren kun je downloaden via Delta. In ons geval (voor oktober 2022) was dat het CDC covid formulier waarin je aangeeft dat je gevaccineerd bent. Het formulier dat wij hadden verliep op 31 december 2022, dus daar heb je niets aan. Neem even contact op met Delta om te vragen welke documenten hiervoor precies nodig zijn.
  • Goedenavond allemaal nog drie weekjes en dan gaan wij! Estas geregeld en nu de app van Delta airlines even aan het bekijken. Er staat dat je gezkndheifsformulieren moeten invullen. Hebben jullie dat ook gedaan? En wat houd dan in?

    Volgens mij kan je in de Delta app zelf je vaccinnatie's toevoegen.
  • Lars zei:

    Goedenavond allemaal nog drie weekjes en dan gaan wij! Estas geregeld en nu de app van Delta airlines even aan het bekijken. Er staat dat je gezkndheifsformulieren moeten invullen. Hebben jullie dat ook gedaan? En wat houd dan in?

    Die gezondheidsformulieren kun je downloaden via Delta. In ons geval (voor oktober 2022) was dat het CDC covid formulier waarin je aangeeft dat je gevaccineerd bent. Het formulier dat wij hadden verliep op 31 december 2022, dus daar heb je niets aan. Neem even contact op met Delta om te vragen welke documenten hiervoor precies nodig zijn.
    Is zo'n cdc formulier verplicht.? Wij vliegen met Delta maar ben dat nog niet tegen gekomen.
  • Is zo'n cdc formulier verplicht.? Wij vliegen met Delta maar ben dat nog niet tegen gekomen.

    Of dat nu nog steeds verplicht is, durf ik niet te zeggen, aangezien het document geldig was t/m 31 december 2022. Als de check-in van Delta daar niets over meldt, dan is het niet nodig.
  • Wij vlogen niet met Delta maar met AA, kreeg paar dagen vooraf email over wat we moesten invullen.
    En kon ook de qr codes invoegen in de verifly app.
    Dit was afgelopen november.
    Weet niet of je nog steeds corona gegevens moet invullen.
    Die info kan je ook vinden op buitenlandse zaken.
  • De jaarlijkse aanbieding voor WDW komt er weer aan volgens VirginHolidays:

    "
    Book a stay in one of the participating Disney Resort hotels and a Disney 14-Day Magic Ticket by 6th July 2023, and you’ll get up to $2,100 Dining & Merchandise credit on a two-week stay in August and September, or up to $1,200 credit on a two-week stay on selected dates from January to December, and a Disney 14-Day Magic Ticket for the price of 7 days. What’s more, you’ll receive a Disney Gift Card worth up to $200 per booking for selected packages.

    So if you’re dreaming of your next big family adventure, this is it. That’s the power of magic.


    AVAILABLE TO BOOK FROM 20th APRIL 2023!
    "
  • Dat klopt, @Edwin21 , al zijn de exacte details nog niet beschikbaar. De "Free Dining" aanbieding voor aankomsten in 2024 kan vanaf 20 april 2023 hier worden geboekt: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-credit
  • Lars zei:

    Dat klopt, @Edwin21 , al zijn de exacte details nog niet beschikbaar. De "Free Dining" aanbieding voor aankomsten in 2024 kan vanaf 20 april 2023 hier worden geboekt: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-credit

    Is al duidelijk of dit alleen voor 14 nachten verblijf is of dat het ook bij minder nachten pro rata geldt? Ik kan mij dit niet meer herinneren van de vorige actie :-) . Wij willen voor de meivakantie kijken, maar 14 nachten is dan eigenlijk net wat veel. Wel heel fijn dat deze aanbieding er weer is. Free dining is uiteraard helemaal een super actie, maar ik ben bang dat die niet meer gaat komen..
  • Is al duidelijk of dit alleen voor 14 nachten verblijf is of dat het ook bij minder nachten pro rata geldt? Ik kan mij dit niet meer herinneren van de vorige actie :-) . Wij willen voor de meivakantie kijken, maar 14 nachten is dan eigenlijk net wat veel. Wel heel fijn dat deze aanbieding er weer is. Free dining is uiteraard helemaal een super actie, maar ik ben bang dat die niet meer gaat komen..

    De aanbieding is geldig vanaf 5 nachten pro rata, maar het maximale voordeel ontvang je alleen bij een verblijf van 14 dagen in bepaalde hotels. In feite is dit "Free Dining" alleen nu met credits in plaats van het Dining Plan. Deze credits kunnen overal gebruikt worden, ook in de signature restaurants en restaurants met Disney figuren; met het Dining Plan was dat alleen voor bepaalde levels mogelijk. De credits kunnen ook in winkels worden gebruikt voor merchandise. Flexibeler dus.
  • Hoi hoi!
    Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het moet doen met mijn telefoon? Wij hebben een auto gehuurd, en nu zitten we net te bedenken hoe we het gaan doen met navigeren naar hotel. Hier doen we natuurlijk alles met.google.maps, maar daar..?
  • Hoi hoi!
    Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het moet doen met mijn telefoon? Wij hebben een auto gehuurd, en nu zitten we net te bedenken hoe we het gaan doen met navigeren naar hotel. Hier doen we natuurlijk alles met.google.maps, maar daar..?

    Wij hebben een amerikaanse simkaart gekocht in Nederland van 10 gb bij airporttelecom. Dan heb je voldoende data om te navigeren en ook voor evt internet in de parken als de wifi wat slecht is.
Log In of Registreer om te reageren.