Jaarkaarten (algemene vragen)

191012141582

Reacties

  • Wij gaan a.s. woensdag voor 4 dagen naar Disney. We hebben via de 50% actie een mega aanbieding.
    Volgens mij kan geen jaarkaart daar tegenop. Of wel?
    Heeft het zin om bijvoorbeeld nu nog een jaarkaart aan te schaffen?
    Hoor graag van jullie.
    Groejtjes Femke
  • Veelot zei:


    Wij gaan a.s. woensdag voor 4 dagen naar Disney. We hebben via de 50% actie een mega aanbieding.
    Volgens mij kan geen jaarkaart daar tegenop. Of wel?
    Heeft het zin om bijvoorbeeld nu nog een jaarkaart aan te schaffen?
    Hoor graag van jullie.
    Groejtjes Femke

    Hoi Femke,
    Tegen de Stuntverkoop, daar kan de jaarkaartkorting in de Disney hotels niet tegenop nee. Een jaarkaart is wel voordeliger als je minimaal 2 keer per jaar voor meerdere dagen naar Disney gaat en niet afhankelijk wilt zijn van de beperkte aankomstdata tijdens een Stuntverkoop. Daarnaast ontvang je korting op merchandise en in de restaurants. Bij meerdere bezoeken per jaar is een jaarkaart onder de streep voordeliger.
    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel voor je antwoord Lars.
    Gr. Femke
  • Van de zomer ga ik 3 dagen naar Disneyland. Ook wil ik graag een jaarpaspoort aanvragen, maar ik ben er nog niet uit welke.
    Als ik de fantasy doe zijn daar blokdagen bij, maar ik heb al kaarten gekocht voor het park, komen deze dan te vervallen, of kan ik die dan gewoon gebruiken? En daarnaast een jaarpaspoort kopen? Of kan ik beter de laatste dag een jaarpaspoort kopen dan? Zo dat die blokdagen niets uit maken?
    Misschien ben ik wel heel dom, maar ik snap er niets van :p
  • Hoi Tess,
    als ik je bericht lees heb je voor die drie dagen al toegangskaarten. Deze staan helemaal los van de aanschaf van een jaarpaspoort. Ze blijven gewoon geldig en aangezien je ze al gekocht hebt is het zonde om ze niet te gebruiken.
    Je hebt dus ook geen last van de blokdagen tijdens je verblijf want je hebt al toegangskaarten. Wel gelden alle daaropvolgende blokdagen als je voor een Fantasy-kaart.
    Maak voor jezelf even een rekensommetje: ga je bijvoorbeeld gebruik maken van de parkeerplaats? Die is nl. inbegrepen bij de Fantasy en Dream. Als je dus voor een Dreamkaart gaat zou ik die de eerste dag kopen (is meteen geldig), dan bespaar je al minimaal €30 t.o.v. de Fantasy-kaart (want de Fantasy mag je de eerste twee dagen na aankoop niet gebruiken, ook niet voor de parkeerplaats). Dan heb je het verschil al terugverdiend, heb je geen blokdagen meer èn krijg je meer korting in de winkels.
    Ga je voor deze trip of helemaal geen gebruik maken van de parkeerplaats, kijk dan naar het overzicht van blokdagen èn probeer in te schatten hoeveel je verwacht tijdens de duur van je jaarpaspoort te kopen in de winkels in het park. De korting scheelt 10% dus als je verwacht voor ca. €300 in het hele jaar te kopen (wat veel lijkt maar als je bijvoorbeeld vier keer gaat best meevalt) dan heb je die extra €30 die de kaart kost ook alweer terugverdiend.
    Kortom: bekijk de verschillende voordelen, probeer je gebruik van de kaart in te schatten en maak dan een keuze. En alvast heel veel plezier!
  • Hugo zei:


    Hoi Tess,
    als ik je bericht lees heb je voor die drie dagen al toegangskaarten. Deze staan helemaal los van de aanschaf van een jaarpaspoort. Ze blijven gewoon geldig en aangezien je ze al gekocht hebt is het zonde om ze niet te gebruiken.
    Je hebt dus ook geen last van de blokdagen tijdens je verblijf want je hebt al toegangskaarten. Wel gelden alle daaropvolgende blokdagen als je voor een Fantasy-kaart.
    Maak voor jezelf even een rekensommetje: ga je bijvoorbeeld gebruik maken van de parkeerplaats? Die is nl. inbegrepen bij de Fantasy en Dream. Als je dus voor een Dreamkaart gaat zou ik die de eerste dag kopen (is meteen geldig), dan bespaar je al minimaal €30 t.o.v. de Fantasy-kaart (want de Fantasy mag je de eerste twee dagen na aankoop niet gebruiken, ook niet voor de parkeerplaats). Dan heb je het verschil al terugverdiend, heb je geen blokdagen meer èn krijg je meer korting in de winkels.
    Ga je voor deze trip of helemaal geen gebruik maken van de parkeerplaats, kijk dan naar het overzicht van blokdagen èn probeer in te schatten hoeveel je verwacht tijdens de duur van je jaarpaspoort te kopen in de winkels in het park. De korting scheelt 10% dus als je verwacht voor ca. €300 in het hele jaar te kopen (wat veel lijkt maar als je bijvoorbeeld vier keer gaat best meevalt) dan heb je die extra €30 die de kaart kost ook alweer terugverdiend.
    Kortom: bekijk de verschillende voordelen, probeer je gebruik van de kaart in te schatten en maak dan een keuze. En alvast heel veel plezier!

    Dank je wel Hugo!! Ik ga even rekenen :)
  • Tess zei:


    Van de zomer ga ik 3 dagen naar Disneyland. Ook wil ik graag een jaarpaspoort aanvragen, maar ik ben er nog niet uit welke.
    Als ik de fantasy doe zijn daar blokdagen bij, maar ik heb al kaarten gekocht voor het park, komen deze dan te vervallen, of kan ik die dan gewoon gebruiken? En daarnaast een jaarpaspoort kopen? Of kan ik beter de laatste dag een jaarpaspoort kopen dan? Zo dat die blokdagen niets uit maken?
    Misschien ben ik wel heel dom, maar ik snap er niets van :p

    Hoi Tess,
    De reeds aangeschaft toegangskaarten kunnen gewoon worden gebruikt. Dit staat los van een jaarkaart. De Fantasy jaarkaart heeft inderdaad blokdagen waar je rekening mee dient te houden. Op de dag van aanschaf van de jaarkaart vervalt een eventuele blokdag. Als jullie die 3 dagen gebruik gaan maken van de grote parkeerplaats van Disney, dan kun je je dat geld voor dag 2 en 3 besparen, door op de eerste dag direct de Fantasy aan te schaffen (parkeren zit hierbij inbegrepen). Je kunt dan tevens profiteren van kortingen in de winkels en restaurants + de Extra Magic Hours. Verblijf je in een Disney hotel, dan zou ik de Fantasy pas op de laatste dag aanschaffen. Het ligt er dus maar aan op welke manier je verblijft met die losse toegangskaarten.
    @ Hugo: Alleen de Francilien jaarkaart heeft de beperking dat deze de eerste twee opvolgende dagen niet geldig is. De Fantasy en Dream hebben deze beperking niet.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Tess zei:


    Van de zomer ga ik 3 dagen naar Disneyland. Ook wil ik graag een jaarpaspoort aanvragen, maar ik ben er nog niet uit welke.
    Als ik de fantasy doe zijn daar blokdagen bij, maar ik heb al kaarten gekocht voor het park, komen deze dan te vervallen, of kan ik die dan gewoon gebruiken? En daarnaast een jaarpaspoort kopen? Of kan ik beter de laatste dag een jaarpaspoort kopen dan? Zo dat die blokdagen niets uit maken?
    Misschien ben ik wel heel dom, maar ik snap er niets van :p

    Hoi Tess,
    De reeds aangeschaft toegangskaarten kunnen gewoon worden gebruikt. Dit staat los van een jaarkaart. De Fantasy jaarkaart heeft inderdaad blokdagen waar je rekening mee dient te houden. Op de dag van aanschaf van de jaarkaart vervalt een eventuele blokdag. Als jullie die 3 dagen gebruik gaan maken van de grote parkeerplaats van Disney, dan kun je je dat geld voor dag 2 en 3 besparen, door op de eerste dag direct de Fantasy aan te schaffen (parkeren zit hierbij inbegrepen). Je kunt dan tevens profiteren van kortingen in de winkels en restaurants + de Extra Magic Hours. Verblijf je in een Disney hotel, dan zou ik de Fantasy pas op de laatste dag aanschaffen. Het ligt er dus maar aan op welke manier je verblijft met die losse toegangskaarten.
    @ Hugo: Alleen de Francilien jaarkaart heeft de beperking dat deze de eerste twee opvolgende dagen niet geldig is. De Fantasy en Dream hebben deze beperking niet.
    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars!! Ik ga het allemaal ff opschrijven en de voors en tegens tegen elkaar afstrepen :) En een reken sommetje maken :)
  • Hoi Lars, mag ik nu de eerste 2 dagen na aanschaf van een fantasy jaarkaart het park niet in ? Dit is eerder toch nooit geweest ? ik dacht dat dat bij het goedkoopste abonnement zo was ? Confused
  • aaf82 zei:


    Hoi Lars, mag ik nu de eerste 2 dagen na aanschaf van een fantasy jaarkaart het park niet in ? Dit is eerder toch nooit geweest ? ik dacht dat dat bij het goedkoopste abonnement zo was ? Confused

    Hoi aaf82,
    Zoals aangegeven in mijn vorige reactie als reactie op Hugo: De restrictie dat je de twee dagen na aanschaf niet naar binnen mag, is alleen van toepassing op de Francilien jaarkaart. Fantasy en Dream jaarkaarten hebben deze beperking niet.
    Groetjes,
    Lars
  • Oef gelukkig ik had het verkeerd gelezen inderdaad, had niet gezien dat Hugo dat gepost had !! Dankjewel !!
    Groetjes Aafke Laugh
  • Allen: excuses voor de verwarring m.b.t. de blokdagen na aankoop bij de Fantasy-kaart! Embarassed
  • Ik denk trouwens aan een dream kaart voor mezelf en een fantasy kaart voor m'n vriend. Even kijken of het voor hem een voordeel heeft, hij zal niet zo vaak met mij mee gaan.
  • Tess zei:


    Ik denk trouwens aan een dream kaart voor mezelf en een fantasy kaart voor m'n vriend. Even kijken of het voor hem een voordeel heeft, hij zal niet zo vaak met mij mee gaan.

    Het is een dream kaart voor mij geworden. Mijn vriend wilt er geen een.
    Anyway, morgen heb ik de voucher binnen. deze wil ik graag volgende maand inwisselen voor de echte. Kan ik nu wel of niet direct korting geven voor een dagkaart van een goede vriend van mij?
  • Tess zei:


    Tess zei:


    Ik denk trouwens aan een dream kaart voor mezelf en een fantasy kaart voor m'n vriend. Even kijken of het voor hem een voordeel heeft, hij zal niet zo vaak met mij mee gaan.

    Het is een dream kaart voor mij geworden. Mijn vriend wilt er geen een.
    Anyway, morgen heb ik de voucher binnen. deze wil ik graag volgende maand inwisselen voor de echte. Kan ik nu wel of niet direct korting geven voor een dagkaart van een goede vriend van mij?
    Hoi Tess,
    Op de dag van aanschaf (in dit geval de dag dat je de voucher inwisselt voor de definitieve jaarkaart) is het niet mogelijk om korting te krijgen op een dagkaart. Met een Dream jaarkaart ontvang je 20% korting op de prijs van een dagkaart aan de kassa. Als je op voorhand online een dagkaart aanschaft, dan ontvang je tot wel 40% korting en kunnen jullie, zonder in de rij te staan bij de kassa, direct naar de ingang van de parken. Bekijk alle beschikbare E-tickets: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Tess zei:


    Tess zei:


    Ik denk trouwens aan een dream kaart voor mezelf en een fantasy kaart voor m'n vriend. Even kijken of het voor hem een voordeel heeft, hij zal niet zo vaak met mij mee gaan.

    Het is een dream kaart voor mij geworden. Mijn vriend wilt er geen een.
    Anyway, morgen heb ik de voucher binnen. deze wil ik graag volgende maand inwisselen voor de echte. Kan ik nu wel of niet direct korting geven voor een dagkaart van een goede vriend van mij?
    Hoi Tess,
    Op de dag van aanschaf (in dit geval de dag dat je de voucher inwisselt voor de definitieve jaarkaart) is het niet mogelijk om korting te krijgen op een dagkaart. Met een Dream jaarkaart ontvang je 20% korting op de prijs van een dagkaart aan de kassa. Als je op voorhand online een dagkaart aanschaft, dan ontvang je tot wel 40% korting en kunnen jullie, zonder in de rij te staan bij de kassa, direct naar de ingang van de parken. Bekijk alle beschikbare E-tickets: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/.
    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars, Vanaf wanneer kan ik wel korting geven? Oh hoor net pas na een maand :)
  • Tess zei:


    Dank je wel Lars, Vanaf wanneer kan ik wel korting geven? Oh hoor net pas na een maand :)

    Hoi Tess,
    Graag gedaan. Je mag vanaf de tweede dag dat je de jaarkaart in je bezit hebt korting geven op dagkaarten voor vrienden. Het verlenen van korting op jaarkaarten (en het sparen van stempels) mag pas vanaf de tweede maand.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Tess zei:


    Dank je wel Lars, Vanaf wanneer kan ik wel korting geven? Oh hoor net pas na een maand :)

    Hoi Tess,
    Graag gedaan. Je mag vanaf de tweede dag dat je de jaarkaart in je bezit hebt korting geven op dagkaarten voor vrienden. Het verlenen van korting op jaarkaarten (en het sparen van stempels) mag pas vanaf de tweede maand.
    Groetjes,
    Lars
    Onwijs bedankt Lars!! Ik snap nu alles van die jaarkaart denk ik :)
  • Tess zei:


    Onwijs bedankt Lars!! Ik snap nu alles van die jaarkaart denk ik :)

    Graag gedaan, Tess. Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het wel.
  • Lars zei:


    Tess zei:


    Onwijs bedankt Lars!! Ik snap nu alles van die jaarkaart denk ik :)

    Graag gedaan, Tess. Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het wel.
    Haha thanks. Maar ik geloof dat ik het gebruik nu wel snap allemaal. :)
  • Goedemorgen!
    Aankomend Hemelvaartsweekend ga ik met een vriendin en onze twee kinderen naar Disneyland Parijs. Ik en mijn zoon hebben beide al een francilien kaart, geldig t/m 7 juni.
    Mijn vriendin wil haar Francilien kaart per post kopen. Formulier ligt ingevuld en wel klaar en wilden we vandaag aangetekend de deur uit doen. Voordat we dit doen nog even voor de zekerheid:
    * Je kunt hiermee toch de twee restrictie dagen (2e en 3e dag) omzeilen?
    Voor haar zoontje van 5 willen we via http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/disneylandparijs/ een fantasy jaarkaart aan schaffen.
    * Iemand ervaring met deze site?
    Vorig jaar had ik bij de aanschaf van de jaarkaart voor mijn zoon een handtekening nodig van zijn vader (wie er niet bij was en wat ik dus niet wist). Dit omdat mijn zoon een andere achternaam heeft dan mij. Naar mijn idee nogal overtrokken gedoe, maar c'est ca.
    Omdat ik de vader van mijn zoon niet wilde/kon lastig vallen op zijn werk, heb ik na veel vijven en zessen uiteindelijk mijn vriend in Nederland een erkennigsakte (die ik nog had liggen) laten inscannen en mailen.
    Nu is bij mijn vriendin hetzelfde het geval, zoon heeft achternaam vader, moeder heeft eigen achternaam. En natuurlijk gaan we het nu beter voorbereiden!
    Vriendin heeft geen erkenningsakte liggen en zou dan kosten moeten maken voor een uittreksel.
    * Wie weet wat ze nu eigenlijk exact nodig hebben bij Disney? Kan ik hier ergens een formulier vinden die ik hiervoor in moet vullen?
    Tot slot: de francilien kaarten van mijn zoon en mij verlopen 7 juni. Kan ik tijdens mijn verblijf van 13 t/m 17 mei ook nog stempels sparen om de kaart gratis te verlengen of ben ik dan al te laat? Ik las namelijk ergens dat je een maand van te voren moet verlengen?
    Tot zo ver en mijn complimenten voor jullie site!
    Hartelijk dank alvast,
    Marjolein

  • Goedemorgen!
    Aankomend Hemelvaartsweekend ga ik met een vriendin en onze twee kinderen naar Disneyland Parijs. Ik en mijn zoon hebben beide al een francilien kaart, geldig t/m 7 juni.
    Mijn vriendin wil haar Francilien kaart per post kopen. Formulier ligt ingevuld en wel klaar en wilden we vandaag aangetekend de deur uit doen. Voordat we dit doen nog even voor de zekerheid:
    * Je kunt hiermee toch de twee restrictie dagen (2e en 3e dag) omzeilen?
    Voor haar zoontje van 5 willen we via http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/disneylandparijs/ een fantasy jaarkaart aan schaffen.
    * Iemand ervaring met deze site?
    Vorig jaar had ik bij de aanschaf van de jaarkaart voor mijn zoon een handtekening nodig van zijn vader (wie er niet bij was en wat ik dus niet wist). Dit omdat mijn zoon een andere achternaam heeft dan mij. Naar mijn idee nogal overtrokken gedoe, maar c'est ca.
    Omdat ik de vader van mijn zoon niet wilde/kon lastig vallen op zijn werk, heb ik na veel vijven en zessen uiteindelijk mijn vriend in Nederland een erkennigsakte (die ik nog had liggen) laten inscannen en mailen.
    Nu is bij mijn vriendin hetzelfde het geval, zoon heeft achternaam vader, moeder heeft eigen achternaam. En natuurlijk gaan we het nu beter voorbereiden!
    Vriendin heeft geen erkenningsakte liggen en zou dan kosten moeten maken voor een uittreksel.
    * Wie weet wat ze nu eigenlijk exact nodig hebben bij Disney? Kan ik hier ergens een formulier vinden die ik hiervoor in moet vullen?
    Tot slot: de francilien kaarten van mijn zoon en mij verlopen 7 juni. Kan ik tijdens mijn verblijf van 13 t/m 17 mei ook nog stempels sparen om de kaart gratis te verlengen of ben ik dan al te laat? Ik las namelijk ergens dat je een maand van te voren moet verlengen?
    Tot zo ver en mijn complimenten voor jullie site!
    Hartelijk dank alvast,
    Marjolein

    Hoi Marjolein,
    Goedemorgen en welkom bij DiscoverTheMagic.nl!
    Als je de Francilien jaarkaart per post besteld, dan omzeil je inderdaad de eerste twee verplichte blockdagen. Hou er wel rekening mee dat een aanvraag per post 4-6 weken in beslag kan nemen totdat de jaarkaart bij je thuis op de deurmat valt.
    Er is een speciaal topic op ons forum over het aanschaffen van jaarkaarten via derde partijen: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/ce-multi-avantages/. Wellicht dat er andere forumleden in dit topic zijn die ervaring hebben met deze website.
    Bij de aanschaf van een jaarkaart door een minderjarige bezoeker, zal er toestemming gegeven moeten worden door beide ouders. Dit is mogelijk door in het Engels of Frans een brief op te stellen waarbij er toestemming wordt gegeven om de jaarkaart aan te schaffen. Deze brief dient door beide ouders ondertekend te worden.
    Het sparen van stempels kan nog tot de dag dat de jaarkaart vervalt, zolang de 3 stempels gespaard zijn binnen de geldigheidsduur van het parrainageformulier. Het huidige formulier is geldig t/m 31 maart, dus die kun je niet gebruiken als je in mei nog korting wilt geven. Begin april komt het nieuwe formulier beschikbaar. Hou onze Jaarkaarten-pagina in de gaten voor de downloadlink.
    Groetjes,
    Lars
  • Hai Lars,
    dank je wel voor je snelle reactie en je duidelijke antwoorden! Ik was nooit zo'n fan van DisneyLand en ging vorig jaar ook meer voor mijn zoon.
    Langzamerhand en heel stiekem begin ik het toch wel erg leuk te vinden. Vooral als je een jaarkaart hebt, dan krijg je het gevoel dat je 'erbij' hoort ofzo haha.
    Wat ontzettend leuk wat jullie doen met deze site.
    Groet,
    Marjolein
  • Hoi hoi,
    Ik ga met een vriendin in april 3 dagen naar DLP!
    Heel veel zin in!
    Nou heeft m'n vriendin een jaarkaart en het hotel is al geboekt (zusterhotel met gratis pendelbus)
    Wat is voor mij nou de beste optie?
    Ik denk zelf aan de fantasy kaart omdat ik vast nog wel een keer vaker w gaan komend jaar.
    Maar krijg ik dan ook 10% korting omdat m'n vriendin een jaarkaart heeft?
    En wat zijn die stempels waar ik over lees?
    Gr Mirthe
  • Hoi Mirthe,
    Als:
    - je vriendin haar jaarkaart al langer dan een maand heeft;
    - jij de afgelopen twee jaar geen jaarkaart hebt gehad;
    - je niet van plan bent te gaan tijdens een blokdag in de duur van je kaart
    dan kun je inderdaad die 10% korting krijgen.
    Je koopt dan de eerste dag gewoon een toegangskaart en krijgt de aanschafprijs daarvan terug bij aankoop van je jaarkaart. Wel even je kaartje laten zien natuurlijk. En je vriendin krijgt een stempel. Heeft ze drie stempels binnen een bepaalde periode gespaard (dus drie keer korting gegeven) dan krijgt zij haar volgende jaarkaart gratis.
  • Oké top!
    Bedankt voor je snelle antwoord!
  • Mirthe zei:


    Oké top!
    Bedankt voor je snelle antwoord!

    Hoi Mirthe,
    Toevoeging op het antwoord van Hugo: Koop je dagkaart op voorhand online en je hoeft niet meer in de rij te staan bij de kassa. Met een E-ticket loop je namelijk direct naar de poortjes van het Disneyland Park en kunt vervolgens naar binnen om naar Bureau Passeport Annuel te gaan voor de jaarkaart. Let op: Alleen een dagkaart is geldig bij de aanschaf van een jaarkaart. Bekijk het overzicht van alle tickets en bestel direct online: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/.
    Groetjes,
    Lars
  • hallo Lars,
    Wij hebben in augustus 2013 een jaarkaart gekocht met 10% korting. Hij is nu natuurlijk verlopen maar willen eigenlijk dit jaar weer een nieuwe kopen.
    Kunnen we dit met korting doen of geldt dan dat dat pas mag na 2 jaar?
    Hoor graag hoe het zit...alvast bedankt voor het antwoord.
    met vriendelijke groet, Hetty Jansen
  • Hoi Hetty,
    volgens de regels mag je de afgelopen twee jaar geen jaarkaart hebben gehad om in aanmerking te komen voor de 10%-korting. Jouw kaart is in augustus 2014 verlopen dus feitelijk zou je dan moeten wachten tot NA augustus 2016 om weer in aanmerking te komen voor 10%-korting.

  • hallo Lars,
    Wij hebben in augustus 2013 een jaarkaart gekocht met 10% korting. Hij is nu natuurlijk verlopen maar willen eigenlijk dit jaar weer een nieuwe kopen.
    Kunnen we dit met korting doen of geldt dan dat dat pas mag na 2 jaar?
    Hoor graag hoe het zit...alvast bedankt voor het antwoord.
    met vriendelijke groet, Hetty Jansen

    Hoi Hetty,
    Zoals Hugo hierboven al aangeeft, is het niet mogelijk om opnieuw een jaarkaart met korting aan te schaffen als je in de afgelopen 2 jaar al een jaarkaart in je bezit hebt gehad.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.