Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

12526283031

Reacties

  • Geen vraag over de kaarten, maar een vraag over wat te doen ivm de stakingen. bericht van mn schoonzusje: HELP!
    Wie van de Disney fanaten kan er iets zinnigs zeggen over het volgende....
    Maandag en dinsdag zou ik gaan met Mila, Aiden en Yent....(zondag komen we aan in het hotel).
    Waar doen we goed aan? Hoe groot is de kans dat dit dan ook zo ver komt? Zaterdag weer protest en ze verwachten nog meer gekte!!
    Met 3 prikkelgevoelige kinderen is dit echt geen optie...
    Iemand tips? Gewoon annuleren?
  • tess81 zei:

    Geen vraag over de kaarten, maar een vraag over wat te doen ivm de stakingen. bericht van mn schoonzusje: HELP!
    Wie van de Disney fanaten kan er iets zinnigs zeggen over het volgende....
    Maandag en dinsdag zou ik gaan met Mila, Aiden en Yent....(zondag komen we aan in het hotel).
    Waar doen we goed aan? Hoe groot is de kans dat dit dan ook zo ver komt? Zaterdag weer protest en ze verwachten nog meer gekte!!
    Met 3 prikkelgevoelige kinderen is dit echt geen optie...
    Iemand tips? Gewoon annuleren?

    Er zijn stakingen voor zaterdag gepland, maar momenteel niets voor de dagen daarna. Nu zijn er ook een paar dagen zonder stakingen. Met name entertainment heeft er last van, maar verder zijn de parken normaal geopend. De prikkel van een marcherende groep cast members door Main Street is niet veel anders dan een parade die door het park heen gaat, maar dat zul je uiteraard voor jullie zelf moeten bepalen of dat acceptabel is of niet.
  • Weet iemand of het mogelijk is om bij de avondshow in het priority vak te komen zonder priority kaart maar met een easy access kaart?

    Tot voor ons laatste bezoek kreeg ik altijd een groene kaart op basis van mijn visuele beperking. Met het nieuwe systeem kreeg ik bij ons laatste bezoek een easy access kaart ipv priority kaart. De voornaamste reden voor het aanvragen van een kaart voor mij zijn de goede plekken bij shows, omdat ik anders simpelweg de helft mis.

    Ik heb echter geen vorm van uitkering waardoor ik voor het huidige systeem in aanmerking kom.

    Bij ons afgelopen bezoek zijn wij vanaf 21:30 op en neer geweest tussen city hall en het kasteel om duidelijkheid te krijgen en uiteindelijk mocht ik om 22:50 met één andere persoon het priority vak in voor de avondshow. Dit was echter een grote uitzondering doordat het wat rustiger was en zou hierna echt niet meer mogen. Helaas waren de beste plekken weg. Toen we er om 21:30 waren, was er nog alle plek.

    Jammer dat we hierdoor een aantal uur kwijt zijn geweest en dat er in de toekomst waarschijnlijk geen oplossing is.
  • Weet iemand of het mogelijk is om bij de avondshow in het priority vak te komen zonder priority kaart maar met een easy access kaart?

    Tot voor ons laatste bezoek kreeg ik altijd een groene kaart op basis van mijn visuele beperking. Met het nieuwe systeem kreeg ik bij ons laatste bezoek een easy access kaart ipv priority kaart. De voornaamste reden voor het aanvragen van een kaart voor mij zijn de goede plekken bij shows, omdat ik anders simpelweg de helft mis.

    Ik heb echter geen vorm van uitkering waardoor ik voor het huidige systeem in aanmerking kom.

    Bij ons afgelopen bezoek zijn wij vanaf 21:30 op en neer geweest tussen city hall en het kasteel om duidelijkheid te krijgen en uiteindelijk mocht ik om 22:50 met één andere persoon het priority vak in voor de avondshow. Dit was echter een grote uitzondering doordat het wat rustiger was en zou hierna echt niet meer mogen. Helaas waren de beste plekken weg. Toen we er om 21:30 waren, was er nog alle plek.

    Jammer dat we hierdoor een aantal uur kwijt zijn geweest en dat er in de toekomst waarschijnlijk geen oplossing is.

    Volgens de regels heeft een EAC geen toegang tot de gereserveerde plekken voor shows en parades ben ik bang
  • Na een aantal keer mailcontact gehad te hebben. Helaas te horen gekregen dat ze niks kunnen doen en dat mensen met een visuele beperking pech hebben en het maar moeten uitzoeken. Niet hun probleem.
  • Na een aantal keer mailcontact gehad te hebben. Helaas te horen gekregen dat ze niks kunnen doen en dat mensen met een visuele beperking pech hebben en het maar moeten uitzoeken. Niet hun probleem.

    Misschien proberen een Access Card te regelen in het Verenigd Koninkrijk? Kost £15 en is 3 jaar geldig, en geeft recht op een Priority Card.
  • CarmenV zei:

    Na een aantal keer mailcontact gehad te hebben. Helaas te horen gekregen dat ze niks kunnen doen en dat mensen met een visuele beperking pech hebben en het maar moeten uitzoeken. Niet hun probleem.

    Misschien proberen een Access Card te regelen in het Verenigd Koninkrijk? Kost £15 en is 3 jaar geldig, en geeft recht op een Priority Card.
    Je moet bewijs leveren dat je in Verenigd Koninkrijk woont, vooraleer je hiermee een priority card krijgt. Deze kaart wordt niet aanvaard als je andere nationaliteit hebt. Wat ik eigenlijk ook weer schandalig vind van disney. Als je in Nederland woont en je bent slechtziend krijg je easy access, als je in Engeland woont en je bent slechtziend dan krijg je priority 😥
  • Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.
  • Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.

    Ja je kan uit gelijk welk land de kaart aanvragen maar het is disney die de kaart alleen aanvaard als je in Engeland woont blijkbaar. Een vriendin van mij had deze ook aangevraagd en gekregen maar aangezien ze bij de aanvraag bij disney ook haar identiteitskaart moest laten zien, hebben ze het niet aanvaard omdat ze geen Engels paspoort had, dat is de info die me ze gegeven heeft. Maar als jij in Engeland woont is dat geen probleem
  • Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.

    Ja je kan uit gelijk welk land de kaart aanvragen maar het is disney die de kaart alleen aanvaard als je in Engeland woont blijkbaar. Een vriendin van mij had deze ook aangevraagd en gekregen maar aangezien ze bij de aanvraag bij disney ook haar identiteitskaart moest laten zien, hebben ze het niet aanvaard omdat ze geen Engels paspoort had, dat is de info die me ze gegeven heeft. Maar als jij in Engeland woont is dat geen probleem
    ughh dat is wel echt vervelend! Ik stelde het voor omdat iemand uit Zweden vast zat en daar was het mee gelukt. Maar misschien zijn ze wat strenger geworden. (Voor de Access Card zelf mogen ze van mij ook wel iets strenger worden, maar dat is een andere discussie, haha!)
  • CarmenV zei:

    Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.

    Ja je kan uit gelijk welk land de kaart aanvragen maar het is disney die de kaart alleen aanvaard als je in Engeland woont blijkbaar. Een vriendin van mij had deze ook aangevraagd en gekregen maar aangezien ze bij de aanvraag bij disney ook haar identiteitskaart moest laten zien, hebben ze het niet aanvaard omdat ze geen Engels paspoort had, dat is de info die me ze gegeven heeft. Maar als jij in Engeland woont is dat geen probleem
    ughh dat is wel echt vervelend! Ik stelde het voor omdat iemand uit Zweden vast zat en daar was het mee gelukt. Maar misschien zijn ze wat strenger geworden. (Voor de Access Card zelf mogen ze van mij ook wel iets strenger worden, maar dat is een andere discussie, haha!)
    Misschien dat het ook afhankelijk is van wie er voor jou zit. Maar inderdaad als de kaarten zo vlot te verkrijgen zijn, gaan er weer heel veel mensen van profiteren en dan zien ze die aantallen bij disney ook stijgen natuurlijk en dan worden ze strenger, tot het weer overloopt en ze nog strengere voorwaarden gaan hanteren zoals vorige keer. En waarom nu niet dezelfde maatregelen voor alle landen? .Nu zit er echt wel een groot verschil tussen
  • CarmenV zei:

    Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.

    Ja je kan uit gelijk welk land de kaart aanvragen maar het is disney die de kaart alleen aanvaard als je in Engeland woont blijkbaar. Een vriendin van mij had deze ook aangevraagd en gekregen maar aangezien ze bij de aanvraag bij disney ook haar identiteitskaart moest laten zien, hebben ze het niet aanvaard omdat ze geen Engels paspoort had, dat is de info die me ze gegeven heeft. Maar als jij in Engeland woont is dat geen probleem
    ughh dat is wel echt vervelend! Ik stelde het voor omdat iemand uit Zweden vast zat en daar was het mee gelukt. Maar misschien zijn ze wat strenger geworden. (Voor de Access Card zelf mogen ze van mij ook wel iets strenger worden, maar dat is een andere discussie, haha!)
    Misschien dat het ook afhankelijk is van wie er voor jou zit. Maar inderdaad als de kaarten zo vlot te verkrijgen zijn, gaan er weer heel veel mensen van profiteren en dan zien ze die aantallen bij disney ook stijgen natuurlijk en dan worden ze strenger, tot het weer overloopt en ze nog strengere voorwaarden gaan hanteren zoals vorige keer. En waarom nu niet dezelfde maatregelen voor alle landen? .Nu zit er echt wel een groot verschil tussen
    Ik denk dat op zich het systeem enorm vooruit gegaan is, maar dat het niet perfect is. Sommige landen hebben amper iets waar ze iets mee kunnen (zoals Zweden), terwijl een UK bijvoorbeeld 3 verschillende kaarten op de lijst heeft staan waarvan twee niet eens geweldig betrouwbaar zijn. Maar dat het apart getrokken wordt vind ik persoonlijk super, want die doktersbriefjes waren best lastig aangezien artsen dat hier in Nederland officieel helemaal niet mogen doen, en wij in Nederland nog steeds de European Disability Card niet hebben (en daar waarschijnlijk ook weer enorm strenge eisen aan zouden zitten waardoor nog meer mensen achter het net vissen).

    Maar wat ze toelaten per land zouden ze wel meer aan mogen werken in mijn ogen.
  • Maar toch kan je je land veranderen als je de kaart wilt aanvragen.

    Wij wonen in Engeland, en hadden ook aan deze kaart gedacht mocht mijn vriend geen correcte brief krijgen (of als ze weer 35€ gingen vragen om 2 zinnetjes te typen) van de NHS om mee te nemen naar Disney.

    Ja je kan uit gelijk welk land de kaart aanvragen maar het is disney die de kaart alleen aanvaard als je in Engeland woont blijkbaar. Een vriendin van mij had deze ook aangevraagd en gekregen maar aangezien ze bij de aanvraag bij disney ook haar identiteitskaart moest laten zien, hebben ze het niet aanvaard omdat ze geen Engels paspoort had, dat is de info die me ze gegeven heeft. Maar als jij in Engeland woont is dat geen probleem
    Mijn vriend moest inderdaad ook zijn paspoort laten zien. Maar als dat ook was om te zien dat hij Brits is, weet ik niet, ik ging er vanuit dat dit eerder was om zijn naam te controleren met de naam die op de NHS brief stond.
  • Een vraag. Wij gaan binnenkort naar Disneyland Parijs. Onze oudste dochter van 10 heeft Downsyndroom. Vooral lang staan kost haar veel energie. Nu las ik iets over aanvraag doen voor een priority card. Maar alle bewijsstukken die geaccepteerd worden zijn niet voor haar van toepassing omdat ze een kind is. Dus geen gehandicapten (parkeer)kaart, Wia enz. Is erg gericht op volwassenen. Ik heb alleen een Engelse doktersverklaring van haar kinderarts maar ik kan dat niet aanleveren voor deze priority card (de online aanvraag kan alleen met de bewijsstukken die daar op staan). Wat kan ik doen? Ik vind het nu al ingewikkeld en vermoeiend om uit te zoeken! Hopelijk heeft er iemand een tip.
  • EllenV zei:

    Een vraag. Wij gaan binnenkort naar Disneyland Parijs. Onze oudste dochter van 10 heeft Downsyndroom. Vooral lang staan kost haar veel energie. Nu las ik iets over aanvraag doen voor een priority card. Maar alle bewijsstukken die geaccepteerd worden zijn niet voor haar van toepassing omdat ze een kind is. Dus geen gehandicapten (parkeer)kaart, Wia enz. Is erg gericht op volwassenen. Ik heb alleen een Engelse doktersverklaring van haar kinderarts maar ik kan dat niet aanleveren voor deze priority card (de online aanvraag kan alleen met de bewijsstukken die daar op staan). Wat kan ik doen? Ik vind het nu al ingewikkeld en vermoeiend om uit te zoeken! Hopelijk heeft er iemand een tip.

    Ik zou hiervoor toch even persoonlijk contact opnemen met disney en vragen wat je best kan doen.. Misschien krijg je dan wel een easy access kaart en dat is al heel handig in jouw situatie. Voor priority hanteren ze stricte regels maar easy access minder dus zeker het proberen waard
  • Ook voor Easy Access Card zijn ze streng tegenwoordig; staat het niet op de lijst, dan heb je pech. Maar kan me niet voorstellen dat Down Syndroom nergens onder valt op die lijst, dus zou er zeker naar kijken!
  • EllenV zei:

    Een vraag. Wij gaan binnenkort naar Disneyland Parijs. Onze oudste dochter van 10 heeft Downsyndroom. Vooral lang staan kost haar veel energie. Nu las ik iets over aanvraag doen voor een priority card. Maar alle bewijsstukken die geaccepteerd worden zijn niet voor haar van toepassing omdat ze een kind is. Dus geen gehandicapten (parkeer)kaart, Wia enz. Is erg gericht op volwassenen. Ik heb alleen een Engelse doktersverklaring van haar kinderarts maar ik kan dat niet aanleveren voor deze priority card (de online aanvraag kan alleen met de bewijsstukken die daar op staan). Wat kan ik doen? Ik vind het nu al ingewikkeld en vermoeiend om uit te zoeken! Hopelijk heeft er iemand een tip.

    Ik zou hiervoor toch even persoonlijk contact opnemen met disney en vragen wat je best kan doen.. Misschien krijg je dan wel een easy access kaart en dat is al heel handig in jouw situatie. Voor priority hanteren ze stricte regels maar easy access minder dus zeker het proberen waard
    Dankjewel! Ik ga kijken of ik iets kan regelen!
  • CarmenV zei:

    Ook voor Easy Access Card zijn ze streng tegenwoordig; staat het niet op de lijst, dan heb je pech. Maar kan me niet voorstellen dat Down Syndroom nergens onder valt op die lijst, dus zou er zeker naar kijken!

    Dankje! Is echt bizar, want er bestaat een lijst met allerlei aandoeningen of chronische ziektes op de Disney site maar Downsyndroom staat er niet op. Heel bijzonder! Ik ga kijken wat ik kan regelen.
  • juli 2023 aangepast
    EllenV zei:

    CarmenV zei:

    Ook voor Easy Access Card zijn ze streng tegenwoordig; staat het niet op de lijst, dan heb je pech. Maar kan me niet voorstellen dat Down Syndroom nergens onder valt op die lijst, dus zou er zeker naar kijken!

    Dankje! Is echt bizar, want er bestaat een lijst met allerlei aandoeningen of chronische ziektes op de Disney site maar Downsyndroom staat er niet op. Heel bijzonder! Ik ga kijken wat ik kan regelen.
    Ik heb de lijst net ook maar eens opgezocht na problemen bij ons vorige bezoek. En kom er nu pas achter dat mijn beperking er ook niet opstaat, maar het verkrijgen van een easy access kaart ging eigenlijk zonder problemen en vragen. Misschien hielp het wel dat ik een groene kaart bijhad van het oude systeem.

    Dus het is zeker wel mogelijk, waarschijnlijk wel afhankelijk van wie je treft.
  • EllenV zei:

    CarmenV zei:

    Ook voor Easy Access Card zijn ze streng tegenwoordig; staat het niet op de lijst, dan heb je pech. Maar kan me niet voorstellen dat Down Syndroom nergens onder valt op die lijst, dus zou er zeker naar kijken!

    Dankje! Is echt bizar, want er bestaat een lijst met allerlei aandoeningen of chronische ziektes op de Disney site maar Downsyndroom staat er niet op. Heel bijzonder! Ik ga kijken wat ik kan regelen.
    Ik heb de lijst net ook maar eens opgezocht na problemen bij ons vorige bezoek. En kom er nu pas achter dat mijn beperking er ook niet opstaat, maar het verkrijgen van een easy access kaart ging eigenlijk zonder problemen en vragen. Misschien hielp het wel dat ik een groene kaart bijhad van het oude systeem.

    Dus het is zeker wel mogelijk, waarschijnlijk wel afhankelijk van wie je treft.
    Dankje! Ik ga morgen de klantenservice maar eens bellen om te vragen wat er mogelijk is.
  • Ik ga voor je duimen!
  • Weet er iemand wat de verschillen tussen de verschillende kleuren priority kaart zijn?
  • Weet er iemand wat de verschillen tussen de verschillende kleuren priority kaart zijn?

    Volgens mij is het dit:

    Green (total autonomy)
    Grey (Guest is not autonomous and cannot transfer) with several increments in between:
    Purple (autonomous Guest with reduced mobility)
    Orange (Guest without a wheelchair but with difficulties to evacuate an Attraction)
    Sky Blue (non autonomous Guest with mobility difficulties)
  • We gaan dit jaar weer na 3 jaar naar Disneyland. Ik zie dat de gratis tickets voor de begeleider er niet meer zijn, maar nu 25% korting op de ticket is geworden. Nu zien we dat een jaarkaart (bronze) goedkoper voor ons is. Is die 25% korting voor de jaarkaart ook voor de begeleider of alleen voor degene met beperking?
  • We gaan dit jaar weer na 3 jaar naar Disneyland. Ik zie dat de gratis tickets voor de begeleider er niet meer zijn, maar nu 25% korting op de ticket is geworden. Nu zien we dat een jaarkaart (bronze) goedkoper voor ons is. Is die 25% korting voor de jaarkaart ook voor de begeleider of alleen voor degene met beperking?

    Dat is op dit moment nog onduidelijk. Voor nu zijn de nieuwe jaarkaarten alleen beschikbaar voor bestaande jaarkaarthouders die kunnen verlengen of willen upgraden. Als de reguliere verkoop start weten we hopelijk meer.
  • We gaan dit jaar weer na 3 jaar naar Disneyland. Ik zie dat de gratis tickets voor de begeleider er niet meer zijn, maar nu 25% korting op de ticket is geworden. Nu zien we dat een jaarkaart (bronze) goedkoper voor ons is. Is die 25% korting voor de jaarkaart ook voor de begeleider of alleen voor degene met beperking?

    Voor zover ik weet blijft het hetzelfde, dus voor allebei, maar houd er rekening mee dat
    1) niet jaarpashouders kunnen nog geen nieuwe jaarkaarten kopen
    en
    2) tijdens je eerste bezoek kun je niet 2 dagen achter elkaar plannen met brons. Dag 2 kun je pas boeken als je bent ingescand op dag 1 of na middernacht (ligt aan hoe het systeem zich voelt die dag).
  • Bedankt voor jullie antwoorden! Ja ik had al even gechat met medewerker disney over Bronze en die zei ook dat je nadat je 1e keer het park in bent gekomen met je bronze jaarkaart dat je daarna pas kan boeken voor de volgende dagen.
    Ik hoop dat snel bekend wordt wanneer iedereen jaarkaarten mag kopen. Tot die tijd wacht ik nog even met boeken.
  • Bedankt voor jullie antwoorden! Ja ik had al even gechat met medewerker disney over Bronze en die zei ook dat je nadat je 1e keer het park in bent gekomen met je bronze jaarkaart dat je daarna pas kan boeken voor de volgende dagen.
    Ik hoop dat snel bekend wordt wanneer iedereen jaarkaarten mag kopen. Tot die tijd wacht ik nog even met boeken.

    vergeet ook niet goed te kijken naar de blockdagen, want er zitten bijna geen weekenden en vakanties bij.
  • Ja, dat klopt. Ik heb nog gechat met disney via hun engelstalige site (dan is chat wel beschikbaar) en ook voor de nieuwe jaarkaarten zei die dat de korting geldt voor de begeleider ook. Als dat zo is, dan is zilver prima te betalen dus dan gaan we daarvoor. :)
  • Wij gaan maandag naar DLP voor 3 dagen, mijn man, ik en 2 kids. Nu kan ik ivm reumatische klachten niet de hele dag lopen en heb ik een rolstoel. Ik heb via het UWV deze week een brief gekregen waarin staat dat ik 100% ben afgekeurd. Ik heb deze in het Engels vertaald, dit deed het UWV namelijk niet.
    Mijn vraag is of dit voldoende is voor een Priority card?
Log In of Registreer om te reageren.