Jaarkaart kopen als minderjarige

Hoi.
Ik ben Nick Bakker uit Nederland.
In Juli ga ik samen met een vriendin van me naar Disneyland Paris.
Ik wil graag een jaarkaart aanschaffen en heb dit al vaker gedaan alleen toen in het bijzijn van mijn ouders.
Ik heb in totaal 2 keer een jaarabonnement gehad en wil er dus nu weer een aanschaffen.
Nu is het probleem dat ik minderjarig ben en de vriendin waarmee ik ga is ook minderjarig.
Alles is al geboekt en ik kwam er vanavond achter dat je geen jaarkaart als minderjarige aan kunt schaffen als je niet in het bijzijn van je ouders bent.
Mijn ouders gaan dus niet mee en het is te laat om de kaarten nu nog per post te bestellen omdat we over 5 welen al gaan en de gemiddelde leertijd is 4-6 weken.
Nu las ik iets over dat wanneer je een verklaring van je ouders mee neemt, je wel een jaarkaart kunt kopen.
Weet iemand hoe dit werkt en wat er dan in die verklaring allemaal moet staan?
Hierbij komt dat ik een stiefvader heb en wij dus niet dezelfde achternaam dragen.
Hier deden ze zelfs de vorige keer moeilijk over, dus laat staan wanneer ik met een brief aan kom.
Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem?
Groeten,
Nick

Reacties


  • Hoi.
    Ik ben Nick Bakker uit Nederland.
    In Juli ga ik samen met een vriendin van me naar Disneyland Paris.
    Ik wil graag een jaarkaart aanschaffen en heb dit al vaker gedaan alleen toen in het bijzijn van mijn ouders.
    Ik heb in totaal 2 keer een jaarabonnement gehad en wil er dus nu weer een aanschaffen.
    Nu is het probleem dat ik minderjarig ben en de vriendin waarmee ik ga is ook minderjarig.
    Alles is al geboekt en ik kwam er vanavond achter dat je geen jaarkaart als minderjarige aan kunt schaffen als je niet in het bijzijn van je ouders bent.
    Mijn ouders gaan dus niet mee en het is te laat om de kaarten nu nog per post te bestellen omdat we over 5 welen al gaan en de gemiddelde leertijd is 4-6 weken.
    Nu las ik iets over dat wanneer je een verklaring van je ouders mee neemt, je wel een jaarkaart kunt kopen.
    Weet iemand hoe dit werkt en wat er dan in die verklaring allemaal moet staan?
    Hierbij komt dat ik een stiefvader heb en wij dus niet dezelfde achternaam dragen.
    Hier deden ze zelfs de vorige keer moeilijk over, dus laat staan wanneer ik met een brief aan kom.
    Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem?
    Groeten,
    Nick

    Hoi Nick,
    Je kunt als minderjarige een jaarkaart aanschaffen, maar alleen met een schriftelijke verklaring van je ouders. Zij moeten hiervoor een Engels- of Franstalige brief opstellen waarin ze toestemming geven dat jij een jaarkaart aanschaft. Beide ouders zullen deze brief moeten ondertekenen. Je ouders moeten tevens het 'bon de commande' formulier (aanvraagformulier voor de jaarkaart) ondertekenen. Dit formulier is te downloaden via de Jaarkaarten pagina. Het huidige formulier is echter geldig t/m 30 juni. Als jullie later dan deze datum naar Disney gaan, dan zul je moeten wachten tot het nieuwe document (geldig vanaf 1 juli) online verschijnt.
    Ik zou je willen adviseren om dit probleem tevens voor te leggen aan de Nederlandse klantenservice van Disney via dlp.clientenservice@disney.com. Zij kunnen je een officieel en definitief antwoord geven.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hoi.
    Ik ben Nick Bakker uit Nederland.
    In Juli ga ik samen met een vriendin van me naar Disneyland Paris.
    Ik wil graag een jaarkaart aanschaffen en heb dit al vaker gedaan alleen toen in het bijzijn van mijn ouders.
    Ik heb in totaal 2 keer een jaarabonnement gehad en wil er dus nu weer een aanschaffen.
    Nu is het probleem dat ik minderjarig ben en de vriendin waarmee ik ga is ook minderjarig.
    Alles is al geboekt en ik kwam er vanavond achter dat je geen jaarkaart als minderjarige aan kunt schaffen als je niet in het bijzijn van je ouders bent.
    Mijn ouders gaan dus niet mee en het is te laat om de kaarten nu nog per post te bestellen omdat we over 5 welen al gaan en de gemiddelde leertijd is 4-6 weken.
    Nu las ik iets over dat wanneer je een verklaring van je ouders mee neemt, je wel een jaarkaart kunt kopen.
    Weet iemand hoe dit werkt en wat er dan in die verklaring allemaal moet staan?
    Hierbij komt dat ik een stiefvader heb en wij dus niet dezelfde achternaam dragen.
    Hier deden ze zelfs de vorige keer moeilijk over, dus laat staan wanneer ik met een brief aan kom.
    Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem?
    Groeten,
    Nick

    Hoi Nick,
    Je kunt als minderjarige een jaarkaart aanschaffen, maar alleen met een schriftelijke verklaring van je ouders. Zij moeten hiervoor een Engels- of Franstalige brief opstellen waarin ze toestemming geven dat jij een jaarkaart aanschaft. Beide ouders zullen deze brief moeten ondertekenen. Je ouders moeten tevens het 'bon de commande' formulier (aanvraagformulier voor de jaarkaart) ondertekenen. Dit formulier is te downloaden via de Jaarkaarten pagina. Het huidige formulier is echter geldig t/m 30 juni. Als jullie later dan deze datum naar Disney gaan, dan zul je moeten wachten tot het nieuwe document (geldig vanaf 1 juli) online verschijnt.
    Ik zou je willen adviseren om dit probleem tevens voor te leggen aan de Nederlandse klantenservice van Disney via dlp.clientenservice@disney.com. Zij kunnen je een officieel en definitief antwoord geven.
    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,
    Hartelijk bedankt voor de reactie!
    Ik ga zo meteen de Nederlandse klantenservice mailen met het verhaal.
    Fijn dat er een forum bestaat waar je met al je vragen terecht kunt en waar er snel en duidelijk gereageerd wordt!
    Nogmaals bedankt!
    Nick

  • Hoi Lars,
    Hartelijk bedankt voor de reactie!
    Ik ga zo meteen de Nederlandse klantenservice mailen met het verhaal.
    Fijn dat er een forum bestaat waar je met al je vragen terecht kunt en waar er snel en duidelijk gereageerd wordt!
    Nogmaals bedankt!
    Nick

    Graag gedaan, Nick! Laat ons even weten wat het officiële antwoord is van Disney, zodat andere forumleden hier eventueel hun voordeel mee kunnen doen.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hoi Lars,
    Hartelijk bedankt voor de reactie!
    Ik ga zo meteen de Nederlandse klantenservice mailen met het verhaal.
    Fijn dat er een forum bestaat waar je met al je vragen terecht kunt en waar er snel en duidelijk gereageerd wordt!
    Nogmaals bedankt!
    Nick

    Graag gedaan, Nick! Laat ons even weten wat het officiële antwoord is van Disney, zodat andere forumleden hier eventueel hun voordeel mee kunnen doen.
    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,
    Na vijf werkdagen kreeg ik vanmiddag eindelijk een reactie van de Nederlandse klantenservice van Disneyland Paris.
    Het was een wat ingewikkelde reactie die mij het volgende vertelde;
    ''Geachte heer Bakker,
    Ik dank u voor uw e-mail alsmede uw belangstelling in Disneyland® Paris.
    Met genoegen heb ik vernomen dat u een jaarpaspoort aan wilt schaffen.
    Voor de aanschaf van uw jaarpaspoot, verzoek ik vriendelijk de onderstaande zaken bij te sluiten in uw dossier :
    Een copie van een identiteitsbewijs van u en uw moeder.
    Een autorisatiebrief van uw moeder geschreven in het frans of engels.
    Een copie van het trouwboekje van uw moeder, waaruit blijkt dat u en uw moeder de zelfde naam droegen.
    Met het complete dossier kunt u bij de ingang van de themaparken uw jaarpaspoort aanvragen en vervolgens het definitieve jaarpaspoort bij het jaarpaspoortenbureau laten maken.
    Tevens wens ik u te informeren dat indien u een jaarpaspoort Francilien koopt, u twee opeenvolgende dagen geen toegang heeft tot de Parken.
    Bovendien dient u rekening te houden met de restrictiedagen die gelden voor het jaarpaspoort Francilien en Fantasy.
    Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.''
    Aangezien mijn moeder al een aardige tijd gescheiden is van mijn biologische vader, heeft zij geen trouwboekje meer.
    Persoonlijk vind ik dit echt een heel gedoe om even een jaarkaart aan te kunnen schaffen…
    Ik besloot om in plaats van terug te mailen en weer 5 dagen te moeten wachten op een antwoord waar ik niet heel veel mee kon, een telefoonnummer op te zoeken en daar mijn vraag voor te leggen.
    Ik kreeg een hele vriendelijke man aan de telefoon die mij vertelde dat hij deze reactie een beetje ouderwets vond en dat inderdaad een brief in het Frans of Engels voldoende moet zijn.
    Zodra je in een kort verleden nog een jaarkaart hebt gehad, moet dit nog op te zoeken zijn in het systeem van Disneyland Paris.
    In de brief moet het volgende staan;
    – Naam, achternaam + geboorte datum van één van je ouders.
    – Het geven van toestemming aan zoon/dochter
    – Handtekening ouder
    – Kopie ID/Paspoort van ouder. (voor EN achterkant)
    Ik raad aan om dit soort vraagstukken bij haast niet via de mail te stellen, maar telefonisch i.v.m. het niet spoedig krijgen van een reactie.
    Ik hoop dat ik met het geven van deze informatie anderen heb kunnen helpen.
    Nick Bakker
  • Hallo, zoals er op de website al aangegeven staat kan een minderjarige zelf geen jaarkaart aanschaffen.
    Hou er rekening mee dat als je als (alleenstaande) ouder zonder de andere ouder, met je kind een jaarpas wil aanschaffen je dan officiële toestemming moet hebben van de andere ouder compleet met kopie paspoort, toestemming aan het kind om pas aan te schaffen (niet aan andere ouder!) en handtekening van andere ouder.
    Heb je dit niet dan is het ook niet mogelijk om voor je kind een pas aan te schaffen tenzij dit alsnog via een email verzonden wordt door de andere ouder.
    Groetjes Amber
  • Amber zei:


    Hallo, zoals er op de website al aangegeven staat kan een minderjarige zelf geen jaarkaart aanschaffen.
    Hou er rekening mee dat als je als (alleenstaande) ouder zonder de andere ouder, met je kind een jaarpas wil aanschaffen je dan officiële toestemming moet hebben van de andere ouder compleet met kopie paspoort, toestemming aan het kind om pas aan te schaffen (niet aan andere ouder!) en handtekening van andere ouder.
    Heb je dit niet dan is het ook niet mogelijk om voor je kind een pas aan te schaffen tenzij dit alsnog via een email verzonden wordt door de andere ouder.
    Groetjes Amber

    hoi
    ik was vorige week in Disney, en wilde voor vriendin van mijn dochter915) een jaarpas aanschaffen.
    haar moeder had mij gemachtigd.
    maar aan de balie deden ze moeilijk, want haar moeder moest (haar dochter van 15 machtigen ,
    om zelf een jaarpas aan te schaffen.
    dus volgens mij is het als minderjarige geen probleem om zelf een jaarpas aan te schaffen.
    mits je een brief van een van je ouders hebt met machtiging.en handtekening. wij hadden ook kopie id erbij gedaan.
    .
  • Dus als ik het goed begrijp voor de minderjarige hoeft alleen een engels brief waarin de ouders machtiging geven aan het kind en een kopie van de id's? :)

  • Dus als ik het goed begrijp voor de minderjarige hoeft alleen een engels brief waarin de ouders machtiging geven aan het kind en een kopie van de id's? :)

    Hoi Ingemarloes,
    Dat klopt inderdaad. Uit de reactie van Disney zelf blijkt dat een Engels- of Franstalige brief, waarin minimaal één van de ouders toestemming geeft, voldoende is. Zorg er wel voor de alle gegevens van de ouder(s) in deze brief staan vermeld, met handtekening. Er dient tevens een kopie van het ID-bewijs (voor én achterkant) worden getoond.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,
    Wij gaan met kerst een paar daagjes naar disney. Wij hebben alle 4 een jaarkaart. Dit jaar gaan er een neefje en nichtje mee die ook graag een jaarkaart willen aanschaffen, via ons. Enig probleem is dat zij 15 en 17 zijn en hun moeder niet mee gaat. We hebben zelf met ons gezin een andere achternaam en kunnen dus ook moeilijk 'aantonen' dat we familie zijn.
    Ik las op de site dat als hun moeder een getekende 'goedkeurings' briefje meegeeft dat het goed moet komen. Klopt dit? En wat moet daar precies instaan?
    We willen liever niet voor een nare verassing komen te staan.
    Mijn moeder en hun moeder hebben dezelfde meisjesnaam, ik neem aan dat als hun moeder dit tekent met haar meisjes naam, dat dit wel goed moet komen toch?
    Moet hun moeder ook een kopie van haar ID of iets dergelijks mee geven?
    Groetjes,
    Celine

  • Beste Lars,
    Wij gaan met kerst een paar daagjes naar disney. Wij hebben alle 4 een jaarkaart. Dit jaar gaan er een neefje en nichtje mee die ook graag een jaarkaart willen aanschaffen, via ons. Enig probleem is dat zij 15 en 17 zijn en hun moeder niet mee gaat. We hebben zelf met ons gezin een andere achternaam en kunnen dus ook moeilijk 'aantonen' dat we familie zijn.
    Ik las op de site dat als hun moeder een getekende 'goedkeurings' briefje meegeeft dat het goed moet komen. Klopt dit? En wat moet daar precies instaan?
    We willen liever niet voor een nare verassing komen te staan.
    Mijn moeder en hun moeder hebben dezelfde meisjesnaam, ik neem aan dat als hun moeder dit tekent met haar meisjes naam, dat dit wel goed moet komen toch?
    Moet hun moeder ook een kopie van haar ID of iets dergelijks mee geven?
    Groetjes,
    Celine

    Hoi Celine,
    Een minderjarige bezoeker kan inderdaad zelf een jaarkaart aanvragen. Hiervoor moeten de ouders (of één van de ouders) van het kind een brief opstellen (Engels- of Franstalig) waarin zij toestemming geven. De ouders dienen deze brief te ondertekenen met toevoeging van een kopie van hun identiteitsbewijs.
    Deze informatie moet in de brief worden vermeld:
    – Naam, achternaam + geboorte datum van één van de ouders
    – Het geven van toestemming aan zoon/dochter
    – Handtekening ouder
    – Kopie ID/Paspoort van ouder. (voor EN achterkant)
    Groetjes,
    Lars
  • Beste Celine (en Lars)
    Wij hebben in de kerstvakantie jaarkaarten met korting gekocht.
    En voor een vriend van 15 jaar die met ons mee was.
    Ook hij kon met een Engelstalige toestemmingsbrief van vader (met kopie paspoort van vader, zeker niet onbelangrijk)
    Kreeg ook gewoon korting, maarrrr de kortinggever kreeg GEEN stempel omdat hiervoor de ouder ook moest tekenen en dat ging dus niet omdat hij niet aanwezig was.
    Dit is misschien te omzeilen door de stempelkaart thuis te printen en ook te laten tekenen door de ouders.
    Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben.
    Groeten Clautje
  • clautje zei:


    Beste Celine (en Lars)
    Wij hebben in de kerstvakantie jaarkaarten met korting gekocht.
    En voor een vriend van 15 jaar die met ons mee was.
    Ook hij kon met een Engelstalige toestemmingsbrief van vader (met kopie paspoort van vader, zeker niet onbelangrijk)
    Kreeg ook gewoon korting, maarrrr de kortinggever kreeg GEEN stempel omdat hiervoor de ouder ook moest tekenen en dat ging dus niet omdat hij niet aanwezig was.
    Dit is misschien te omzeilen door de stempelkaart thuis te printen en ook te laten tekenen door de ouders.
    Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben.
    Groeten Clautje

    Hoi Clautje,
    Dank voor je feedback en informatie wat betreft het geven van stempels als minderjarige. Goede tip!
    Groetjes,
    Lars
  • clautje zei:


    Beste Celine (en Lars)
    Wij hebben in de kerstvakantie jaarkaarten met korting gekocht.
    En voor een vriend van 15 jaar die met ons mee was.
    Ook hij kon met een Engelstalige toestemmingsbrief van vader (met kopie paspoort van vader, zeker niet onbelangrijk)
    Kreeg ook gewoon korting, maarrrr de kortinggever kreeg GEEN stempel omdat hiervoor de ouder ook moest tekenen en dat ging dus niet omdat hij niet aanwezig was.
    Dit is misschien te omzeilen door de stempelkaart thuis te printen en ook te laten tekenen door de ouders.
    Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben.
    Groeten Clautje

    Hey Clautje,
    Dankje voor deze informatie!
    Ik laat mijn tante zowiezo in de machtigingsbrief ook iets zetten over de stempels, wie weet lukt het dan wel
    Groetjes Celine
  • Hey Clautje,
    Ik wilde je even laten weten dat door jou tip alles gelukt is met de stempeltjes, ze keken wel even moeilijk, maar na de uitleg is alles goed gekomen.
    Nogmaals bedankt voor je gouden tip!
    Groetjes Celine
Log In of Registreer om te reageren.