Parkeren (auto/camper)

24567

Reacties


  • BB72 zei:


    Wij staan op een camping buiten Parijs en gaan met eigen vervoer naar Disney.I.v.m. gezondheidsredenen is de hele dag in Disney te lang.Is het mogelijk om tussendoor het terrein te verlaten,te rusten en bijv. in de namiddag/avond weer terug te komen met dezelfde kaarten (toegang en parkeren)?

    Met je dagkaarten/abbonementen kun je de hele dag de parken in en uit lopen.
    dat is geen probleem.
    veel plezier :-)
    Weet trouwens niet hoe het met parkeren zit maar dat zal Lars ongetwijfeld weten :-)
  • BB72 zei:


    Wij staan op een camping buiten Parijs en gaan met eigen vervoer naar Disney.I.v.m. gezondheidsredenen is de hele dag in Disney te lang.Is het mogelijk om tussendoor het terrein te verlaten,te rusten en bijv. in de namiddag/avond weer terug te komen met dezelfde kaarten (toegang en parkeren)?

    Hoi BB72,
    Het is mij helaas niet bekend of het mogelijk is om het parkeerterrein te verlaten en dezelfde dag weer terug te keren met het reeds betaalde ticket. Wellicht een optie om in de buurt van het resort te verblijven (hotels met shuttlebussen of langs de RER) om je zo toch even terug te kunnen trekken en later weer naar de parken te kunnen? Met een jaarkaart (Fantasy of Dream) heb je altijd gratis toegang tot de parkeerplaats. Als jullie minimaal 2 keer per jaar naar Disney gaan, is een jaarkaart zeer aan te bevelen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    We zijn vandaag teruggekomen van 5 dagen DLP, ik heb een nieuwtje voor je.
    Het parkeren bij het Vinci Park Disney Village is voor jaarkaart houders, met ingang van 1 mei 2014, tegen
    een gereduceerd tarief van 2,50 voor een hele dag. Het enige wat je dient te doen is met je
    jaarkaart en je parkeerkaart naar de service balie te gaan, hier wordt je parkeerkaart gewijzigd naar
    het bedrag van 2,50. Let op! Dit moet je uiteraard wel doen bij aankomst.
    Ik weet niet of dit een tijdelijke actie is. Het hing namelijk aangeplakt op een betaalautomaat.
    Gr. Ilse
  • ilsuh zei:


    Hoi Lars,
    We zijn vandaag teruggekomen van 5 dagen DLP, ik heb een nieuwtje voor je.
    Het parkeren bij het Vinci Park Disney Village is voor jaarkaart houders, met ingang van 1 mei 2014, tegen
    een gereduceerd tarief van 2,50 voor een hele dag. Het enige wat je dient te doen is met je
    jaarkaart en je parkeerkaart naar de service balie te gaan, hier wordt je parkeerkaart gewijzigd naar
    het bedrag van 2,50. Let op! Dit moet je uiteraard wel doen bij aankomst.
    Ik weet niet of dit een tijdelijke actie is. Het hing namelijk aangeplakt op een betaalautomaat.
    Gr. Ilse

    Dank voor de feedback, Ilse! De actie staat niet meer expliciet bij het overzicht van jaarkaartaanbiedingen, maar fijn om te horen dat er nog altijd een mooi voordeel is bij de parkeergarage van Disney Village.
    Groetjes,
    Lars
  • Ben ook nieuwsgierig hoe ik het beste met de camper op pad kan. Hoe kan ik op de parkeerplaats blijven overnachten? Moet ik dit van te voren aangeven?? En zijn er alleen douches en wc aanwezig?
    En welke andere camper plaatsen zijn er in de buurt?
    Bedankt alvast voor de info :)
  • cindiep zei:


    Ben ook nieuwsgierig hoe ik het beste met de camper op pad kan. Hoe kan ik op de parkeerplaats blijven overnachten? Moet ik dit van te voren aangeven?? En zijn er alleen douches en wc aanwezig?
    En welke andere camper plaatsen zijn er in de buurt?
    Bedankt alvast voor de info :)

    Hoi cindiep,
    Je kunt met de camper parkeren op de grote parkeerplaats van Disney en hier ook overnachten, maar er zijn geen voorzieningen aanwezig (geen stroom, geen water, geen douches, geen wc's; enkel parkeren). Op 20 minuten rijden van Disneyland ligt Camping Le Soleil de Crécy, wellicht dat campers hier ook terecht kunnen, inclusief voorzieningen. Klik hier voor meer informatie over deze camping.
    Groetjes,
    Lars
  • Oké dan Lars hartstikke bedankt boor deze opheldering! :) de camping die jij aangaf heeft inderdaad camper plaatsen, dus dat gaat hem worden!
  • Hoi Lars en anderen,
    Wij hebben ervaring met de camperplaatsen op het camperterrein bij DLP en overnachten daar altijd veilig en slapen dus prettig.
    Maar inderdaad vinden ook wij het jammer dat er niet meer faciliteiten zijn. Daarentegen is het geen camping en heb je als het goed
    is meestal in je camper een toilet en zelfs een douche bij je. Maar toch zouden we ook wel eens op een camping dichtbij DLP willen staan
    ivm de kinderen. Nu is mijn vraag of er iemand weet of je ook vanaf de campings makkelijk met openbaar vervoer of shuttlebusjes naar het park kunt? Dit zou wel makkelijk zijn zodat we de camper op de camping kunnen laten staan en niet steeds onze hele boel in en uit de camper
    hoeven sjouwen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en zou die met ons willen delen!
    Alvast bedankt!
    Greetz Femke
  • Femke zei:


    Hoi Lars en anderen,
    Wij hebben ervaring met de camperplaatsen op het camperterrein bij DLP en overnachten daar altijd veilig en slapen dus prettig.
    Maar inderdaad vinden ook wij het jammer dat er niet meer faciliteiten zijn. Daarentegen is het geen camping en heb je als het goed
    is meestal in je camper een toilet en zelfs een douche bij je. Maar toch zouden we ook wel eens op een camping dichtbij DLP willen staan
    ivm de kinderen. Nu is mijn vraag of er iemand weet of je ook vanaf de campings makkelijk met openbaar vervoer of shuttlebusjes naar het park kunt? Dit zou wel makkelijk zijn zodat we de camper op de camping kunnen laten staan en niet steeds onze hele boel in en uit de camper
    hoeven sjouwen. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en zou die met ons willen delen!
    Alvast bedankt!
    Greetz Femke

    Hoi Femke,
    Camping Le Soleil de Crécy, op 20 minuten rijden van Disneyland Parijs, beschikt over een speciale pendeldienst naar Disneyland Parijs. Klik hier voor meer informatie over deze camping.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Nadat wij vaak sochtends vroeg vertekken richting parijs willen we dit keer eens op zondag avond vertrekken (met camper) om de nacht door te brengen op de camperparkeerplaats, zodat we de volgende ochtend op tijd naar binnen kunnen.
    Kan iemand me misschien vertellen tot hoelaat je (met camper) de parkeerplaats kunt betreden? Of is dit 24 uur per dag?
    Alvast bedankt!
  • Hey, ik ga van 25 november t/m 29 november naar Disney en ik heb een fantasy jaarkaart. Weet iemand of de Vinci parking nog steeds een korting geeft aan jaarkaarthouders? Ik vond dat namelijk zo prettig parkeren daar.
  • Hoi RogerM,
    de laatste keer dat wij er waren (augustus) was dat wel zo. Als je maar niet vergeet om je kaart meteen na binnenkomst te laten afstempelen (dat wisten wij nl. de eerste keer niet).
  • Misschien dat je me dan ook antwoord kunt geven op de volgende vraag: ik heb al tijdelijke jaarkaarten (papieren) krijg je daar ook al korting mee?
  • Dat denk ik eigenlijk niet. Ik denk niet dat ze die als zodanig (h)erkennen.
  • Is deze actie nog steeds geldig voor jaarkaarthouders? De eerste dag dat wij er zijn hebben we alleen nog de vouchers voor de jaarkaarten. Gaan ze daar ook mee accoord? Mits die actie nog loopt uiteraard.
  • Hoi Juul,
    of de actie momenteel nog geldig is weet ik niet, maar ik zou er niet van uit gaan dat je met je voucher er ook gebruik van kunt maken. Ik denk dat je echt een daadwerkelijke jaarkaart moet hebben.
  • 3 welen geleden was de actie nog steeds geldig. Helaas krijg je echt alleen deze korting als je de definitieve jaarkaarten hebt gehaald. (Je zou ook even naar buiten kunnen rijden en opnieuw parkeren.)
  • Oke, Hugo en Roger. Bedankt voor jullie antwoord! Het maximale dagtarief is nog altijd minder dan de 15 euro voor de Disney parking. Dus ik ga de eerste dag sowieso naar de Village.
  • Is het mogelijk om op 1 januari wel gebruik te maken van het Gratis parkeren bij DLP ?
    (wij hebben een Fantasy kaart, dus hebben op 1 januari een blokdag, maar zouden dan wel graag naar de Disney Villiage gaan om te ontbijten voordat we terugrijden naar huis).
  • JennyL zei:


    Is het mogelijk om op 1 januari wel gebruik te maken van het Gratis parkeren bij DLP ?
    (wij hebben een Fantasy kaart, dus hebben op 1 januari een blokdag, maar zouden dan wel graag naar de Disney Villiage gaan om te ontbijten voordat we terugrijden naar huis).

    Hoi JennyL,
    Parkeren is het hele jaar door gratis voor Fantasy en Dream jaarkaarthouders, ook op blockdagen. Die gelden alleen voor toegang tot de Disney parken.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Allereerst complimenten voor de site! Erg veel heldere info!
    Maar da's ook meteen mijn probleem...Wink ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met een jaarkaart gratis kan parkeren bij Disney? We willen waarschijnlijk as zomer naar een camping zo'n 80 km onder DLP en zouden dan graag meerdere dagen DLP willen bezoeken. Klopt mijn herinnering? En geldt dat voor zowel de fantasy als ook de dreampas?
    Ik hoor het graag!
    Groetjes en alvast 'unne gooje roetsj' voor 2015!
    Mildred

  • Hallo,
    Allereerst complimenten voor de site! Erg veel heldere info!
    Maar da's ook meteen mijn probleem...Wink ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met een jaarkaart gratis kan parkeren bij Disney? We willen waarschijnlijk as zomer naar een camping zo'n 80 km onder DLP en zouden dan graag meerdere dagen DLP willen bezoeken. Klopt mijn herinnering? En geldt dat voor zowel de fantasy als ook de dreampas?
    Ik hoor het graag!
    Groetjes en alvast 'unne gooje roetsj' voor 2015!
    Mildred

    Hoi Milfred,
    Dank voor de complimenten!
    Met een Fantasy en Dream jaarkaart kun je inderdaad gratis parkeren op de grote parkeerplaats van Disney (staat vermeld bij de voordelen op onze Jaarkaarten-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/). Alleen op de dag van aanschaf is deze service niet geldig. Jullie ook 'unne gooje roetsj' en een magisch 2015 gewenst!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Vorig jaar kon je met een jaarkaart voor 2.5 euro een hele dag perkeren in de Vinci Parkeergarage.
    Weet iemand of dit nog steeds kan?
    Alvast bedankt,

  • Hallo,
    Vorig jaar kon je met een jaarkaart voor 2.5 euro een hele dag perkeren in de Vinci Parkeergarage.
    Weet iemand of dit nog steeds kan?
    Alvast bedankt,

    Hoi nieuweling,
    Dat is inderdaad nog steeds mogelijk. Alleen geldig met een definitieve jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je snelle reactieCool
  • Net terug en let op, je krijgt GEEN korting als je zondag parkeert bij de VInci parkeergarage.

  • Net terug en let op, je krijgt GEEN korting als je zondag parkeert bij de VInci parkeergarage.

    Dank voor de feedback, nieuweling! Goed om te weten.
  • Dag lezers,
    Ik las op een aantal sites dat de afstand van de parkeerplaats van DLP naar de ingang van de parken erg lang is. Ik lees in sommige berichten dat dit 30 minuten lopen is. Iemand schrijft zelf dat het 1 1/2 uur duurde vanaf parkeren totdat ze in het park waren.
    Wij willen graag een verblijf boeken. Omdat we een gezin van 5 personen zijn denken we aan Davy Crockett Ranch. Maar nu ik dit zo lees twijfel ik hierover, aangezien we dan aangewezen zijn op eigen vervoer om het park te bezoeken.
    Wie heeft ervaring met parkeren op de parkeerplaats van DLP en de wandelafstand naar de parken?
    Alvast hartelijk dank voor je reactie!
  • Hoi mama van 3,
    De parkeerplaats van DLP ligt op ca. 1,3 km van de tassencontrole, gemeten vanaf het uiterste puntje van de parkeerplaats met Google Maps. Ongeveer de helft daarvan kun je gebruik maken van lopende banden zoals op Schiphol. Reken dus op maximaal 10 minuten lopen tot de tassencontrole.
    Let wel: als het druk is kan het zijn dat je wel een tijdje moet wachten bij de tassencontrole.
    Tip: probeer de tassen zoveel mogelijk aan één iemand te geven zodat de rest via de ingang "zonder tassen" meteen kan doorlopen. Dan hoeft er maar één iemand in die rij te staan.
    Na de tassencontrole kies je naar welk park je gaat. Ook daar kan het zijn dat je even in de rij moet staan om via de poortjes het park daadwerkelijk in te gaan.
    Een alternatief voor de parkeerplaats is de parkeergarage bij Disney Village. Je maakt dan gebruik van een andere locatie voor tassencontrole die meestal minder druk is.
    Afsluitend: we zijn inmiddels (opgeteld over meerdere periodes) al minstens 60 dagen met de auto naar DLP geweest, met verblijven in Davy Crockett of hotels of appartementen in de buurt. Soms waren we om 08:00 uur op de parkeerplaats, soms pas om 11:00 uur, in de zomervakantie, Kerstvakantie maar ook half maart of begin oktober. We hebben nog nooit meegemaakt dat we niet op de grote parkeerplaats konden staan. Op niet meer dan 5 van die dagen stonden we op de achterste helft van het parkeerterrein. We hebben er nog nooit langer dan een minuut of 20 over gedaan van de parkeerplaats tot in het park van onze keuze (dus inclusief lopen, tassencontrole, lopen en toegangscontrole).
    Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en alvast heel veel Disneyplezier!
  • Hugo zei:


    Hoi mama van 3,
    De parkeerplaats van DLP ligt op ca. 1,3 km van de tassencontrole, gemeten vanaf het uiterste puntje van de parkeerplaats met Google Maps. Ongeveer de helft daarvan kun je gebruik maken van lopende banden zoals op Schiphol. Reken dus op maximaal 10 minuten lopen tot de tassencontrole.
    Let wel: als het druk is kan het zijn dat je wel een tijdje moet wachten bij de tassencontrole.
    Tip: probeer de tassen zoveel mogelijk aan één iemand te geven zodat de rest via de ingang "zonder tassen" meteen kan doorlopen. Dan hoeft er maar één iemand in die rij te staan.
    Na de tassencontrole kies je naar welk park je gaat. Ook daar kan het zijn dat je even in de rij moet staan om via de poortjes het park daadwerkelijk in te gaan.
    Een alternatief voor de parkeerplaats is de parkeergarage bij Disney Village. Je maakt dan gebruik van een andere locatie voor tassencontrole die meestal minder druk is.
    Afsluitend: we zijn inmiddels (opgeteld over meerdere periodes) al minstens 60 dagen met de auto naar DLP geweest, met verblijven in Davy Crockett of hotels of appartementen in de buurt. Soms waren we om 08:00 uur op de parkeerplaats, soms pas om 11:00 uur, in de zomervakantie, Kerstvakantie maar ook half maart of begin oktober. We hebben nog nooit meegemaakt dat we niet op de grote parkeerplaats konden staan. Op niet meer dan 5 van die dagen stonden we op de achterste helft van het parkeerterrein. We hebben er nog nooit langer dan een minuut of 20 over gedaan van de parkeerplaats tot in het park van onze keuze (dus inclusief lopen, tassencontrole, lopen en toegangscontrole).
    Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken en alvast heel veel Disneyplezier!

    Dag Hugo,
    Dank je voor je antwoord, heel fijn! Het stelt me gerust, waardoor ik zal gaan boeken.
    Mag ik nog een beroep doen op je ervaring?
    Hoe laat adviseer jij om bij Davy Crockett aan te rijden, wil je optimaal gebruik maken van de Magische uren?
    Vast bedankt voor je reactie!
Log In of Registreer om te reageren.