Aandelen Euro Disney S.C.A.

1356711

Reacties

  • Hoi Lars,
    Ik heb gelezen dat jij via binck je aandelen heb gekocht. Nu heb ik dat ook gedaan. Maar hoe kom je aan het overzicht dat je moet opsturen?
    Hoop van je te horen.
  • Dani zei:


    Hoi Lars,
    Ik heb gelezen dat jij via binck je aandelen heb gekocht. Nu heb ik dat ook gedaan. Maar hoe kom je aan het overzicht dat je moet opsturen?
    Hoop van je te horen.

    Hoi Dani,
    Ik heb mijn aandelen inderdaad bij Binck aangekocht. Het overzicht heb ik toen opgevraagd door de klantenservice te mailen voor een schriftelijk bewijs dat ik de aandelen 'Euro Disney S.C.A.' in mijn bezit heb. Dit overzicht moet in het Engels worden opgesteld. Hier maak je vervolgens een kopie van voor je eigen administratie en het origineel stuur je mee met het aanmeldformulier voor de Shareholders Club.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    ik heb begrepen dat je, als aandeelhouder, 4 keer per maand gebruik mag maken van Salon Mickey.
    Nu ga ik van 28 december tot 4 januari naar Disney toe. Kan ik dan iedere dag gebruik maken van Salon Mickey?
    Groeten,
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    ik heb begrepen dat je, als aandeelhouder, 4 keer per maand gebruik mag maken van Salon Mickey.
    Nu ga ik van 28 december tot 4 januari naar Disney toe. Kan ik dan iedere dag gebruik maken van Salon Mickey?
    Groeten,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Ja, dat is mogelijk. Het bezoek is gelimiteerd tot 4 keer per maand, maar aangezien jullie verblijf in twee verschillende maanden valt, staat de teller vanaf 1 januari weer op 0 en mag je dus weer 4 keer naar binnen.
    Groetjes,
    Lars
  • este Lars,
    wij denken erover om aandelen van Disney te kopen. Niet zozeer voor de kortingen maar om deel te kunnen nemen aan de aandeelhoudersvergaderingen,ronde tafelgesprekken met het management en om bij de special events aanwezig te kunnen zijn.
    Is dit ook werkelijk het geval dat je hiervoor uitnodigingen krijgt of is het alleen maar een "lokkertje " ?
    Ik begrijp dat jij al langer aandelen hebt, heb jij al uitnodigingen gehad en deel genomen aan een van deze voorgaande zaken? En was dat interessant ?
    Want dan alleen is het voor ons aanlokkelijk om zoveel aandelen te kopen tegen de huidige koers....
    Bedankt, met vriendelijke groet en fijne jaarwisseling !!
    Esther Hennion.
  • Dewi48 zei:


    este Lars,
    wij denken erover om aandelen van Disney te kopen. Niet zozeer voor de kortingen maar om deel te kunnen nemen aan de aandeelhoudersvergaderingen,ronde tafelgesprekken met het management en om bij de special events aanwezig te kunnen zijn.
    Is dit ook werkelijk het geval dat je hiervoor uitnodigingen krijgt of is het alleen maar een "lokkertje " ?
    Ik begrijp dat jij al langer aandelen hebt, heb jij al uitnodigingen gehad en deel genomen aan een van deze voorgaande zaken? En was dat interessant ?
    Want dan alleen is het voor ons aanlokkelijk om zoveel aandelen te kopen tegen de huidige koers....
    Bedankt, met vriendelijke groet en fijne jaarwisseling !!
    Esther Hennion.

    Hoi Esther,
    Ja, als lid van de Shareholders Club krijg je inderdaad uitnodigingen voor aandeelhoudersvergaderingen, ronde tafel gesprekken, avant-previews van films en nieuwe attracties, etc. Ik heb al sinds 2009 aandelen en heb iedere keer uitnodigingen ontvangen. Helaas ben ik in verband met andere werkzaamheden nog niet in de gelegenheid geweest om een vergadering of meeting bij te wonen. Met name de Aandeelhoudersvergaderingen zijn interessant omdat hier altijd de laatste (officiële) nieuwtjes worden gedeeld en het management zijn visie geeft op de huidige stand van zaken én toekomst. In de huidige tijd van social media en fan websites zijn de nieuwtjes die op zo'n vergadering worden bekend gemaakt vaak achterhaald. Het meeste lekt namelijk vroegtijdig uit en verschijnt op fan websites.
    Ik heb de aandelen vooral om een 'deel van Disneyland Parijs' in bezit te hebben, de toegang tot Salon Mickey bij het Disneyland Park en de financiële overzichten (kwartaal-/jaarcijfers).
    Groetjes en fijne jaarwisseling,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Hoe zit het met de belastingaangifte wanneer je de aandelen bezit?

  • Hoi Lars,
    Hoe zit het met de belastingaangifte wanneer je de aandelen bezit?

    Hoi PeterPan,
    Meer informatie over belastingaangifte wanneer je aandelen bezit, is te lezen op de officiële website van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/wat_zijn_uw_bezittingen_en_schulden/uw_bezittingen/aandelen_obligaties_winstbewijzen_en_dergelijke.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoihoi Lars
    Ik vroeg me af waarom de pagina met informatie over aandelen verwijderd is. Is hier nog ergens een link naar toe te vinden en wordt deze nog wel bijgewerkt als er nieuwe informatie over is?

  • Hoihoi Lars
    Ik vroeg me af waarom de pagina met informatie over aandelen verwijderd is. Is hier nog ergens een link naar toe te vinden en wordt deze nog wel bijgewerkt als er nieuwe informatie over is?

    Hoi PeterPan,
    De pagina is niet verwijderd, alleen niet meer zichtbaar in de menubalk. Uit statistieken is gebleken dat de Entertainment pagina populairder is, maar niet via de menubalk te bereiken is. De link naar de Aandelen pagina is hierdoor komen te vervallen, maar staat nog steeds vermeld onderaan de Planning pagina: http://www.discoverthemagic.nl/planning/.
    De pagina met informatie over aandelen en de Shareholders Club blijft actueel en is hier te vinden: http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik had een vraag, wij willen aankomende maandag aandelen kopen (100 stuks) echter gaan we ook dezelfde week naar disney toe voor 10 dagen. Nu zou het super leuk zijn als we van de voordelen van jaarpashouder gebruik kunnen maken (ratatouille bezoeken bijvoorbeeld?)
    In hoeverre is dit op een korte termijn mogelijk?
    Ik had gisteren al geprobeerd te bellen, maar ze waren niet bereikbaar.
    Ik hoop dat je kan helpen.
    GroetjesLaugh
  • vayenne zei:


    Hoi Lars,
    Ik had een vraag, wij willen aankomende maandag aandelen kopen (100 stuks) echter gaan we ook dezelfde week naar disney toe voor 10 dagen. Nu zou het super leuk zijn als we van de voordelen van jaarpashouder gebruik kunnen maken (ratatouille bezoeken bijvoorbeeld?)
    In hoeverre is dit op een korte termijn mogelijk?
    Ik had gisteren al geprobeerd te bellen, maar ze waren niet bereikbaar.
    Ik hoop dat je kan helpen.
    GroetjesLaugh

    Hoi vayenne,
    Ik begrijp de vraag niet helemaal. Aandeelhouder en jaarkaarthouder zijn namelijk twee verschillende dingen. Je geeft aan dat jullie aandelen gaan kopen, maar dat jullie ook van de voordelen van jaarkaarten willen profiteren. Hebben jullie de jaarkaarten dan al in jullie bezit?
    Om als aandeelhouder een jaarkaart met korting (15%) aan te schaffen, dien je te beschikken over de definitieve Shareholders Club Card. Die ontvang je echter niet op een dergelijke korte termijn, waardoor het niet mogelijk is om te profiteren van korting op jaarkaarten als aandeelhouder. De Ratatouille avant-premières voor Dream jaarkaarthouders zijn van 26 t/m 29 juni, dus daarvoor zijn jullie te vroeg in Disneyland.
    Groetjes,
    Lars
  • Geldt de extra korting die je als aandeelhouder geniet ook op de aanbiedingen, zoals op deze website aangeboden worden (of elders)?
    Zoals de 3 dagen 2 nachten.
  • Tom zei:


    Geldt de extra korting die je als aandeelhouder geniet ook op de aanbiedingen, zoals op deze website aangeboden worden (of elders)?
    Zoals de 3 dagen 2 nachten.

    Hoi Tom,
    Nee, de korting op arrangementen, die je ontvangt als lid van de Shareholders Club, is niet te combineren met de reguliere arrangement aanbiedingen. In de meeste gevallen zijn de reguliere aanbiedingen goedkoper, dan de korting via de Shareholders Club. Het voordeel zit 'm in de korting in de winkels en restaurants.
    Groetjes,
    Lars
  • En ontvang je als shareholder wel eens aanbiedingen die vergelijkbaar zijn met deze arrangementen? (laatste vraag...;-)
  • Tom zei:


    En ontvang je als shareholder wel eens aanbiedingen die vergelijkbaar zijn met deze arrangementen? (laatste vraag...;-)

    Hoi Tom,
    Ja, maar alleen rondom aandeelhoudersvergaderingen en andere evenementen gerelateerd aan de Shareholders Club. Tijdens de overige periodes kun je beter gebruik maken van de arrangement- of jaarkaartaanbiedingen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik heb nog een tip voor iedereen die lid wil worden van de aandeelhouders club.
    Ikzelf heb namelijk de aandelen via Binck aangeschaft en mijn inschrijvingsformulier aangevuld met een screenshot van mijn portefeuilleoverzicht en een pdf van het rekeningafschrift aandelen order.
    (zoals op te maken valt uit: "A print screen of online bank statements is only accepted if sent together with a copy of the Order to buy or a portfolio statement issued by the financial intermediary if not dated within the last three months. "
    Vandaag heb ik de bevestiging van de Euro Disney S.C.A. Shareholders Club. (in 3 dagen)
    Ik heb dus niet hoeven wachten of gevraagd om een schriftelijk overzicht.
    Groetjes,
    Maurice
  • Toevallig hetzelfde gedaan als Maurice vorige week zaterdag en dinsdag mijn bevestiging gehad, dus idd helemaal waar !!

  • Hoi Lars,
    Ik heb nog een tip voor iedereen die lid wil worden van de aandeelhouders club.
    Ikzelf heb namelijk de aandelen via Binck aangeschaft en mijn inschrijvingsformulier aangevuld met een screenshot van mijn portefeuilleoverzicht en een pdf van het rekeningafschrift aandelen order.
    (zoals op te maken valt uit: "A print screen of online bank statements is only accepted if sent together with a copy of the Order to buy or a portfolio statement issued by the financial intermediary if not dated within the last three months. "
    Vandaag heb ik de bevestiging van de Euro Disney S.C.A. Shareholders Club. (in 3 dagen)
    Ik heb dus niet hoeven wachten of gevraagd om een schriftelijk overzicht.
    Groetjes,
    Maurice

    Hoi Maurice,
    Bedankt voor de feedback! Fijn om te weten dat de regels wat versoepeld zijn in het huidige digitale tijdperk.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Weet jij hoe wij aan de nieuwe aandelen kunnen komen dit ivm het goedkope tarief.
    Vriendelijke groet,
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Weet jij hoe wij aan de nieuwe aandelen kunnen komen dit ivm het goedkope tarief.
    Vriendelijke groet,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Het is op dit moment helaas niet bekend op welke manier de extra aandelen tegen het goedkope tarief aangeschaft kunnen worden. Zodra wij meer informatie ontvangen, zullen we dat bekend maken.
    Groetjes,
    Lars
  • Hou Lars.
    Vandaag wederom een lange email gekregen met allemaal informatie met betrekking tot de nieuwe aandelen? Kan jij hier iets meer over vertellen?
    Groeten en natuurlijk fijne dagen
  • sebas zei:


    Hou Lars.
    Vandaag wederom een lange email gekregen met allemaal informatie met betrekking tot de nieuwe aandelen? Kan jij hier iets meer over vertellen?
    Groeten en natuurlijk fijne dagen

    Hoi Sebas,
    Ik heb de documenten ook gezien, al moet ik eerlijk zeggen dat ik er geen wijs uit kom. Het is allemaal financieel jargon en daar heb ik weinig kaas van gegeten. In januari en februari staan echter twee bijeenkomsten gepland waarin Disney uitleg gaat geven over de nieuwe constructie. Ik denk dat we dat beter kunnen afwachten.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie,
    Ik heb echter nog een vraag. Ik heb gehoord dat er binnenkort 1000 aandelen nodig zijn voor de shareholdersclub.
    Kan jij dit bevestigen Lars?
  • Beste forumleden,
    Afgelopen week werd de herfinanciering van Euro Disney S.C.A. goedgekeurd tijdens de Algemene Aandeelhoudersvergadering in Parijs. Disney heeft naar aanleiding hiervan een document online gezet met de gevolgen van deze ingreep voor haar aandeelhouders en de Shareholders Club. Helaas bestaat dit document hoofdzakelijk uit vakjargon, waardoor het lastig is om te begrijpen wat er nu met de aandelen gaat gebeuren. Na het document goed doorgelezen te hebben, kan ik de volgende conclusies trekken:
    - Huidige leden van de Shareholders Club met 100 of meer aandelen in hun bezit, blijven deze ook na de herfinanciering behouden. De voorwaarden en voordelen van de Shareholders Club blijven voor deze leden hetzelfde. Als de herfinanciering is voltooid, zullen er nieuwe voorwaarden worden gesteld aan de Shareholders Club voor nieuwe leden.
    - Alle huidige aandeelhouders krijgen van 19 januari t/m 6 februari 2015 de mogelijkheid om extra aandelen bij te kopen voor €1,- per aandeel in de verhouding 9 nieuwe aandelen voor ieder aandeel dat men nu in bezit heeft. Voorbeeld: Een aandeelhouder heeft nu 100 aandelen. Via deze regeling dien je dan 900 aandelen bij te kopen (100 x 9) om te kunnen profiteren van de speciale prijs van €1,- per nieuw aandeel.
    - Men ken er ook voor kiezen om bestaande aandelen te verkopen aan The Walt Disney Company voor €1,25 per aandeel. Deze prijs is lager dan de huidige koers, omdat Disney verwacht dat het aandeel flink zal zakken nadat de herfinanciering is voltooid (vanwege de grote toename van nieuwe aandelen via de lucratieve regeling voor bestaande aandeelhouders).
    Vanaf 19 februari is het mogelijk om via je eigen bank gebruik te maken van de mogelijkheid om aandelen voor €1,- bij te kopen. Verdere details weet ik echter ook niet op dit moment. Voor de nieuwsgierigen onder ons met een meer financieel verstand, download het volledige Engelstalige document van Disney hier: https://dlrpfan.files.wordpress.com/2015/01/uk-2015-01-14-capital-increase.pdf
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor de uitleg.
    Als ik 100 aandeen heb worden deze dan automatisch 900 aandelen van 1 Euro?
    Vriendelijke groet,
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Bedankt voor de uitleg.
    Als ik 100 aandeen heb worden deze dan automatisch 900 aandelen van 1 Euro?
    Vriendelijke groet,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Nee, deze zul je zelf (vanaf 19 januari) moeten aanschaffen voor die speciale prijs. Doe je niets, dan blijf je die 100 'oude' aandelen houden.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars
    Het is idd lastige taal
  • Oh er viel een gedeelte weg,
    Ik moet de aandelen dus eerst verkopen om vervolgens ze weer terug te kopen voor 1 euro.
    Als ik niets doe worden mijn aandelen helemaal niets waard.
    Vriendelijke groet,
    Sebas
  • Hai Lars, (Goeie voornaam trouwens)
    Ook jij zal ongetwijfeld als aandeelhouder een mail hebben gekregen over claimemissie Euro Disney SCA.
    Per aandeel hebben aandeelhouders 1 claim ontvangen die kunnen worden ingezet voor het kopen van aandelen (9 per claim) a 1 euro per stuk. Voor weinig kunnen we nu dus een heleboel extra aandelen kopen.
    Ik ben heel erg benieuwd naar jouw mening over het aankopen van nieuwe aandelen. De claims kunnen ook verkocht worden 'a 2,20 (huidige koers) per stuk. Dat betekent meteen dat je een groot deel van je inleg terugkrijgt, waardoor je huidige aandelen een stuk goedkoper zijn. Maar ja, de koers is ook onwijs gezakt.
    Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie op dit. Waardoor komt het en wat kunnen we van Disney verwachten?
    Groeten,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.