Tweetal praktische vragen

mei 2014 aangepast in Praktische Informatie
Beste forummers,
Allereerst, wat een mooi forum! Ik hoop dat ik dit topic juist geplaatst heb, anders mijn excuus.
Als Disneyland-leek heb ik een tweetal vragen. Ik heb van iemand twee 6-daagse Disneyland tickets gekregen die diegene zelf 5 dagen heeft gebruikt, er zitten dus 5 knipjes in. Geldigheid is tussen 29 april en 16 mei. Kan ik deze gewoon gebruiken of moest dit 'achter elkaar'.
Daarnaast een heel ander soort vraag. Één ticket blijkt een 3-6 jaar ticket te zijn. Nu gaf diegene aan dat we toch door automatische poortjes moeten, dus dat we hem als volwassene ook gewoon kunnen gebruiken.. Is dit zo? Wordt hier niet op gecontroleerd? En zo wel, kan ik dit ticket nog aan laten passen met bijbetaling?
Vast dank voor jullie reactie!

Reacties


  • Beste forummers,
    Allereerst, wat een mooi forum! Ik hoop dat ik dit topic juist geplaatst heb, anders mijn excuus.
    Als Disneyland-leek heb ik een tweetal vragen. Ik heb van iemand twee 6-daagse Disneyland tickets gekregen die diegene zelf 5 dagen heeft gebruikt, er zitten dus 5 knipjes in. Geldigheid is tussen 29 april en 16 mei. Kan ik deze gewoon gebruiken of moest dit 'achter elkaar'.
    Daarnaast een heel ander soort vraag. Één ticket blijkt een 3-6 jaar ticket te zijn. Nu gaf diegene aan dat we toch door automatische poortjes moeten, dus dat we hem als volwassene ook gewoon kunnen gebruiken.. Is dit zo? Wordt hier niet op gecontroleerd? En zo wel, kan ik dit ticket nog aan laten passen met bijbetaling?
    Vast dank voor jullie reactie!

    Hoi waltwalt,
    Dank voor de complimenten!
    Meerdaagse tickets kunnen gebruikt worden in een periode van 7 dagen na het eerste gebruik. Een dergelijk ticket voor 6 dagen is niet los te koop (maximaal 5 dagen) en zal onderdeel geweest zijn van een arrangement. Het ligt er dus aan wanneer die persoon zijn of haar 'eerste dag' heeft gebruikt om te bepalen tot wanneer de geldigheid loopt. De vermelde periode van 29 april t/m 16 mei is de periode waarin die 6 dagen dienen te vallen, waarbij de teller van 7 dagen begint te lopen vanaf de 'eerste dag'.
    Tickets voor kinderen mogen in de regel niet worden gebruikt door volwassenen. Dat gezegd hebbende, zullen ze er echter geen probleem van maken als je zo'n ticket toch gebruikt. Alleen bij jaarkaarten wordt gecontroleerd of de persoon die hiermee binnen wilt komen, ook daadwerkelijk de persoon is waarvan de jaarkaart is.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Top! Dank voor dit antwoord, waar ik banger was om het kinderkaartje niet te kunnen gebruiken, blijkt dat heel de kaarten gewoon waardeloos zijn, want ze zijn de 29e al in gebruik genomen. Jammer, maar heel fijn voor deze hele duidelijke uitleg. Dan maar gewoon zoeken naar wellicht alsnog een mooie aanbieding.
    Nogmaals dank voor de hulp!
    Groeten!

  • Hoi Lars,
    Top! Dank voor dit antwoord, waar ik banger was om het kinderkaartje niet te kunnen gebruiken, blijkt dat heel de kaarten gewoon waardeloos zijn, want ze zijn de 29e al in gebruik genomen. Jammer, maar heel fijn voor deze hele duidelijke uitleg. Dan maar gewoon zoeken naar wellicht alsnog een mooie aanbieding.
    Nogmaals dank voor de hulp!
    Groeten!

    Graag gedaan! Bekijk het actuele overzicht van alle aanbiedingen voor Disneyland Parijs: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars, thanks!
    Toch nog een vraag over mijn huidige kaartjes.. Op het kaartje staat het volgende: Ce billet est valable pour une personne uniquement pour les parcs ou l'evenement indique ci-dessous et durant la periode ou a la date specifiee.
    Betekent het dan niet gewoon dat ze geldig zijn op deze data? Bij Disney was namelijk verteld dat ze de kaartjes binnen de data gewoon door konden geven aan iemand anders.. :) .. kan dat kloppen?
    Ik las namelijk dat verschillende soorten meerdaagse tickets zijn.. kun jij iets aflezen aan het kaartje, anders stuur ik je even een foto van de achterkant. Mocht je me daar in kunnen en willen helpen althans..
    Dank je wel weer in ieder geval! En excuus als ik dubbele vragen stel. Het scheelt nog al wat geld, dus vandaar nogmaals de vraag.

  • Hi Lars, thanks!
    Toch nog een vraag over mijn huidige kaartjes.. Op het kaartje staat het volgende: Ce billet est valable pour une personne uniquement pour les parcs ou l'evenement indique ci-dessous et durant la periode ou a la date specifiee.
    Betekent het dan niet gewoon dat ze geldig zijn op deze data? Bij Disney was namelijk verteld dat ze de kaartjes binnen de data gewoon door konden geven aan iemand anders.. :) .. kan dat kloppen?
    Ik las namelijk dat verschillende soorten meerdaagse tickets zijn.. kun jij iets aflezen aan het kaartje, anders stuur ik je even een foto van de achterkant. Mocht je me daar in kunnen en willen helpen althans..
    Dank je wel weer in ieder geval! En excuus als ik dubbele vragen stel. Het scheelt nog al wat geld, dus vandaar nogmaals de vraag.

    Hoi waltwalt,
    De periode die vermeld staat op het ticket (29 april t/m 16 mei) bedraagt 18 dagen. Binnen die 18 dagen kan dit meerdaagse ticket worden gebruikt met de beperking dat de 6 dagen binnen één week (7 dagen) gebruikt moeten worden. Dit zijn de reguliere regels en informatie die ik als reisagent van Disney zelf ontvang. Ik weet niet in hoeverre dit specifieke ticket gebonden is aan andere regels en/of restricties, maar dit is het enige wat ik je hierover kan vertellen.
    Groetjes,
    Lars
  • Ok, helemaal duidelijk! Ik ga geen risico nemen :) !
    Nogmaals dank voor de moeite en tijd!
    Groeten Wouter
Log In of Registreer om te reageren.