Hoe zouden jullie dit inplannen?

december 2014 aangepast in Praktische Informatie
Hi,
Wij gaan in juni van 11 t/m 14 met onze jonge kids (van 3 en 5) voor het eerst naar Disneyland. We hebben er natuurlijk al ontzettend veel zin, en zij weten nog van niets. :D
Nu komen we aan op een donderdag, wat waarschijnlijk de meest rustige dag is! Van de andere dagen heb ik geen idee.
Ik twijfel of ik op die donderdag juist Studios eerst moet doen. Voor Rattatouille, Crush, en Toy Story playland... of toch maar eerst Disneyland?
Hoe zouden jullie de dagen inplannen!?

Reacties

  • Misschien handig om te weten waar jullie overnachten en wat voor soort ticktets? iedere dag 1 park of beide parken?
    Disney hotel(s) of partner hotel etc?
  • We overnachten natuurlijk in een Disney hotel (sequioa lodge)! :D
    Weet niet wat voor tickets er dan standaard bij zitten... volgens mij beide parken, of niet?
  • Normaal kun je dan alle dagen in beide parken terecht. Ik zou beginnen in de Studios, haal direct een fastpass voor Ratatouille en vermaak je daarna rustig in het park. Je zult zien dat het allemaal heel goed te doen is. Alleen moet je bij Crush's Coaster wel meestal wat langer wachten. Hou er wel.rekening mee dat je voor Meet&Greets vaak meer tijd kwijt bent dan je verwacht. Al zou ik het wel aanraden om juist al die donderdag met de Characters in de Toon Studios op de foto te gaan ivm mindere drukte, de wachttijd kan flink schommelen, maar meestal gaat dat redelijk snel. Check de rij dus even en kom eventueel later terug.
    Voor het Disneyland Park gelden de Magic Hours (misschien tegen die tijd ook een aantal dagen in de Studios maar dat weet ik niet) Ga de vrijdag lekker al om 8u het park in (echt het park zelf, dus niet dan pas eens vertrekken) zo heb je de grootste kans om de meeste attracties in Fantasyland te doen voordat het een stuk drukker word. Loop lekker door Mainstreet en loop dan recht onder het kasteel door Fantasyland in.
    Daarnaast zou ik niet teveel tijd besteden aan parades dubbel bekijken. En Meet&Greets in het Disneyland park kosten nog veel meer tijd dan in de Studios (maar als de kids een Character helemaal geweldig vinden ia dat het wachten waard).
    In het weekend kijk je gewoon waar je allemaal nog in wilt wat je niet gehaald hebt in de eerste 2 dagen. En vind het niet erg om heel af en toe een lange wachtrij te pakken (als je geen fastpass of pas een hele late kunt pakken) er is tenslotte genoeg te zien. En pluis de plattegrond maar goed uit tijdens het wachten!
    Doe het park zoveel mogelijk zone voor zone zodat je niet alleen maar aan het rennen bent, maar duidelijk de attracties af kunt werken. In de zomer gelden ruime openingstijden. Dus kijk ook goed wat je met eten doet. Ga je terug naar je hotel of eet je in het park zelf? Ik heb de ervaring dat je 's middag het beste naar Disney Village kunt gaan en je bij de McDonalds het voordeligste uit bent. Ik heb 's avonds meerdere keren bij Bella Notte, Hakuna Matata, Haiti's Pizza Outpost en The Lucky Nugget gegeten. De restaurants bieden een heel aardig menu voor een prima prijs (ongeveer €15) Ga je voor een restaurant met Table Service dan betaal je al vlug veel meer. Maar bij The Lucky Nugget word je wel bediend en hoef je dus niet mer je dienblaadje te lopen.
    Check voor je gaat welke attracties de hoogste prioriteit hebben. Maak hier een lijstje van samen met de kids en vink af wat jullie gehad hebben. Zo weet je zeker dat je niks overslaat.
    Heel veel plezier alvast!
  • Dank je Roger voor dit super antwoord. Hier zal ik zeker rekening mee houden.
    We zullen inderdaad met de kids niet zo snel op en neer rennen. Dus moeten het wat rustiger aan doen en beter plannen van te voren.
    Ook qua eten willen we natuurlijk niet 4 dagen mc donalds. We zullen dus zeker de alternatieven bekijken. Heb ook al gekeken naar de maaltijd opties wat je vooraf boekt, maar ik vraag mij af of dit wel handig is met kinderen. Ze eten geen volledig menu, en je wil toch wat flexibel zijn qua locatie en tijd lijkt mij.
    Welke attracties hebben normaal gesproken geen tot weinig wachttijd? Dan bewaren we die voor het weekend.
  • Logisch dat je niet voor 4 dagen McDonalds gaat, Earl of sandwich is ook leuk, wel iets duurder, maar je kunt er lekkere broodjes, wraps en soep eten. Verder is Disney Village toch wel aan de prijzige kant. Veel Counter Restaurants hebben ook losse gerechtjes, kijk eens op http://www.dlpguide.com/planning/dining/restaurant-menus/ voor een redelijk up-to-date overzicht van de menukaarten. Ik zou niet gaan reserveren, tenslotte is dat bij de counter restaurants al niet mogelijk. Ik geloof dat je ook de mogelijkheid hebt dat je vouchers krijgt om te eten, maar helaas heb ik daar geen ervaring mee.
    Qua rustige attracties:
    Het kan alle kanten op met de drukte, mijn ervaring is dat het doordeweeks, buiten vakanties en feestdagen, reuze meevalt, Maar goed mocht het wat drukker zijn dan heb je nog altijd veel opties:
    Disneyland Park:
    Fantasyland: Alice's Maze, Theekopjes, Casey Jr. Circus Train, Pays des Contes Fees, It's a small world (uiteraard erg populair, maar hele grote capaciteit)
    Adventureland: PotC is meestal ook heel goed te doen net zoals Indiana Jones, De overige attracties zijn voornamelijk doorloop dingen dus daar kun je lekker doorheen slenteren.
    Discoveryland: tja daar is eigenlijk alles populair, ik zou persoonlijk de Orbitron overslaan, sowieso zit die niet lekker en er zijn nog een aantal van die attracites (Dumbo, Flying carpets of Agrabah) Pak voor Buzz Lightyear een fastpass dat scheelt heel erg veel!
    Frontierland: Phantom Manor is altijd goed te doen, wanneer je aan de andere kant langs de Big Thunder Mountain loopt, kom je op het rustige deel van Frontierland en ook hier kun je lekker rondslenteren.
    Walt Disney Studios:
    Aangezien dit park veel kleiner is, is de drukte ook snel groter. verwacht dus dat je in dit park langer staat te wachten dan in het andere park. Ga hier naar de shows van Animagique en Cinemagique. Ik heb ook gelezen dat de Stuntshow weer verbeterd is met de oorspronkelijke stunts. (de vorige versie was namelijk best saai...) In Toy Story Playland kun je meestal vrij snel in Slinky Dog-Zig-Zag Spin, en de Flying carpets of Agrabah gaan ook vrij rap.
    Wat misschien ook een goede tip is: ik kan me voorstellen dat de kids lang niet overal ingaan, Maar je kunt ze meenemen in de wachtrij en op het moment dat je in moet stappen, kun je altijd doorlopen naar de uitgang. zo hebben ze iets om naar te kijken ipv saai op een bankje zitten wachten. En je bent gezellig samen!
    Verspil trouwens geen tijd aan de Disneyland Railroad... dat treintje is echt niet boeiend helaas.... ga dan liever op de Thunder Mesa boot!
    Mochten jullie willen shoppen, doe dit dan voor 14u, want dan kun je de spullen óf bij je hotel óf in de Disney Store in Disney Village ophalen en hoef je er niet mee te slepen.
    Denk dat jullie zo wel een hele rits aan tips hebben voor een heel geslaagd verblijf!
  • aspers zei:


    Hi,
    Wij gaan in juni van 11 t/m 14 met onze jonge kids (van 3 en 5) voor het eerst naar Disneyland. We hebben er natuurlijk al ontzettend veel zin, en zij weten nog van niets. :D
    Nu komen we aan op een donderdag, wat waarschijnlijk de meest rustige dag is! Van de andere dagen heb ik geen idee.
    Ik twijfel of ik op die donderdag juist Studios eerst moet doen. Voor Rattatouille, Crush, en Toy Story playland... of toch maar eerst Disneyland?
    Hoe zouden jullie de dagen inplannen!?

    Hoi aspers,
    Roger heeft hier al hele goede tips gegeven. Ik wil daar graag nog wat op aanvullen. Ondanks dat de drukte in juni niet vergelijkbaar is met de huidige kerstdrukte, heb ik een groot aantal tips voor beide parken op een rijtje gezet om ook op drukke dagen zo veel mogelijk te kunnen doen. Bekijk het artikel en doe er je voordeel mee: http://www.discoverthemagic.nl/2014/12/parken-van-disneyland-parijs-bereikten-afgelopen-periode-maximale-capaciteit-tijdens-grote-drukte/.
    Overigens ben ik een groot voorstander van het op voorhand reserveren van restaurants (buiten de counter service restaurants om). Weet je al welke restaurants je wilt bezoeken, reserveer deze dan voor je gehele verblijf gratis via de restaurant reserveringslijn en voorkom dat je lang moet wachten op een tafel.
    Groetjes,
    Lars
  • Love dit forum! Heb deze vraag ook op een ander forum gezet, en daar kwam echt maar een standaard reactie op. Heb het gevoel dat hier echt met je word meegedacht. En dat is best uniek (zo, even een complimentje tussendoor).
    Over dat eten vooraf reserveren: Reserveer je alleen de plaats, of ook het tijdstip waarop je aanschuift. Want dat beperkt je denk ik juist in je flexibiliteit, toch!?
  • aspers zei:


    Love dit forum! Heb deze vraag ook op een ander forum gezet, en daar kwam echt maar een standaard reactie op. Heb het gevoel dat hier echt met je word meegedacht. En dat is best uniek (zo, even een complimentje tussendoor).
    Over dat eten vooraf reserveren: Reserveer je alleen de plaats, of ook het tijdstip waarop je aanschuift. Want dat beperkt je denk ik juist in je flexibiliteit, toch!?

    Hoi aspers,
    Dank voor de complimenten! DiscoverTheMagic.nl is juist in het leven geroepen om iedereen een zo'n magisch (en voordelig) mogelijk verblijf te laten beleven.
    Je reserveert een locatie en tijd, waarbij je een 'window' hebt van 30 minuten. Stel, je hebt bij Plaza Gardens gereserveerd om 17:00 uur, dan mag je tussen 16:45 en 17:15 uur binnen komen lopen en wordt je tafel vastgehouden. Het maakt de dag natuurlijk minder flexibel, maar het geeft je wel de garantie dat je op een bepaald tijdstip aan tafel kunt. Als het druk is in de parken, dan zul je langer moeten wachten om een tafel te krijgen in een restaurant (alle reserveringen gaan immers voor) of er worden zelfs helemaal geen 'walk-ins' (binnenlopen zonder reservering) geaccepteerd.
    Ik reserveer zelf altijd op voorhand. Juist de ene keer dat ik (afgelopen oktober) niet had gereserveerd, omdat ik niet wist hoe laat ik zou kunnen gaan eten (wegens een werkbezoek aan Disney), waren alle restaurants al volgeboekt en moest ik uitwijken naar Disney Village met 30 minuten wachten voor ik een tafel kreeg. Uiteraard kun je altijd bij een counter service restaurant terecht, maar persoonlijk dineer ik liever in een restaurant met buffet of tafelbediening. Het zijn keuzes die je voor jezelf moet maken. Reserveren is niet verplicht, maar als je de restaurants die je wilt bezoeken al weet, dan zou ik willen adviseren om deze toch vast te leggen, zeker in het weekend.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben inderdaad sterk aan het twijfelen om te reserveren. Dit kun je op de dag zelf doen toch? Ik heb een par keer Plaza Gardens voorbij zien komen als aanbeveling.
  • aspers zei:


    Ik ben inderdaad sterk aan het twijfelen om te reserveren. Dit kun je op de dag zelf doen toch? Ik heb een par keer Plaza Gardens voorbij zien komen als aanbeveling.

    Hoi aspers,
    Dit kan inderdaad op de dag zelf, maar voor populaire restaurants (waaronder Plaza Gardens), wordt het aanbevolen om dit op voorhand te doen door de restaurant reserveringslijn te bellen: 0033 (0)1 60 30 40 50.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.