Hotelkeuze

oktober 2014 aangepast in Praktische Informatie
Hallo Lars en mede-forummers,
Wij zijn hard op zoek naar een hotel net buiten Disney voor 31 december t/m 4 januari. Zoekende via Trivago, Booking.com etc komen we eigenlijk niet op iets wat ons echt aanspreekt. We vinden of het hotel zeer onprettig (wat dan ook in de reviews bevestigd wordt), of het ligt ver weg, of het is ontzettend duur. Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde hotels, of misschien iets kennen dat niet op sites als booking.com te vinden is, die aan te raden zijn? 80 euro per nacht is eigenlijk wel de max.
Is dit te vinden en zo ja, wie heeft er tips?
Groetjes, Veerle

Reacties

  • Hoi Veerle,
    wij (twee volwassenen, twee kinderen) hebben in februari van dit jaar verbleven in het Adagio Marne-la-Vallée Val d’Europe. Geboekt via sunjets.be omdat parkeren dan inclusief was. Voor vijf nachten hebben we toen €420 betaald.
    Ik denk dat de periode dat jullie willen gaan wel wat duurder is ik vraag me af of €80 per nacht realistisch is, maar dat hangt natuurlijk ook af van de samenstelling van jullie gezelschap. Vanwege onze kinderen willen we het liefst drie slaapkamers (minimaal twee) maar ik weet niet of dat bij jou/jullie ook speelt.
    Wij zaten in een gerenoveerd appartement en daar was niets op aan te merken. Misschien een tip?
  • Hoi Hugo,
    Bedankt voor je berichtje! Dat zou inderdaad een hele goede prijs zijn, helaas is hij inderdaad in de periode dat wij gaan een stuk duurder (128 euro per nacht). Je hebt gelijk, het is bijna niet realistisch als je echt een fijn hotel wilt in deze periode. Het is op booking.com al te zien maar ik dacht, wie weet zijn er hotels die niet daarop staan. Ik voel me snel onprettig en onveilig op vreemde plekken, en krijg al snel een akelig gevoel als ik kijk naar premiere classe, F1 etc. De reviews bevestigen dat en ook een vriendin heeft er eens overnacht (die namen uit angst al hun waardevolle spullen mee naar Disneyland, ze vonden de parkeerplaats van Disney veiliger aanvoelen voor hun spullen dan de hotelkamer haha).
    Daarom zocht ik iets anders, maar mijn wensen zijn niet haalbaar: binnen een straal van 15km, tot 80 euro per nacht en een fatsoenlijke kamer (prettig bed/douche, niet al te klein). We hebben een paar keer geluk gehad en ver onder die prijs hotels gekregen, maar dat was altijd laagseizoen. Ik vraag eigenlijk in de hoop dat ergens iets "verstopt" zit, dat niet via grote hotelsites te vinden zijn, maar ik vraag me af of dat er wel is in die omgeving.
    Heeft iemand misschien ervaring met Residence du Parc?
    Over ons: wij zijn maar met zijn tweeën, en hebben een jaarkaart (met gratis parkeren).
  • Veerle zei:


    Hallo Lars en mede-forummers,
    Wij zijn hard op zoek naar een hotel net buiten Disney voor 31 december t/m 4 januari. Zoekende via Trivago, Booking.com etc komen we eigenlijk niet op iets wat ons echt aanspreekt. We vinden of het hotel zeer onprettig (wat dan ook in de reviews bevestigd wordt), of het ligt ver weg, of het is ontzettend duur. Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde hotels, of misschien iets kennen dat niet op sites als booking.com te vinden is, die aan te raden zijn? 80 euro per nacht is eigenlijk wel de max.
    Is dit te vinden en zo ja, wie heeft er tips?
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Een goede tip is Ibis Val d'Europe: http://www.booking.com/hotel/fr/ibis-marne-la-vallee-val-d-europe.nl.html?aid=348654. Ideaal gelegen net ten zuiden van Disneyland Parijs en op loopafstand van de RER (eerstvolgende halte is Disneyland Parijs) en een prima prijs (gemiddeld 70-90 euro per nacht).
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ziet er inderdaad goed uit! Ik zie helaas wel al waarom die niet in onze zoekresultaten omhoog kwam: hij is al volgeboekt :( En we dachten nog wel dat we ruim op tijd waren met zo'n hotelletje buiten Disney zoeken. Dat maakt het zoeken niet makkelijker, haha.
  • Hoi Veerle,
    Wij hebben ervaring met de premiere classe vlakbij Disney en dat is ons prima bevallen. Keurig schoon hotel, keurige kamers.
    Klein en basic, maar ach je loopt toch de hele dag in het park! Het tarief van rond 80 euro is scherp hoor, dat wordt een lastig klusje.
    Fijne vakantie in ieder geval.
  • Hoi veerle,
    Hier een aantal hotels rond jouw budget voor 4 nachten.
    Misschien zit er iets tussen wat je fijn vind.
    Comfort hotel lagny marne la vallee, Goed hotel als het puur gaat voor de overnachting. prijs voor jou datum 274
    Kyriad marna la vallee Torcy, prima hotel voor overnachtingen met disney bezoek, Prijs voor jou datum 336
    Mister bed city torcy, Prima hotel. Prijs voor jou datum 273
    Best western golf hotel, Goed hotel, Prijs voor jou datum 372
    Hopelijk heb je er iets aan.
    Groetjes Myriam
  • Hoi, bedankt voor jullie reacties! Myriam, wat lief dat je er een aantal opgezocht had. Ik wilde net vanavond komen laten weten dat we iets gevonden hadden! We wilden heel graag een keukentje erbij, om ons eigen ontbijtje te kunnen maken etc, dat beviel ons vorige keer heel fijn. We vonden toen Residence du Parc. Op bookingsites rond de 70 - 85 euro per nacht, maar via hun eigen site (althans, het leek me hun eigen site: http://www.laresidenceduparc.fr/fr/), kwam ik met vroegboekkorting uit op ong. 65 euro per nacht, 250 euro in totaal. Dat hotels soms op hun eigen site goedkoper kunnen zijn is ons bekend van bijv. Auberge du Cheval Blanc. Van dit hotel verwachten we ook zeker niet veel, dat was ons uit reviews van bijv hotels.com wel duidelijk haha, maar ze komen er niet slechter af dan andere hotels in de prijsklassen 60 - 80 euro per nacht. We knijpen hem wel een beetje, want je hoort soms rare verhalen over mensen die een bevestiging hebben van een hotelboeking, en dan alsnog bij het hotel aankomen zonder dat men daar weet heeft van de boeking. Het lijkt erop dat dit hun eigen site is, maar aangezien de boeking opeens via "bookassist" liep (wat ik pas na boeking door had toen dat boven de bevestiging stond).. tja, je weet het nooit? Ik heb het hotel een mail gestuurd, maar nog geen reactie. Nu schijnt het volgens een paar reviews communicatief gezien niet het sterkste hotel te zijn, dus misschien duurt de reply gewoon heel lang. Ik ben in ieder geval benieuwd. We waren nog even aan het denken aan hotels als Hipark (binnen de kring ligt dat) en dan eens flink wat uitgeven, maar aangezien ook daar een bedbank te zien was, bijv. geen tafeltje voor ontbijt etc, vroegen we ons toch af of hij er niet alleen maar mooier uit zag, in plaats van echt beter te zijn.
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Heeft iemand ervaring met het hotel waar we nu heengaan?
  • Wij willen met kerst naar dlp en wilden liever een stacaravan huren. Zover ik nu kan zien is die mogelijkheid er niet. Heeft iemand van jullie nog een idee? Wij zijn in het bezit van een jaarkaart. Eventuele tips voor goedkope hotels is ook welkom. Liever geen hotel die meer dan 20 minuten van dlp af ligt.
    Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
    Gr. Madelon

  • Wij willen met kerst naar dlp en wilden liever een stacaravan huren. Zover ik nu kan zien is die mogelijkheid er niet. Heeft iemand van jullie nog een idee? Wij zijn in het bezit van een jaarkaart. Eventuele tips voor goedkope hotels is ook welkom. Liever geen hotel die meer dan 20 minuten van dlp af ligt.
    Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
    Gr. Madelon

    Hoi Madelon,
    Zijn de blokhutten van Disney's Davy Crockett Ranch een optie? Op die manier zitten jullie dichtbij de parken, maar niet in een standaard hotel. Meer informatie, foto's en een video van deze accommodaties: http://www.discoverthemagic.nl/hotels/disneys-davy-crockett-ranch/.
    Het loont zich om de prijzen voor 'room only' te vergelijken met de arrangementsprijzen. In sommige gevallen zijn de prijzen voor een compleet arrangement in dezelfde periode namelijk voordeliger. Op dit moment zijn er diverse aanbiedingen beschikbaar voor de kerstvakantie in alle Disney hotels, waaronder Davy Crockett Ranch. Hebben jullie kinderen t/m 11 jaar, dan is de topaanbieding '1 dag gratis + kinderen t/m 11 jaar gratis' de beste keuze: http://www.discoverthemagic.nl/2014/10/winteraanbieding-disneyland-parijs-ontvang-1-dag-gratis-kinderen-tm-11-jaar-gratis/. Hebben jullie nog kinderen t/m 6 jaar, dan krijg je tot 20% korting + ontbijt & diner gratis via deze aanbieding: http://www.discoverthemagic.nl/2014/10/aanbieding-disneyland-parijs-tot-20-korting-gratis-ontbijt-diner-kinderen-tm-6-jaar-gratis/.
    Een goede tip voor een voordelig hotel buiten het resort is Ibis Val d'Europe, op één halte van Disneyland Parijs met de RER: http://www.booking.com/hotel/fr/ibis-marne-la-vallee-val-d-europe.nl.html?aid=348654.
    Groetjes,
    Lars
  • wij vonden hotel chanteloup en brie een prima prijs/afstand/kwaliteit verhouding mede omdat er ontbijt bij in zit.
    Het loont wel de moeite om ook even bij bijv. vrij uit of oad te informeren (telefonisch of via reisburo) want die kunnen voordeliger uitvallen en ook als het is volgeboekt kan het best zo zijn dat er nog kamers beschikbaar zijn maar dan niet in de standaard voorraad van de betreffende aanbieder.
Log In of Registreer om te reageren.