Hoe gaan ze in parijs om met klachten?

maart 2015 aangepast in Hotels & Accommodatie
Even een vraag: Heeft het zin om vooraf, of ter plekke bij het hotel een klacht op tafel te gooien, of doen ze hier niets mee?
Wij hebben in oktober geboekt voor Sequiola Lodge, mede omdat hier een leuk zwembad bij was. Dat zou een tijd dicht zijn, maar zou in de periode dat wij er waren geopend zijn. Kan die data niet meer terug vinden, maar wij zijn er van 11-14 juni.
Van de week ging ik eens bij de kalender van Disney kijken of ik al kon zien welke attracties er tijdens ons bezoek gesloten zijn, en toe zag ik opeens dat het zwembad van Sequiola dicht is t/m 12 juni. Dan zouden we alleen nog gebruik kunnen maken van het zwembad op 13 juni. Dat stoort me toch wel een beetje (en ik ben normaal helemaal niet zo'n klager die overal iets voor terug wil zien). Want anders hadden we ook een goedkoper hotel kunnen pakken.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En wat is eraan te doen?
Is het reëel om te vragen voor een zwembad pas voor een ander hotel?

Reacties

  • Hoi aspers,
    ik weet niet hoe de hotels zelf omgaan met klachten, maar los daarvan zou ik niet wachten tot je aankomt - dan is er vaak minder ruimte om nog dingen te regelen. Als je nu al weet dat je ergens last van gaat hebben, probeer dan ook nu al aan een oplossing te werken of Disney de kans te geven aan die oplossing te werken.
    Neem contact op met de reisorganisatie of, als je rechtstreeks geboekt hebt, met Disney om te vragen wat er mogelijk is. Dat kan via mail op DLP.CLIENTENSERVICE@disney.com (hier kun je gewoon in het Nederlands naar mailen). Mogelijk worden er sowieso al alternatieven aangeboden (want je best vast niet de enige die graag zou willen zwemmen) - dan hoor je dat ook alvast en kun je je daar op instellen.
    Veel succes en alvast heel veel plezier!
  • aspers zei:


    Even een vraag: Heeft het zin om vooraf, of ter plekke bij het hotel een klacht op tafel te gooien, of doen ze hier niets mee?
    Wij hebben in oktober geboekt voor Sequiola Lodge, mede omdat hier een leuk zwembad bij was. Dat zou een tijd dicht zijn, maar zou in de periode dat wij er waren geopend zijn. Kan die data niet meer terug vinden, maar wij zijn er van 11-14 juni.
    Van de week ging ik eens bij de kalender van Disney kijken of ik al kon zien welke attracties er tijdens ons bezoek gesloten zijn, en toe zag ik opeens dat het zwembad van Sequiola dicht is t/m 12 juni. Dan zouden we alleen nog gebruik kunnen maken van het zwembad op 13 juni. Dat stoort me toch wel een beetje (en ik ben normaal helemaal niet zo'n klager die overal iets voor terug wil zien). Want anders hadden we ook een goedkoper hotel kunnen pakken.
    Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En wat is eraan te doen?
    Is het reëel om te vragen voor een zwembad pas voor een ander hotel?

    Hoi aspers,
    Zoals Hugo al aangeeft kun je deze vraag/klacht neerleggen bij de Nederlandse klantenservice door te mailen naar dlp.clientenservice@disney.com. Wellicht mag je in de periode van sluiting gebruik maken van de zwembaden van de overige Disney hotels, maar dat zal de klantenservice moeten beslissen. In het geval van de recente renovatie van Disney's Newport Bay Club en de langdurige sluiting van de zwemfaciliteiten in dit hotel, mocht er in een bepaalde periode gebruik worden gemaakt van de zwembaden in Disney's Sequoia Lodge of Disney's Hotel New York. Wellicht dat dit nu ook voor jullie mogelijk is.
    Groetjes,
    Lars
  • Beide bedankt voor jullie reactie. Anders had ik waarschijnlijk ter plekke aan de balie pas gevraagd wat ze konden regelen. Nu heb ik afgelopen vrijdag meteen een mail de deur uit gedaan. Ben benieuwd!
    Hoop inderdaad op toegang tot ander zwembaden. Zou daar zeer tevreden mee zijn. Hoewel ik een gratis upgrade naar het Disneyland hotel natuurlijk niet afsla ;P
    Ik laat jullie weten wat er uitkomt!
    Groetjes, Patrick
  • Wij hebben een paar jaar geleden hetzelfde voorgehad, de sluitingsperiode in de brochure van het reisbureau en de officiële site waren anders. Hebben toen contact gehad met Disney en als je bij Disney zelf had geboekt ipv een andere touroperator is het handiger om je verblijf om te zetten naar een ander hotel. Maar! : Als je hotelzwembad gesloten is mag je wel van Disney sowieso in een ander zwembad gaan zwemmen... wat je hiervoor moet doen is, net voor je gaat zwemmen naar de hotel balie gaan, zij bellen dan naar de andere hotels ivm capaciteit, en zeggen dan naar welk hotel je mag gaan zwemmen. Dus ook al is je hotelzwembad dicht, je mag gewoon in een ander hotel gaan zwemmen! ... Vermits wij toen ook in SL zaten was dit voor ons in Newport Bay en in het New York hotel.
  • Nou, eindelijk een oplossing gevonden. moet zeggen dat het mij een beetje tegenviel op de manier hoe dit werd aangepakt.
    Maandag kreeg ik een mail van ene Linda dat ze mij had proberen te bellen maar niemand thuis was. Of ik ook op een ander nummer bereikbaar was? Ik kon ook altijd hun bellen.
    Dus ik meteen netjes een mail terug gestuurd dat ik de hele dag mobiel bereikbaar ben op nummer x, en na 18.00 uur op nummer Y.
    Paar dagen niets gehoord, dus ik had mij al voorgenomen om donderdag anders even te bellen. Maar na het boodschappen doen zag ik bij thuiskomst een gemiste oproep. Ik was inderdaad wat later, dus ik besloot hun maar even terug te bellen. Na een keuze menu van een minuut of 7 had ik eindelijk iemand aan de lijn. Maar wat blijkt... die wis dus helemaal niks van het verhaal! Tja, het kan aan mijn simpel denken liggen... maar als je in de mail zet dat je ook naar ons kunt bellen, dan ga ik er vanuit dat je een oplossing klaar hebt liggen, of in het boekingssysteem iets hebt staan waardoor iedereen meteen op de hoogte is. maar dat was helaas niet het geval. De overigens vriendelijke belg ging zich even inlezen, en na een pijnlijk lange stilte vroeg hij aan mij wat ik graag zou willen.
    Ik gaf aan dat ik dus graag zou willen zwemmen met de kids. Hij ging even overleggen, en na bijna 10 minuten (!) kwam hij terug met de optie om te verkassen naar de Davy Crocket Range! Kon ook naar New Port Bay, maar dan moesten we bij betalen. uhm.... dat was ik toch niet van plan!
    Ik vraag aan hem of het niet gewoon mogelijk is om bij de andere hotels te zwemmen. Wij tevreden, en lijkt mij niet zo heel lastig, toch? Hij zou het 'even ' gaan navragen. En hij verzekerde mij al dat het niet zo lang zou duren als net. :D Maar mijn eten stond inmiddels koud te worden, dus ik vroeg hem of mij mij daarover zo meteen even kon terugbellen. Geen probleem! En even later ging netjes de telefoon.
    Maar dat ging dus niet! We konden niet gaan zwemmen bij de andere hotels... Ik moet zeggen dat ik redelijk sprakeloos was (en hij trouwens ook). Tja... ze konden wel iets anders aanbieden om de pijn te verzachten. En nu hebben we dus een gratis ontbijt met de Disney figuren bij Café Mickey. Nou, dat vind ik dan wel weer heel leuk, want dat waren we toch al van plan om te regelen. Dus, mooi meegenomen.
    Maar ja, geen zwembad dus tijdens die twee dagen. Toch wel jammer dat iets wat mij heel eenvoudig lijkt, niet te regelen is. Maar god, ze hebben er in elk geval iets mee gedaan. Dus ben toch blij dat ik die mail heb gestuurd. En ik kan mij straks natuurlijk ook gewoon nog even van de domme houden, en aan de receptie vragen of we niet ergens anders kunnen zwemmen! ;)
  • Hoi aspers,
    wat een verhaal - en wat jammer dat het blijkbaar niet mogelijk is om inderdaad in het boekingssysteem een aantekening te maken m.b.t. je vraag of het feit dat je al eerder iemand gesproken hebt. Ook grappig om te lezen dat de medewerker zelf ook sprakeloos was.
    Maar uiteindelijk vind ik een ontbijt met Disney-figuren wel een mooi aanbod - dus dat is dan wel weer een goed einde. Toch?
  • Hugo zei:


    Maar uiteindelijk vind ik een ontbijt met Disney-figuren wel een mooi aanbod - dus dat is dan wel weer een goed einde. Toch?

    Jazeker! Blijft natuurlijk jammer van het zwembad. Maar ik ben al heel blij dat ze de klacht serieus nemen en er iets aan willen doen om de pijn te verzachten!
  • Jammer dat ze geen ander zwembad aan hebben kunnen bieden, maar als ik eerlijk ben zullen jullie ook wel kapot zijn na een lange dag in Disney, eenmaal terug in het hotel wil je niets liever dan lekker slapen. Zeker de 1e dag na de "lange" reis en op de laatste dag zal het ook niet heel laat worden. Ik zou aanraden om de 3e dag lekker naar de Studios te gaan en na sluitingstijd te gaan zwemmen.
    Veel plezier alvast tijdens jullie verblijf!
  • Ik zou het toch in het hotel zelf ook ff vragen, want wij mochten destijds wel in een ander hotel gaan zwemmen, en een nee heb je, een ja krijg je misschien Wink
  • RogerM zei:


    Jammer dat ze geen ander zwembad aan hebben kunnen bieden, maar als ik eerlijk ben zullen jullie ook wel kapot zijn na een lange dag in Disney, eenmaal terug in het hotel wil je niets liever dan lekker slapen.

    Het was ook juist het idee dat de kleinste even tussendoor naar bed kan voor een 2 uurtjes, en dat een van ons ondertussen gaat zwemmen met de oudste.


    Ik zou het toch in het hotel zelf ook ff vragen, want wij mochten destijds wel in een ander hotel gaan zwemmen, en een nee heb je, een ja krijg je misschien Wink

    Ik zal zeker straks bij de receptie vragen of het toch niet mogelijk is!
Log In of Registreer om te reageren.