Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

2456731

Reacties

  • Ik ben in juni in disney geweest en had alleen mijn europeese invalidenparkeerkaart bij en dat was voldoende. Daarbij zit ik in een rolstoel het enige wat mij werd gevraagd was of ik in en uit de rolstoel kon.
  • Hallo Jutta en welke kaart kreeg je toen een eac of een dpc?
    Madammeke
  • Hi allemaal
    Inmiddels ben ik nu een aantal keren in DisneyLand Paris geweest .
    De laatste keer was in de Zomer van 2012 .
    In December ( volgende maand Laugh )
    gaan we weer . We gaan ivm werk gewoon een weekendje .
    Nou is het zo dat onze middelste dochter (17 jaar ) sinds December 2013 epilepsie heeft gekregen.
    De hersenactiviteit was vooral te zien bij lichtflitsen.
    Inmiddels gebruikt ze hier medicijnen voor welke goed aanslaan als ze ze op tijd inneemt .
    Mijn vraag is ;
    Heeft het zin om ivm de epilepsie een Disabled Priority Card aan te vragen ?
    Ik heb geen idee in welke attracties ze nu zal willen en mogen gaan en of epilepsie een reden is om een DPC te kunnen krijgen .
    De medische verklaring zal geen probleem zijn trouwens , dus die nemen we zowiezo mee voor in het geval ze daar een aanval krijgt en er bhv-ers op af komen ;)
  • Hallo,
    Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste topic plaatst.
    Ik ben pas terug uit disneyland Parijs en nu zag ik al een paar keer dat er mensen zijn die een soort groen pasje bij zich hadden die via de uitgang van een atractie de atractie ingingen,wie weet wat voor pasje dit is en of je deze ook kan kopen?(Het is geen fastpass en mensen gingen echt via de uitgang van een atractie naar binnen)
    Hoor het graag. Mvg Miranda

  • Hallo,
    Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste topic plaatst.
    Ik ben pas terug uit disneyland Parijs en nu zag ik al een paar keer dat er mensen zijn die een soort groen pasje bij zich hadden die via de uitgang van een atractie de atractie ingingen,wie weet wat voor pasje dit is en of je deze ook kan kopen?(Het is geen fastpass en mensen gingen echt via de uitgang van een atractie naar binnen)
    Hoor het graag. Mvg Miranda

    Hoi Miranda,
    Deze 'green card' is voor mindervalide bezoekers met een bepaalde aandoening die niet lang in de rij kunnen staan. Dergelijke kaarten zijn dus niet te koop. Voor reguliere bezoekers is alleen het FastPass systeem beschikbaar voor snelle toegang tot attracties.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je antwoord,maar deze mensen waren totaal geen invalide het waren mensen die normaal in de rij kunnen staan.
    Vandaar mijn vraag. De fastpass die weet ik maar dit was gewoon vreemd.
    Groetjes Miranda
  • Hoi Miranda,
    ik ben waarschijnlijk één van die mensen die “zich via de uitgang aanmelden en die niet gehandicapt zijn”. Ik heb twee hernia-operaties gehad en als gevolg daarvan zit er een “knoop” littekenweefsel op mijn tussenwervelschijf tussen L5 en S1 (onderin mijn rug). Als ik stilsta drukt dat littekenweefsel tegen de zenuwbaan in mijn rug waardoor ik na een paar minuten rechtop stilstaan vanaf mijn 6e ruggewervel (geteld van beneden) tot in mijn rechtervoet dusdanige zenuwpijn krijg dat ik alleen nog maar met zware morfine kan functioneren. Omdat ik niet de hele dag stoned door het park wil lopen heb ik een EAC gekregen waarmee ik kan doorlopen via de uitgang en maar heel even hoef te wachten. Dat is voor mij de enige manier om het park überhaupt te kunnen bezoeken. Als ik toch moet wachten kan ik bij de meeste attracties even op een stoel zitten waardoor dat littekenweefsel net even minder hard drukt en ik even kan “opladen”.
    “Extra” nadeel aan mijn handicap is dat je niets aan me ziet als ik voorbijloop. Soms lijkt me handiger om een been te missen of in een rolstoel te zitten (niets ten nadele van die mensen) want dat zou een hoop uitleg en gezwaai met medische verklaringen schelen. Let wel: dit is niet bedoeld als kritiek op jouw bericht maar puur als uitleg: soms zie je een handicap niet, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is.
  • Hoi Hugo,
    Ik begrijp wat je bedoel. Soms zie je inderdaad niks aan mensen en hier heb ik niet bij stil gestaan.
    (Sorry hiervoor:-) )
    Ik dacht ook dat er alleen maar(vip)-fastpassen waren maar misschien dat er ook een nieuw soort pasje was waar je een
    X-bedrag voor moest betalen omdat ik dit pasje niet kon.
    Bedankt voor je uitleg en sterkte met je rug.
    Groetjes Miranda
  • We zijn vanochtend naar het BPA geweest om onze jaarkaarten te verlengen. Dat was in tien minuten geregeld. Toen de EAC. Ik had een Engelstalige èn Franstalige doktersverklaring èn een Europees medisch paspoort. En toch heeft het ruim vijftig minuten geduurd om uiteindelijk een EAC voor een paar dagen te krijgen. Onzinnige vragen, bellen met kantoor, nog meer vragen, weer bellen met kantoor en toen, alsof ze ons een ongelooflijk plezier deden, een EAC voor een paar dagen. En waarom? Omdat ik NIET in een rolstoel zit. Ik kan nog stukken lopen, als ik maar af en toe kan zitten en niet te lang hoef stil te staan. Dat staat ook duidelijk in de verklaring. Maar bij het bpa moet je blijkbaar overdrijven om de medewerking te krijgen van een cast member. Dat wordt dus bij thuiskomst weer een lange mail aan de Nederlandstalige klantenservice.
    Als klap op de vuurpijl bleek bij de parade dat EAC daar niet meer geaccepteerd worden sinds een week. Daarover had ik een mailtje gehad moeten hebben. Nou niet dus.
    Jammer dat (de cast members van) DLP steeds minder "vriendelijk" overkomen. Ik spring door iedere hoepel (figuurlijk dan) die ze me voorhouden en dan wordt ter plekke toch anders besloten. Frustrerend!
  • Wat naar voor je Hugo! Je gaat uiteindelijk naar Disneyland voor het plezier en die stress hoef je dan écht niet. Ik heb het dus ook meegemaakt hé in september. Omdat ze toen het BPA in het disneypark aan het vernieuwen waren moest iedereen bij BPA pluto vooraan aan de ingang zijn. Daar kon ik met m'n scootmobiel niet makkelijk binnen. Dus die liet ik buiten staan, want ik kan ook nog een eindje lopen alleen niet lang en ver. BIG MISTAKE! Ik had dat ding gewoon moeten binnenrijden en ik vermoed dan dat m'n kansen op een priority card veeeeel groter waren. Ik had het jaar ervoor (en daarvoor) een priority card en na meerdere uren! kreeg ik uiteindelijk een EAC, wel voor 1 jaar.
    Ik ga in april terug naar Disney en heb om jouw aanraden ook contact opgenomen met de nederlandstalige klantendienst. Ik heb m'n medisch bewijs laten aanpassen met het woord handicap ipv 'medical condition' op HUN aangeven. Ik heb op mail dat ik normaal gezien nu wél een priority card zou moeten krijgen.....ik hou m'n hart vast. Ik vond ook dat ze in september absoluut NIET vriendelijk waren. Wel voor het hernieuwen van m'n jaarpaspoort maar als de priority cardd/EAC ter sprake kwam, sloeg het plots om.
    Echt geen manier van DIsney om nu eindelijk eens DUIDELIJKE regels voor iedereen op te stellen want nu is het nog steeds willekeur troef bij de EAC's en Priority card.
    Ik ontving ook geen mailtje hoor over dat EAC niet meer zou aanvaard worden bij de parade.
    Probeer het niet te veel aan je hart te laten komen en toch nog te genieten van je tijd in Disney!! Maar ik weet dat het je toch wel frustreert ondertussen. Heel begrijpelijk.
  • Pfff, ik hoop echt dat ik geen problemen krijg met mijn doktersverklaring.
    Ik ben chronisch ziek en breng normale hele dagen in bed door. Naar Disneyland gaan is iets wat al héél lang op mijn verlanglijstje staat en ik heb begin dit jaar al mijn moed bij elkaar geraapt en ga mbv een rolstoel en extra medicatie een dagje naar Disneyland in maart. Ik kijk er echt enorm naar uit, maar deze verhalen over problemen met het krijgen van de DLP ontmoedigen mij wel een beetje.
    Ik heb mijn dokter reeds een verklaring laten ondertekenen waarin staat dat ik chronisch ziek ben en daardoor niet lang kan staan of stappen en dus een rolstoel moet gebruiken. Er staat ook in vermeld dat ik wettelijk erkend ben als gehandicapte in België en ik neem mijn attest daarvan ook mee, maar dat is niet zo'n Europese invalidenkaart waar zij van spreken.
    Ik heb nu naar dat emailadres van de Nederlandstalige klantendienst gestuurd en ik hoop dat ze snel gaan antwoorden of mijn brief goed is of niet. Mijn energie is nl. zeer beperkt en het laatste wat ik nodig heb is die dag last krijgen met een CM ivm het verkrijgen van een DLP.
  • Dat je niet in het speciale EAC vak mag bij parades, is maar net de CM die je treft, of hoe druk het is.
    Ik ben 1x geweigerd, naar City Hall gegaan, verteld dat het altijd mocht en nu opeens niet, maar daar zeiden ze dat het inderdaad niet mocht (was in oktober 2014).
    De volgende dag toen we Dreams zijn gaan kijken, ging ik ook gewoon weer naar het EAC vak, en ik mocht er gewoon in. Al goed, want 5 minuten later kreeg ik een paniekaanval, en er was dan ook meteen een CM bij me die zag dat het mij gewoon niet ging.
    Had ik zomaar in de menigte gestaan, had geen kat naar me omgekeken op dat moment.
  • Kan iemand mij vertellen waar de plaats is die voorzien is voor mensen met een Disability card tijdens de parade?

  • Dat je niet in het speciale EAC vak mag bij parades, is maar net de CM die je treft, of hoe druk het is.
    Ik ben 1x geweigerd, naar City Hall gegaan, verteld dat het altijd mocht en nu opeens niet, maar daar zeiden ze dat het inderdaad niet mocht (was in oktober 2014).
    De volgende dag toen we Dreams zijn gaan kijken, ging ik ook gewoon weer naar het EAC vak, en ik mocht er gewoon in. Al goed, want 5 minuten later kreeg ik een paniekaanval, en er was dan ook meteen een CM bij me die zag dat het mij gewoon niet ging.
    Had ik zomaar in de menigte gestaan, had geen kat naar me omgekeken op dat moment.

    Hoi moorhuhne,
    wat de CM die wij troffen ons vertelde, was dat voor de parades alleen nog maar de DPC's geaccepteerd worden omdat "het overdag drukker is". Voor Disney Dreams! worden zowel EAC als DPC geaccepteerd, aldus de CM. Wij hebben de EAC dus ook kunnen gebruiken toen we 's avonds Disney Dreams! kwamen kijken.

  • Kan iemand mij vertellen waar de plaats is die voorzien is voor mensen met een Disability card tijdens de parade?

    Hoi Farailde,
    voor zover ik ze allemaal heb gezien zijn dat er drie:
    - meteen bij het begin van de parade (dus bij de poorten bij It's a small world, aan de kant van die attractie, waar de parade begint);
    - voor het Bureau Passeport Annuel;
    - helemaal aan het eind, vlak voor de poort, dus na het rondje voor het treinstation.
    Als ik er nog eentje gemist heb kan iemand die vast even voor me aanvullen!
  • Hugo zei:



    Kan iemand mij vertellen waar de plaats is die voorzien is voor mensen met een Disability card tijdens de parade?

    Hoi Farailde,
    voor zover ik ze allemaal heb gezien zijn dat er drie:
    - meteen bij het begin van de parade (dus bij de poorten bij It's a small world, aan de kant van die attractie, waar de parade begint);
    - voor het Bureau Passeport Annuel;
    - helemaal aan het eind, vlak voor de poort, dus na het rondje voor het treinstation.
    Als ik er nog eentje gemist heb kan iemand die vast even voor me aanvullen!
    Oh 3 plaatsen, das handig! Bedankt voor de uitleg!!
  • Hugo zei:



    Dat je niet in het speciale EAC vak mag bij parades, is maar net de CM die je treft, of hoe druk het is.
    Ik ben 1x geweigerd, naar City Hall gegaan, verteld dat het altijd mocht en nu opeens niet, maar daar zeiden ze dat het inderdaad niet mocht (was in oktober 2014).
    De volgende dag toen we Dreams zijn gaan kijken, ging ik ook gewoon weer naar het EAC vak, en ik mocht er gewoon in. Al goed, want 5 minuten later kreeg ik een paniekaanval, en er was dan ook meteen een CM bij me die zag dat het mij gewoon niet ging.
    Had ik zomaar in de menigte gestaan, had geen kat naar me omgekeken op dat moment.

    Hoi moorhuhne,
    wat de CM die wij troffen ons vertelde, was dat voor de parades alleen nog maar de DPC's geaccepteerd worden omdat "het overdag drukker is". Voor Disney Dreams! worden zowel EAC als DPC geaccepteerd, aldus de CM. Wij hebben de EAC dus ook kunnen gebruiken toen we 's avonds Disney Dreams! kwamen kijken.
    Ja, was mij ook verteld, dat als je al een oranje kaart krijgt, er nog een extra stempel achterop moet staan voor parades.
  • Hallo Lars,
    Ik heb een vraag m.b.t. begeleiders van een EAC. Mijn dochter heeft een groene priority card wegens haar aandoening, maar zijn er mogelijkheden om met een gereduceerd tarief als begeleider mee het park in te kunnen?
  • wendy zei:


    Hallo Lars,
    Ik heb een vraag m.b.t. begeleiders van een EAC. Mijn dochter heeft een groene priority card wegens haar aandoening, maar zijn er mogelijkheden om met een gereduceerd tarief als begeleider mee het park in te kunnen?

    Hoi Wendy,
    In de officiële Toegankelijkheidsgids van Disney staat niets vermeld over reductie en/of gratis toegang voor een begeleider, dus gebaseerd op die brochure zijn er dus geen mogelijkheden. Ik heb zelf geen ervaring met het begeleiden van mindervalide bezoekers, dus daar kan ik verder niets over zeggen. Download de complete gids voor alle informatie via onze Diensten-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/. Wellicht dat mede-forumleden die ook in deze situatie zitten hier meer over kunnen vertellen.
    Groetjes,
    Lars
  • Er staat nergens iets beschreven maar er is wel gratis entree voor een begeleider.
    op deze engelse pagina over DLRP vind je wat informatie:
    http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2079053-i21935-k7366902-Disabled_entry_and_carers_free_DLP-Disneyland_Paris_Seine_et_Marne_Ile_de_France.html
  • Omdat ik hier gelezen had dat ze soms moeilijk doen over de bewoording in de brief van je dokter, had ik dit weekend een mailtje gestuurd naar de Nederlandse klantendienst van Disneyland, met daarin de tekst van mijn brief en de vraag of dit in orde was voor de Disability Priority Card.
    Vandaag een vriendelijk mailtje terug gekregen dat mijn brief voldoende is voor die kaart :D . Ben superblij, dat is toch al een zorg minder!
    Is dus misschien een goede tip voor diegenen die zeker willen zijn om op voorhand even te informeren of je brief in orde is.
  • Hoi Farailde,
    slim van je om vooraf je brief te laten checken.
    Helaas is zelfs dat geen garantie dat je straks bij het BPA daadwerkelijk de kaart krijgt die je verwacht. Ik snap dat dat niet leuk om te lezen is maar ik heb ook vooraf contact gehad met de Nederlandse klantendienst. Op hun aangeven heb ik zelfs mijn brief nog aangepast. En toch heb ik afgelopen week weer gedoe gehad met de cast member die de aanvraag daadwerkelijk moest verwerken. Dat zijn nl. niet dezelfde personen die jouw mail hebben beantwoord. Ik heb zelfs met exact dezelfde brief de ene keer meteen een EAC voor een heel jaar gekregen en de keer erna een EAC voor één persoon voor drie dagen. Het hangt (helaas) ècht af van de cast member die je treft.
    Tip: neem in ieder geval die email mee! Grote kans dat de cast member die je te spreken krijgt geen Nederlands spreekt maar je hebt dan in ieder geval een naam om naar te verwijzen mocht er toch anders worden beslist in het BPA.
    Alvast heel veel voorpret gewenst en ik hoop dat je na je verblijf in Disneyland Parijs hier even komt vertellen hoe het ging.
  • Hey Hugo,
    Wat jammer te horen dat het een heel gedoe was bij jou. Ik krijg inderdaad de indruk dat het veel afhangt van de CM die je op dat moment treft. Bij de Nederlandse klantendienst hebben ze wel ook mijn exacte datum gevraagd dat ik ga, dus ik hoop dat dat betekent dat ze die mail misschien ook zelf al in hun systeem zetten?
    Ik heb de mail in ieder geval al afgeprint klaarliggen.
    Het is nog een dikke 2 weken te gaan, maar daarna zal ik er zeker proberen aan te denken om iets te komen posten.
  • Hallo allemaal,
    even een update over mijn EAC-DPC-perikelen.
    Ik heb afgelopen maandag een uitgebreide email gestuurd naar de nederlandse klantenservice. Als reactie daarop ben ik zojuist gebeld door een medewerkster van Disney. Zij gaf aan dat de cast member van mening was dat de brief die ik meehad, niet ondertekend en niet gestempeld was. Ik weet niet hoe een handtekening er in Frankrijk uitziet maar goed. Wink
    Ik heb met haar afgesproken dat ik alsnog de brief zou inscannen en emailen. Zij heeft een notitie in het systeem gemaakt en deed me de toezegging dat ik, met verwijzing naar die notitie, met die brief bij ons volgende bezoek, zonder problemen, een DPC voor de duur van onze jaarkaart zou krijgen. Dus het lijkt er op dat het uiteindelijk allemaal goed komt!
    @Farailde, TiggerSA: ik hoop dat het bij jullie allebei meteen goed gaat!
  • Hey Hugo, fijn dat het dan nu toch in orde komt! Maar eigenlijk zou het van de eerste keer goed moeten kunnen gaan hé. Ik denk dat ik misschien voor alle veiligheid toch nog eens m'n nieuwe attest (met 1 woordje anders) opnieuw doorstuur naar de klantendienst.Zou toch ook liever hebben dat er ergens een notitie maken. Kwestie dat het nu vlot verloopt. Geen zin om weer een halve dag te kamperen bij BPAYell
  • Blij dat het eindelijk in orde gaat komen Hugo! Maar zoals Tigger SA zegt: het zou eigenlijk van de eerste keer goed moeten gaan.
    Ik begrijp dat ze de 'profiteurs' er tussenuit moeten halen, maar het zou toch niet mogen zijn dat, als je er echt recht op hebt, je met een bang hart moet vertrekken naar iets wat juist een heel leuke dag zou moeten zijn omdat je schrik hebt dat ze over een woordje gaan vallen.
  • Hallo,
    Weet iemand of je met een scootmobiel in beide parken mag?
    Of mag je alleen met een normale rolstoel er in?
  • ik ben er met een kleine opvouwbare scootmobiel geweest en dat mocht. en grote heb ik er niet gezien
  • Marco zei:


    Hallo,
    Weet iemand of je met een scootmobiel in beide parken mag?
    Of mag je alleen met een normale rolstoel er in?

    Scootmobiel mag. Ik neem er zelf altijd 1 mee. Wel een kleiner model omdat het in de auto moet passen. Maar vorige zomer heb ik er ook iemand met een veel groter model gezien. Dus geen probleem. Ik zou wel iets van medische attestatie meenemen moesten er toch vragen zijn. Maar als het een klein model is (ik heb een elite traveller ultra) dan stelt niemand vragen hoor.
    Ik heb er ook ooit eens 1 gehuurd bij een bedrijf in Parijs omdat onze auto toen nog een stuk kleiner was. Superservice.Wel niet goedkoop.Mooi afgeleverd en terug opgehaald in het hotel.
Log In of Registreer om te reageren.