Drukte informatie

2456710

Reacties

  • Shireen zei:


    Hoi Lars,
    Wij willen volgend jaar van 13 tot en met 17 juli (ma-vrij) met ons zoontje weer naar Disney gaan, maar nu zag ik dat het dan nog standaard seizoen is, dus het qua drukte op zich mee moet vallen maar 14 juli is een Nationale feestdag die week, heeft dat veel invloed op de drukte? Afgelopen herfstvakantie is de drukte ons namelijk ook heel erg meegevallen max wacht tijd, op nemo en ratatouille na, zo,n 20 a 30 minuten... is dat beetje te vergelijken met die week in juli?
    Groetjes

    Hoi Shireen,
    Het overzicht op onze Planning-pagina gaat met name over de prijsseizoenen en niet zozeer over drukte. Uiteraard is de regel dat, hoe duurder het seizoen, hoe drukker de parken zijn, maar er zijn uitzonderingen. Rondom feestdagen en (school)vakanties, is het namelijk altijd druk. Zeker in de periode rond de Nationale Franse feestdag, 14 juli, is het erg druk. Dit is niet te vergelijken met de herfstvakantie (die periode valt voor Disney namelijk niet onder hoogseizoen; juli en augustus wel). Onder de kopjes 'Vakanties/Vrije dagen Fransen' en 'Speciale Dagen' is te zien op welke 'losse' dagen er drukte wordt verwacht. Jullie gaan 5 dagen, dus dat is verder geen probleem, maar een planning maken wordt aanbevolen door goed gebruik te maken van de Extra Magic Hours en FastPass.
    Groetjes,
    Lars
  • KD zei:


    Hallo,
    Wij gaan naar Disney van 17/02 tot 19/02. Krokusvakantie in België en in Frankrijk zijn er 2 zones die vakantie hebben.
    Hoe zit het met de drukte? Zal het meevallen als we tijdens de week gaan?

    Hoi KD,
    De maand februari wordt gezien als laag- tot standaardseizoen qua drukte, met als uitzondering de 'wintervakantie' in Frankrijk. Jullie gaan echter doordeweeks, waardoor het weliswaar drukker zal zijn dan in de rest van februari, maar minder dan tijdens een weekend. Bij een bezoek aan Disneyland Parijs tijdens (school)vakanties in Frankrijk wordt het altijd aanbevolen om een goede planning te maken. Maak een lijst van 'must-do' attracties en shows en plan deze tijdens de Extra Magic Hours of met FastPass.
    Groetjes,
    Lars
  • Handige topic!
    Ik vertrek nu zondag voor 3 dagen naar Disneyland Parijs. Aan de algemene commentaar te zien zal de drukte dan goed meevallen :-)
    We gaan met de TGV en blijven in het Disneyland Hotel dus alles is lekker kortbij.
  • Wij gaan volgend jaar 23 november op een maandag.
    Denk dat het dan wel zou meevallen toch :) ?
  • xtiira zei:


    Wij gaan volgend jaar 23 november op een maandag.
    Denk dat het dan wel zou meevallen toch :) ?

    Hoi xtiira,
    In de regel zijn alle doordeweekse dagen (met uitzondering van schoolvakanties en feestdagen) een stuk rustiger dan in het weekend. De drukte tijdens het kerstseizoen komt pas in de laatste weken van december, dus tijdens jullie bezoek op 23 november 2015, zal het relatief rustig zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben een paar dagen Disney aan het plannen in de week na Pasen, ik zag dat dan alleen in Duitsland paasvakantie is. Heeft iemand ervaring met de drukte in die periode?
  • hoi,
    Wij hebben een 3 daags arrangement geboekt van 16 t/m 18 maart. Op het reisbureau hebben we gevraagd naar een rustige periode. Nou lees ik tot mijn grote verbazing dat het op 17 maart St Patricks day is in DLP. Kan iemand mij misschien vertellen of het druk is in het park op deze dag?
    Groetjes patty
  • patty zei:


    hoi,
    Wij hebben een 3 daags arrangement geboekt van 16 t/m 18 maart. Op het reisbureau hebben we gevraagd naar een rustige periode. Nou lees ik tot mijn grote verbazing dat het op 17 maart St Patricks day is in DLP. Kan iemand mij misschien vertellen of het druk is in het park op deze dag?
    Groetjes patty

    Hoi Patty,
    Ik heb je vraag even naar het juiste topic verplaatst. St. Patrick's Day is iets drukker dan gemiddeld vanwege het extra entertainment en vuurwerk, maar dit jaar valt deze dag zowel buiten het weekend, als buiten de schoolvakanties, dus geen zorgen. Zorg dat jullie deze dag gebruik maken van de Extra Magic Hours en neem FastPassen voor attracties die jullie perse willen doen of plan deze op 16 of 18 maart.
    Groetjes,
    Lars
  • We hebben de volgende data voor een bezoekje Disney open staan: 7-8-9 mei, 6-7-8 nov en 13-14-15 nov.
    Zone B heeft vakantie op 7-8-9 mei.
    Wat is aan te raden?
  • Hoi Annie24,
    bedoel je dat je uit die drie periodes één periode gaat kiezen om daadwerkelijk te gaan, of wil je voor ieder van die periode tips om het beste om te gaan met de verwachte drukte?
    Als het om kiezen van een periode gaat, zou ik meer naar de seizoenen kijken dan naar de drukte. In mei tref je Swing into Spring, en in de eerste week van november zit je net tussen Halloween en Kerst in, dus heb je eigenlijk geen seizoen (zie ook hier: http://www.discoverthemagic.nl/forum/parktische-informatie-planning/november-2015/). In de tweede periode in november zou je dan al het Kerstseizoen hebben (voor mij persoonlijk zou dat veel te vroeg zijn voor mijn gevoel, maar dat moet je zelf bepalen).
    Qua drukte denk ik (maar dat is persoonlijk) dat november sowieso rustiger is dan mei, en de eerste week (vanwege de seizoenswissel) rustiger dan de tweede in november.
    Ik zou dus eerst een seizoen kiezen en dan je periode bepalen. Veel plezier!
  • Hallo
    We hebben geboekt van dinsdag 28/7 tot 30/7
    Is doordeweeks en net voor de grote vakantiedrukte van de Fransen zelf
    Iemand ervaring in deze periode
    Tips
    alvast dank
  • Hoi Quickie,
    wij zijn vorig jaar in de laatste week van juli geweest. Het viel ons toen op hoe rustig het was in het park. Vooral 's ochtends leek het soms wel alsof we alleen in het park waren: we hebben foto's in Main Street waar je letterlijk alleen onze kinderen op ziet. Ik hoop voor jullie dat het dit jaar net zo rustig is!
  • Beste Lars,
    Wij hebben twee weekenden wanneer we naar disney Parijs kunnen. 24-27 april (koningsdag) en het Pinksterweekend 22-25 mei. Wij vermoeden dat het eind april rustiger is, maar scheelt dat ook heel erg veel? Liever gaan we met inksteren maar teveel drukte lijkt ons ook niet prettig.
    Groet Marianne
  • marklu zei:


    Beste Lars,
    Wij hebben twee weekenden wanneer we naar disney Parijs kunnen. 24-27 april (koningsdag) en het Pinksterweekend 22-25 mei. Wij vermoeden dat het eind april rustiger is, maar scheelt dat ook heel erg veel? Liever gaan we met inksteren maar teveel drukte lijkt ons ook niet prettig.
    Groet Marianne

    Hoi Marianne,
    Ik zou adviseren om eind april te gaan. Het Pinksterweekend is zeer druk, omdat de meeste mensen dan vrij hebben. Als jullie de kans hebben om dit feestweekend te ontlopen, dan wil ik dat van harte aanbevelen. Mijn advies: 24-27 april.
    Groetjes,
    Lars
  • We gaan waarschijnlijk in de week van 14 juni , zit er nog veel verschil in druktes op de maandag, dinsdag, woensdag of donderdag?
    Cool
  • Rens zei:


    We gaan waarschijnlijk in de week van 14 juni , zit er nog veel verschil in druktes op de maandag, dinsdag, woensdag of donderdag?
    Cool

    Hoi Rens,
    Op doordeweekse dagen in juni zijn er dit jaar t/m de 18e weinig verschillen (laatste twee weken van juni zijn drukker). Verwacht in het algemeen wel iets meer drukte in verband met 'Frozen Summer Fun', maar aangezien de schoolvakantie dan nog niet begonnen is, zal de echte drukte zich in jullie periode concentreren rondom de weekends.
    De kalender met prijsseizoenen op onze Planning-pagina is een goede globale indicatie van de verwachte drukte: http://www.discoverthemagic.nl/planning/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    wij zijn van plan om van maandag 13 juli t/m vrijidag 17 juli naar DLP te gaan. Maar nu zie ik dat het dinsdag 14 juli een National Feestad in Frankrijk is. Weet jij hoe druk het dan is in de parken of adviseer jij om bijvoorbeeld een week eerder te gaan?
    Alvast bedankt voor jouw reactie.
    gr.
    Nicole

  • Hallo Lars,
    wij zijn van plan om van maandag 13 juli t/m vrijidag 17 juli naar DLP te gaan. Maar nu zie ik dat het dinsdag 14 juli een National Feestad in Frankrijk is. Weet jij hoe druk het dan is in de parken of adviseer jij om bijvoorbeeld een week eerder te gaan?
    Alvast bedankt voor jouw reactie.
    gr.
    Nicole
    Hoi Nicole,
    De zomervakantie in Frankrijk start op maandag 6 juli en vanaf die datum zal het iedere dag druk zijn in Disneyland Paris, zeker nu de nieuwe Frozen Sing-along show te zien is. 14 juli is de nationale Franse feestdag waarbij het met name in de avond drukker zal zijn (vergelijkbaar met een weekend), vanwege de extra grote vuurwerkshow in het Disneyland Park. Een week eerder gaan heeft niet veel impact op de drukte, omdat ook in die week de zomervakantie is begonnen. De echte drukte is dit jaar van 20 juli t/m 22 augustus. Jullie gaan 5 dagen, waarbij er één dag drukker zal zijn vanwege de feestdag, dus er is voldoende tijd om lekker te genieten. Veel plezier!
    Profiteer van onze speciale aanbieding en ontvang tot 25% korting + gratis halfpension (ontbijt + tussendoortje + 3-gangen diner) + kinderen t/m 6 jaar gratis voor aankomsten t/m 31 oktober 2015. Info & boeken: http://bit.ly/1G7LoAy.
    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars voor jouw snelle reactie!
  • Ik ben vorig jaar door de weeks in het hoogseizoen geweest (26-7-2014), ik vond het reuze mee vallen in vergelijking tot een weekend in oktober vlak voor de herfstvakantie, toen ik het veel drukker!
  • Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie geweest en gaan nu ook van 13 t/m 17 juli. Mensen zeiden dat de herfstvakantie top drukte was, is ons enorm mee gevallen. Nu gaan we ook aan het begin van het hoogseizoen en omdat 14 juli een feestdag is hopen we dat het ons, op die dag na, ook weer zal meevallen maar gaan we wel van de ergste drukte uit. Ben heel benieuwd. Weet iemand toevallig ook, mocht het weer zo'n extreme hitte worden als vorig jaar of ze dan iets extra's met water doen? In een ander pretpark hebben wij mee genaakt dat er veel sproeiers aan stonden door het park toen we daar met 32 graden liepen
  • Hallo,
    Wegens een banaal ongeluk (2 weken geleden) hebben we onze trip naar disney moeten annuleren.
    Gezien het een 5 - 6 tal maand gaat duren vooraleer ik terug goed te been ga zijn, zou ik een nieuwe reis willen boeken voor het herfstverlof.
    We zouden donderdag, vrijdag en zaterdag gaan. Gezien het geen vakantie is in Frankrijk, denk ik dat het redelijk rustig gaat zijn deze periode?
    Halloween is voorbij en de kerstperiode start zaterdag... Misschien leuk dat we zaterdag dan de kerstparade al gaan kunnen zien?
    Groetjes,
    Mieke

  • Hallo,
    Wegens een banaal ongeluk (2 weken geleden) hebben we onze trip naar disney moeten annuleren.
    Gezien het een 5 - 6 tal maand gaat duren vooraleer ik terug goed te been ga zijn, zou ik een nieuwe reis willen boeken voor het herfstverlof.
    We zouden donderdag, vrijdag en zaterdag gaan. Gezien het geen vakantie is in Frankrijk, denk ik dat het redelijk rustig gaat zijn deze periode?
    Halloween is voorbij en de kerstperiode start zaterdag... Misschien leuk dat we zaterdag dan de kerstparade al gaan kunnen zien?
    Groetjes,
    Mieke
    Hoi Mieke,
    De eerste week van november is inderdaad een rustige week. Het kerstseizoen start op 7 november, dus die zaterdag kunnen jullie al genieten van al het kerstentertainment. Normaal gesproken zijn er de dag vóór de start van een seizoen al previews, dus waarschijnlijk dat jullie hier ook al vrijdag (deels) van kunnen genieten.
    Er is een speciale vroegboekaanbieding beschikbaar voor de periode waarin jullie een bezoek willen brengen aan Disneyland: Ontvang tot 35% korting + kinderen t/m 11 jaar gratis. Info & boeken: http://bit.ly/13vUquX.
    Groetjes,
    Lars
  • Dank u wel voor info Lars.
    Het zal toch beetje het leed verzachten dat we Frozen Summer niet gaan kunnen beleven...
    Ik en onze dochter keken uit naar de Frozen show...

  • Dank u wel voor info Lars.
    Het zal toch beetje het leed verzachten dat we Frozen Summer niet gaan kunnen beleven...
    Ik en onze dochter keken uit naar de Frozen show...
    Hoi Mieke,
    Dan heb ik waarschijnlijk een verrassing voor u. Volgens goedingelichte bronnen zal de Frozen show óók tijdens het kerstseizoen dagelijks te zien zijn. Disney heeft dit nog niet officieel bevestigd, maar het lijkt een logische keuze.
    Groetjes,
    Lars
  • Dat zou inderdaad super zijn, we gaan duimen dat het zal doorgaan Smile
  • Beste Lars,
    Mijn vriendin en ik willen naar Disneyland gaan op zondag 20 sept, tot disndag 22 sept.
    Wat zouden wij kunnen verwachten qua drukte? Wij willen namelijk alles op ons gemak doen.
    Is er trouwens ook een kans dat wij de show met de lasers en het vuurwerk bij het kasteel kunnen zien een van deze dagen?
    groetjes, Yorick
  • Volgens mij zit je dan dus net na Frozen Summer Fun en voor Halloween, dus de drukte zal reuze meevallen. Ik weet niet of er dan nog franse feestdagen zijn, maar vakanties zullen er verder niet zijn.
    Wanneer Dreams stopt weet ik zo helaas even niet uit m'n hoofd. Volgens mij helemaal eind september pas.
    Veel plezier in ieder geval!

  • Beste Lars,
    Mijn vriendin en ik willen naar Disneyland gaan op zondag 20 sept, tot disndag 22 sept.
    Wat zouden wij kunnen verwachten qua drukte? Wij willen namelijk alles op ons gemak doen.
    Is er trouwens ook een kans dat wij de show met de lasers en het vuurwerk bij het kasteel kunnen zien een van deze dagen?
    groetjes, Yorick
    Hoi Yorick,
    Geen zorgen, vanaf 14 september is het laagseizoen in Disneyland Paris met kortere wachttijden en minder drukte. De drukste dag tijdens jullie verblijf zal zondag 20 september zijn, aangezien weekenden altijd drukker zijn. Probeer de populaire attracties op maandag of dinsdag te doen voor de kortste wachttijden.
    Disney Dreams! is nog t/m 30 september dagelijks te zien. Ook vanaf oktober zal de show te zien zijn in het Disneyland Park, maar mogelijk niet meer dagelijks. Disney heeft het entertainmentprogramma voor oktober nog niet bekend gemaakt.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het snelle antwoord allebei. Wij hebben ondertussen onze vakantie geboekt bij de davy crocket. met de 25% korting actie en het halfpension.
Log In of Registreer om te reageren.