Belle/Anna jurk in Disneyland?

september 2014 aangepast in Algemeen
Hallo Lars en mede-forummers,
Ik ben altijd jaloers geweest op de kleine meisjes met hun mooie prinsessenjurkjes, haha. Ik heb zelf een Belle jurk, die ik zelf best bescheiden vind (http://www.aliexpress.com/item-img/Beauty-and-the-Beast-Heroine-Belle-Princess-Palace-Style-Cosplay-halloween-Costume-Custom-Made-Bright-Yellow/1324540957.html). Ik draag hem dan zonder hoepel en doe verder niks met haar of make-up ofzo.
Ik kon er niets over lezen op Disneyland Parijs en de Doornroosje uit het kasteel was zelfs enthousiast over het idee zelf ook met een jurk te komen. Echter, ik lees toch wel eens dat mensen op problemen stuiten, maar dat ging telkens om heel gelijkende kostuums incl. pruik e,d, echte cosplayers etc. Vooral uiteraard als ze zich ook gedragen als personage, handtekeningen geven enzo.. logisch, dat mag niet. Mijn vraag is dus, hoe zit dat met bovenstaande jurk? Zou ik die gewoon aanmogen zonder hoepel, haarstijl, make-up, handschoenen etc.? Iemand ervaring hiermee? Ik heb ook een Anna jurk, maar daarvan zie ik zelf ook dat die wellicht wat te gelijkend is (http://www.aliexpress.com/item-img/Free-Shipping-Customized-Princess-Anna-Dress-in-Movie-Frozen-Cosplay-Costume/1763549078.html). Ontzettend jammer van die Anna jurk natuurlijk wel :(
Groetjes, Veerle

Reacties

  • Veerle zei:


    Hallo Lars en mede-forummers,
    Ik ben altijd jaloers geweest op de kleine meisjes met hun mooie prinsessenjurkjes, haha. Ik heb zelf een Belle jurk, die ik zelf best bescheiden vind (http://www.aliexpress.com/item-img/Beauty-and-the-Beast-Heroine-Belle-Princess-Palace-Style-Cosplay-halloween-Costume-Custom-Made-Bright-Yellow/1324540957.html). Ik draag hem dan zonder hoepel en doe verder niks met haar of make-up ofzo.
    Ik kon er niets over lezen op Disneyland Parijs en de Doornroosje uit het kasteel was zelfs enthousiast over het idee zelf ook met een jurk te komen. Echter, ik lees toch wel eens dat mensen op problemen stuiten, maar dat ging telkens om heel gelijkende kostuums incl. pruik e,d, echte cosplayers etc. Vooral uiteraard als ze zich ook gedragen als personage, handtekeningen geven enzo.. logisch, dat mag niet. Mijn vraag is dus, hoe zit dat met bovenstaande jurk? Zou ik die gewoon aanmogen zonder hoepel, haarstijl, make-up, handschoenen etc.? Iemand ervaring hiermee? Ik heb ook een Anna jurk, maar daarvan zie ik zelf ook dat die wellicht wat te gelijkend is (http://www.aliexpress.com/item-img/Free-Shipping-Customized-Princess-Anna-Dress-in-Movie-Frozen-Cosplay-Costume/1763549078.html). Ontzettend jammer van die Anna jurk natuurlijk wel :(
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Afgezien van Disney's Halloween Party op 31 oktober is het niet toegestaan voor volwassenen om met een (vergelijkbaar) kostuum van een Disney figuur de parken te betreden. Alleen kleine kinderen zijn hier de enige uitzondering op. Wil je in een dergelijke jurk naar Disneyland, dan is Disney's Halloween Party de enigste mogelijkheid.
    Groetjes,
    Lars
  • Ooh wat jammer :( Vooral omdat het idee komt van 2 mensen die ik zag lopen, een als Tinkerbell en een als Pocahontas, en op internet wat mensen in Disney world (incl personages ontmoeten). Zij zullen er dan misschiengewoon doorheen gekomen zijn denk ik. Ik neem de Belle jurk desalniettemin voor de zekerheid mee, want ik lees ook mensen die inderdaad net als ik geen exacte replica waren (gewoon gelijkend/vergelijkend jurk of pakje en verder geen extra's) waarvan de medewerkers het juist leuk vonden, dus wie weet.. Ik snap de regel heel goed ivm verwarring voor andere bezoekers, maar vind hem lichtelijk overdreven voor mensen die verder helemaal niet op het personage lijken, maar net als de kinderen alleen voor de leuk de jurk aanwillen. Het zal helaas gewoon mis gegaan zijn met echte "cosplayers" die zich misschien zelfs voordeden als entertainment van het park, met handtekeningen en foto's.
    Wat kost dat event op 31 oktober eigenlijk voor dreampasshouders?
  • Veerle zei:


    Ooh wat jammer :( Vooral omdat het idee komt van 2 mensen die ik zag lopen, een als Tinkerbell en een als Pocahontas, en op internet wat mensen in Disney world (incl personages ontmoeten). Zij zullen er dan misschiengewoon doorheen gekomen zijn denk ik. Ik neem de Belle jurk desalniettemin voor de zekerheid mee, want ik lees ook mensen die inderdaad net als ik geen exacte replica waren (gewoon gelijkend/vergelijkend jurk of pakje en verder geen extra's) waarvan de medewerkers het juist leuk vonden, dus wie weet.. Ik snap de regel heel goed ivm verwarring voor andere bezoekers, maar vind hem lichtelijk overdreven voor mensen die verder helemaal niet op het personage lijken, maar net als de kinderen alleen voor de leuk de jurk aanwillen. Het zal helaas gewoon mis gegaan zijn met echte "cosplayers" die zich misschien zelfs voordeden als entertainment van het park, met handtekeningen en foto's.
    Wat kost dat event op 31 oktober eigenlijk voor dreampasshouders?

    Hoi Veerle,
    Ik geef alleen maar de officiële regels aan. Uiteraard staat het je vrij om het kostuum toch mee te nemen en het te proberen. Wellicht dat de foto's die je op internet zag tijdens een Halloween-event zijn gemaakt? Walt Disney World's Magic Kingdom heeft namelijk heel veel van dit soort avonden in september en oktober.
    Disney's Halloween Party kost €41,- per persoon en tijdens deze avond is het Disneyland Park tot 01:00 uur geopend met vrijwel alle attracties, extra entertainment, lichteffecten, shows en parades. Dream jaarkaarthouders krijgen hier 30% korting op. Meer informatie over de avond en de rest van Disney's Halloween Festival 2014: http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/uitbreiding-cavalcade-en-vernieuwde-meet-greet-met-de-disney-figuren-tijdens-halloween-2014-in-disneyland-parijs/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Jazeker, het is in ieder geval ook fijn om de officiële regel te weten! Overigens las ik hem ergens anders verwoord als: je mag je niet voordoen als personage/exact verkleden (dus incl pruik en alles), en omdat ik dus ook al meerdere zag lopen ermee vind ik het toch de moeite waard te proberen, of in ieder geval mee te nemen alleen voor prinsessenontmoeting ofzo, haha. Voor de rest heb ik toch sowieso een jas erover, het is winter als we weer gaan. Eigenlijk had ik daarvoor juist de Anna jurk in gedachte (die kan zonder jas), maar dat kan ik écht vergeten haha, dat is niet zoals de Belle jurk "gelijkend" maar echt een replica, en ik wil zeker geen gedoe krijgen. Ik had echt het puur kinderlijke idee haha, wil helemaal niks "uitbeelden" maar gewoon net zoals kinderen het leuk vinden. Heb nog even gekeken bij foto's/filmpjes die ik gezien had online, kon bij aantal de data zien en was niet in halloweentijd (je zag aan kleding van mensen eromheen bijv dat het zomer was). Gaston speelde met een meisje zelfs leuk mee haha, zij was verkleed als Belle, maar dan zoals in het begin van de film. Ik denk dat zoiets ook minder opvallend is (en de jurk was wat korter, net geen exacte replica). Veel zal ook liggen aan het oordeel van de medewerker die je ziet, en hoe opvallend het is. Een jurk gebaseerd op Belle's gele jurk is altijd opvallender dan bijv het jurkje dat Doornroosje in het bos draagt.
    Fijn dat we 30% korting krijgen, wellicht dat we daar ook heengaan! Bedankt voor de informatie.
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Jazeker, het is in ieder geval ook fijn om de officiële regel te weten! Overigens las ik hem ergens anders verwoord als: je mag je niet voordoen als personage/exact verkleden (dus incl pruik en alles), en omdat ik dus ook al meerdere zag lopen ermee vind ik het toch de moeite waard te proberen, of in ieder geval mee te nemen alleen voor prinsessenontmoeting ofzo, haha. Voor de rest heb ik toch sowieso een jas erover, het is winter als we weer gaan. Eigenlijk had ik daarvoor juist de Anna jurk in gedachte (die kan zonder jas), maar dat kan ik écht vergeten haha, dat is niet zoals de Belle jurk "gelijkend" maar echt een replica, en ik wil zeker geen gedoe krijgen. Ik had echt het puur kinderlijke idee haha, wil helemaal niks "uitbeelden" maar gewoon net zoals kinderen het leuk vinden. Heb nog even gekeken bij foto's/filmpjes die ik gezien had online, kon bij aantal de data zien en was niet in halloweentijd (je zag aan kleding van mensen eromheen bijv dat het zomer was). Gaston speelde met een meisje zelfs leuk mee haha, zij was verkleed als Belle, maar dan zoals in het begin van de film. Ik denk dat zoiets ook minder opvallend is (en de jurk was wat korter, net geen exacte replica). Veel zal ook liggen aan het oordeel van de medewerker die je ziet, en hoe opvallend het is. Een jurk gebaseerd op Belle's gele jurk is altijd opvallender dan bijv het jurkje dat Doornroosje in het bos draagt.
    Fijn dat we 30% korting krijgen, wellicht dat we daar ook heengaan! Bedankt voor de informatie.
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Helemaal duidelijk! Overigens is het in de Amerikaanse resorts (Californië en Florida) het hele jaar door zomer, dus de filmpjes/foto's zouden evengoed tijdens Halloween gemaakt kunnen zijn. In 2012 ben ik in november met het kerstseizoen in Walt Disney World geweest en was het iedere dag 25 graden. Iedereen liep er met korte mouwen en korte broeken rond terwijl het 'kerst' was. Op foto's/filmpjes uit de Amerikaanse resorts moet je dus niet letten op hoe bezoekers zijn gekleed, want dat is altijd zomers :)
    Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier en hopelijk lukt het om de jurk te mogen dragen bij een meet & greet met een prinses.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Wat lijkt me dat gek zeg, zomergevoel met kerst haha!
    In mijn zoektocht naar dit onderwerp ben ik een gewéldig alternatief tegengekomen, die ik graag even deel! Misschien ook een leuke tip voor anderen mocht je een dergelijke vraag nog eens krijgen. Het principe heet "Disneybound".
    http://disneybound.tumblr.com/
    Onder "archive" vind je vanalles, je kunt er inspiratie opdoen of daadwerkelijk de dingen op het plaatje kopen (alhoewel niet altijd makkelijk verkrijgbaar in NL, Amerikaanse sites e.d.). Ik moet zeggen, ze weten het allemaal goed te tackelen en ik vind het erg leuk. Zeker een kijkje waard, vooral voor de vrouwen onder ons ;)
    En die dure Anna jurk die onderweg is en m'n Belle jurk.. ach, de gemiddelde vrouw koopt wel vaker voor veel geld dingen die ze nooit draagt, hihi ;) Overigens kan ik de cape van het Anna kostuum alsnog gewoon over gewone kleding aantrekken, dat vinden ze vást prima (afgelopen keer had ik een Jasmine cape)
    Nogmaals bedankt voor de snelle antwoorden, blij dat ik straks niet zo teleurgesteld en onverwacht voor de ingang geweigerd word, haha.
Log In of Registreer om te reageren.