Tol kosten Frankrijk

december 2014 aangepast in Praktische Informatie
Iemand toevallig een idee wat de TOL kosten zijn in frankrijk?
We willen komend jaar zelf rijden (we hebben normaal buscombo gebruikt) en ik was een overzicht van kosten aan het maken.
NU heb ik dus totaal geen enkel idee wat de tolkosten zijn, iemand een idee of link waar je dit kan berekenen?

Reacties

  • Hou yupyup,
    als je de "normale" route neemt (dus via Ring Antwerpen, Frankrijk tot vlak bij Vliegveld Charles de Gaulle en dan linksaf naar Marne la Vallée betaal je maar één keer tol en dat is voor een normale personenauto €13,80.
  • wel opletten dat je via brussel rijd, en niet via gent, dan betaal je namelijk 16,30 tol
    (heb ik een keer gehad)
  • Hugo zei:


    Hou yupyup,
    als je de "normale" route neemt (dus via Ring Antwerpen, Frankrijk tot vlak bij Vliegveld Charles de Gaulle en dan linksaf naar Marne la Vallée betaal je maar één keer tol en dat is voor een normale personenauto €13,80.

    Inmiddels is het tarief alweer verhoogd - we betaalden een week geleden €13,90.
  • Als je via Charleroi naar Reims rijd betaal je maar €8,70. Voor zover ik kan zien is dat voor het grootste deel van het land niet echt omrijden, en die route is normaal ook heel rustig.
  • Je kunt trouwens ook even op www.routenet.nl kijken daar kun je na het invullen van de adressen de tolkosten aanvinken ;)
  • Net terug van een tripje Disneyland. Ik kom uit Gent en ben wel via Lille gereden omdat dat toch een enorm stuk sneller gaat. Ooit eens omgereden zonder tol te betalen, maar we deden er wel een flink anderhalf uur langer over.
    Je moet voor jezelf beetje uitrekenen wat het goedkoopste/makkelijkste is. Persoonlijk betaal ik liever een paar euro meer tol om op een goede duidelijk verlichte weg te rijden die me er sneller brengt dan een oud kronkelend baantje dat nauwelijks verlicht is ('s morgens vroeg in het donker gereden en 's avonds laat in het donker terug naar huis gereden zodus...) Daarenboven mag je niet vergeten dat je ook nog de kosten van je brandstof hebt.
    Ik heb nu 2x €16,10 betaald. Toegegeven, de prijs stijgt wel snel.
    Mijn frequente bezoekjes naar Disneyland begonnen in 2006, toen betaalden we voor één enkele keer tol nog €12.
  • Ik ga in juli een weekend naar Disneyland (dat is als mn verlof goedgekeurd wordt) Ik hoop niet dat de tol te veel stijgt, maar bedankt voor de tips :) Hier kan ik wel wat mee.Smile
  • RogerM zei:


    Als je via Charleroi naar Reims rijd betaal je maar €8,70. Voor zover ik kan zien is dat voor het grootste deel van het land niet echt omrijden, en die route is normaal ook heel rustig.

    Wij rijden altjd langs daar, maar dit tarief toch nog nooit gehad hoor, altijd boven de 10 euro
  • Wij gaan binnenkort weer richting DLP. Heen via Breda-Antwerpen en dan de A1-A4 door Frankrijk en terug via Reims omdat we dan bij familie in Limburg op bezoek gaan. Ik zal daarna laten weten hoeveel tol we betaald hebben. Het lijkt er inderdaad op dat die tarieven bijna per maand omhooggaan Confused
Log In of Registreer om te reageren.