Parkeren (auto/camper)

april 2012 aangepast in Praktische Informatie
Hoi Lars,
Volgende week (1 of 2 mei) willen we naar DLP en vier Fantasy jaarkaarten aanschaffen. We hopen dat we iemand vinden die ons aan de 10 % korting kan helpen. Heb fam. Spijker hier al over gemaild. Laugh
Heb ook nog een vraagje over parkeren. Kan je met de Fantasy jaarkaarten gratis parkeren? en hoe zit het met de eerste dag, dus de dag dat je de kaart gaat aanschaffen?
groetjes,
Shandra
«134567

Reacties

  • shandra zei:


    Hoi Lars,
    Volgende week (1 of 2 mei) willen we naar DLP en vier Fantasy jaarkaarten aanschaffen. We hopen dat we iemand vinden die ons aan de 10 % korting kan helpen. Heb fam. Spijker hier al over gemaild. Laugh
    Heb ook nog een vraagje over parkeren. Kan je met de Fantasy jaarkaarten gratis parkeren? en hoe zit het met de eerste dag, dus de dag dat je de kaart gaat aanschaffen?
    groetjes,
    Shandra

    Hoi Shandra,
    Bij de Fantasy zit een jaar lang gratis parkeren inbegrepen. Op de dag van aanschaf is het echter niet mogelijk om gratis te parkeren op de grote parkeerplaats. Wellicht een tip om de auto te parkeren in de Vinci parkeergarage naast Disney Village. Hier betaal je maximaal 8,- euro per dag.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi lars
    hoe werkt dat met parkeren moet je je jaarkaartlaten zien en mag je dan gratis parkeren of moet je met je parkeerkaart ergens heen
    ik heb nog nooit bij disney geparkeerd dus dit is nieuw voormij
    groetjes edwin
  • edwin zei:


    hoi lars
    hoe werkt dat met parkeren moet je je jaarkaartlaten zien en mag je dan gratis parkeren of moet je met je parkeerkaart ergens heen
    ik heb nog nooit bij disney geparkeerd dus dit is nieuw voormij
    groetjes edwin

    Hoi Edwin,
    Bij aankomst op de grote parkeerplaats laat je je jaarkaart zien aan de medewerker bij de slagbomen. Vervolgens mag je zo doorrijden en parkeren.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    edwin zei:


    hoi lars
    hoe werkt dat met parkeren moet je je jaarkaartlaten zien en mag je dan gratis parkeren of moet je met je parkeerkaart ergens heen
    ik heb nog nooit bij disney geparkeerd dus dit is nieuw voormij
    groetjes edwin

    Hoi Edwin,
    Bij aankomst op de grote parkeerplaats laat je je jaarkaart zien aan de medewerker bij de slagbomen. Vervolgens mag je zo doorrijden en parkeren.
    Groetjes,
    Lars
    bedankt lars
    groetjes edwin
  • Hallo allemaal,
    Weet iemand of de actie, 2 euro voor de hele dag parkeren met een dreampass, nog steeds loopt?
    Wij gaan morgen naar DLRP en vinden het eigenlijk altijd wel prettig om in de garage te parkeren, onze jongste is 's avonds wel erg moe, en dan is de garage toch iets korter lopen dan het parkeerterrein.
    Graag hoor ik van jullie.
    Magische groeten, Trudy

  • Hallo allemaal,
    Weet iemand of de actie, 2 euro voor de hele dag parkeren met een dreampass, nog steeds loopt?
    Wij gaan morgen naar DLRP en vinden het eigenlijk altijd wel prettig om in de garage te parkeren, onze jongste is 's avonds wel erg moe, en dan is de garage toch iets korter lopen dan het parkeerterrein.
    Graag hoor ik van jullie.
    Magische groeten, Trudy

    Hoi Trudy,
    Deze actie is momenteel niet geldig. De enigste optie is gratis parkeren op de grote parkeerplaats van Disney met de Dream jaarkaart. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben van plan een 4 jaarkaarten aan te schaffen voor disneyland nu kun je voor 30 euro het hele jaar parkeren.
    moet je dit dan voor elk persoon betalen of alleen voor de bestuurder?

  • Ik ben van plan een 4 jaarkaarten aan te schaffen voor disneyland nu kun je voor 30 euro het hele jaar parkeren.
    moet je dit dan voor elk persoon betalen of alleen voor de bestuurder?

    Hoi hobbelientje,
    De parkeeroptie voor de Francilien jaarkaart hoef je alleen voor de bestuurder erbij te nemen. Voor de overige leden van het reisgezelschap is dit niet nodig. Per auto dient er één persoon te beschikken over een jaarkaart met parkeeroptie. Ik zou je willen adviseren om voor de bestuurder een Fantasy jaarkaart aan te schaffen. Deze kaart is slechts €10,- duurder dan de Francilien + parkeeroptie en het hele gezelschap kan profiteren van de hogere kortingen en voordelen van de Fantasy in de parken.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Dank je wel voor de tip en de snelle reactie, is het met die fantasy kaart dan ook mogelijk om 1 kaart eerst te bestellen via de post en later in het park de andere kaarten met korting te kopen? of geld dat voor deze kaart niet. Ik las dat het in de 2e maand kan dat betekend dus bijv. na 5 weken toch? of moet hij 2 maanden oud zijn. we willen eind juli naar disney ik dacht dus 1 mei de aanvraag voor de eerste kaart op te sturen als ik dan van 6 weken uit ga zou die er half juni zijn. en is hij dus 1,5 maand oud als we in disney komen. of werkt het niet met halve maanden? de gedachte is dus dat we evt meivakantie 2014 er ook nog gebruik van kunnen maken vandaar dat ik het niet eerder wil activeren.
    En als het zo zou gaan als bovenstaand wat voor begin data staat er dan op die pas? de data van betaling? nou heel wat vragen dus. wel spannend zo zo'n eerste keer hoor zeker als je geen frans kunt. fijn dat we hier terecht kunnen met onze vragen.
    alvast bedanktSmile
    groetjes carola

  • Hoi Lars,
    Dank je wel voor de tip en de snelle reactie, is het met die fantasy kaart dan ook mogelijk om 1 kaart eerst te bestellen via de post en later in het park de andere kaarten met korting te kopen? of geld dat voor deze kaart niet. Ik las dat het in de 2e maand kan dat betekend dus bijv. na 5 weken toch? of moet hij 2 maanden oud zijn. we willen eind juli naar disney ik dacht dus 1 mei de aanvraag voor de eerste kaart op te sturen als ik dan van 6 weken uit ga zou die er half juni zijn. en is hij dus 1,5 maand oud als we in disney komen. of werkt het niet met halve maanden? de gedachte is dus dat we evt meivakantie 2014 er ook nog gebruik van kunnen maken vandaar dat ik het niet eerder wil activeren.
    En als het zo zou gaan als bovenstaand wat voor begin data staat er dan op die pas? de data van betaling? nou heel wat vragen dus. wel spannend zo zo'n eerste keer hoor zeker als je geen frans kunt. fijn dat we hier terecht kunnen met onze vragen.
    alvast bedanktSmile
    groetjes carola

    Hoi Carola,
    Graag gedaan. Het is zeker mogelijk om eerst 1 jaarkaart per post te bestellen en dan vervolgens tijdens de eerst volgende trip korting te geven op de andere jaarkaarten. Vanaf de 2e maand kan er korting worden gegeven en voor stempels worden bespaard. Via de post wordt de startdatum van de jaarkaart bepaald door het moment waarop de kaart door een medewerker van Bureau Passeport Annuel definitief wordt gemaakt. Daarna wordt de jaarkaart per post naar jullie adres verzonden. Een aanvraag kan 4-6 weken duren, dus zorg dat jullie op tijd zijn met het bestellen per post.
    Voorbeeld: Als er op de jaarkaart een startdatum staat van 1 juni, dan mag er korting worden gegeven en voor stempels worden gespaard vanaf 2 juli (start 2e maand).
    Groetjes,
    Lars
  • hoi Lars,
    nog een vraagje als je in een hotel verblijft kun je een excursie regelen naar parijs, kan dit ook als je op een camping staat.
    ik bedoel dat ik dat dan in Disney kan regelen en dat we op tijd op bestemming zullen zijn. om met de bus mee te gaan.
    alvast bedankt.

  • hoi Lars,
    nog een vraagje als je in een hotel verblijft kun je een excursie regelen naar parijs, kan dit ook als je op een camping staat.
    ik bedoel dat ik dat dan in Disney kan regelen en dat we op tijd op bestemming zullen zijn. om met de bus mee te gaan.
    alvast bedankt.

    Hoi hobbelientje,
    Alle excursies kunnen ook in het resort zelf worden geboekt bij de receptie van één van de Disney hotels, bij het informatiepunt voor toeristen in de kiosk op de resort hub of bij de Oad balie op de eerste etage van Planet Hollywood in Disney Village.
    Groetjes,
    Lars
  • hallo,
    is het ook mogelijk om met de camper te overnachten op de parkeerplaats van Disneyland? Wat zijn hier de regels en kosten van?
    alvast bedankt,
    Mariska
  • mariska zei:


    hallo,
    is het ook mogelijk om met de camper te overnachten op de parkeerplaats van Disneyland? Wat zijn hier de regels en kosten van?
    alvast bedankt,
    Mariska

    Hoi Mariska,
    Parkeren met de camper is toegestaan op het speciale campergedeelte van de grote parkeerplaats voor €20,- per dag. Er zijn geen voorzieningen aanwezig, dus er is geen toegang tot water of stroom. Dit gedeelte is enkel bedoelt voor parkeren, het is geen standplaats.
    Groetjes,
    Lars
  • Wel is er een toiletgebouw aanwezig (douche en toilette) en is er een tevens een mogelijkheid om je vuilwater tank leeg te laten lopen.
    Inderdaad geen stroom en/of schoonwater voorzieningen.
    Voor de €20,00 krijg je een formulier welke je achter de voorruit dient te plaatsen. Wil je langer dan 1 nacht verblijven dien je bij de kassa's achter het toiletgebouw een nieuw formulier te verkrijgen.
    Mocht je in het bezit zijn van een geldige jaarkaart komt de eerder genoemde € 20 te vervallen.
    @Lars, we zijn diverse keren geweest, de laatste keer hadden we onderweg vertraging opgelopen en kwamen hierdoor aan toen de slagbomen dicht waren. Uiteindelijk wel op de parkeerplaats gekomen. Wink
    Kun jij mij vertellen wat een legale manier om op de parkeerplaats te geraken is als de slagbomen dicht zijn?
    Alvast bedankt voor je antwoordt,
    De Bruin
  • debruin zei:


    Wel is er een toiletgebouw aanwezig (douche en toilette) en is er een tevens een mogelijkheid om je vuilwater tank leeg te laten lopen.
    Inderdaad geen stroom en/of schoonwater voorzieningen.
    Voor de €20,00 krijg je een formulier welke je achter de voorruit dient te plaatsen. Wil je langer dan 1 nacht verblijven dien je bij de kassa's achter het toiletgebouw een nieuw formulier te verkrijgen.
    Mocht je in het bezit zijn van een geldige jaarkaart komt de eerder genoemde € 20 te vervallen.
    @Lars, we zijn diverse keren geweest, de laatste keer hadden we onderweg vertraging opgelopen en kwamen hierdoor aan toen de slagbomen dicht waren. Uiteindelijk wel op de parkeerplaats gekomen. Wink
    Kun jij mij vertellen wat een legale manier om op de parkeerplaats te geraken is als de slagbomen dicht zijn?
    Alvast bedankt voor je antwoordt,
    De Bruin

    Hoi De Bruin,
    Bedankt voor het delen van deze informatie. Er is geen mogelijkheid om 'legaal' het parkeerterrein op te komen als de slagbomen (en het parkeerterrein in het algemeen) dicht zijn. Ze zijn dan gesloten en in principe mag dan niemand meer het terrein op. Wellicht een idee om dat de volgende keer aan een medewerker aan de slagboom te vragen?
    Groetjes,
    Lars
  • Beste dlrp-gangers, nadat we inmiddels meerdere keren per auto en vliegtuig naar disney zijn gegaan gaan we het deze keer met een camper proberen, aangezien je met een dreampass gratis op de parkeerplaats mag overnachten.. Nu hebben we al gehoord dat er geen stroom is, en dat je niet te dicht bij de loopbanden moet parkeren ivm muziek sochtends.. Zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden? Graag je mening!
    Alvast bedankt!
  • Parkeren in Disney Village kan met de Dream jaarkaart voor 2 euro per dag. Na het parkeren bij de beheerder het ticket laten omruilen, wel even de jaarkaart laten zien.
    Gr,
    Mariska
  • We zijn in het bezit van jaarkaarten en gebonden aan blockdagen. Nu hebben we nog gratis toegangskaarten die we op blockdagen kunnen gebruiken, we
    vragen ons echter af of we dan ook "gewoon" parkeergeld moeten betalen?

  • We zijn in het bezit van jaarkaarten en gebonden aan blockdagen. Nu hebben we nog gratis toegangskaarten die we op blockdagen kunnen gebruiken, we
    vragen ons echter af of we dan ook "gewoon" parkeergeld moeten betalen?

    Hoi sandeman,
    De blockdagen zijn in principe alleen bedoelt voor de Disney parken. Alle overige voordelen met een jaarkaart zijn gewoon het hele jaar door beschikbaar, zoals de korting in de winkels en restaurant. Ik heb de voorwaarden van de jaarkaarten er nog eens op nagelezen en hier wordt niets vermeld over parkeren tijdens een blockdag. Gratis parkeren is dus gewoon het hele jaar door geldig.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars.
    Duidelijk. bedankt voor je reactie!
  • Hallo Lars,
    Mag je met je jaarkaart ook gratis met de camper parkeren

  • Hallo Lars,
    Mag je met je jaarkaart ook gratis met de camper parkeren

    Hoi Sandra,
    Ja, ook met een camper mag je gratis parkeren op het speciale campergedeelte van de parkeerplaats. Dit betreft echter alleen parkeren. Er zijn geen voorzieningen, zoals stroom of water, beschikbaar voor de camper. Het gaat hier alleen om een parkeerplaats.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo, ik heb nogmaals een vraag over het gebruik van de jaarkaart in combinatie met een parkeerkaart.
    Wij gaan in de zomer met 3 personen en een auto naar Disney Parijs. Wij willen aan de kassa een dagkaart kopen en in het park omruilen voor 3 jaarkaarten met 1 parkeervignet.
    Hoe zit dat met de eerste parkeerdag als wij gaan? Kunnen wij die kosten terugvorderen ?

  • Hallo, ik heb nogmaals een vraag over het gebruik van de jaarkaart in combinatie met een parkeerkaart.
    Wij gaan in de zomer met 3 personen en een auto naar Disney Parijs. Wij willen aan de kassa een dagkaart kopen en in het park omruilen voor 3 jaarkaarten met 1 parkeervignet.
    Hoe zit dat met de eerste parkeerdag als wij gaan? Kunnen wij die kosten terugvorderen ?

    Hoi Irene,
    De parkeerkosten kunnen op de dag van aanschaf van de jaarkaart niet worden teruggevorderd. Je betaald gewoon het reguliere tarief. Het voordeel van gratis parkeren gaat pas vanaf de tweede dag in.
    Groetjes,
    Lars
  • Waarom heeft DLP geen camper/caravan/tentplaatsen zoals Europapark ?Wij gaan dit jaar naar DLP en zijn hier vaker geweest ,maar de laatste twee jaar hadden wij een jaarkaart EP. Super park EP. Nu willen wij graag naar Disney met de camper maar het zou prettig zijn om je te fatsoenlijk te kunnen douchen in de juli .Ik vindt het een gemiste kans voor Disney om zich alleen op hotelbezoekers te richten. Disney blijft mijn favoriet alleen jammer dat ze te Amerikaans denken. Graag reacties van mensen die hier een paar dagen hebben gestaan.

  • Waarom heeft DLP geen camper/caravan/tentplaatsen zoals Europapark ?Wij gaan dit jaar naar DLP en zijn hier vaker geweest ,maar de laatste twee jaar hadden wij een jaarkaart EP. Super park EP. Nu willen wij graag naar Disney met de camper maar het zou prettig zijn om je te fatsoenlijk te kunnen douchen in de juli .Ik vindt het een gemiste kans voor Disney om zich alleen op hotelbezoekers te richten. Disney blijft mijn favoriet alleen jammer dat ze te Amerikaans denken. Graag reacties van mensen die hier een paar dagen hebben gestaan.

    Hoi roderidder,
    Disneyland Parijs beschikt over parkeerplaatsen voor campers op de grote parkeerplaats. Deze plaatsen zijn echter alleen bedoelt om te parkeren. Er zijn geen voorzieningen (water, stroom, e.d.) aanwezig. Wilt u kamperen, dan kunt u terecht op één van de campings in de omgeving van Parijs.
    Groetjes,
    Lars

  • Hallo, ik heb nogmaals een vraag over het gebruik van de jaarkaart in combinatie met een parkeerkaart.
    Wij gaan in de zomer met 3 personen en een auto naar Disney Parijs. Wij willen aan de kassa een dagkaart kopen en in het park omruilen voor 3 jaarkaarten met 1 parkeervignet.
    Hoe zit dat met de eerste parkeerdag als wij gaan? Kunnen wij die kosten terugvorderen ?

    Hoi Lars,
    Dankjewel voor je antwoord. Ik lees dat het mogelijk is om bij Disney Village voordeliger te parkeren, dus dat is ook een optie
    ,Gr irene
  • Wij staan op een camping buiten Parijs en gaan met eigen vervoer naar Disney.I.v.m. gezondheidsredenen is de hele dag in Disney te lang.Is het mogelijk om tussendoor het terrein te verlaten,te rusten en bijv. in de namiddag/avond weer terug te komen met dezelfde kaarten (toegang en parkeren)?
  • BB72 zei:


    Wij staan op een camping buiten Parijs en gaan met eigen vervoer naar Disney.I.v.m. gezondheidsredenen is de hele dag in Disney te lang.Is het mogelijk om tussendoor het terrein te verlaten,te rusten en bijv. in de namiddag/avond weer terug te komen met dezelfde kaarten (toegang en parkeren)?

    Met je dagkaarten/abbonementen kun je de hele dag de parken in en uit lopen.
    dat is geen probleem.
    veel plezier :-)
Log In of Registreer om te reageren.