Vraag over kaartje openbaar vervoer parijs

april 2015 aangepast in Praktische Informatie
Hallo allemaal,
Over 2 weken gaan wij een paar dagen naar Disney.We vliegen dan vanaf Amsterdam naar paris CDG.We komen vroeg aan en willen vanaf het vliegveld Parijs in voor de bezienswaardigheden.
Het plan is om dan met de Rer B naar chalet des halles te reizen en vanuit daar te lopen naar het Louvre en de Notre Dame.dan willen we bij de Notre Dame metro lijn C nemen naar de Eiffeltoren en dan lopend naar de arc de triompf .
Vanuit daar nemen we dan Rer À naar Disney.
Nu heb ik al gezien dat een aantal kaarten niet geldig zijn op de lijnen van/naar het vliegveld ,die vallen dus af.
Wat dan volgens mij overblijft zijn de Billet origine destination,paris visite en forfait navigo semaine.
We zijn met 2 volwassenen 1 kind van 13 en 1 van 9.
Als ik een billet origine destination koop dan moet ik een begin en eindbestemming invullen dus dan kan ik misschien niet met dat kaartje met de metro c.
De paris visite vind ik in verhouding met andere kaarten vrij prijzig,dus als het goedkoper kan dan graag.
En het voordeligst lijkt mij de forfait navigo semaine,die is 35,40 maar is een week geldig,we komen donderdag aan en gaan zondag terug,dan zou ik dus voor 35,40 heen en terug kunnen,of werkt dat niet zo.
Kortom ik zoek de voordeligste kaart waarmee ik ook van en naar het vliegveld kan en ook nog kan overstappen van rer naar metro en weer op de rer en waarbij kinderen korting krijgen.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik het beste kan doen?
Groeten,
Emmy

Reacties


  • Hallo allemaal,
    Over 2 weken gaan wij een paar dagen naar Disney.We vliegen dan vanaf Amsterdam naar paris CDG.We komen vroeg aan en willen vanaf het vliegveld Parijs in voor de bezienswaardigheden.
    Het plan is om dan met de Rer B naar chalet des halles te reizen en vanuit daar te lopen naar het Louvre en de Notre Dame.dan willen we bij de Notre Dame metro lijn C nemen naar de Eiffeltoren en dan lopend naar de arc de triompf .
    Vanuit daar nemen we dan Rer À naar Disney.
    Nu heb ik al gezien dat een aantal kaarten niet geldig zijn op de lijnen van/naar het vliegveld ,die vallen dus af.
    Wat dan volgens mij overblijft zijn de Billet origine destination,paris visite en forfait navigo semaine.
    We zijn met 2 volwassenen 1 kind van 13 en 1 van 9.
    Als ik een billet origine destination koop dan moet ik een begin en eindbestemming invullen dus dan kan ik misschien niet met dat kaartje met de metro c.
    De paris visite vind ik in verhouding met andere kaarten vrij prijzig,dus als het goedkoper kan dan graag.
    En het voordeligst lijkt mij de forfait navigo semaine,die is 35,40 maar is een week geldig,we komen donderdag aan en gaan zondag terug,dan zou ik dus voor 35,40 heen en terug kunnen,of werkt dat niet zo.
    Kortom ik zoek de voordeligste kaart waarmee ik ook van en naar het vliegveld kan en ook nog kan overstappen van rer naar metro en weer op de rer en waarbij kinderen korting krijgen.
    Kunnen jullie mij vertellen wat ik het beste kan doen?
    Groeten,
    Emmy

    Hoi Emmy,
    Voor het traject Charles de Gaulle - Paris - Disneyland Paris (zones 1-5) zijn 3 soorten tickets beschikbaar: Paris Visite Card 5 Zone (meerdere dagen), Pass Navigo Decouverte 5 Zone (meerdere dagen) en Ticket Mobilis 5 Zone (dagkaart). De weekpas "Pass Navigo Decouverte 5 Zone" is een abonnement waarvoor je een pasfoto nodig hebt. Deze pas kan alleen worden aangeschaft bij een loket. Het ligt er maar net aan hoeveel jullie van plan zijn te reizen die dagen. De "Paris Visite Card 5 Zone" wordt aanbevolen. Meer informatie over het reizen van en naar Disneyland: http://parisbytrain.com/rer-train-paris-to-euro-disney/.
    Een andere optie: Maak gebruik van de Magical Shuttle busservice tussen alle luchthavens rondom Parijs naar Disneyland en terug. Deze service kost €16,- per persoon. Vanuit Disney zou je dan dagkaarten kunnen aanschaffen om naar de stad Parijs te gaan. Meer informatie over de Magical Shuttle: http://magicalshuttle.co.uk/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik denk dat ik al weet hoe ik het ga doen.
    Voor nu lijkt me de beste optie om een ticket origine destination te kopen van het vliegveld naar Parijs. Voor de metro in Parijs neem ik dan een t ticket en dan van Parijs naar Disney ook weer een ticket origine destination.
    Ik heb alleen wel begrepen dat zo lang je onder de grond blijft je kunt over stappen maar dat zodra je boven de grond komt je een nieuw kaartje moet kopen.Ik kan dus op de heenweg niet in 1 x direct een ticket origine destination kopen van aeroport cdg naar Disneyland, dat onderbreken in Parijs en later op de dag met dat kaartje mijn weg naar Disneyland vervolgen.
    Groetjes,
    Emmy

  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik denk dat ik al weet hoe ik het ga doen.
    Voor nu lijkt me de beste optie om een ticket origine destination te kopen van het vliegveld naar Parijs. Voor de metro in Parijs neem ik dan een t ticket en dan van Parijs naar Disney ook weer een ticket origine destination.
    Ik heb alleen wel begrepen dat zo lang je onder de grond blijft je kunt over stappen maar dat zodra je boven de grond komt je een nieuw kaartje moet kopen.Ik kan dus op de heenweg niet in 1 x direct een ticket origine destination kopen van aeroport cdg naar Disneyland, dat onderbreken in Parijs en later op de dag met dat kaartje mijn weg naar Disneyland vervolgen.
    Groetjes,
    Emmy

    Goed om te horen, Emmy! Veel plezier alvast in Disneyland en in Parijs.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.