Disney PhotoPass / PhotoPass+

mei 2014 aangepast in Praktische Informatie
Hallo allemaal,
Ik heb al een aantal keren gelezen over een photopass die je kon vragen bij de attracties waar foto's gemaakt worden en die dan bij de kodakstore kon bekijken en kiezen welke je wou. Is dit nog mogelijk aangezien de kodakstore er nu niet meer is ?
Alvast bedankt!
«13456713

Reacties

  • Cici zei:


    Hallo allemaal,
    Ik heb al een aantal keren gelezen over een photopass die je kon vragen bij de attracties waar foto's gemaakt worden en die dan bij de kodakstore kon bekijken en kiezen welke je wou. Is dit nog mogelijk aangezien de kodakstore er nu niet meer is ?
    Alvast bedankt!

    Hoi Cici,
    Tijdens de verbouwing van Town Square Photography, zijn de terminals van Disney's PhotoPass verplaats naar Ribbons and Bows (tegenover de ingang van de Discovery Arcade). In het Walt Disney Studios Park zijn de terminals te vinden in de Studio Photo winkel op Front Lot.
    Groetjes,
    Lars
  • Oké,
    Heel erg bedankt!
    Groetjes Cici
  • Hallo allemaal,
    Zojuist aangekomen in Marne la Vallée voor een weekje Disney-plezier. Ik had me erg verheugd op de (onder andere op deze site aangekondige) PhotoPass+, maar die blijkt, zo vertelde een cast member me, pas vanaf eind augustus voor het publiek beschikbaar. Er wordt wel op kleine schaal getest maar het pakket van €50 aanschaffen kan helaas nog niet. Jammer!
  • Hugo zei:


    Hallo allemaal,
    Zojuist aangekomen in Marne la Vallée voor een weekje Disney-plezier. Ik had me erg verheugd op de (onder andere op deze site aangekondige) PhotoPass+, maar die blijkt, zo vertelde een cast member me, pas vanaf eind augustus voor het publiek beschikbaar. Er wordt wel op kleine schaal getest maar het pakket van €50 aanschaffen kan helaas nog niet. Jammer!

    Hoi Hugo,
    Ik ben ook zojuist terug van een verblijf in Disneyland Parijs en kan bevestigen dat PhotoPass+ voor reguliere bezoekers eind augustus beschikbaar komt. Onder andere het fotosysteem van Buzz Lightyear Laser Blast moet nog worden aangepast. Als reisagent heb ik tijdens mijn verblijf al wel deelgenomen aan het PhotoPass+ VIP programma om het systeem te testen. Deze week zal ik het artikel over PhotoPass+ aanpassen met een review van het systeem tijdens deze test: http://www.discoverthemagic.nl/2014/06/disneyland-parijs-introduceert-photopass-met-complete-website-digitale-downloads-souvenirs-en-een-app/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars
    Wij zijn net terug van een verblijf in DLP en hebben een PhotoPass + aangeschaft. De cast member vertelde dat ze de foto (bijv in Tower) niet inzoomen naar ons gezelschap, zoals ze dat bij printen van foto's wel deden, maar dat we dit zelf konden doen. Eenmaal terug in NL kan ik niet vinden waar ik de foto's kan bewerken/uitknippen/inzoomen. Jij enig idee?
    Hoor graag! Groet, Kim
  • Hoi KimN,
    Wij hebben tijdens de Kerstvakantie vorig jaar ook het PhotoPass+ systeem gebruikt. Er werd ons toen verteld dat je bij de attracties juist beter even bij de balie kon langsgaan, omdat daar dat schuiven/zoomen gedaan kon worden. Ik heb zojuist nog even in de app gekeken en daar kan het zeker niet. Op de website kun je wel de foto's aanpassen (http://www.disneyphotopass.eu) maar de positie van de foto in het kader volgens mij niet meer veranderen - mij lukte het in ieder geval niet...
  • KimN zei:


    Hoi Lars
    Wij zijn net terug van een verblijf in DLP en hebben een PhotoPass + aangeschaft. De cast member vertelde dat ze de foto (bijv in Tower) niet inzoomen naar ons gezelschap, zoals ze dat bij printen van foto's wel deden, maar dat we dit zelf konden doen. Eenmaal terug in NL kan ik niet vinden waar ik de foto's kan bewerken/uitknippen/inzoomen. Jij enig idee?
    Hoor graag! Groet, Kim

    Hoi Kim,
    Dat is vreemd, wat juist de cast members bij de fotopunten van attracties kunnen de foto voor je zoomen. Dit is naar mijn weten (nog) niet mogelijk via de website. De site voor Parijs is namelijk nog niet zo uitgebreid als die van de Amerikaanse resorts, waar dat wel al kan. Het is de bedoeling dat ook de Parijse site dezelfde functionaliteit krijgt, maar Disney heeft hier vooralsnog geen planning voor bekend gemaakt.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor jullie reacties heren. Dan denk ik dat wij helaas fout zijn voorgelicht.
    Een tip voor iedereen: laat dus je foto's aan de counter inzoomen door de medewerkers, ookal zeggen ze daar uit zichzelf niets over. Dat kan je thuis (nog) niet doen!
  • Ik heb al een paar keer gelezen over zo'n PhotoPass+ en ik vraag me af of dat ook interessant is als je maar 1 dag gaat?
    We gaan zelf sowieso ook veel foto's trekken, maar misschien is het wel leuk om ook een paar on-ride foto's te hebben...
    Hoeveel kost zo'n photopass+? En hoeveel foto's zou ik op 1 dag (weekdag in maart) kunnen verwachten?
    Hoeveel kost het kopen van 1 on-ride foto als je geen photopass hebt? (kwestie van vergelijken)
    Alvast bedankt voor de antwoorden!
  • Hoi Farailde,
    De Photopass + kost €49,95. Hiervoor kun je on ride foto's en foto's met Disney Caracters laten maken. Je kunt on ride foto's laten maken bij 5 attracties: Pirates, Buzz Lightyear, Tower of Terror, Aerosmith en Big Thunder Mountain. Normaal zit Space Mountain er ook bij, maar die is dicht. Wij zijn in februari drie dagen door de weeks geweest en we hebben in totaal 17 foto's on ride laten maken.
    Volgens mij heb je ook een soort 'strippenkaart' waarbij 5 gewone foto's €35 kosten. Los zijn ze volgens mij €13, maar dat weet ik niet zeker.
    Wat je ook besluit: iig heel veel plezier in DLP!
    Groetjes, Kim

  • Ik heb al een paar keer gelezen over zo'n PhotoPass+ en ik vraag me af of dat ook interessant is als je maar 1 dag gaat?
    We gaan zelf sowieso ook veel foto's trekken, maar misschien is het wel leuk om ook een paar on-ride foto's te hebben...
    Hoeveel kost zo'n photopass+? En hoeveel foto's zou ik op 1 dag (weekdag in maart) kunnen verwachten?
    Hoeveel kost het kopen van 1 on-ride foto als je geen photopass hebt? (kwestie van vergelijken)
    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Hoi Farailde,
    Kim heeft hierboven al een goed antwoord gegeven, maar ik wil je ook nog even wijzen op ons artikel + review van PhotoPass+ toen het systeem nog in de testfase zat: http://www.discoverthemagic.nl/2014/06/disneyland-parijs-introduceert-photopass-met-complete-website-digitale-downloads-souvenirs-en-een-app/.
    Momenteel kan PhotoPass+ bij alle attracties met fotomogelijkheden worden gebruikt (dus ook in het Studios Park bij Tower of Terror en Rock 'n' Rollercoaster). Absoluut een aanrader, als je bedenkt dat een losse on-ride foto of officiële foto tijdens een meet & greet al 15-20 euro per stuk kost.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor jullie snelle antwoorden KimN en Lars! Ziet er wel leuk uit, ik ga het eens met mijn 2 vriendinnen bespreken, want de daguitstap is natuurlijk op zich al vrij duur.
    Nog een vraagje: ik ga in een rolstoel, passeer ik dan ook altijd langs die balie voor de photopass bij attracties of niet?

  • Bedankt voor jullie snelle antwoorden KimN en Lars! Ziet er wel leuk uit, ik ga het eens met mijn 2 vriendinnen bespreken, want de daguitstap is natuurlijk op zich al vrij duur.
    Nog een vraagje: ik ga in een rolstoel, passeer ik dan ook altijd langs die balie voor de photopass bij attracties of niet?

    Hoi Farailde,
    Als jullie bijvoorbeeld alleen al bij Meet Mickey Mouse alle drie een foto willen met Mickey, dan heb je de prijs van het PhotoPass+ pakket er al uit. Mindervalide bezoekers kunnen via de uitgang naar binnen en komen dan automatisch langs de fotopunten (zowel attracties, als vaste meet & greet locaties). Veel plezier alvast!
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Bedankt voor jullie snelle antwoorden KimN en Lars! Ziet er wel leuk uit, ik ga het eens met mijn 2 vriendinnen bespreken, want de daguitstap is natuurlijk op zich al vrij duur.
    Nog een vraagje: ik ga in een rolstoel, passeer ik dan ook altijd langs die balie voor de photopass bij attracties of niet?

    Hoi Farailde,
    Als jullie bijvoorbeeld alleen al bij Meet Mickey Mouse alle drie een foto willen met Mickey, dan heb je de prijs van het PhotoPass+ pakket er al uit. Mindervalide bezoekers kunnen via de uitgang naar binnen en komen dan automatisch langs de fotopunten (zowel attracties, als vaste meet & greet locaties). Veel plezier alvast!
    Groetjes,
    Lars
    Ah super! Dan heb ik meteen ook al een antwoord op een andere vraag die ik nog had: of het duidelijk aangegeven was waar je naar binnen moest als je in een rolstoel zit. Gewoon via de uitgang dus :) . Bedankt!
    En je hebt inderdaad gelijk dat die prijs er snel uit is. Ik ga het zeker voorstellen aan mijn vriendinnen!

  • Ah super! Dan heb ik meteen ook al een antwoord op een andere vraag die ik nog had: of het duidelijk aangegeven was waar je naar binnen moest als je in een rolstoel zit. Gewoon via de uitgang dus :) . Bedankt!
    En je hebt inderdaad gelijk dat die prijs er snel uit is. Ik ga het zeker voorstellen aan mijn vriendinnen!

    Zorg er wel voor dat je je eerst meld bij de cast member aan de ingang van de attractie. Hij/zij zal je vervolgens aanwijzingen geven over de procedure voor mindervalide bezoekers. Dit verschilt namelijk per attractie. Een geldige Priority Card of Easy Access Card is noodzakelijk om van deze service gebruik te maken. Download de Toegankelijkheidsgids via onze Diensten-pagina met alle informatie: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Ah super! Dan heb ik meteen ook al een antwoord op een andere vraag die ik nog had: of het duidelijk aangegeven was waar je naar binnen moest als je in een rolstoel zit. Gewoon via de uitgang dus :) . Bedankt!
    En je hebt inderdaad gelijk dat die prijs er snel uit is. Ik ga het zeker voorstellen aan mijn vriendinnen!

    Zorg er wel voor dat je je eerst meld bij de cast member aan de ingang van de attractie. Hij/zij zal je vervolgens aanwijzingen geven over de procedure voor mindervalide bezoekers. Dit verschilt namelijk per attractie. Een geldige Priority Card of Easy Access Card is noodzakelijk om van deze service gebruik te maken. Download de Toegankelijkheidsgids via onze Diensten-pagina met alle informatie: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/.
    Groetjes,
    Lars
    Ah oké, zal ik doen!
    Ja die toegankelijkheidsgids had ik een tijdje geleden al gevonden en ken ik ondertussen zowat vanbuiten. Ik heb ook al een papier van de dokter en mijn gehandicaptenattest.
    Sorry voor het beetje off topic gaan trouwens
  • Wij komen net terug van Disneyland.
    Daar zijn we naar de meet en greet gegaan met Spiderman en Mickey.
    We hebben toen telkens een kaartje gekregen met de foto's op.
    Die konden we ter plaatse of in de hotels of Village bekijken en laten ontwikkelen.
    We gingen dit in ons hotel bekijken, maar we zijn dit totaal vergeten.
    Bestaat er een manier om deze foto's toch nog te bekijken en eventueel te bestellen?
  • Lars zei:


    Hoi Cici,
    Tijdens de verbouwing van Town Square Photography, zijn de terminals van Disney's PhotoPass verplaats naar Ribbons and Bows (tegenover de ingang van de Discovery Arcade). In het Walt Disney Studios Park zijn de terminals te vinden in de Studio Photo winkel op Front Lot.
    Groetjes,
    Lars

    Sorry nog een vraagje. Ik was op de kaart aan het kijken, maar ik vind die Studio Photos niet. Ik zie ook nergens staan welk gedeelte Front Lot noemt. Kan je even beschrijven waar die shop zich bevind? Is dat dicht bij Studio Services?
    Ohja, we gaan de Photopass+ dus kopen hé. Mede dankzij jou ;)

  • Lars zei:


    Hoi Cici,
    Tijdens de verbouwing van Town Square Photography, zijn de terminals van Disney's PhotoPass verplaats naar Ribbons and Bows (tegenover de ingang van de Discovery Arcade). In het Walt Disney Studios Park zijn de terminals te vinden in de Studio Photo winkel op Front Lot.
    Groetjes,
    Lars

    Sorry nog een vraagje. Ik was op de kaart aan het kijken, maar ik vind die Studio Photos niet. Ik zie ook nergens staan welk gedeelte Front Lot noemt. Kan je even beschrijven waar die shop zich bevind? Is dat dicht bij Studio Services?
    Ohja, we gaan de Photopass+ dus kopen hé. Mede dankzij jou ;)
    Hoi Farailde,
    Studio Photos ligt naast Studio Services, direct op het plein als je binnenkomt rechts. Kijk op onze Diensten-pagina voor een kaartje waar Studio Services ligt: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/. Veel plezier alvast met het PhotoPass+ pakket en goede reis!
    Groetjes,
    Lars
  • KD zei:


    Wij komen net terug van Disneyland.
    Daar zijn we naar de meet en greet gegaan met Spiderman en Mickey.
    We hebben toen telkens een kaartje gekregen met de foto's op.
    Die konden we ter plaatse of in de hotels of Village bekijken en laten ontwikkelen.
    We gingen dit in ons hotel bekijken, maar we zijn dit totaal vergeten.
    Bestaat er een manier om deze foto's toch nog te bekijken en eventueel te bestellen?

    Hoi KD,
    Alleen foto's die zijn gekoppeld aan een PhotoPass+ account blijven langere tijd bewaard (1 jaar). Foto's die op een reguliere kaart (standaard PhotoPass) worden gezet hebben een korte vervalperiode. Neem hiervoor contact op met de Nederlandse klantenservice door een mail te sturen naar dlp.clientenservice@disney.com. Vermeld hierbij de nummers van de PhotoPass kaartjes (staan op de achterzijde). Wellicht kunnen zij nog iets voor jullie betekenen.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi Farailde,
    Studio Photos ligt naast Studio Services, direct op het plein als je binnenkomt rechts. Kijk op onze Diensten-pagina voor een kaartje waar Studio Services ligt: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/. Veel plezier alvast met het PhotoPass+ pakket en goede reis!
    Groetjes,
    Lars

    Bedankt! Handig dat ze naast elkaar liggen!
    Studio Services had ik al gevonden, maar toch bedankt :)
  • Hoi hoi,
    Ik ga met een vriendin naar DLP en heb interesse in de PhotoPass+.
    Kunnen wij met z'n tweeën genieten van deze pas of moeten we er ieder een aanschaffen?
  • Je kunt samen met je vriendin 1 Photopass+ kopen. Ik ben vrijdag geweest en wij hebben met3 1 photopass+ gekocht. Op het einde van de dag hadden we 25 foto's :) . Dat is uiteindelijk dus maar 2 euro per foto.
  • Hoi Mirthe,
    Ervan uitgaande dat je de meeste dingen samen gaat doen kun je die pas gewoon samen gebruiken. In ieder geval gewoon voor de attractiefoto's. En als je foto's met figuren ook samen doet, daar ook.
    Afhankelijk van de jaarkaart die je vriendin heeft krijgt ze bij aanschaf ook nog 10 of 20% korting bij aanschaf. Dat scheelt dus al €5 of €10!
  • Je krijgt een grote kaart + 2 kleine kaartjes, dus zelfs als je opsplitst kan je beide foto's op dezelfde kaart laten zetten :)
  • Hoi Lars,
    op de site van een concullega las ik dat PhotoPass+ is/wordt aangepast voor jaarkaarthouders. Voor jaarkaarthouders zou het systeem nu een jaar geldig zijn, i.p.v. 10 dagen. In hoeverre kun jij hier meer over vertellen c.q. dit bericht bevestigen danwel ontkennen?
  • Hugo zei:


    Hoi Lars,
    op de site van een concullega las ik dat PhotoPass+ is/wordt aangepast voor jaarkaarthouders. Voor jaarkaarthouders zou het systeem nu een jaar geldig zijn, i.p.v. 10 dagen. In hoeverre kun jij hier meer over vertellen c.q. dit bericht bevestigen danwel ontkennen?

    Hoi Hugo,
    Die informatie is correct. Deze aanbieding is echter pas vanaf 4 mei beschikbaar, vandaar dat wij er nog geen melding van hebben gemaakt ;-) Dream jaarkaarthouders kunnen PhotoPass+ aanschaffen voor €39,99 per jaarkaar. Fantasy en Francilien jaarkaarthouders dienen €44,99 per jaarkaart te betalen. De dienst is vervolgens 1 jaar geldig. In de periode van 4 mei t/m 3 juli is er zelfs een extra aanbieding beschikbaar, waardoor alle jaarkaarthouders nog eens €10,- korting krijgen op deze prijs.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    bedankt voor de snelle reactie. Wij komen aan op 4 mei dus gaan meteen proberen of deze pakketten ook daadwerkelijk te koop zijn. Ze kosten dan dus voor ons (met Dream-jaarkaarten) €29,99 voor een heel jaar? Dat is wel heel voordelig - zeker gezien het feit dat we van plan waren de PP+ in de zomer- en kerstvakantie weer aan te schaffen (voor een midweek vond ik de oorspronkelijke prijs te hoog, maar voor een verblijf van een week of langer niet).
  • Hugo zei:


    Hoi Lars,
    bedankt voor de snelle reactie. Wij komen aan op 4 mei dus gaan meteen proberen of deze pakketten ook daadwerkelijk te koop zijn. Ze kosten dan dus voor ons (met Dream-jaarkaarten) €29,99 voor een heel jaar? Dat is wel heel voordelig - zeker gezien het feit dat we van plan waren de PP+ in de zomer- en kerstvakantie weer aan te schaffen (voor een midweek vond ik de oorspronkelijke prijs te hoog, maar voor een verblijf van een week of langer niet).

    Hoi Hugo,
    Graag gedaan. De aanbieding is inderdaad zeer voordelig. PhotoPass+ voor jaarkaarthouders is 1 jaar geldig vanaf het moment van aankoop. Het pakket kan aangeschaft worden bij één van de volgende winkels:
    - New Century Notions – Flora’s Boutique, Main Street U.S.A., Disneyland Park
    - Ribbons & Bows Hat Shop, Main Street U.S.A., Disneyland Park
    - Constellations, Discoveryland, Disneyland Park
    - Walt Disney Studio Store, Front Lot, Walt Disney Studios Park
    - World of Disney, Disney Village
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik heb ook nog een vraagje over de Photo pass. Hij is een jaar geldig, zit er nog een maximum aantal dagen aan dat je hem ook werkelijk gebruiken mag? Stel bijvoorbeeld dat je in een jaar tijd 20 dagen in Disney doorbrengt, kun je hem dan ook al die dagen gebruiken of tot maximaal een aantal keren? Wel een supermooi product in ieder geval!
    Magische groet,
    Gerda
Log In of Registreer om te reageren.