Aandelen Euro Disney S.C.A.

1246711

Reacties

  • Hoi,
    Van mij eigenlijk dezelfde vraag.
    En weet je hoe het zit met de shareholders club. Vorig jaar moest je van 20 naar 100 aandelen gaan om lid te kunnen blijven. Dat heb ik wel gedaan. Investering was goed te doen met aandelen die tussen 3 en 4 euro waren toen.
    Maar nu kan ik dus 900 aandelen kopen voor € 900,- (+ wat ik al geïnvesteerd heb dus voor die oude 100, ongeveer € 350).
    Maar heb je zoveel nodig om lid te blijven van de club.
  • Hai Liesbeth,
    Voor zover bekend, gelden nog steeds minimaal 100 aandelen. Ik ben namelijk nog bezig met deze aanvraag.
    Je aandelen zijn nu echter veel minder waard geworden (namelijk 1,27 ongeveer), maar als compensatie krijg je bij 100 aandelen, 100 claims voor 900 aandelen a 1euro per stuk.
    Aangezien de koers nu ongeveer op 1,27 staat heb je bij verkoop meteen 900 x 0,27 winst. De 100 aandelen tussen de 3 en 4 euro gekocht zijn nu echter ook 1,27 waard. De winst die je maakt compenseert het verlies van je huidige aandelen.
    Daarnaast kan je je claims (de 100 claims) ook direct verkopen. Doe je er niks mee, verkoopt de bank ze voor je en krijg je 90% uitgekeerd. Nu zijn ze ongeveer 2,20 waard, maar mijn bank geeft geen garantie op deze prijs (of uberhaubt een prijs) wanneer zij hem 5 feb gaan verkopen. Ik twijfel dus nog sterk wat ik zal doen.
    Gr
    Lars
  • Dank je Lars,
    Was er intussen al achter dat die 100 gewoon blijven. Heb even ingelogd op Alex en zag inderdaad dat ze nu nog maar 1,26 of zoiets waard zijn. Ik weet nog niet wat ik ga doen want € 900 is ook wel weer een heleboel geld. Kijk het eerst een paar dagen aan. Kijken wat de prijs van de claims doet. En dan besluit ik wel hoeveel ik ga bijkopen. Heb gelukkig nog even de tijd.
    Er bestaat natuurlijk een kans dat ze die 100 voor de shareholdersclub ook nog een keer gaan aanpassen.
    Het was in december wel rustig in Salon Mickey. En we kregen ook nog eens 2 muffins/croissant/koeken.
  • Ik ben al lid van de shareholders club, is het logisch om te verwachten dat het minimumaantal aandelen voor bestaande leden hetzelfde blijft? (Net als het minimum van 5 aandelen van vroeger). Of moet ik er van uit gaan dat ik er straks 1000 moet hebben?
  • Dat is een slecht bericht van Disney (Potjandorie):
    In a constant concern to better meet members expectations, to bring a quality service, relevant information on the Company and to preserve equity for the existing members, Euro Disney S.C.A.'s Shareholders Club announces the suspension of new memberships (new shareholders) as of Thursday, January 15th, 2015, for at least the implementation period of the recapitalization.
    The future of the Shareholders Club is not affected by this operation. All current members of the Club will remain members afterwards. The advantages and services will be identical.
    After this period of suspension, ana analysis on the threshold of the minimum quantity of shares to be held by the new members will be led before the coming into force of new membership criteria and/or new general conditions (terms) of the Shareholders Club.
    Reminder on the modifications of the Shareholders Club general conditions
    Euro Disney S.C.A. reserves the right to modify without prior notice the general conditions and/or the eligibility conditions and/or the characteristics of the Shareholders Club, including the different types and levels of offers and discounts proposed to the members of the Shareholders Club.
    Euro Disney S.C.A. also reserves the right to terminate Shareholders Club activities for any reason and at any moment, in which case it commits to honor all reservations made up to and inclduing the dates benefitting from a Shareholders Club discount.
    Feel free to contact us for any further information.
    Yours sincerely,
    Euro Disney S.C.A.
    Shareholders Club
    Free line: 00800 64 74 56 30 *
    Tel.: +33 (0)1 64 74 56 30
    Fax: + 33 (0)1 64 74 56 36
    E-Mail: eurodisney@clubactionnaires.com
    Website: corporate.disneylandparis.com
  • Beste forumleden,
    Ik heb de twee topics over aandelen en de claim emissie samengevoegd tot dit nieuwe topic. Komend weekend ga ik zelf meer informatie inwinnen over de mogelijkheden voor huidige aandeelhouders en zal ik dat jullie laten weten. Het is lastige materie! Wordt vervolgd...
    Groetjes,
    Lars
  • maxpep zei:


    Ik ben al lid van de shareholders club, is het logisch om te verwachten dat het minimumaantal aandelen voor bestaande leden hetzelfde blijft? (Net als het minimum van 5 aandelen van vroeger). Of moet ik er van uit gaan dat ik er straks 1000 moet hebben?

    Hoi maxpep,
    Huidige leden van de Shareholders Club blijven gewoon lid en kunnen gebruik blijven maken van alle voordelen en aanbiedingen, ook als de herfinanciering is afgerond in februari. Op dit moment is het echter niet mogelijk om nieuw lid te worden. Disney heeft de mogelijkheid om nieuwe lidmaatschappen aan te vragen tijdelijk geblokkeerd. Het ligt voor de hand dat de voorwaarden om lid te kunnen worden, aangepast zullen worden.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste forumleden,
    Deze week ontving ik als aandeelhouder een bericht van mijn bank (BinckBank) inzake de claimemissie van Euro Disney S.C.A. met de volgende inhoud:
    "Geachte heer,
    Graag informeren wij u over het volgende. U heeft aandelen Euro Disney SCA in portefeuille. Euro Disney SCA] heeft aangekondigd nieuwe aandelen uit te geven via een claimemissie. In verband met de claimemissie zijn alle lopende orders in Euro Disney SCA op maandag 19 januari 2015 voorbeurs komen te vervallen.
    Voor elk aandeel Euro Disney SCA dat u op vrijdag 16 januari 2015 nabeurs in portefeuille had, heeft u 1 claim ontvangen. Tegen inlevering van 1 claim kunt u inschrijven op 9 nieuwe aandelen Euro Disney SCA onder bijbetaling van EUR 1,- per nieuw te ontvangen aandeel.
    Claims verhandelbaar
    De claims Euro Disney SCA zijn tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur verhandelbaar via de beurs van Parijs. Claims kunt u via internet en de Klantenservice & Orderdesk aan- en verkopen tegen dezelfde tarieven als die voor aandelen.
    Hoe schrijft u in op nieuwe aandelen Euro Disney SCA?
    U kunt tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur via internet of telefonisch via een medewerker van de Klantenservice & Orderdesk inschrijven. Na het inloggen op uw rekening gaat u via 'Order' naar 'Administratieve opdrachten' en kiest u vervolgens voor 'Claimemissie'. In het scherm dat verschijnt dient u bij 'Fonds' te kiezen voor 'Rights Issue: Euro Disney' en bij 'Aantal' het aantal claims in te vullen dat u wilt laten omwisselen naar nieuwe aandelen. Het aantal claims dat u invult, dient een veelvoud te zijn van 1. De inschrijving op de nieuwe aandelen Euro Disney SCA is kosteloos.
    Niet-aangemelde claims
    Als wij geen instructies van u ontvangen en u de claims zelf nog niet heeft verkocht, dan gaan wij de resterende claims, indien mogelijk, voor u verkopen. Binck berekent hiervoor 10% van de verkoopopbrengst van de claims.
    Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn."
    Zolang Disney niet aangeeft wat de nieuwe voorwaarden gaan worden, is het bijvoorbeeld voor mensen die wel aandelen hebben, maar niet lid zijn van de Shareholders Club, een lastig verhaal. Blijft een minimum van 100 aandelen gehandhaafd of worden het er meer? Veel is nog onduidelijk voor deze groep. In ieder geval is de koers momenteel gezakt naar 1,24 per aandeel.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,
    Ik heb vandaag de documenten doorgestuurd om mijn membership te verlengen. Is er al meer info bekend over bestaande members die hun membership verlengen (nu of na de herkapitalisatie)? Maw dienen zij ook te voldoen aan eventuele nieuwe voorwaarden of volstaat het aanhouden van 100 aandelen nog steeds?
    Bedankt voor je feedback,
    Mark
  • Hallo Lars,
    Is het mogelijk om het informatieblad op de site aan te passen met de nieuwe info (tijdelijk geen nieuw membership aan te vragen, en niet vervolg nog onzeker) WIj hebben net deze week bijgekocht, om lid te worden, maar dat gaat nu wellicht niet lukken.
    Groet

  • Hallo Lars,
    Is het mogelijk om het informatieblad op de site aan te passen met de nieuwe info (tijdelijk geen nieuw membership aan te vragen, en niet vervolg nog onzeker) WIj hebben net deze week bijgekocht, om lid te worden, maar dat gaat nu wellicht niet lukken.
    Groet

    Hoi CakeKoningin,
    Dank voor de feedback. De informatie is aangepast! Vanaf vandaag gaat Disney de huidige voorwaarden van de Shareholders Club evalueren. Zodra wij meer informatie ontvangen van Disney, zal dit worden gepubliceerd op onze Aandelen-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi forumleden,
    De herfinanciering van Euro Disney S.C.A. is voltooid. The Walt Disney Company heeft nu 72,34% van de aandelen in haar bezit. Hiermee komt Disneyland Parijs in Amerikaanse handen. Volgens regelgeving is TWDC nu verplicht om een bod uit te brengen op de resterende aandelen. Aandeelhouders krijgen van 18 maart t/m 15 april 2015 gebruik maken van deze aanbieding (€1,25 per aandeel). Meer informatie is toegevoegd aan ons originele artikel over de herfinanciering: http://www.discoverthemagic.nl/2014/10/the-walt-disney-company-grijpt-in-met-een-herfinanciering-en-investering-van-1-miljard-euro-voor-disneyland-parijs/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Zijn wij dan ook verplicht om de aandelen te verkopen of mogen wij ze gewoon behouden?
    Groetjes,
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars,
    Zijn wij dan ook verplicht om de aandelen te verkopen of mogen wij ze gewoon behouden?
    Groetjes,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Volgens afspraken met de Franse overheid tijdens de bouw van het resort, is het niet mogelijk dat, in dit geval, The Walt Disney Company alle aandelen opkoopt. Als aandeelhouders ervoor kiezen om de aandelen niet te verkopen, dan kunnen zij niet worden gedwongen. Je mag ze dus gewoon behouden, mocht je dat willen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb dit jaar aandelen aangekocht, zal het uiteindelijk dan nog mogelijk zijn om lid te worden van de Shareholders Club?
    Bedankt.
    Groeten,
    Cedric
  • cedric zei:


    Hallo,
    Ik heb dit jaar aandelen aangekocht, zal het uiteindelijk dan nog mogelijk zijn om lid te worden van de Shareholders Club?
    Bedankt.
    Groeten,
    Cedric

    Hoi Cedric,
    Op dit moment worden nieuwe lidmaatschappen voor de Shareholders Club niet geaccepteerd in verband met de herfinanciering van Euro Disney S.C.A. De verwachting is dat er in april meer informatie komt over wat de nieuwe voorwaarden worden om lid te worden van de club.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb m'n lidmaatschap een 2-tal jaren geleden niet vernieuwd. Kan ik nu nog verlengen want ik wordt tenslotte niet opnieuw lid?
    Ik kan nog inloggen met m'n nummer op de site vd club, en heb ik meer dan 100 shares zoals vereist (zelfs ononderbroken meer dan 5 van vóór 2005).
    Enkel zie ik het renewal form niet staan. (maar dan moet je hen gewoon contacteren staat erbij vermeld).
    Alvast bedankt voor de info. Volgende week ga ik ze sowieso wel eens telefoneren,
  • Inyaro zei:


    Ik heb m'n lidmaatschap een 2-tal jaren geleden niet vernieuwd. Kan ik nu nog verlengen want ik wordt tenslotte niet opnieuw lid?
    Ik kan nog inloggen met m'n nummer op de site vd club, en heb ik meer dan 100 shares zoals vereist (zelfs ononderbroken meer dan 5 van vóór 2005).
    Enkel zie ik het renewal form niet staan. (maar dan moet je hen gewoon contacteren staat erbij vermeld).
    Alvast bedankt voor de info. Volgende week ga ik ze sowieso wel eens telefoneren,

    Hoi Inyaro,
    Vanwege de herfinanciering van Euro Disney S.C.A. is het momenteel niet mogelijk om lid te worden van de Shareholders Club of om te verlengen. Op dit moment gaat het hele traject de derde en laatste fase in (bestaande aandeelhouders krijgen de mogelijkheid om hun aandelen terug te verkopen aan The Walt Disney Company). Disney maakt binnenkort bekend wanneer de club weer wordt opengesteld voor nieuwe leden. De voorwaarden zullen echter worden aangepast. Het is hoogst onzeker of de drempel straks nog steeds op 100 aandelen ligt. Zodra wij meer informatie ontvangen, maken wij dat direct bekend.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Het komt toch een beetje verwarrend over bij mij. Er staat duidelijk 'suspension of new memberships (new shareholders) ' .
    Bij renewing staat er geen 'important information'. Daarover vind ik geen wijziging. Heb jij dat uit een andere bron?
    Ook ik heb laatst de aanbieding gekregen om mijn shares te laten overkopen, inderdaad.
    De 100 shares drempel kan inderdaad wijzigen, als ze de regel 'Being members of the Shareholders club since a date earlier than October 1st, 2005 and holding a minimum of 5 Euro Disney S.C.A. shares on the date of the latest renewal.' maar niet weg laten vallen. Wink
    Ik heb nog al eens een periode geen renewal aangevraagd, en toch staat er op m'n recentste kaartje de allereerste datum vermeld: membre depuis 02 2005.
    Disneygreetings,
    Inyaro
  • Inyaro zei:


    Hoi Lars,
    Het komt toch een beetje verwarrend over bij mij. Er staat duidelijk 'suspension of new memberships (new shareholders) ' .
    Bij renewing staat er geen 'important information'. Daarover vind ik geen wijziging. Heb jij dat uit een andere bron?
    Ook ik heb laatst de aanbieding gekregen om mijn shares te laten overkopen, inderdaad.
    De 100 shares drempel kan inderdaad wijzigen, als ze de regel 'Being members of the Shareholders club since a date earlier than October 1st, 2005 and holding a minimum of 5 Euro Disney S.C.A. shares on the date of the latest renewal.' maar niet weg laten vallen. Wink
    Ik heb nog al eens een periode geen renewal aangevraagd, en toch staat er op m'n recentste kaartje de allereerste datum vermeld: membre depuis 02 2005.
    Disneygreetings,
    Inyaro

    Hoi Inyaro,
    De herfinanciering is begonnen op 15 januari 2015. Als je op die dag nog lid was van de Shareholders Club, dan blijf je ook ná de herfinanciering lid. Als je alleen aandelen had, maar geen lid was van de club, dan val je onder de 'nieuwe leden' die aan de gewijzigde voorwaarden zullen moeten voldoen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Weet jij wanneer die laatste fase is afgerond? Ik dacht dat je het eerder over 15 April had, is deze periode verlengd?
    Groetjes Rens
  • Lars,
    Ik heb even met de club getelefoneerd.
    Ze vond het vreemd dat ik m'n renewal niet kon zien op de site, ook al is m'n kaart reeds lange tijd vervallen.
    Daarop logde zij ook even in op mijn account. Vanaf toen kon ik plots een rode tekst zien staan dat mijn kaart was vervallen en dat ik een nieuwe moest aanvragen.
    Ook stond er nu naast de blauwe knop 'Membership conditions' een 2de knop 'Your form (pdf)'
    De mevrouw beweerde dat die er altijd moet gestaan hebben... Zeker weten van niet dus!
    Maar goed.
    Ze zei ook nog om samen met dat form de bewijsjes vd shares mee op te sturen en dat alles dan in orde ging komen.
    Toppie!!
    Zodus...eens lid, altijd lid! (mits het bezitten van voldoende shares)
  • Rens zei:


    Hoi Lars,
    Weet jij wanneer die laatste fase is afgerond? Ik dacht dat je het eerder over 15 April had, is deze periode verlengd?
    Groetjes Rens

    Hoi Rens,
    Disney heeft deze periode verlengd met een niet nader genoemde einddatum. Een groep aandeelhouders heeft een zaak aangespannen tegen The Walt Disney Company omdat zij menen dat één buitenlandse aandeelhouder (The Walt Disney Company in dit geval) niet de meerderheid mag hebben in een Frans aandeel. Wordt vervolgd dus.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Rens zei:


    Hoi Lars,
    Weet jij wanneer die laatste fase is afgerond? Ik dacht dat je het eerder over 15 April had, is deze periode verlengd?
    Groetjes Rens

    Hoi Rens,
    Disney heeft deze periode verlengd met een niet nader genoemde einddatum. Een groep aandeelhouders heeft een zaak aangespannen tegen The Walt Disney Company omdat zij menen dat één buitenlandse aandeelhouder (The Walt Disney Company in dit geval) niet de meerderheid mag hebben in een Frans aandeel. Wordt vervolgd dus.
    Groetjes,
    Lars
    Hi Lars,
    Dit is best interessant allemaal. Hoe kom je aan al die informatie?

  • Hi Lars,
    Dit is best interessant allemaal. Hoe kom je aan al die informatie?

    Hoi PeterPan,
    Kwestie van dagelijks alle belangrijke Franse (fan)sites over Disneyland Parijs in de gaten houden ;-)
    Groetjes,
    Lars
  • Ik wil graag mijn reeds verlopen lidmaatschap verlengen, en inderdaad na een mailtje kreeg ik de optie om mijn in 2011 verlopen kaart weer te verlengen. Echter staat er een waslijst aan eisen om aan te tonen dat je inderdaad de aandelen bezit en ik ben een beetje lost over wat ik nou moet opsturen. Ik heb bij Alex aandelen en ik kan wel een screenshot maken van het overzicht maar dit is dus niet genoeg neem ik aan. Wat moet er dan allemaal bij zitten?

  • Ik wil graag mijn reeds verlopen lidmaatschap verlengen, en inderdaad na een mailtje kreeg ik de optie om mijn in 2011 verlopen kaart weer te verlengen. Echter staat er een waslijst aan eisen om aan te tonen dat je inderdaad de aandelen bezit en ik ben een beetje lost over wat ik nou moet opsturen. Ik heb bij Alex aandelen en ik kan wel een screenshot maken van het overzicht maar dit is dus niet genoeg neem ik aan. Wat moet er dan allemaal bij zitten?

    Hoi RavenLiquid,
    Om te verlengen heb je een persoonlijk 'renewal form' nodig. Deze kan aangevraagd worden door een mail te sturen naar eurodisney@clubactionnaires.com met je naam en kaartnummer. Dit formulier dien je te ondertekenen, inclusief geschreven datum en de tekst "I accept and approve". Verder dien je een certificaat/portefeuille-overzicht van de bank mee te sturen waarin staat vermeld hoeveel aandelen Euro Disney S.C.A. je in je bezit hebt. Dit overzicht mag niet ouder dan 3 maanden zijn. Vraag hiernaar bij je bank. Alle documenten kun je mailen naar eurodisney@clubactionnaires.com of per post sturen naar Euro Disney S.C.A. - Shareholders Club - BP 100 - 77777 Marne-la-Vallée Cedex 4 - France.
    Groetjes,
    Lars
  • Het is gelukt, voor andere Alex gebruikers hier is wat ik gedaan heb.
    Formulier uiteraard ingevuld zoals hier boven staat.
    Bij Alex de rekening gezocht waar de aankoop op stond, dit is een beetje tricky omdat het maar terug gaat tot 2013 (dacht ik) maar ik had net mijn rechten omgezet in aandelen. Hier stond ook het totaal op (dus de rechten + de aandelen die ik al had).
    Een screenshot gemaakt van de pagina waar het overzicht op staat met het aantal aandelen + de waarde.
    Beide opgestuurd en een uur of 2 later bericht dat ik approved ben!
    Geen idee wat ik in 2008 had opgestuurd, maar een afschrift van die 20 aandelen ga had ik in ieder geval niet.
    Ik heb nu dus 200 aandelen, wat mooi uit komt omdat je er tegenwoordig 100 moet hebben en ik geen idee heb hoeveel dat er gaan worden als ze weer nieuwe leden gaan toe laten. Gezien de huidige waarde gok ik meer, en was het idee volgens mij dat het ongeveer op 200 euro aan minimale aandelen uit kwam.

  • Hi Lars,
    Dit is best interessant allemaal. Hoe kom je aan al die informatie?

    Hoi PeterPan,
    Kwestie van dagelijks alle belangrijke Franse (fan)sites over Disneyland Parijs in de gaten houden ;-)
    Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars,
    Enige tips van sites die we voor dit onderwerp in de gaten moeten houden? Ik kan hier zelf niets over vinden en ben wel benieuwd naar de status van de laatste stap :-)
    Groet,
    Dyon

  • Hallo Lars,
    Enige tips van sites die we voor dit onderwerp in de gaten moeten houden? Ik kan hier zelf niets over vinden en ben wel benieuwd naar de status van de laatste stap :-)
    Groet,
    Dyon
    Hoi Dyon,
    De laatste informatie: de zaak die enkele bestaande aandeelhouders hebben aangespannen dient in de herfst van dit jaar. Disney verwacht alles eind dit jaar afgerond te hebben.
    Inmiddels is het mogelijk voor aandeelhouders die ooit lid zijn geweest van de Shareholders Club, om weer opnieuw lid te worden bij een voldoende aantal aandelen (minimaal 100). Verlengen kan door een mailtje te sturen naar eurodisney@clubactionnaires.com. Vervolgens ontvang je instructies om de aanmelding te voltooien.
    De belangrijkste informatiebronnen voor dit onderwerp zijn de Franstalige forums Disney Central Plaza en ED92.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.