Verblijf betalen

februari 2015 aangepast in Praktische Informatie
Dag DLP kenners,
Wij willen een verblijf in Disneyland Parijs boeken. We zijn voornemens om in oktober te gaan.
Nu zie ik op de site dat we op dit moment kunnen profiteren van de JA-dagen.
Echter vraag ik me af wanneer ik het nu zou boeken, of ik het totaalbedrag ineens moet voldoen, of dat er een mogelijkheid bestaat om een aanbetaling te doen en het restant later te betalen.
Ik kan het op de site niet terugvinden.
Wie weet of dit kan en zo ja, welk percentage het bedrag van aanbetaling is en hoever van te voren het restant betaald dient te worden.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes, mama van 3

Reacties

  • Als je boekt via de reserveringslijn is dit mogelijk, via de website niet dacht ik. Maar als je doorgeeft voor welke promotie je belt, geven zij alles in en dan kan je een aanbetaling doen en een maand voor vertrek de rest betalen. Weet nu wel niet of je over een creditcard moet beschikken of het ook op een andere manier kan. Maar heb je creditcard is dit geen enkel probleem.
    groetjes Kim

  • Als je boekt via de reserveringslijn is dit mogelijk, via de website niet dacht ik. Maar als je doorgeeft voor welke promotie je belt, geven zij alles in en dan kan je een aanbetaling doen en een maand voor vertrek de rest betalen. Weet nu wel niet of je over een creditcard moet beschikken of het ook op een andere manier kan. Maar heb je creditcard is dit geen enkel probleem.
    groetjes Kim

    Kim, dank je voor je reactie.
    Ik denk dat ik in dit geval dan maar niet via de site boek, maar even naar D-Reizen ga. Daar betaal je 15% aan en 6 weken voor vertrek de rest. Dat scheelt toch weer, omdat we pas over 8 maanden willen vertrekken.
    Groetjes, Mama van 3
  • Als je telefonisch boekt heb je geen creditcard nodig. Je betaald dan 20% aan en de rest uiterlijk vier weken van te voren. Op je reservering staat een bankrekeningnummer en daar maak je het geld naar over.
    Sinds het faillissement van Oad boek ik altijd op deze manier, dat gaat prima.
  • Tinian,
    Bedankt voor je reactie.
    Door je berichtje, waarin je aangeeft dat je tot aan het faillissement bij Oad boekte, vraag ik me ineens wel af of, mocht DLP onverhoopt te kampen krijgen met faillissement of je je geld terug krijgt, wanneer je rechtstreeks boekt.
    Wanneer je bij een erkend reisbureau boekt ben je verzekerd vlgs voorwaarden van de ANVR.

  • Tinian,
    Bedankt voor je reactie.
    Door je berichtje, waarin je aangeeft dat je tot aan het faillissement bij Oad boekte, vraag ik me ineens wel af of, mocht DLP onverhoopt te kampen krijgen met faillissement of je je geld terug krijgt, wanneer je rechtstreeks boekt.
    Wanneer je bij een erkend reisbureau boekt ben je verzekerd vlgs voorwaarden van de ANVR.

    Hoi mama van 3,
    Daarvoor is een annuleringsverzekering in het leven geroepen. Hiervoor kun je je dus indekken, maar DLP gaat nooit failliet. Dat zou teveel gezichtsverlies betekenen voor The Walt Disney Company. De Disney reserveringslijn is een 0900-betaallijn. Je bent dus iets duurder uit als je belt in plaats van online een boeking plaatst. Met een creditcard is het tevens mogelijk om gespreid te betalen. Ga hiervoor naar de website van je bank voor meer informatie.
    Groetjes,
    Lars
  • Sorry, Lars, daar moet ik he toch ongelijk in geven. Een annuleringsverzekering dekt geen faillisementen. Dat doet alleen de SGR. Een annuleringsverzekering gebruik je voor iets dat uit jezelf komt, dus als jij ziek, werkeloos o.i.d. wordt.
    Desalniettemin zie ik het inderdaad niet gebeuren dat DLP failliet gaat, hoor :-)
  • natas zei:


    Sorry, Lars, daar moet ik he toch ongelijk in geven. Een annuleringsverzekering dekt geen faillisementen. Dat doet alleen de SGR. Een annuleringsverzekering gebruik je voor iets dat uit jezelf komt, dus als jij ziek, werkeloos o.i.d. wordt.
    Desalniettemin zie ik het inderdaad niet gebeuren dat DLP failliet gaat, hoor :-)

    Dank voor de feedback, natas! Goed om te weten.
    Groetjes,
    Lars
  • Hi,
    Ik heb gisteren via het 0900 nummer een booking/reservering gedaan, omdat ik graag via Bankoverschrijving wil betalen.
    Er werd mij toen ook gewezen op "My Disneyland", waar ik na inloggen idd mijn reservering kan terug vinden.
    Hier vind ik ook de status van betaling. Mijn vraag is: wordt deze status online geupdate als ik via Bankoverschrijving betaal?
    en zo ja hoe lang zit in dat geval tussen de betaling en het online updaten van de status?
    Met vriendelijke groet,
    Arne
  • Hoi Arne
    Aangezien een bankoverschrijving nooit gelijk overgemaakt is van de ene rekening naar de ander.
    Zal ik er op rekenen dat er 1 of 2 dagen tussen kan zitten.
    Groetjes Myriam
Log In of Registreer om te reageren.