Disney FastPass

mei 2012 aangepast in Praktische Informatie
Wat fijn dat er een forum is. Helaas net terug uit Parijs, had graag voor vertrek me willen informeren. Ik zag dat er vaak mensen voorrang kregen bij wachtrijen die via de uitgang zich aanmelden (en die niet gehandicapt waren), zijn er nog andere manieren dan de zogenaamde fastpass om rijen te omzeilen? Bvd voor jullie antwoorden!
«13

Reacties

  • Thanya zei:


    Wat fijn dat er een forum is. Helaas net terug uit Parijs, had graag voor vertrek me willen informeren. Ik zag dat er vaak mensen voorrang kregen bij wachtrijen die via de uitgang zich aanmelden (en die niet gehandicapt waren), zijn er nog andere manieren dan de zogenaamde fastpass om rijen te omzeilen? Bvd voor jullie antwoorden!

    Hoi Thanya,
    Nee, het is niet mogelijk om sneller in de attractie te komen dan Disney's FASTPASS systeem of de Easy Acces Card. Deze laatste kaart wordt gebruikt door mensen die een beperking/handicap hebben of geblesseerd zijn (hoeft niet altijd 'zichtbaar' te zijn, waarschijnlijk dat je hierdoor dacht dat er een andere manier is om sneller aan de beurt te zijn).
    Als een attractie tijdelijk sluit (bijvoorbeeld wegens een technisch probleem), dan is het mogelijk voor de mensen die in de wachtrij stonden ten tijde van de sluiting om een 'return card' te halen bij City Hall of Studio Services. Zij kunnen dan via de FASTPASS rij of uitgang naar binnen als de attractie weer open gaat. Wellicht dat je hier toevallig getuige van was.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb iemand in mijn familie die soms slecht ter been is, maar soms gaat het wel goed met lopen en soms niet! Moet je voor dat je naar Disney gaat zo'n easy acces kaart aan vragen of kan dat gewoon in het park?
    Groetjes Floris.

  • Ik heb iemand in mijn familie die soms slecht ter been is, maar soms gaat het wel goed met lopen en soms niet! Moet je voor dat je naar Disney gaat zo'n easy acces kaart aan vragen of kan dat gewoon in het park?
    Groetjes Floris.

    Hoi Floris,
    De Easy Access Card (EAC) kan alleen in het resort zelf aangevraagd worden bij Guest Relations (City Hall in het Disneyland Park of Studio Services in het Walt Disney Studios Park). Let hierbij wel op dat een doktersverklaring vereist is om in aanmerking te komen voor zo'n kaart en niet alle 'aandoeningen' worden geaccepteerd.
    Groetjes,
    Lars
  • Dankje wel Lars!
  • Hoi Lars,
    Mijn nichtje uit Amerika wil graag mee naar Disneyland. Zij heeft een spierziekte en zit hierdoor in een rolstoel. Het is wel vrij duidelijk dat ze niet kan lopen. Heeft zij nog steeds een doktersverklaring nodig?
    En ik had ergens gelezen dat begeleiders gratis mee mogen. Geldt dit alleen als je een jaarkaart hebt of ook bij gewone toegangtickets?
    Ik hoor het graag!
    groeten,
    Evita
  • Evita zei:


    Hoi Lars,
    Mijn nichtje uit Amerika wil graag mee naar Disneyland. Zij heeft een spierziekte en zit hierdoor in een rolstoel. Het is wel vrij duidelijk dat ze niet kan lopen. Heeft zij nog steeds een doktersverklaring nodig?
    En ik had ergens gelezen dat begeleiders gratis mee mogen. Geldt dit alleen als je een jaarkaart hebt of ook bij gewone toegangtickets?
    Ik hoor het graag!
    groeten,
    Evita

    Hoi Evita,
    Ja, er is altijd een doktersverklaring noodzakelijk. Er zijn speciale toegangstickets verkrijgbaar voor gehandicapten met korting, maar die zijn alleen aan de kassa's van beide parken te koop. Online tickets of tickets als onderdeel van een arrangement kunnen hier niet voor worden gebruikt.
    Bij fysieke mindervaliteit krijgt de gehandicapte bezoeker dus korting op de entree en mag hij/zij één begeleider gratis mee naar binnen nemen. Deze moeten dagelijks worden gekocht/afgehaald bij de kassa's. Ook als de begeleider een jaarkaart heeft, dan moet hij/zij toch iedere dag zo'n gratis begeleidersticket afhalen bij de kassa's.
    Deze informatie is aan wijzigingen onderhevig. Vraag bij de kassa naar de actuele voorwaarden.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste members,,,,,
    Er is de mogelijkheid om een permanente fastpass voor 1 dag te kopen.
    Deze kan je kopen in de Cityhall van het Disney park.
    De Cityhall zit als je binnenkomt aan de linker kant naast de Bookstore.
    Let wel op,ze kosten maar.... 60 euro en zijn alleen geldig op de dag dat je hem koopt en in 1 park.
    Zelf heb ik het overwogen om te doen maar met 4 mensen is het een dure grap.Wink
  • Als je voor een Fast Pass gaat, moet dan iedereen uit het gezelschap een pass aanvragen? En kan het dan ook gebeuren dat je verschillende tijden krijgt? Wij gaan komend weekend met in totaal 8 mensen naar Disneyland Parijs.
  • estmar zei:


    Als je voor een Fast Pass gaat, moet dan iedereen uit het gezelschap een pass aanvragen? En kan het dan ook gebeuren dat je verschillende tijden krijgt? Wij gaan komend weekend met in totaal 8 mensen naar Disneyland Parijs.

    Hoi estmar,
    Iedereen uit het gezelschap zal een FastPass moeten halen bij de automaten. Dit kunnen jullie allemaal apart doen, maar kan ook door één iemand van jullie gezelschap met alle toegangstickets de FastPass tickets laten halen. Het systeem werkt met een tijdvak van 30 minuten en dat verspringt om de zoveel tijd, maar alleen met een verschil van 5 minuten. Voorbeeld: Als er op de borden een terugkeertijd staat van 13:00 - 13:30 uur, dan wordt het volgende tijdvak 13:05 - 13:35 uur, daarna 13:10 - 13:40 en zo verder. Jullie zitten dus altijd bij elkaar.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • dank je wel voor de info! Ga nu snel mijn bed opzoeken, want de wekker staat op 4 uur, morgen gaan we eindelijk die kant op!! Heb er ontzettend zin in!!
  • wij gaan in mei naar disney wij hebben 3 jaarkaarten, nu nemen we mijn nichtje mee, waar ik een 4 dagen ticket voor de prijs van 3 voor wil kopen via internet en deze thuis uitprinten.
    eerste vraag kan ze dan wel mee binnen tijdens de emh, met dat roze hotel pasje?
    en kan ze dan met die uitgeprinte tickets fastpassen nemen?
  • EMH weet ik niet, als je in een Disney hotel verblijft zou dit moeten.
    Fast passen zijn geen probleem.
    Gewoon de barcode scannen aan het machien, en je krijgt een fast pass.
  • ok dank je, we slapen iig in een disney hotel dus dan krijg je zo'n, easy accescard of hoe het ook heet, dacht dat dat ook kon.
    gelukkig dat je kan scannen want wanders kunnen we niet allemaal gebruik maken van fastpass
  • Hoi Lars,
    Het onderstaande kwam ik tegen op internet. Weet jij misschien hoe ik aan deze passen kan komen?
    Tot slot zijn er ook nog een aantal “exotische” Fastpassen in omloop. Een voorbeeld hiervan is de VIP Fastpass die in het begin van de bestaansperiode van Disneyland werd verdeeld. Hierop stond geen datum vermeld zodat je deze vandaag, 20 jaar later, nog steeds kan gebruiken. Ook het bestaan van exitpassen waarmee je via de uitgang een attractie kan betreden (met dus nul minuten wachttijd) werd reeds bevestigd. Meer informatie over de verschillende soorten en precieze werking van deze “exotissche” Fastpassen is moeilijk te vinden.
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Het onderstaande kwam ik tegen op internet. Weet jij misschien hoe ik aan deze passen kan komen?
    Tot slot zijn er ook nog een aantal “exotische” Fastpassen in omloop. Een voorbeeld hiervan is de VIP Fastpass die in het begin van de bestaansperiode van Disneyland werd verdeeld. Hierop stond geen datum vermeld zodat je deze vandaag, 20 jaar later, nog steeds kan gebruiken. Ook het bestaan van exitpassen waarmee je via de uitgang een attractie kan betreden (met dus nul minuten wachttijd) werd reeds bevestigd. Meer informatie over de verschillende soorten en precieze werking van deze “exotissche” Fastpassen is moeilijk te vinden.

    Hoi Sebas,
    Er zijn op dit moment 3 soorten FASTPASSEN beschikbaar in Disneyland Parijs:
    1) Standaard FASTPASS: Beschikbaar voor iedere bezoeker met een geldig toegangsbewijs (ticket of jaarkaart). Om gebruik te maken van deze service moet er eerst een FASTPASS ticket worden afgehaald bij de attractie naar keuze. Binnen de aangegeven tijd kan men dan terugkeren via de FASTPASS ingang. Maximaal 1 actieve FASTPASS per bezoeker.
    2) Disney Hotel FASTPASS: Alleen beschikbaar voor gasten van het Disneyland Hotel en de Golden Forest Club van Disney's Sequoia Lodge . Iedere gast krijgt één keer per dag de mogelijkheid om gebruik te maken van een attractie met FASTPASS naar keuze. Hierbij hoeft er in principe geen rekening met een tijd gehouden te worden, al zitten hier beperkingen aan die staan vermeld op het ticket. Houders van deze pas mogen zelf bepalen wanneer ze van het ticket gebruik maakt, met een maximum van één keer per dag.
    3) VIP FASTPASS / Premium FASTPASS: Alleen beschikbaar voor gasten van de Castle Club & suites in het Disneyland Hotel, de Empire State Club & suites in Disney’s Hotel New York en de suites van Disney’s Newport Bay Club en Disney’s Sequoia Lodge. Met de VIP FASTPASS kan mem ongelimiteerd gebruik maken van ALLE attracties met FASTPASS. Hierbij hoeft er geen rekening met een tijd gehouden te worden. Houders van deze pas mogen zelf bepalen wanneer ze van het ticket gebruik maakt, zo vaak als ze willen. De Premium FASTPASS is hetzelfde als de VIP FASTPASS, maar kan door iedere gast worden aangeschaft voor 60 euro per dag.
    FASTPASSEN zonder datum worden niet meer geaccepteerd. 'Exitpassen' worden alleen uitgegeven aan bezoekers die een beperking hebben en in het bezit zijn van een EAC (Easy Access Card) of Priority Card.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb ooit zo'n fastpass gehad, was gewoon wit kaartje met een handje met een kaartje erop getekend.
    Omdat ik toen het park gratis binnen mocht via een CM die ik toen kende, en we dus geen inkom kaartje kregen, maar wel iets nodig hadden om fast passen te kunnen nemen.
    Heb het kaartje nog wel, maar betwijfel dat het met het nieuwe systeem werkt!
    Want vroeger kon je ook je kaartje zoveel in het machien steken als je wou, en nu ook nog maar 1x.
  • Hallo allen,
    Na al een keer of 7 naar DLP te zijn geweest wordt het nu wel tijd voor jaarkaarten Cool
    Echter lees ik op dit super forum van alles over jaarkaarten en fastpassen maar hoe zit het met de combinatie .... ??
    - Kun je als jaarkaarthouder ook gewoon fastpassen 'trekken' ,
    - is de jaarkaart geschikt om in de automaten te gebruiken,
    - zijn er los van de tijds limiet per fastpass nog andere beperkingen icm jaarkaarten ??
    alvast bedankt voor de reacties Laugh
    grt,
    Patrick , Miranda

  • Hallo allen,
    Na al een keer of 7 naar DLP te zijn geweest wordt het nu wel tijd voor jaarkaarten Cool
    Echter lees ik op dit super forum van alles over jaarkaarten en fastpassen maar hoe zit het met de combinatie .... ??
    - Kun je als jaarkaarthouder ook gewoon fastpassen 'trekken' ,
    - is de jaarkaart geschikt om in de automaten te gebruiken,
    - zijn er los van de tijds limiet per fastpass nog andere beperkingen icm jaarkaarten ??
    alvast bedankt voor de reacties Laugh
    grt,
    Patrick , Miranda

    Hoi Patrick en Miranda,
    Voor het FASTPASS systeem werken jaarkaarten precies hetzelfde als normale toegangstickets. Je kunt dus gewoon met een jaarkaart naar de FASTPASS automaten om het ticket af te halen. Hierbij haal je de jaarkaarten langs de scanner en wordt het ticket geprint. Er zijn verder geen extra beperkingen in combinatie met een jaarkaart. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi Patrick en Miranda,
    Voor het FASTPASS systeem werken jaarkaarten precies hetzelfde als normale toegangstickets. Je kunt dus gewoon met een jaarkaart naar de FASTPASS automaten om het ticket af te halen. Hierbij haal je de jaarkaarten langs de scanner en wordt het ticket geprint. Er zijn verder geen extra beperkingen in combinatie met een jaarkaart. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars

    Helemaal goed, dank voor de snelle reactie Smile
    grt,
    Patrick
  • Zoals ik begrepen heb zijn er VIP FASPASS'en voor mensen die logeren in de Disney-hotels. Tenminste in de duurdere kamers. Nu vroeg ik me af of deze alleen geldig zijn voor mensen die gebruik maken van de suites of dat deze ook gelden voor kamers zoals de Golden Forest-kamers in Sequoia Lodge en de Admiral's Floor kamers in Newport Bay Club. Als deze kamers het ook hebben is een upgrade natuurlijk wel het overwegen waard. Iemand een idee?
  • Michel zei:


    Zoals ik begrepen heb zijn er VIP FASPASS'en voor mensen die logeren in de Disney-hotels. Tenminste in de duurdere kamers. Nu vroeg ik me af of deze alleen geldig zijn voor mensen die gebruik maken van de suites of dat deze ook gelden voor kamers zoals de Golden Forest-kamers in Sequoia Lodge en de Admiral's Floor kamers in Newport Bay Club. Als deze kamers het ook hebben is een upgrade natuurlijk wel het overwegen waard. Iemand een idee?

    Hoi Michel,
    De VIP FASTPASS wordt alleen uitgegeven aan gasten van de Castle Club & suites in het Disneyland Hotel, de Empire State Club & suites in Disney’s Hotel New York en de suites van Disney’s Newport Bay Club en Disney’s Sequoia Lodge. Niet geldig voor standaard kamers in de Golden Forest Club of Admiral's Floor. Hier krijg je de Disney Hotel FASTPASS.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi Michel,
    De VIP FASTPASS wordt alleen uitgegeven aan gasten van de Castle Club & suites in het Disneyland Hotel, de Empire State Club & suites in Disney’s Hotel New York en de suites van Disney’s Newport Bay Club en Disney’s Sequoia Lodge. Niet geldig voor standaard kamers in de Golden Forest Club of Admiral's Floor. Hier krijg je de Disney Hotel FASTPASS.
    Groetjes,
    Lars

    Hartelijk dank Lars, dit was precies wat ik mij nou afvroeg! Top! Binnenkort maar weer eens richting Parijs voor wat plezier met de kinderen.
  • erikvis zei:


    Hartelijk dank Lars, dit was precies wat ik mij nou afvroeg! Top! Binnenkort maar weer eens richting Parijs voor wat plezier met de kinderen.

    Graag gedaan! Alvast veel plezier in Disneyland!
    Groetjes,
    Lars
  • We gaan volgend jaar terug op reis naar disneyland met een kind en die heeft al laten weten dat die graag zoveel mogelijk roller coasters wil doen, dus ben ik nu al aan het plannen hoe we de kosten voor de ouders kunnen beperken én niet heel onze dag staan aan te schuiven om slechts een paar attracties te doen. Vandaar dat ik me aan het informeren ben ivm de fastpassen.
    Ik las op vele andere (naar mijn indruk verouderde) sites dat de fastpass gratis is. Ronald zei hier op het forum dat die 60 euro kosten. Daarnaast zei Lars dat "De Premium FASTPASS is hetzelfde als de VIP FASTPASS, maar kan door iedere gast worden aangeschaft voor 60 euro per dag."
    [vraag 1] Is het mogelijk dat de premium fastpass wel 60 euro kost, maar dat de gewone fastpass gratis is?
    [vraag 2] Ik merkte op dat er redelijk wat mensen zijn die tussen 1 uur en 4 uur nog steeds een fastpass kunnen gebruiken. Ik weet dat dit met de vip fastpassen wel gaat, maar geldt dit ook voor de gewone fastpassen en/of de premium fastpassen?
    [vraag 3] Ter bevestiging: dus iedereen kan een premium fastpass aankopen? Zelfs zonder in een disneyhotel te verblijven? (Vermoed wel dat er een beperkte voorraad van dit soort tickets te koop zal zijn en dat je er dus vroeg bij zal moeten zijn)
    [vraag 4] Nogmaals ter bevestiging: Je kan enkel fastpassen kopen bij de city hall in het disneypark of bij de studio services in de studios (en hier vallen dus zowel gewone als premium fastpassen onder) ?
  • JessS zei:


    We gaan volgend jaar terug op reis naar disneyland met een kind en die heeft al laten weten dat die graag zoveel mogelijk roller coasters wil doen, dus ben ik nu al aan het plannen hoe we de kosten voor de ouders kunnen beperken én niet heel onze dag staan aan te schuiven om slechts een paar attracties te doen. Vandaar dat ik me aan het informeren ben ivm de fastpassen.
    Ik las op vele andere (naar mijn indruk verouderde) sites dat de fastpass gratis is. Ronald zei hier op het forum dat die 60 euro kosten. Daarnaast zei Lars dat "De Premium FASTPASS is hetzelfde als de VIP FASTPASS, maar kan door iedere gast worden aangeschaft voor 60 euro per dag."
    [vraag 1] Is het mogelijk dat de premium fastpass wel 60 euro kost, maar dat de gewone fastpass gratis is?
    [vraag 2] Ik merkte op dat er redelijk wat mensen zijn die tussen 1 uur en 4 uur nog steeds een fastpass kunnen gebruiken. Ik weet dat dit met de vip fastpassen wel gaat, maar geldt dit ook voor de gewone fastpassen en/of de premium fastpassen?
    [vraag 3] Ter bevestiging: dus iedereen kan een premium fastpass aankopen? Zelfs zonder in een disneyhotel te verblijven? (Vermoed wel dat er een beperkte voorraad van dit soort tickets te koop zal zijn en dat je er dus vroeg bij zal moeten zijn)
    [vraag 4] Nogmaals ter bevestiging: Je kan enkel fastpassen kopen bij de city hall in het disneypark of bij de studio services in de studios (en hier vallen dus zowel gewone als premium fastpassen onder) ?

    Hoi JessS,
    De reguliere FASTPASS is een gratis service waar iedere bezoeker van Disneyland met een geldig ticket (of jaarkaart) gebruik van kan maken. Hierbij moet worden opgemerkt dat iedere bezoekers slechts één FASTPASS per keer in zijn of haar bezit kan hebben. Dat wil zeggen, als je voor Big Thunder Mountain om 11:00 uur een FASTPASS ticket haalt met een terugkeertijd van 13:00-13:30 uur, dan mag je pas vanaf 13:30 uur weer een nieuwe FASTPASS van een andere attractie halen.
    De PREMIUM FASTPASS kost inderdaad €60,- per persoon, per dag en is gelijk aan de VIP FASTPASS. Hiermee krijg je onbeperkt toegang tot alle FASTPASS attracties en hoef je geen rekening te houden met een terugkeertijd. Je laat de PREMIUM FASTPASS zien aan de CAst Member bij de ingang en je mag direct naar binnen. Iedere gast van Disneyland Parijs kan deze FASTPASS aanschaffen, ook al verblijf je niet in het resort zelf of ben je er slechts één dag. Deze kaart is verkrijgbaar bij City Hall (Disneyland Park) en Studio Services (Walt Disney Studios Park). De reguliere FASTPASS is gratis en hoef je dus niet aan te schaffen.
    De beperking dat FASTPASS niet gebruikt mag worden tussen 13:00 en 16:00 uur is naar mijn weten alleen van toepassing op de Disney Hotel FASTPASS. Deze krijg je bij alle Club Level kamers van de Disney Hotels en is slechts éénmaal per dag te gebruiken.
    Meer informatie over Disney's FASTPASS op onze Diensten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/
    Groetjes,
    Lars
  • Thanya zei:


    Wat fijn dat er een forum is. Helaas net terug uit Parijs, had graag voor vertrek me willen informeren. Ik zag dat er vaak mensen voorrang kregen bij wachtrijen die via de uitgang zich aanmelden (en die niet gehandicapt waren), zijn er nog andere manieren dan de zogenaamde fastpass om rijen te omzeilen? Bvd voor jullie antwoorden!

    Hoi Thanya,
    ik ben waarschijnlijk één van die mensen die "zich via de uitgang aanmelden en die niet gehandicapt zijn". Ik heb twee hernia-operaties gehad en als gevolg daarvan zit er een "knoop" littekenweefsel op mijn tussenwervelschijf tussen L5 en S1 (onderin mijn rug). Als ik stilsta drukt dat littekenweefsel tegen de zenuwbaan in mijn rug waardoor ik na een paar minuten rechtop stilstaan vanaf mijn 6e ruggewervel (geteld van beneden) tot in mijn rechtervoet dusdanige zenuwpijn krijg dat ik alleen nog maar met zware morfine kan functioneren. Omdat ik niet de hele dag stoned door het park wil lopen heb ik een EAC gekregen waarmee ik kan doorlopen via de uitgang en maar heel even hoef te wachten. Dat is voor mij de enige manier om het park überhaupt te kunnen bezoeken. Als ik toch moet wachten kan ik bij de meeste attracties even op een stoel zitten waardoor dat littekenweefsel net even minder hard drukt en ik even kan "opladen".
    "Extra" nadeel aan mijn handicap is dat je niets aan me ziet als ik voorbijloop. Soms lijkt me handiger om een been te missen of in een rolstoel te zitten (niets ten nadele van die mensen) want dat zou een hoop uitleg en gezwaai met medische verklaringen schelen. Let wel: dit is niet bedoeld als kritiek op jouw openingspost maar puur als uitleg: soms zie je een handicap niet, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet is.
  • Afgelopen week waren we in DLP en we hebben ons bij de receptie van het Disneyland hotel gemeld om drie VIP Premium FastPass tickets aan te schaffen. Daar melden ze ons dat deze kaarten voor onbepaalde tijd niet meer leverbaar zijn.
    Dat vinden wij erg jammer, ze konden ons ook niet vertellen of de fastpass tickets nog wel worden uitgedeeld indien je een kamer op de Castle Club verdieping boekt. Weet iemand hier meer over ?
    Groetjes,
    Marcel

  • Afgelopen week waren we in DLP en we hebben ons bij de receptie van het Disneyland hotel gemeld om drie VIP Premium FastPass tickets aan te schaffen. Daar melden ze ons dat deze kaarten voor onbepaalde tijd niet meer leverbaar zijn.
    Dat vinden wij erg jammer, ze konden ons ook niet vertellen of de fastpass tickets nog wel worden uitgedeeld indien je een kamer op de Castle Club verdieping boekt. Weet iemand hier meer over ?
    Groetjes,
    Marcel

    Hoi Marcel,
    De Premium FastPass is inderdaad voor onbepaalde tijd opgeheven. De VIP FastPass blijft voorlopig wel bestaan en is beschikbaar voor gasten die een suite boeking in de Disney hotels. Disney is aan het bekijken of ze (delen van) het MyMagix+ systeem uit Walt Disney World (waaronder het nieuwe FastPass+) wellicht kunnen introduceren in Parijs. Hierdoor zal het huidige FastPass systeem de komende tijd onder de loep worden genomen en kunnen er wijzigingen aan dit systeem op ieder moment worden doorgevoerd. Het is ook voor ons onduidelijk of de VIP FastPass nog wel wordt uitgegeven aan gasten van de Castle Club. Disney heeft de informatie hierover van hun eigen website afgehaald.
    Groetjes,
    Lars
  • De fast pass is echt ideaal, al blijf ik me wel afvragen waarom het systeem niet bij nemo aanwezig is aangezien het daar ook vaak erg druk is ide hoogseizoen dagen. Oke moet bekennen dat het in 2001 nog luxer was daar je toen een pas in het disney hotel kreeg en fastpaas enkel voor de loges van hotels was ;) Mar goed ben al blij dat het er is en zeker bij de drukke attracties en soms ook bij stroingen zoals vorig jaar dat ik dankzij aanwezig zijn dat space mountain terug open kon er nog niet echt een rij was en daarna de fast pass nog gebruikt kon worden Wink
Log In of Registreer om te reageren.