Disney's Stars 'n' Cars

oktober 2019 aangepast in Walt Disney Studios Park
Hallo Lars / mede-forummers,
Ik heb altijd gedacht dat de "stars and cars parade" in het studios park een parade was van de film Cars, zo hadden we dat van een medewerker begrepen. Echter, nu thuis na net naar Disney geweest te zijn, komen we erachter dat het een parade is van auto's van allerlei films, zoals Aladdin, Mulan, Sneeuwwitje, Kleine Zeemeermin en noem maar op. Balen, die hebben we dus gemist! Is dit een tijdelijke parade, of kunnen we deze toch nog zien als we later dit jaar weer gaan? We gaan waarschijnlijk in augustus weer, anders oktober of december.
Ik hoop dat we hem nog kunnen zien!
Groetjes, Veerle

Reacties

  • Veerle zei:


    Hallo Lars / mede-forummers,
    Ik heb altijd gedacht dat de "stars and cars parade" in het studios park een parade was van de film Cars, zo hadden we dat van een medewerker begrepen. Echter, nu thuis na net naar Disney geweest te zijn, komen we erachter dat het een parade is van auto's van allerlei films, zoals Aladdin, Mulan, Sneeuwwitje, Kleine Zeemeermin en noem maar op. Balen, die hebben we dus gemist! Is dit een tijdelijke parade, of kunnen we deze toch nog zien als we later dit jaar weer gaan? We gaan waarschijnlijk in augustus weer, anders oktober of december.
    Ik hoop dat we hem nog kunnen zien!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Disney's Stars 'n' Cars is de 'parade' van het Walt Disney Studios Park, maar moet meer gezien worden als een cavalcade. Een aantal opgepimpte wagens met Disney figuren rijdt dan door het park vanuit Toon Studio naar Backlot. Tijdens de première van de parade in 2009 zat er tevens een hele show bij op het podium van Place des Stars. Momenteel is het enkel een parade, maar ook dat gaat eind dit jaar veranderen. De wagens zullen (waarschijnlijk vanaf november) alleen nog worden gebruikt voor meet & greets met de Disney figuren, de parade verdwijnt. Als jullie deze parade nog willen zien, dan zou ik vóór november terug gaan. Meer informatie, foto's en video's van Disney's Stars 'n' Cars: http://www.discoverthemagic.nl/entertainment/disneys-stars-n-cars/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie, jammer dat hij weggaat, dan gaan we ons best doen er voor die tijd nog te zijn, haha. Sufferds zijn we ook, 5 dagen Disney en dat slaan we gewoon over :P Ik geef vooral veel om de "Disney-ervaring", dus ontmoetingen etc. Is er dan een periode tussen nu en november die echt aan te raden is? Dit Lenteseizoen was erg leuk met Rapunzel en de extra parades, wordt in de zomer ook weer wat extra uitgepakt? We hebben eind augustus/begin september vakantie. Tegenwoordig letten we wat beter op wanneer wat te doen is, vorige keer gingen we nét voor het lente-seizoen, dat was een beetje zonde ;)
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie, jammer dat hij weggaat, dan gaan we ons best doen er voor die tijd nog te zijn, haha. Sufferds zijn we ook, 5 dagen Disney en dat slaan we gewoon over :P Ik geef vooral veel om de "Disney-ervaring", dus ontmoetingen etc. Is er dan een periode tussen nu en november die echt aan te raden is? Dit Lenteseizoen was erg leuk met Rapunzel en de extra parades, wordt in de zomer ook weer wat extra uitgepakt? We hebben eind augustus/begin september vakantie. Tegenwoordig letten we wat beter op wanneer wat te doen is, vorige keer gingen we nét voor het lente-seizoen, dat was een beetje zonde ;)

    Hoi Veerle,
    Komende zomer ligt de focus volledig op de opening van Ratatouille: The Adventure. Volgend jaar zal de zomer als 'nieuw seizoen' worden gepresenteerd met speciaal entertainment, vergelijkbaar met de eerste editie van het lenteseizoen dit jaar. Het vernieuwde Halloween seizoen (Disney's Halloween Festival van 1 oktober t/m 2 november 2014) is echt een aanrader met mooie decoratie, speciale meet & greets en Mickey's Halloween Celebration, de nieuwe Halloween 'parade'.
    Bekijk een overzicht van alle seizoenen: http://www.discoverthemagic.nl/seizoenen/
    Groetjes,
    Lars
  • Veerle zei:


    Hallo Lars / mede-forummers,
    Ik heb altijd gedacht dat de "stars and cars parade" in het studios park een parade was van de film Cars, zo hadden we dat van een medewerker begrepen. Echter, nu thuis na net naar Disney geweest te zijn, komen we erachter dat het een parade is van auto's van allerlei films, zoals Aladdin, Mulan, Sneeuwwitje, Kleine Zeemeermin en noem maar op. Balen, die hebben we dus gemist! Is dit een tijdelijke parade, of kunnen we deze toch nog zien als we later dit jaar weer gaan? We gaan waarschijnlijk in augustus weer, anders oktober of december.
    Ik hoop dat we hem nog kunnen zien!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Nieuwe informatie uit Disneyland: Disney's Stars 'n' Cars zal al vanaf 5 juli niet meer te zien zijn als 'parade', enkel als meet & greet evenement met 4 wagens uit de parade op Place des Stars.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor de info! Wat ontzettend jammer zeg, bij een meet en greet is het natuurlijk veel drukker op een centrale plek dan als je naar een parade kan kijken. Jammer dat ze steeds minder van dit soort dingen doen. Hopelijk maken ze ooit weer eens een nieuwe parade! Is daar al iets over bekend?
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Bedankt voor de info! Wat ontzettend jammer zeg, bij een meet en greet is het natuurlijk veel drukker op een centrale plek dan als je naar een parade kan kijken. Jammer dat ze steeds minder van dit soort dingen doen. Hopelijk maken ze ooit weer eens een nieuwe parade! Is daar al iets over bekend?
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Het verdwijnen van de parade is zeker jammer, Veerle. Er gaan al langer geruchten dat Stars 'n' Cars vervangen gaat worden door een nieuwe parade in de Studios, maar er is nog geen concrete informatie beschikbaar. Aangezien ze Stars 'n' Cars de afgelopen jaren flink aan het uitkleden zijn en dit jaar dus zelfs als parade schrappen, kan er op wijzen dat een nieuwe parade aanstaande is. Verwacht dit echter niet vóór 2015.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    op Facebook meldde je gisteren dat Stars 'n' Cars (SnC) in het Walt Disney Studios Park (WDSP) vanaf 2 juli stopt. Kun je iets meer over (de achtergrond van deze) beslissing vertellen?
    Wil Disney op dat moment (midden op de dag) de bezoekers ergens anders naar toe leiden? Is dit een tijdelijke beslissing? Wat mij verbaast is het volgende:
    - er is nu helemaal geen moment meer in het WDSP waarop het heel even wat rustiger wordt bij de attracties;
    - waar komen de vervangende foto-locaties met de karakters? Het WDSP heeft (tenminste zo ervaar ik het) al een moeilijke doorstroming (vooral bij de ingang van Crush Coaster en het Ratatouille-plein) wat door SnC nog enigszins werd opgeheven tussen twaalf en half twee;
    - meestal was het bij SnC druk maar niet overdreven - bovendien weet je precies hoe lang je daar "bezig bent". Bij foto-locaties heb je geen idee hoe lang je staat te wachten.
    Het enige voordeel dat ik zie is dat met meer foto-locaties in WDSP de mogelijkheid met figuren op de foto te gaan langer zal duren (ik neem tenminste aan dat die niet alleen tussen twaalf en half twee zullen worden aangeboden maar de hele dag door).
    In ieder geval: Lars - weet jij er meer van?

  • Hoi Lars,
    op Facebook meldde je gisteren dat Stars 'n' Cars (SnC) in het Walt Disney Studios Park (WDSP) vanaf 2 juli stopt. Kun je iets meer over (de achtergrond van deze) beslissing vertellen?
    Wil Disney op dat moment (midden op de dag) de bezoekers ergens anders naar toe leiden? Is dit een tijdelijke beslissing? Wat mij verbaast is het volgende:
    - er is nu helemaal geen moment meer in het WDSP waarop het heel even wat rustiger wordt bij de attracties;
    - waar komen de vervangende foto-locaties met de karakters? Het WDSP heeft (tenminste zo ervaar ik het) al een moeilijke doorstroming (vooral bij de ingang van Crush Coaster en het Ratatouille-plein) wat door SnC nog enigszins werd opgeheven tussen twaalf en half twee;
    - meestal was het bij SnC druk maar niet overdreven - bovendien weet je precies hoe lang je daar "bezig bent". Bij foto-locaties heb je geen idee hoe lang je staat te wachten.
    Het enige voordeel dat ik zie is dat met meer foto-locaties in WDSP de mogelijkheid met figuren op de foto te gaan langer zal duren (ik neem tenminste aan dat die niet alleen tussen twaalf en half twee zullen worden aangeboden maar de hele dag door).
    In ieder geval: Lars - weet jij er meer van?
    Hoi Hugo,
    Disney's Stars 'n' Cars is sinds zomer vorig jaar geen parade meer, maar enkel een meet & greet moment met de figuren. Er worden telkens twee wagens uit de voormalige parade gebruikt om het wat meer 'body' te geven. De toegevoegde waarde van de wagens is echter nihil. Daarnaast zijn er maar een beperkt aantal mensen die tijdens deze meet & greet op de foto kunnen met een figuur. Disney wilt het aanbod van figuren over beide parken meer gaan spreiden en uitbreiden. Op die manier zijn er de hele dag door vaste en 'losse' meet & greets in de parken zodat meer mensen de mogelijkheid krijgen om op de foto te gaan.
    Disney heeft nog niet officieel bekend gemaakt waar de vervangende meet & greets gaat plaatsvinden, met uitzondering van Merida uit Brave. Het is inmiddels bekend dat zij vanaf begin juli een nieuwe fotolocatie krijgt in Frontierland (naast Pocahontas Indian Village). Het idee van de meet & greets door heel het park is: spreiding. Nu zorgt Stars 'n' Cars ervoor dat veel mensen naar Place des Stars zullen trekken. Bij Stars 'n' Cars kunnen bezoekers maar heel even een interactie aangaan met een figuur, terwijl dit bij een aparte meet & greet langer zal zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars en mede-forumgebruikers,
    is er al meer info omtrend de meet & greets in het Studio park?

  • Hallo Lars en mede-forumgebruikers,
    is er al meer info omtrend de meet & greets in het Studio park?
    Hoi yupyup,
    De meet & greets concentreren zich voornamelijk in het Disneyland Park. In de Studios zijn er ontmoetingen op Frontlot, bij Toon Plaza en Meet Spider-Man.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.