Boeken

januari 2020 aangepast in Praktische Informatie
Hallo allemaal,
Ik wilde gaan boeken voor 3 dagen entree + 2 nachten hotel (eigen vervoer), maar ik word door Oad.nl naar Disney gestuurd. Daar heb ik uiteindelijk niet de mogelijk om te betalen met bank/iDeal maar ik moet bellen met een 0900 nummer om dat te kunnen doen? Ik vertrouw het niet zo en het lijkt me nogal omslachtig.
Iemand hier ervaring mee? Laatst had ik gewoon een reservering gemaakt en het bedrag overgemaakt op een rekeningnummer via internetbankieren. Is er geen manier om dat weer zo te doen?
Bedankt alvast.
Groet, Virginia

Reacties

  • januari 2020 aangepast


    Hallo allemaal,
    Ik wilde gaan boeken voor 3 dagen entree + 2 nachten hotel (eigen vervoer), maar ik word door Oad.nl naar Disney gestuurd. Daar heb ik uiteindelijk niet de mogelijk om te betalen met bank/iDeal maar ik moet bellen met een 0900 nummer om dat te kunnen doen? Ik vertrouw het niet zo en het lijkt me nogal omslachtig.
    Iemand hier ervaring mee? Laatst had ik gewoon een reservering gemaakt en het bedrag overgemaakt op een rekeningnummer via internetbankieren. Is er geen manier om dat weer zo te doen?
    Bedankt alvast.
    Groet, Virginia

    Hoi Virginia,
    Online boekingen via Disney zijn alleen mogelijk met een creditcard. iDeal is niet mogelijk (Frans bedrijf). Alleen bepaalde arrangementen in de partner of geselecteerde hotels via andere reisorganisaties kunnen met iDeal worden betaald. Bekijk onze Aanbiedingen pagina voor het complete overzicht: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/. Wil je per overschrijving betalen dan moet je inderdaad de Disney reserveringslijn (0900-0654; €0,10 per minuut) bellen, waardoor je extra kosten krijgt. Het wordt aanbevolen met creditcard te betalen, daar de betaling dan tevens is verzekerd.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor wederom weer een snel antwoord. Ik zou graag willen, maar ik heb geen creditcard. Bedoel je met extra kosten alleen de gesprekskosten? Zou het anders wel zonde vinden als er daardoor nog meer kosten bijkomen. Er is nu zogenaamd een aanbieding, maar ik betaal nu meer als de vorige keer (was wel een andere periode, dus zal wel daardoor komen). Anders moet ik elders op zoek gaan. Bij Oad had ik dus voorheen een reservering, ik kon daarna zelf het bedrag overmaken. Maar nu wordt ik meteen doorgestuurd naar de officiële website om daar meteen te boeken.
    Zo raar is het toch niet dat ik geen creditcard heb?
    Overigens wordt ik ook op de aanbiedingen pagina doorgestuurd naar dezelfde website.

  • Hoi Lars,
    Bedankt voor wederom weer een snel antwoord. Ik zou graag willen, maar ik heb geen creditcard. Bedoel je met extra kosten alleen de gesprekskosten? Zou het anders wel zonde vinden als er daardoor nog meer kosten bijkomen. Er is nu zogenaamd een aanbieding, maar ik betaal nu meer als de vorige keer (was wel een andere periode, dus zal wel daardoor komen). Anders moet ik elders op zoek gaan. Bij Oad had ik dus voorheen een reservering, ik kon daarna zelf het bedrag overmaken. Maar nu wordt ik meteen doorgestuurd naar de officiële website om daar meteen te boeken.
    Zo raar is het toch niet dat ik geen creditcard heb?
    Overigens wordt ik ook op de aanbiedingen pagina doorgestuurd naar dezelfde website.

    Hoi Virginia,
    Er komen gesprekskosten bij als je via de Disney reserveringslijn boekt. De aanbiedingen van Disney zijn dynamisch. Dit houdt in dat er voor ieder hotel een bepaald percentage kamers beschikbaar zijn per aanbieding. Is de eerste groep kamers vol, dan krijg je op de volgende kamers weliswaar dezelfde aanbieding, maar een lager kortingspercentage. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper de boeking. Daarom bundelen wij alle aanbiedingen van alle aanbieders, zodat je kunt vergelijken en de goedkoopste aanbieding kiezen voor de periode dat je wilt gaan.
    Voor Nederlands gebruik is een creditcard inderdaad niet perse nodig. Alle bedrijven in Nederland werken met bankoverschrijving en/of iDeal. Buitenlandse bedrijven (waaronder Disney) kennen echter geen iDeal, waardoor online alleen creditcard boekingen geaccepteerd worden. Een creditcard aanschaffen is zo gebeurt en kost in verhouding vrij weinig. Wellicht een tip om hier bij je bank naar de kijken? Anders gebruik maken van de overige aanbiedingen van Nederlandse reisorganisaties.
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Lars.
    Jij ook fijn weekend! Laugh!

  • Hallo Lars,
    Ik heb een vraag over het ondekkingsticket voor België.
    Kan ik 1 ticket voor mijn zoontje voor €46,- bestellen via een vriend in België ( ik woon zelf in ned) of heb ik dan een probleem bij de ingang? Waarom is dit ticket eigenlijk alleen te bestellen voor iemand in België?
    Ik heb een dreampass, wat zou anders de prijs zijn bij de ingang van het park voor 1 dag 1 park of 1 dag 2 parken
    bedankt voor je reactie.

    Hoi Sebastiaan,
    Alle tickets op DiscoverTheMagic.nl kunnen door alle bezoekers (zowel uit Nederland, als uit België) worden besteld. Je kunt dus zelf als inwoner van Nederland ook de Belgische Ontdekkinstickets bestellen. Wij maken onderscheid vanwege het regiobeleid van Disney (dit zijn wij verplicht) en het feit dat je tijdens het boekingsproces het land niet kunt veranderen naar Nederland (als je gebruik maakt van een 'Belgische' aanbieding). Dit is bij tickets echter geen probleem. Je kunt dus gewoon als Nederlander een Belgische ticketaanbiedingen boeken. Alleen bij het bestellen van jaarkaarten is het niet mogelijk om dit als Nederlander online te doen. De jaarkaarten staan immers op naam en er dient een identiteitsbewijs overlegd te worden. Dat is bij tickets niet nodig. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.