Big Thunder Mountain en Star Tours met 3-jarige

oktober 2014 aangepast in Disneyland Park
Mijn dochter is 3,5 jaar en bijna 1.02m. Binnenkort gaan we naar Disneyland Parijs en ze zou in theorie in de Big Thunder Mountain mogen en in Star Tours gezien haar lengte. Echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit voor een kindje van haar leeftijd te eng is.
Pirates of the Caribbean en Casey Junior's treintje heeft ze geen enkele problemen mee (we zijn al 4 keer in Disneyland geweest met haar). Ook de achtbaan in Julianatoren ging prima (wel spannend!) en die achtbaan gaat behoorlijk rap.
Iemand ervaring of tips om deze attracties te doen met een peuter?

Reacties

  • Hoi Banaantje,
    of 1.02m groot genoeg is voor de attracties weet ik niet maar dat heb je vast gecontroleerd.
    Mijn ervaring met onze dochter is als volgt: toen ze vier kwam was ze huilend uit Big Thunder Mountain en wilde ze absoluut niet meer. Die ging toch echt te hard, terwijl andere achtbanen en inderdaad Casey geen probleem was. Vergeet niet dat je dochter in de karretjes van Big Thunder Mountain veel meer op en neer/heen en weer wordt geschud dan wij als volwassenen (als ik er met mijn 1m91 in ga zitten zit ik al bijna klem, daar is niet veel beweging meer in te krijgen). Die beweeglijkheid zorgt denk ik voor wat extra spanning.
    Star Tours zou ik niet durven zeggen, dat is qua beweging natuurlijk veel rustiger. Vraag is of ze zich goed realiseert wat er gebeurt.
    Ik denk dat e.e.a. ook heel erg afhangt van het specifieke kind: onze zoon van drie kan niet wachten tot hij weer in Phantom Manor mag, terwijl onze dochter van negen zich realiseert dat ze naar skeletten en doodskisten aan het kijken is en zij het dus veel spannender vindt dan hij.
Log In of Registreer om te reageren.